بازدید 6304

انواع بلیط هواپیما را بشناسید!

عموم مسافران پر و پا قرص هواپیما با بلیط هواپیما چارتری و سیستمی آشنا می باشند! اما آیا این بلیط ها نسبت به هم برتری هایی دارند؟ منظور از بلیط چارتر چیست؟ در چه مواقعی بلیط چارتر و در چه مواقعی بلیط سیستمی تهیه کنیم؟
کد خبر: ۹۷۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳ 14 April 2020

عموم مسافران پر و پا قرص هواپیما با بلیط هواپیما چارتری و سیستمی آشنا می باشند! اما آیا این بلیط ها نسبت به هم برتری هایی دارند؟ منظور از بلیط چارتر چیست؟ در چه مواقعی بلیط چارتر و در چه مواقعی بلیط سیستمی تهیه کنیم؟

در این مقاله به بررسی انواع بلیط هواپیما می پردازیم.

بلیط هواپیما چارتر و مزایا و معایب آن

احتمالا پیام کوتاه های بسیاری از آژانس های گردشگری دریافت کرده اید که در آن قیمت بسیار مناسبی برای بلیط های لحظه آخری خود پیشنهاد داده اند! جالب است بدانید بسیاری از این بلیط های لحظه آخری که با قیمت های بسیار پایین تر از حد انتظار با آن روبه رو می شوید، بلیط های چارتری هستند!

در واقع بلیط هایی که به عنوان بلیط هواپیما چارتری https://www.safarme.com/charter-airplane-ticket مطرح می شوند از نظر کیفیت هیچ تفاوتی با بلیط های سیستمی ندارند. یک آژانس و سا شرکت گردشگری به صورت کلی و یا بخشی از صندلی های یک هواپیما را رزرو می کند و آن را به مسافران و یا سایر آژانس های گردشگری می فروشد.

بلیط های چارتر عموما در مسیرهای پرتردد یافت می شوند. دلیل این موضوع نیز این است که آژانس ها دوست ندارند ضرر کنند! رزرو صندلی های هواپیما در مسیرهای کم سفر عموما ریسک بالایی دارد! برای همین در هر مسیری بلیط چارتر پیدا نمی شود.

در فصول پر سفر انتظار کاهش قیمت بلیط هواپیما چارتری در زمان نزدیک شدن به پرواز را نداشته باشید. حتی امکان برعکس شدن ماجرا نیز وجود دارد و با نزدیکی به ساعات پرواز و افزایش تقاضا با قیمت بالاتری بلیط عرضه شود.

در مواقعی که به پرواز نزدیک می شود، در صورت پر نشدن صندلی های هواپیما، عموما اقدام به کاهش قیمت بلیط می کنند تا هواپیما به صورت خالی بلند نشود. به همین دلیل است که بلیط لحظه آخری عموما ارزانتر می شود.

اما بلیط چارتر در کنار ارزانتر بودن معایبی نیز دارد. به عنوان مثال اگر به هر دلیلی از سفر منصرف شوید، بلیط هواپیما چارتری شما سوخت می گردد. البته اگر بلیط هواپیما سفرمی تهیه کرده باشید، نیازی به نگرانی نیست. سایت سفرمی بلیط هواپیما چارتری شما را کنسل می کند.

از دیگر معیاب بلیط چارتر، قیمت یکسان آن برای بزرگسالان و کودکان است.

بلیط هواپیما سیستمی و مزایا و معایب آن

از مهمترین ویژگی پروازهای سیستمی برنامه ریزی شده بودن آن است. به طوریک برای بازه های زمانی طولانی تر برنامه پروازها را می توان دید و برنامه ریزی کرد. البته به این معنا نیست که هیچ تغییری در آن اتفاق نمی افتد. اما عموما تغییرات کمی دارند. بنابراین با خیال راحت می توان برنامه ریزی سفر را انجام داد.

از دیگر ویژگی های بلیط سیستمی ثبات قیمت آن نسبت به بلیط های چارتر است. تنوع قیمت بلیط های چارتر در سایت های گوناگون بسیار بیشتر از تنوع آنها در بلیط های سیستمی است. اغلب قیمت بلیط های سیستمی ثابت است و در همه جا به یک قیمت پیدا می شود.

عموما شنیده اید که بلیط هواپیما سیستمی گرانتر از بلیط های چارتر هستند اما باید گفت که این دسته از بلیط ها مزایایی هم دارند. مثلا اگر به صورت خانوادگی سفر می کنید، برای خانوارهای شلوغ، با توجه به قیمت های متفاوتی که برای رده سنی متفاوت دارد می تواند گزینه مناسبی باشد. مثلا برای کودکان 2 تا 12 سال قیمت بلیط سیستمی نیم بها محاسبه می شود!

همچنین اگر به هر دلیلی سفرتان کنسل شد؛ بسته به زمانی که کنسلی بلیط خود را انجام دهید می توانید بخشی از پول خود را دریافت کنید.

از دیگر مزایای بلیط هواپیما سیستمی تنوع مسیرها می باشد.

تنها ایراد بلیط هواپیما سیستمی گرانتر بودن آن نسبت به بلیط چارتر است. البته اگر خرید بلیط هواپیما سفرمی را انجام داده باشید، متوجه قیمت مناسب تر آن نسبت به سایر سایت ها در بلیط های چارتر و سیستمی خواهید شد.

خرید بلیط هواپیما سفرمی

سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سفرمی، امکان خریدی ارزان و امن را برای تمامی مسافران ایجاد کرده است. برای خرید بلیط از این سایت نیازی به ثبت نام اولیه نمی باشد. بنابراین اگر به هر دلیلی برای خرید عجله دارید به راحتی می توانید بلیط خود را در اسرع وقت تهیه کنید. البته برای استفاده از سایر خدمات باشگاه مشتریان نیاز است قبل از خرید بلیط هواپیما سفرمی در آن ثبت نام کنید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی