بازدید 10988

آمار مبتلایان قطعی ویروس کرونا از ۹۰۰ هزار تن گذشت

با افزایش سرعت شیوع ویروس کرونا در جهان، شمار مبتلایان رسمی کووید19 یک گام بزرگ دیگر به سمت یک میلیونی شدن برداشت و شمار جان باختگان از ۴۵ هزار نفر فراتر رفت. جان باختگانی که حدود یک سوم‌شان ایتالیایی هستند و مبتلایانی که بالغ بر ۲۰۰ تن شان آمریکایی.
کد خبر: ۹۶۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷ 01 April 2020
تابناک اجتماعیبه روال روز‌ها و هفته‌های اخیر، آمار مبتلایان قطعی کووید-۱۹ یک گام بزرگ دیگر برداشت و به نهصد هزار نفر رسید؛ یعنی یک قدم تا میلیونی شدن!

آمار مبتلایان قطعی ویروس کرونا از ۹۰۰ هزار تن گذشتبه گزارش «تابناک»، در نتیجه رشد چشمگیر مبتلایان به ویروس کرونا در برخی کشور‌های جهان و در کمتر از ۳۰ ساعت، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۹۰۰ هزار تن رسید. آماری که کسر بزرگی از آن متعلق به آمریکاست و ۲۰۲ کشور دیگر هم کم و زیاد در رسیدن آنش به این عدد سهم ایفا کرده و می‌کنند.

آن گونه که آمار‌ها نشان می‌دهد، تا ساعت ۱۶:۴۵ به وقت گرینویچ (GMT)، در آمریکا بالغ بر ۲۰۰ هزار مبتلای قطعی به کووید شناسایی شده و رتبه نخست متعلق به این کشور است، رتبه دوم کماکان در اختیار ایتالیا قرار دارد که شمار مبتلایانش از ۱۱۰ هزار تن فراتر رفته، رتبه سوم با ۱۰۲ هزار نفراز آن اسپانیا است و رتبه‌های بعدی به ترتیب در اختیار چین، آلمان، فرانسه و ایران است.
 
نکته چشمگیر در آمار روز‌های اخیر، پیشی گرفتن شمار مبتلایان فرانسه از کشورمان است که در ادامه روند شتاب دار شیوع ویروس نوپدید کرونا در این کشور رقم خورده است. روند پرشتابی که در مرگ و میر کرونا در جهان هم به چشم می‌خورد و موجب شده بیش از ۴۵ هزار تن از مبتلایان به ویروس در سراسر جهان دست از زندگی بشویند. جمعیتی که قریب به یک سوم آن را (به طور دقیق، ۱۳ هزار نفر) ایتالیایی‌ها تشکیل داده‌اند.
 
آمار مبتلایان قطعی ویروس کرونا از ۹۰۰ هزار تن گذشت

این در حالی است که شدت گرفتن شیوع موجب شده نرخ مرگ مبتلایان در کره خاکی بالاتر رفته و به ۵.۸ نفر در هر یک میلیون نفر برسد. عددی که تا هر دیروز به وقت گرینویچ، ۵ بود و بی شک فردا ظهر و روز‌های بعد، بالاتر خواهد رفت و بر دامنه نگرانی‌های عمومی در جهان خواهد افزود. نگرانی‌هایی که در برخی کشور‌ها در ابعاد کابوس‌های وسیع رخنمون یافته است.

البته همه آمار‌ها مایوس کننده و غمبار هم نیستند و بر اساس گزارش‌های تجمیعی سازمان بهداشت جهانی، کمی بیش از ۱۹۰ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا توانسته‌اند در نبرد با بیماری پیروز شده و با بازیابی سلامتی‌شان، ترخیص شده و در صف بهبودیافتگان این بیماری قرار گیرند. عددی که باید امیدوار باشیم رشد کند و با نزول آمار جان باختگان و مبتلایان همزمان گردد و پایان پاندمی یا همه گیری کووید19 را نوید دهد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
نزدیک به ۴۰ روز است در خانه قرنطینه هستیم امروز خانواده اصرار میکنند بریم کنار برج آزادی نور نمایی کرده اند و میگویند اگر قرنطینه مهم بود چرا اینکار را کرده اند؟!
تعداد کشته های کشور انگلیس بالای 560 تا در یک روز نشان از ناکارامدی دولت انگلیس در مداوا و درمان بیماران دارد که واقعا عجیب است.
کشوری که مقام اول دنیا در دارو سازی دارد از تجهیزات بسیار کمتری در بیمارستان های خود نسبت به آلمان برخوردار است
تقریبا همه ما بر اثر تبلیغات باور کرده بودیم که آمریکا و غرب حد اقل خدای روی زمین هستند.
اما تمام بشر با چند گرم ویروس بهداشت، اقتصاد و همه چیزش بهم ریخته است.
امید است روی به خدا بیاوریم.

لِمَنِ الْمُلْكُ الْيَوْمَ ۖ

لِلَّهِ الْوَاحِدِ الْقَهَّارِ
حسني بايان كرونا رو اعلام كرد ضمنا اين نكته كه شمار مبتلايان فرانسه از ايران جلوتر با توجه به امارسازيها بعيد درست باشه.
من حیث المجموع خوب است انتظار من ۵ میلیون مبتلا تا امروز بود که ظاهرا ۵ روز دیگر به آمار ۵ میلیون خواهیم رسید
پس کارگران چه میشوند؟
در این موضوع هیچ مقامی در دنیا بغیر از مقامات چین و ایران در شیوع و پاندمی شده این ویرس. مقصر تیستند!!
یعنی چینی های بی خاصیت براحتی تا یک سال دنیا رو درگیر کردند
امار نشان میدهد ایران به خوبی در کنار آلمان توانسته است از شیب کشته ها کم کند و آن را زیر 150 نفر نگه دارد. این خود دستاورد بزرگی است! المان دارای بیشترین تخت مراقیت های ویژه و بیشترین پزشکان در جهان هست... ایران و المان!!
بین همه کشورا فقط ایرانه داره آمارش با ماشین حساب جلو میره!!!!
اصلاحس خوبي نيست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار