بازدید 8172

تنش های آمریکا و چین قیمت طلا را بالا برد

با تشدید تنش های آمریکا و چین به همراه نگرانی در مورد بهبود کند اقتصاد جهان، قیمت طلا در معاملات روز جمعه 7.68 دلار افزایش یافت.
کد خبر: ۹۸۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ 23 May 2020

به گزارش فارس به نقل از رویترز، با تشدید تنش های آمریکا و چین به همراه نگرانی در مورد بهبود کند اقتصاد جهان، قیمت طلا در معاملات روز جمعه افزایش یافت.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 7.68 دلار افزایش 1734.68 دلار فروخته شد. این فلز گران بها در روز پنج شنبه 1.4 درصد از ارزش خود را از دست داد و یک کاهش اندک هفتگی را ثبت کرد.

بار دیگر اختلاف میان آمریکا و چین بر سر منشا ویروس کرونا بالا گرفته است.

این تنش ها با نگرانی در مورد بهبود کندتر رشد اقتصادی در جهان همراه شده و بر بازارهای اوراق قرضه فشار آورده است اما سبب افزایش ارزش دلار شد زیرا این ارز به عنوان منبع امن سرمایه گذاری دیده می شود.

سوکی کوپر، تحلیلگر بانک استاندارد چارترد گفت: «قبلا افزایش تنش های تجاری در ابتدا به سود بردن دلار به عنوان منبع امن سرمایه گذاری منجر می شد اما تشدید این تنش ها در سطح جهان، جریان سرمایه را به سوی دلار و طلا که هر دو منبع امن سرمایه گذاری هستند، سوق می دهد.»

«بی ثباتی گسترده تر در اقتصاد و سلامت احتمالا قیمت را بالا نگه دارد... قیمت ها با سطح مقاومت فنی حدود 1765 دلار مواجه هستند.»

طلا در مواقع بی ثباتی های سیاسی به عنوان منبع امن سرمایه گذاری دیده می شود و در اوایل هفته گذشته به بالاترین رقم 7 و نیم سال پیش رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر