بازدید 7658
۱

ترکیه سایت‌های خبری اماراتی و سعودی را فیلتر کرد

مقامات ترکیه روز یکشنبه پایگاه‌های اینترنتی خبری اماراتی و سعودی را مسدود کردند.
کد خبر: ۹۷۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 20 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از رویترز، این اقدام چند روز پس از آن اتخاذ شد که سایت‌های خبرگزاری و رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه در عربستان سعودی مسدود شد.

این تدابیر ظاهرا انتقام جویانه چهار هفته پس از آن در پیش گرفته شد که دادستان‌های ترک علیه ۲۰ سعودی در ارتباط با کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار در کنسولگری عربستان در استانبول اعلام جرم کردند. جنایت قتل خاشقجی روابط بین آنکارا و ریاض را تیره و تار کرد.

کاربران اینترنت در ترکیه که قصد داشتند به پایگاه‌های اینترنتی خبرگزاری واس عربستان سعودی، خبرگزاری وام امارات عربی متحده و بیش از ۱۰ سایت دیگر دسترسی پیدا کنند، با این پیام مواجه شدند که می‌گوید این سایت‌ها براساس قانونی مربوط به انتشار مطالب اینترنتی در ترکیه مسدود شده اند.

سخنگوی وزارت دادگستری ترکیه از اظهار نظر درباره این اقدامات خوددداری کرد و دفتر رسانه‌ای دولت عربستان سعودی هنوز به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخی نداده است.

عربستان سعودی یک هفته قبل دسترسی به چندین پایگاه اینترنتی ترکیه از جمله رادیو و تلویزیون دولتی تی آر تی و خبرگزاری دولتی آناتولی را مسدود کرد.

تنش‌های بین ریاض و آنکارا پس از آن به شدت افزایش یافت که ماموران سعودی ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ خاشقجی را که منتقد ولیعهد محمد بن سلمان حاکم بالفعل عربستان بود، در کنسولگری سعودی در استانبول کشتند.

ماه گذشته دادستان‌ها در استانبول کیفرخواست علیه یکی از دستیاران نزدیک بن سلمان و یک معاون سابق دستگاه اطلاعات عربستان به اتهام تحریک به قتل خاشقجی همچنین ۱۸ نفر دیگر به اتهام اجرای این عملیات صادر کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
عجب بدکاری کرده
عجب بدکاری کرده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل