بازدید 26638
پایگاه آمریکایی «کانترپانچ» عنوان کرد

چگونه ایران در مبارزه با کرونا، بهتر از کشورهای غربی عمل کرد؟

مسائل در ایران چگونه است؟ ایران در این نبرد چه کرده است؟ اعداد و ارقام نشان می‌دهد که این کشور بسیار بهتر از اکثر کشور‌های غربی عمل کرده است. اعداد و ارقام نشان می‌دهد، ایران نسبت به فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، آمریکا، انگلیس و سوئیس بسیار بهتر عمل کرده است.
کد خبر: ۹۷۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷ 15 May 2020

ایران در مبارزه با کرونا چگونه بهتر از کشورهای غربی عمل کرد؟

بین الملل تابناک: در روزها، هفته ها و ماه های گذشته که ویروس کرونا سراسر جهان را درنوردید، گزارش ها و خبرهای زیادی نیز در مورد ایران منتشر شد؛ خبرهایی از رسانه های غربی و عربی که عملکرد ایران در مدیریت بحران کرونا را وارونه جلوه داده اند.

در همین رابطه، وبگاه آمریکایی «کانترپانچ» با زیر سوال بردن فضاسازی های رسانه ای علیه ایران، عملکرد ایران در مبارزه با کرونا را بهتر از عملکرد دولت های غربی ارزیابی کرد.

این رسانه آمریکایی عنوان کرد، رسانه های ضد ایرانی با نشان دادن گورهای دسته جمعی از بلایای طبیعی همچون زلزله در سال های گذشته به دنبال ایجاد تصور منفی از عملکرد دولتمردان ایرانی در بحران کرونا بودند. با این حال، پس از گسترش و همه گیری کرونا، دیدگاه ها در مورد ایران نیز تغییر یافت، به گونه ای که در قیاس با بسیاری از کشورها وضعیت ایران برای مقابله با کرونا آنقدر وخیم نیست که نیازمند کمک خارجی باشد.

اعداد و ارقام نشان می دهد كه ایران نسبت به فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، آمریكا، انگلیس و سوئیس بسیار بهتر عمل کرده است. 

مسائل در ایران چگونه است؟ ایران در این نبرد چه کرده است؟ اعداد و ارقام نشان می دهد این کشور بسیار بهتر از اکثر کشورهای غربی عمل کرده است. اعداد و ارقام نشان می دهد ایران نسبت به فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، آمریكا، انگلیس و سوئیس بسیار بهتر عمل کرده است. 

با توجه به تحریم ها که توسط ایالات متحده اعمال شده، ایرانی ها از نظر تجهیزات لازم برای انجام آزمایشات تشخیصی در هنگام ابتلا به ویروس، فاقد تجهیزات بودند و به تجهیزات و داروهای مورد نیاز پزشکی دسترسی نداشتند که این امر مشکلاتی به وجود آورد. ایران علی رغم تحریم ها و غافلگیری توانسته عملکرد بهتری از اکثر کشورها در این زمینه داشته باشد. ایران برای تأمین نیازهای خود چه اقداماتی انجام داده است؟

شماری از مقامات در سراسر جهان از مبارزه با کروناویروس به «جنگ» تعبیر کرده اند و به درستی نیز چنین می گویند. از سوی دیگر، تعدادی از اقتصادهای برجسته جهان به شدت آسیب دیده اند که احتمالاً حتی منجر به نظم نوین جهانی جدیدی خواهد شد. با وجود این، آنچه جمهوری اسلامی انجام داده، بسیج تمام نیروهای ممکن برای مقابله با آن است؛ یعنی ارتش، سپاه، بسیج مردمی (بسیج) و انجمن های مردمی که هر یک وظیفه خود را انجام می دهند.

در شرایط تحریم، ایرانیان مجبور شدند به خود اعتماد كنند و به همین دلیل تصمیم گرفتند، نیاز به كیت های تشخیصی را از طریق تولید داخلی تأمین كنند. وزارت بهداشت اخیراً اعلام کرده است که یک کیت تشخیصی کروناویروس تولید کرده که می تواند در دو ساعت تشخیص دقیق داشته باشد و حتی آنها را به بازارهای جهانی صادر کند. این کیت ها به تازگی به آلمان صادر شده و سایر کشورها از جمله برزیل، اکوادور  اسپانیا و ترکیه نیز خواستار خرید آنها شدند.

بلافاصله پس از شیوع گسترده ویروس، تمام نیروها زیر پرچم کمیته ملی مبارزه با کروناویروس جمع شدند و بدین ترتیب تلاش های خود را برای تأمین تجهیزات مورد نیاز هماهنگ کردند.

درمورد هزینه‌های درمانی، بیماران کرونا در ایران در صورت ابتلا به این بیماری نگرانی زیادی ندارند، زیرا ایران دارای سیستم مراقبت‌های بهداشتی گسترده‌ای است که منجر به ایجاد شرایط دشواری برای بیماران نخواهد شد. هزینه‌های درمانی برای بیماران ICU به طور متوسط ۴.۵ میلیون تومان (تقریبا ۳۰۰ دلار) و ۲ میلیون تومان (۱۳۰ دلار) برای تخت‌های عادی است. علاوه بر این، اگر بیمار بیمه شده باشد (همانطور که بیشتر بیماران هستند)، آن‌ها فقط باید ۱۰ درصد از صورتحساب را بپردازند و اگر حتی قادر به پرداخت هزینه آن نباشند، هزینه درمانی از آن‌ها دریافت نمی‌شود. به نظر درمانی، ایران از اوایل ماه مارس استفاده از پلاسما درمانی را شروع کرد، به گونه‌ای که گفته می‌شود درمان با پلاسما باعث کاهش مرگ و میر ۴۰ درصدی در بیماران کرونایی شده است.

انتظار می رود این بیماری همه گیر ۳ درصد از تولید ناخالص داخلی ایران را کاهش دهد، به این معنی که اقتصاد ایران می تواند تا ۳۰ میلیارد دلار آسیب ببیند. اما در مقایسه، گلدمن ساکس عنوان کرده که ۳۴ درصدی تولید ناخالص داخلی آمریکا کاهش یافته و پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی انگلیس ۱۵ درصد کاهش یابد.

این به معنای آن نیست که کروناویروس برای ایران مشکل اقتصادی ایجاد نکرده است؛ پیش بینی می شود در آینده هم باعث انقباض اقتصادی بیشتری شود؛ اما این موردی است که مانند تحریم‌ها منجر به عاملی برای تکیه بر خطوط تولید داخلی شده و انزوا از بازار‌های جهانی به این معناست که اقتصاد ایران به اندازه سایر اقتصاد‌ها متاثر از ویروس قرار نگرفته است. انتظار می‌رود این بیماری همه گیر ۳ درصد از تولید ناخالص داخلی ایران را کاهش دهد، به این معنا که اقتصاد ایران می‌تواند تا ۳۰ میلیارد دلار آسیب ببیند. اما در مقایسه، گلدمن ساکس عنوان کرده که ۳۴ درصدی تولید ناخالص داخلی آمریکا کاهش یافته است و پیش بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی انگلیس ۱۵ درصد کاهش یابد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴۵
انتشار یافته: ۴۶
توفیقی صورت گرفته حاصل تلاش جمعی کل کشور یعنی مقامات لشکری و کشوری و پرسنل درمان و تمام مردم ایران بوده ، هر چند در این چند روز روند افزایش داشته اما باید زیر یک چتر همه بهم کمک کنیم که این راه در کوتاه ترین زمان ممکن طی بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
یعنی این پایگاه آمریکایی نمی داند که آمار در ایران اعتباری ندارد!؟
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
21:24
او نمی داند تو می دانی!!!! تا کی حرف مفت
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
21:24
اگر به امثال تو باشد که ارسال کیت به آلمان را هم دروغ می پنداری
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
21:24
چطور وقتی انتقاد می کنند امثال تو بدان ها استناد می کنید اما وقتی پای تحسین درمیان باشد،آنان نمی دانند وشما می دانی
حقد وکینه تا کجا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
21:24
مصداق بارز خود تحقیری مفرط
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
نویسنده مقاله، کریم شرارا، یک لبنانی است
نویسنده دانشجوی دکترا است و از سال ۲۰۱۳ در ایران زندگی و تحصیل میکنه- دانشگاه تهران
جلول
| United States of America |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
نسیم صلوات بفرست:)))
خیلی خوبیم ما
تازه ارسال کیت فقط به آلمان نبوده.. ترکیه و چند جای دیگه هم بوده ولی خود این کشورا خبر نداشتند! کمک مخفیانه و ناشناس صورت گرفته احتمالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
شما دیگه کی هستید که جای شب و روز را عوض میکنید آفتاب رو انکار میکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
اگه اینطوریه که یمن از همه بهتر عمل کرده چون زیر ده نفر کشته شدن
سیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
پروفسور جلول!!! اولا بنده متخصص این مملکتم و بهتر می دانم چه خبر است ...دوما مثل اغلب حمقا وقتم را پای شبکه های ماهواره و تلگرام واینستاو... هدر نداده وخزعبلات آنها را اینجا نشخوار نمی کنم. که ادای روشنفکر درآورم سوم این. گزارش و تحلیل را ایرانی ننوشته
ن
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
این نسیم نیست تسنیمه!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
اگر برای به دست آوردن آمار واقعی، آمار دولتی را ضربدر حداقل ۵ کنیم، میفهمیم که ایران به نسبت جمعیت، بیشترین آمار تلفات رو داشته توی دنیا
لطفا قضیه رو پیچیده نفرمایید:
در ایران بدلیل نبود کیت کرونای کافی، ابتلای به کرونا برای بسیاری از فوتی ها قطعیت نیافت و در آمارها لحاظ نشد.
مثلا در شهر ما با جمعیتی بالای ۱۰۰ هزار نفر، هنوز یک عدد کیت هم کسی ندیده...
پاسخ ها
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
کدوم شهر دقیقا؟؟مزدور دقیقا یعنی چی؟؟
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
شهاب این آقا گمان کرده کیت نقل ونبات است که باید در هر بقالی وسوپری باشد و مردم غیرمتخصص آن را دست یکدیگر ببینند
اعداد و ارقام
راز کنترل اوضاع بدون اینکه هزینه بدی
ایران در اعداد و ارقام اختلاس و رانت و فساد اقتصادی هم از کشورهای غربی جلو است
دروغ بار مردم نکنید شما بدترین دولت در مواجه با کرونا هستید:آمار دروغ و....
تغییر در اعلام واقعی
بقیه کشورها هم همه امکاناتشون رو بسیج کردن و اینکه اگه واقعا آمار ما انقدر خوبه سوال اینجاس ما چه کردیم که بقیه کشور ها انجام ندادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
ما با کفش توی خونه نمیریم. خونه هامون سگ و گربه دوتی نیست که آلودگی رو بیارن تو. ما توی حمام کف رو بدنمون رو بجای پاک کردن با حوله میشوریم. موقع دستشویی رفتنم که خودتون بهتر میدونید.
زندگی اوناظاهرا تمیزه.
واییییی عالی هستیم،یعنی خودمونم باور کردیم این آمارها و کمبود هایی که نادیده گرفته میشه رو؟؟
انکار واقعیت مثل قضیه چرنوبیل شوروی
نمیدونم کی این ایدوئولوژی که از دوستای کومونیستمون رسیده گریبان کشور عزیزمونو میگیره!!
کادر درمان عزیز همگی خسته نباشید ما مدیون شماهستیم
درسته ما بجای هزینه های فراوان برای جلوگیری از گسترش کرنا یه کوچلو امار دستکاری کردیم و صرفه جویی زیادی بعمل امد اینجوریه که اقتصاد شکوفا میشه و بیماری ریشه کن
پاسخ ها
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
لطف فرموده ما رو از آمار واقعی مطلع نمایید ،راستی شما؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
هرکی هم آمار واقعی تر بخواد بده میریزن سرش که تشویش اذهان عمومی کردی
اینکه تحلیل نداره یک کلام مهندسی آمار...
یکنفر ادعا کرد همینجایی که من وایسادم دقیقا وسط کره زمین گفتن ثابت کن گفت قبول ندارین برین اندازه بگیرین...دروغ دروغ دروغ....
وبگاه آمریکایی کانترپانچ!!؟
جک قرن، چقدر شما بامزه اید
پاسخ ها
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
اگه واقعیتها اونطور که اربابان امثال شما می خواستند وارونه نشده کسی مقصر نیست،لطفا عصبانی نشوید!!!و
با دستکاری در امار!
زمان جنگ. در عملیاتی گردان ما کاملا لت و پارشده بود. همزمان رادیو. مارش پیروزی میزد که یکی از بچه ها بلند گوی بالای تویوتا را به رگبار بست. حالا اخبار کرونا هم. بی شباهت نیست. شما ده میلیون تست بگیرید اگر آمار مبتلایان کمتر از دو میلیون بود آنوقت مارش پیروزی بزنید.
پاسخ ها
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
الان دقیقا از چه چیزی ناراحت هستید؟؟
این درسی بود که یاد گرفتیم که هر وقت امیدمون رو به بیرون مرز قطع کنیم و به خودمون بیاییم و به جوونای خودمون تکیه کنیم، موفق میشیم. در اشتعال و تولید و ... هم همین طوره.
اگه حساب اعداد و ارقام باشه که چین عالی عمل کرده با جمعیت 1 و نیم میلیاردی فقط 5 هزار فوتی.
آقایان دو ماه آب وغذا ملت را بدهید. و موضوع را جدی بگیرید. تا فاجعه رخ نداده است
خیلی سادس عامو باید بتونی از ضرب وتقسیم خوب استفاده کنی
مردم میفهمند که وضع کنترل بیماری در ایران بدتر از کشورهای دیگر نبود .نیازی به امار نیست. اما ظاهرا یک عده از این که بیماری در ایران تا حدی کنترل شد زیاد خوشحال نیستند. از کامنتها کاملا معلومه. چقدر حرص میخورین براتون خوب نیست.
دستکاری آمار.کیت تشخیص کم و بیماریابی کم.فرستادن اکثر مردم به خانه جهت درمان
اینها راز موفقیت ایران در کم بودن آمار ابتلا و مرگ و میر به کروناس
متاسفانه بازهم عده اي مغرض درس عبرت نمي گيرند و بيدار نمي شوند
واي بر آنان
چقدر افراد کامنت دهنده در اینجا، توان کشور را مشابه توان خود می‌بینند...
شما ضعیفید و بی عرضه، قرار نیست کشور ما مثل شماها باشه...
بی عرضه و بدون توان...
من به توانایی های کشور که در کرونا مشخص شد، اعتماد دارم. مثل توانایی‌های خودم
من پرستارم واززمان ورود کرونا به تهران دربخش کرونا کارکردم وانچه میگم خود به چشم دیدم ،امارهاممکنه کمی کمتر از واقع باشه ولی این اختلاف خیلی قابل ملاحضه نیست .حقیقت داره که عملکردما درمورد کرونا به لطف خدا خوب بوده واین به علت همدلی وکمک همه مردم بوده .خواهش میکنم دست از خودتحقیری بردارید
اگه کرونا جعبه سیاه داشت و تازه جعبه سیاهش را تحویل میدادن مشخص می‌شد چند نفر کشته شدن
شفافیت در آمارها وجود ندارد ، مسولین بهداشت ،و درمان هم گفتند که آمار مربوط به افرادی میباشد که به اورژانس مراجعه کرده اند ، قریب یک ششم آزمایشها بیمار بوده که بستری شده اند پس میشود احتمالات را با یک ششم حدود یک و نیم میلیون مبتلا در ایران بوده که در خانه خود را قرنطینه کرده اند ، نمونهٔ آن خانوادهٔ‌خودم ، که چهل روز قرنطینهٔ سخت انجام دادیم و تلفنی از چند پزشک فامیل ،و آشنا مشاوره و حتی دارو گرفتیم ،و بعداز چهل روز آزمایش آنهم آزمایشگاهی که یکنفر را برای گرفتن خون به منزل فرستاد ،و چهل هشت ساعت بعد جواب آزمایش را اعلام نمود که الحمدالله جواب کل اعضای خانواده منفی بود ؟ آمار احتمالی را میتوان از آمار خود اظهاری پیدا نمایند ؟،،
وقتی مشارکت ۲۰ درصدی را ۵۰ درصد اعلام می کنند این که دیگه کاری نداره!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی