بازدید 19255
۲
مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

ایرانی‌ها روزانه چندهزار کیلومتر سیگار مصرف می‌کنند؟

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به میزان مصرف سیگار در ایران اظهار کرد: ایرانی‌ها روزانه ۸ هزار کیلومتر سیگار مصرف می‌کنند.
کد خبر: ۹۸۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸ 31 May 2020

ایرانی‌ها روزانه چندهزار کیلومتر سیگار مصرف می‌کنند؟

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، "حمیدرضا گلزاری" عصر امروز ۱۱ خردادماه در نشست خبری به مناسبت هفته بدون دحانیات گفت: کل مراکز عرضه قلیان کرمان ۲۸۰ مورد بود که هم اکنون ۲۷۸ مورد آن تعطیل هستند و در دوران شیوع کرونا ۴۰ درصد آنها به صورت خودجوش تعطیل کردند و ۵۰ درصد با توصیه‌های بهداشتی و ۱۰ درصد آنها نیز توسط قوه قضائیه تعطیل شدند.

وی عنوان کرد: براساس بررسی‌ها صورت گرفته ایرانی‌ها روزانه معادل ۳۰ میلیارد تومان سیگار و نزدیک به ۶۰ میلیون نخ سیگار مصرف می کنند که حدود ۲۵ میلیارد تومان از این سیگارهای مصرفی قاچاق هستند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: یکی از دلایل اینکه استان های بوشهر و آذربایجان غربی در رده‌ های اول مصرف سیگار در کشور هستند به دلیل این است که سیگار قاچاق در آنجا ارزان است و بعد از آنها استان‌های کرمان، گیلان و قزوین رتبه‌های بعدی مصرف سیگار در کشور قرار دارند.

وی با اشاره به میزان مصرف سیگار در ایران اظهار کرد: ایرانی‌ها روزانه ۸ هزار کیلومتر سیگار مصرف می‌کنند.

گلزاری با اشاره به تحریم‌های آمریکای بر علیه جمهدری اسلامی ایران عنوان کرد: در واردات سیگار به‌هیچ وجه تحریم نشده‌ایم و آمریکا در ایران ۳۰ میلیون دلار برای تولید سیگار سرمایه گذاری کرده است.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: مواد دخانی در فروشگاه‌ها نباید در معرض دید مشتری باشد. ما این کار در شهرهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان شروع کرده‌ایم اما یک دست صدا ندارد و باید همه مردم و مسئولین همکاری لازم را انجام دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
"ایرانی‌ها روزانه معادل ۳۰ میلیارد تومان سیگار و نزدیک به ۶۰ میلیارد نخ سیگار مصرف می کنند که حدود ۲۵ میلیارد تومان از این سیگارهای مصرفی قاچاق هستند."
- این آمار قطعا اشتباه است. اگر تمام مردم ایران از کودک چند ماهه و پیران 100 ساله را هم همه را سیگاری فرض کنیم .باید 80میلیون ایرانی روزانه 750 نخ سیگار مصرف کنند تا جمعش بشود 60 میلیارد نخ!!!
- کجایی عمو؟؟؟
پاسخ ها
تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
تابناک:‌ رقم ۶۰ میلیون درست است. سپاس از توجه شما
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار