بازدید 14972

احتمال شیوع موج دوم کرونا در اصفهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: رعایت نکردن دستورات بهداشتی احتمال طغیان موج دوم کرونا را در این استان افزایش داده است.
کد خبر: ۹۸۳۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶ 09 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس از اصفهان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، طاهره چنگیز با بیان اینکه امروز در شرایط شکننده‌ای از جهت شیوع کرونا هستیم، اظهار کرد: این بیماری تمام نشده است و لازم است مردم دستورات بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی و بهداشت دست، مهمترین مواردی است که مردم لازم است رعایت کنند، ولی استفاده از دستکش ضرورتی ندارد و برای بهداشت دست‌ها آنچه مهم است شست وشو یا ضدعفونی دست‌هاست.

وی با بیان اینکه روی دیگر رعایت دستورالعمل‌ها متوجه مدیران دولتی است، تاکید کرد: بهره‌گیری از خدمات غیر حضوری از طریق میز خدمت و فضای مجازی و کاستن از مراجعات حضوری افراد سهم مهمی در کاهش ابتلا دارد.

چنگیز اضافه کرد: افزون بر این، نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها سهم بسزایی در کاهش ابتلا دارد و می‌تواند احتمال بازگشت پیک را کاهش دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به افزایش ظرفیت آزمایش‌های مولکولی مراکز تشخیصی، ادامه داد: در زمان حاضر غربالگری‌ها در مراکز بهداشتی افزایش داشته و حدود ۳۰ درصد افراد آزمایش شده دارای نتیجه مثبت بوده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: البته مجموع بیماران بستری زیر ۴۰۰ نفر است و این مساله نوید بخش این است که عمده بیماران افرادی بدون علامت یا با علائم کم هستند.

وی تاکید کرد: اگر همزمان با بازگشایی‌ها، فاصله فیزیکی را رعایت نکنیم شانس ابتلای افراد پرخطر در تماس با افراد بدون علامت بیشتر خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر