بازدید 6695

کارخانه نوآوری مشهد از پیشرفت فیزیکی تا پذیرش شتاب دهنده

کد خبر: ۹۷۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴ 09 May 2020
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد از پیشرفت فیزیکی پروژه احداث کارخانه نوآوری مشهد و تدوین برنامه های اجرایی پذیرش شرکت های شتاب دهنده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و برنامه ریزی توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد، شهریار آل شیخ ضمن ارایه این مطلب گفت: در تکمیل فرآیند چرخه تأمین نیازهای شهری از مسیر تقویت فن آوران و توسعه حوزه علمی اقتصاد شهری، کارخانه نوآوری مشهد می تواند پایگاه بزرگ و ارزشمند جذب ایده ها و افکار برتر باشد تا هم به رفع نیازها و چالش های شهر کمک کند و هم در چرخه اقتصاد شهری به عنصری مدرن و مفید تبدیل شود.
 
کارخانه نوآوری مشهد از پیشرفت فیزیکی تا پذیرش شتاب دهنده

وی در خصوص وضعیت و پیشرفت پروژه کارخانه نوآوری مشهد هم گفت: هرچند روند احداث کارخانه به دلیل حساسیت و تاکید شهرداری بر حفظ و احیاء سازه های قدیمی موجود به عنوان بخشی از هویت تاریخی صنعت مشهد قدری با تاخیر مواجه شده بود اما درحال حاضر به پیشرفت مناسبی رسیده است.

اکنون مدل مشارکتی بهره برداری عملیاتی از کارخانه نوآوری در دست طراحی است تا در آینده نزدیک لایحه آن برای تصویب به شورا ارائه شود.

آل شیخ اضافه کرد: پیش از تکمیل عملیات احداث سازه های کارخانه، برنامه های فراخوان، پذیرش و جذب گروه های کاری و نحوه مدیریت و بهره برداری از کارخانه اجرایی می‌شود. همچنین نحوه کار و مدل اجرایی همکاری با شتاب‌دهنده‌ها و استارتاپ ها از هم اکنون تدوین و مشخص می شود تا تأخیری در آغاز به کار کارخانه شاهد نباشیم.
 
کارخانه نوآوری مشهد از پیشرفت فیزیکی تا پذیرش شتاب دهنده
 
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با بیان اینکه اصلی ترین دلیل انتخاب مکان کارخانه نزدیک بودن به مراکز عمده دانشگاهی مشهد بوده تا ارتباط و تعامل مؤثر و ساختاری با نهادهای علمی شهر برقرار کند خاطرنشان کرد: کارخانه نوآوری مشهد به‌طور طبیعی علاوه بر ایجاد ارتباط سازنده با دانشگاه‌ها به‌مرور تبدیل به قطب فعالیت علمی و پژوهشی می شود و برنامه های هم‌راستا را پیرامون خود توسعه خواهد داد.

وی در خاتمه اظهار کرد: البته در این مسیر استقلال عمل لازم را خواهد داشت چراکه رویکرد کلی مدیریت شهری مشهد آن است که مسائل خود را از طریق ارجاع به فن آوران و ایده پردازان حل کند و نهایت سعی ما آن است که حوزه بهره برداری و مدیریت کارخانه نوآوری مثل سایر بخش ها تا حد ممکن به بخش خصوصی واگذار شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر