بازدید 4333

استفاده از ماسک در مترو و اتوبوس اجباری می‌شود

کد خبر: ۹۷۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱ 27 April 2020

علیخانی گفت: باید اعلام کنم که استفاده از اقلام بهداشتی در مترو و اتوبوس اجباری و مسافران بدون ماسک مسافران اجازه ورود ندارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،‌ محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که مدیریت شهری با اجرای طرح الزام چه تمهیدات و خدماتی را برای مسافران در نظر گرفته است، گفت: وظیفه تامین ماسک و اقلام بهداشتی در حوزه اختیار مدیریت شهری نیست و از ابتدا اقلام بهداشتی باید از سوی نهاد های ذی ربط مانند وزارت بهداشت انجام می شد که با توجه به بحران کرونا این اقدام به شکل کامل انجام نشد ناوگان حمل و نقل عمومی ما از بازار آزاد بخشی از نیاز های خود را تامین کرد.

علیخانی ادامه داد: ما از دولت و وزارت بهداشت درخواست تهیه و توزیع رایگان ماسک بین مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی نداریم اما در شیوه نامه تهیه شده این موضوع پیش بینی شده است که می توان در ایستگاه های مترو و مبادی ورودی اتوبوس مکان هایی را تعبیه کرد که ماسک، دستکش و دیگر اقلام بهداشتی را با قیمت مناسب به مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی عرضه کند.

او با اشاره به آمار ۲۶ درصدی ابتلا به کرونا در ناوگان حمل و نقل عمومی، گفت: ما باید از تجربه های دیگر کشور درگیر کرونا در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنیم و در همین زمینه باید اعلام کنم که استفاده از اقلام بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی اجباری است و بدون ماسک مسافران اجازه ورود به ایستگاه مترو و اتوبوس ندارند.

علیخانی با اشاره به نادیده گرفتن نقش شورا در ستاد مقابله با کرونا، گفت: متاسفانه در بسیاری از بخش ها نظر شورای شهر تهران به عنوان پارلمان محلی نادیده گرفته می شود و در بخش کرونا نیز پیشنهادات باید پس از بروکراتی به ستاد کرونا برسد و همین امر موجب می شود که نتوانیم از پیشنهادات خود در ستاد کرونا دفاع کنیم.

او در پاسخ به این سوال که تا به امروز کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران چه اقدامی در مقابله با کرونا انجام داده است، گفت:‌در کنار ارائه تمامی پیشنهادات در حوزه محدودیت های ترافیک و سرویس دهی ناوگان‌حمل و نقل عمومی شیوه نامه استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی تدوین و به تصویب رسید، پس از برگزاری جلسه های هم اندیشی با کارشناسان دانشگاهی در حوزه حمل و نقل دیروز در جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران که با حضور عوامل پلیس راه تهران بزرگ، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و کارشناسان برگزار خوشبختانه تصمیمات خوبی گرفته شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: نزدیک به ۲۵ پیشنهاد مطرح شد که تمام انها در قالب بسته ترافیک شهر تهران در شرایط کرونایی با توجه به فاصله گذاری اجتماعی بر اساس همان شیوه نامه های وزارت بهداشت تدوین شد که حقوق مجموعه ای از رانندگان اتوبوس ها، مینی بوس ها، آژانس ها و تاکسی های اینترنتی در ان امده است.

علیخانی با تاکید بر این‌نکته که تمامی پیشنهادات بسته ترافیکی شهرتهران در روزهای کرونایی بر اساس مصوبات هیئت دولت است، گفت: بر اساس همان مصوبات هیئت دولت به تفکیک در بسته پیشنهادی امده است که دولت چه کمک هایی را باید در چهارچوب قانون به ناوگان حمل و نقل عمومی انجام دهد و نکته قابل تامل این است که بسیاری از وظایف دولت که باید در شرایط عادی انجام می داد انجام نشده و حالا در شرایط بحران کرونا نیاز ها بیشتر به چشم می آید و شهروندان این کمبود ها را تنها از چشم شهرداری می بینند.

او با اشاره به نیاز ۳ هزار دستگاهی اتوبوس و مترو ادامه داد: دولت سالهاست که به شهرداری بدهکار است و هیچ اقدام جدی در زمینه تامین نیاز مترو و اتوبوس پایتخت انجام نداده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: زمانی که ما به اصناف را دایر می کنیم و حضور دو سومی کارمندان را اعلام می کنیم باید بدانیم که بخشی از این حجم افراد با ناوگان حمل و نقل عمومی تردد می کنند و افزایش سفرها امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی را نمی دهد.

علیخانی با اشاره به این نکته که در بسته پیشنهادی ترافیک شهر تهران در روزهای کرونایی مواردی چون طرح ترافیک، زوج فرد، شماره گذاری، معاینه فنی مورد توجه قرار دارد، تاکید کرد: امیدواریم پس از نهایی شدن بسته پیشنهادی ۲۵ بندی ترافیک شهر تهران ستاد مقابله با کرونا ان را به تصویب برساند.

او ادامه داد: یکی دیگر از پیشنهادات تامین هزار دستگاه اتوبوس برای پایتخت از محل بودجه ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی کروناست زیرا یکی از نقدها به شهرداری امار بالای شیوع ویروس کرونا در ناوگان حمل و نقل عمومی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل