بازدید 7037
دانستی‌های کرونایی؛

از «فاصله‌گذاری اجتماعی» تا «آیا ویروس کرونا در آب از بین می‌رود؟»

در این بسته خبری هر روز چند نکته کرونایی را مرور خواهیم کرد و بعد به چند سوال مهم شما درباره این ویروس و بیماری ناشی از ابتلا به آن پاسخ خواهیم داد؛ نکاتی مانند «فاصله‌گذاری اجتماعی» و سوالاتی از قبیل «آیا ویروس کرونا در آب از بین می‌رود؟»
کد خبر: ۹۶۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳ 26 March 2020
همه‌مان درباره ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ اطلاعات جسته و گریخته زیادی داریم، اما از آنجایی که شیوع این ویروس عالم‌گیر شده و هنوز تلاش‌ها برای یافتن درمان و ساختن واکسن آن به نتیجه قابل اتکایی نرسیده، بهتر است که بیشتر در این باره بیاموزیم و به دیگران هم آموزش دهیم.
دانستی‌های کرونایی؛
به گزارش «تابناک»، یکی از مهم‌ترین سوال‌های پیش روی بسیاری از مردم، فاصله‌گذاری اجتماعی است. اینکه فاصله گذاری چگونه است؟
 
دکتر مسعود مردانی متخصص عفونی گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی حتما می‌تواند در کنترل کرونا موثر باشد، به نظر می‌رسد کار بسیار موثری باشد؛ لازم است مردم همکاری کنند و نیروی انتظامی نیز سفت و سخت آن را اجرا کند. در انجام این کار عقب نیز هستیم؛ چراکه باید این اقدام را در اسفند ماه آغاز می‌کردیم و اکنون بیش از یک ماه است که از شیوع ویروس کرونا گذشته است و هنوز بخشی از مردم احساس جدی نسبت به رعایت موارد ندارند و این درحالیست که در کشور یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری هند در عرض ۴۸ ساعت تمام خیابان‌های آن خالی شدند.  اکنون حدود دو ماه است که از شیوع این بیماری در کشور می‌گذرد، اما خیابان‌ها پر از ماشین است و مردم می‌گردند و فکر می‌کنند هیچ اتفاقی نیفتاده است و این تنها باعث طولانی‌تر شدن دوره پیک بیماری می‌شود.

وی توصیه کرد: مردم در خانه‌های خود بمانند، به مسافرت و دورهمی نروند، روبوسی نکنند، دست ندهند، شستشوی مکرر دست‌های خود را فراموش نکنند و صبر داشته باشند. کشور‌هایی مانند چین توانستند با رعایت این نکات طی دو تا سه ماه بر این بیماری غلبه کنند و اگر این کار را نکنیم شاهد افزایش مرگ ناشی از این بیماری و شمار مبتلایان به آن خواهیم بود. سیزده بدر امسال هر فردی باید در خانه خود بماند و در تراس خانه سیزده خود را بدر کنند تا به امید خدا بعد از غلبه کردن بر این بیماری همگی بتوانیم سیزده‌مان را بدر کنیم.
دانستی‌های کرونایی؛
دانستی‌های کرونایی؛
آیا ویروس کرونا با عنبر نسارا درمان می‌شود؟
 
هیچ دلیل و منطق علمی برای درمان کرونا با طب سنتی وجود ندارد. بیشتر بخوانید
 
ویروس کرونا کدام اندام‌ها را درگیر می‌کند؟
 
ویروس کرونا به بخش‌های مختلف بدن سرایت کرده و سراسر بدن فرد را درگیر می‌کند. بیشتر بخوانید
 
ویروس کرونا چگونه تشخیص داده می‌شود؟
 
در گام اول برای این موضوع از گلو یا بینی فرد مشکوک به ابتلا نمونه‌گیری و به آزمایشگاه فرستاده می‌شود. بیشتر بخوانید
 
آیا ویروس کرونا در آب از بین می‌رود؟
 
محققان توانسته‌اند با انجام مطالعات جدید میزان سرعت از بین رفتن ویروس کرونا در آب را اندازه گیری کنند. بیشتر بخوانید
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار