بازدید 13426
ممنوعیت تجمعات و برخورد با متخلفان/ تعطیلی اصناف، رستوران ها، قلیانسرا‌ها و پارک‌ها

بازگشت محدودیت‌های کرونایی به کردستان

در پی وخیم‌تر شدن وضعیت ابتلا به کرونا در استان کردستان و افزایش هفت برابری تعداد بستری شدگان، امروز جمعه جلسه اضطراری ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بحران کرونا تشکیل شد.
کد خبر: ۹۸۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷ 12 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، در جلسه امروز ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا که با حضور مسئولان استان برگزار شد، اعلام شد: با افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را نادیده بگیرند، قاطعانه برخورد می‌شود.

در این زمینه استاندار کردستان گفت: اگرچه قرار است محدودیت‌های جدیدی هم اعمال شود، اما تا مردم همکاری نکنند کرونا همچنان قربانی خواهد گرفت.

بهمن مرادنیا گفت: برخورد قاطع با کسانی که دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند صورت می‌گیرد و شهروندان برای گزارش می‌توانند با ۱۱۰ تماس بگیرند.

مرادنیا افزود: اکیپ‌های نظارتی از فردا در همه شهرستان‌های استان، افراد و کسبه‌ای را که دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند شناسایی و با آن‌ها برخورد جدی خواهد شد.

وی با اشاره به عدم رعایت مسائل بهداشتی از سوی شهروندان، گفت: قرار نیست همه جا و همه کس کارشان را تعطیل کنند، اما مهمانی‌ها و شب نشینی‌های مردم ادامه داشته باشد.

مرادنیا افزود: برای مقابله با کرونا مردم باید پیشقدم شوند، مسئولان و کادر درمانی و بهداشتی تمام توان شان را گذاشته‌اند و اگر شهروندان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند همه کار‌ها و تلاش‌ها بی فایده خواهد بود و به نقطه بحرانی می‌رسیم.

در پایان این جلسه موارد ذیل تصویب شد:

پارک‌ها و تفرج گاه‌های سه شهرستان، سنندج، سقز و مریوان از فردا تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شود.

قهوه خانه‌ها و قلیانسرا‌ها از فردا مجددا تعطیل است.

پاساژ‌ها و اصناف و بازاریان اگر دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا را رعایت نکنند ظرف هفته‌های آتی دوباره تعطیل خواهند شد.

رستوران‌ها و اماکنی که زیر نظر ستاد مبارزه با کرونا فعالیت دارند در صورت هرگونه تخلف و کم کاری در رابطه با مسائل بهداشتی ویژه کرونا پلمب خواهند شد.

تالار‌ها و اماکنی که در این ایام به صورت پنهان و آشکار مراسم‌های مختلف عزا و عروسی برگزار می‌کنند پلمب خواهند شد.

شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مراسم، اعم از عروسی، جشن تولد و مراسم تحریم حتی در خانه و محدوده‌های باز و پارکینگ منازل با ۱۱۰ تماس بگیرند، با حکم دادستانی با این افراد برخورد خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار