بازدید 49025

چه کشور‌هایی تاکنون به ایران برای مقابله با کرونا کمک کرده اند؟! / چینی‌ها پیشتاز کمک‌ها

در شرایطی که ایران تحت شدیدترین تحریم‌های آمریکاست، مقابله با کرونا نیز با مشکلاتی مواجه است و بسیاری نیز خواستار کمک به ایران برای مقابله با این ویروس شدند. در همین رابطه و به رغم تحریم‌های ایالات متحده، کشور‌های زیادی کمک‌های انسان دوستانه خود را به ایران ارسال کردند.
کد خبر: ۹۶۶۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷ 18 March 2020

چه کشورهایی تاکنون به ایران برای مقابله با کرونا کمک کرده اند!؟// چینی ها پیشتاز کمک ها

تحریریه تابناک جهان: در شرایطی که ایران تحت شدیدترین تحریم‌های آمریکاست، مقابله با کرونا نیز با مشکلاتی مواجه است و بسیاری نیز خواستار کمک به ایران برای مقابله با این ویروس شدند. در همین رابطه و به رغم تحریم‌های ایالات متحده، کشور‌های زیادی کمک‌های انسان دوستانه خود را به ایران ارسال کردند.

چه کشورهایی تاکنون به ایران کمک کرده اند؟

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیترش به کمک‌های ارسالی از سوی برخی کشورها برای مقابله ایران با شیوع کرونا اشاره کرد و نوشت: «در پی توئیت و تماس تلفنی ظریف و همچنین تلاش‌های سفارتخانه‌های ایران، علاوه بر کمک‌های چین، ترکیه، امارات عربی متحده، آلمان، فرانسه و انگلیس، کمک‌های مالی و تجهیزات پزشکی از ژاپن، قطر، جمهوری آذربایجان و روسیه دریافت شده است.»

وی افزود: «دولت و مردم ایران هرگز دوستان دوران‌ سختی‌ را فراموش نمی‌کنند.»

چین پیشتاز کمک ها

چینی ها با ارسال پنج محموله، پیشتاز کمک های بشردوستانه به مردم ایران بوده اند. در همین راستا، پنجمین محموله کمک‌های اهدایی مردم چین به ایران برای مقابله با کرونا، شب گذشته (سه‌شنبه‌شب) از طریق سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای به تهران ارسال شد.

کمک‌های اهدایی قشرهای مختلف مردم شرق چین به وزن دو تن شامل ۲۲۰ هزار ماسک، صد هزار دستکش و ۵ هزار کیت تشخیص ویروس کرونا از طریق هواپیمای باری ماهان به تهران ارسال شد؛ این اقلام توسط مردم و شرکت‌های تجاری شرق چین به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در شانگهای اهدا شده است.

تاکنون سیزده محموله هوایی از کمک‌های بهداشتی و پزشکی دولت و مردم چین به مردم ایران برای مقابله با ویروس کرونا به تهران ارسال‌ شده و کمک‌های دیگری هم در نوبت ارسال است.

چه کشورهایی تاکنون به ایران برای مقابله با کرونا کمک کرده اند!؟// چینی ها پیشتاز کمک ها

 روز سه شنبه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با انتشار توئیتی نوشت: روز ‌یکشنبه، یک هواپیما حامل بیش از ۱۵ تن کمک های مردمی چین به تهران ارسال شده و امشب نیز به همین میزان کمک ارسال خواهد شد.

«محمد کشاورز زاده» روز سه شنبه در توئیتر نوشت: ‌یکشنبه یک هواپیما حامل بیش از ۱۵ تن کمک های مردمی چین شامل یک هزار و ۵۱۲ کارتن کیت تشخیص، دستگاه اکسیژن ساز و تنفسی، مانیتور کنترل دمای بدن، دستگاه ضدعفونی  بیمارستان، ماسک معمولی و N۹۵، لباس، دستکش و عینک محافظ، مواد ضدعفونی به تهران ارسال و امشب نیز به همین میزان کمک ارسال خواهد شد.

او پیشتر هم در توئیتی شور و اشتیاق مردم چین برای ارسال کمک های بهداشتی و پزشکی به ایران برای مقابله با ویروس کرونا را «تحسین برانگیز» خوانده بود.

کشورهای عربی

همچنین روز دوشنبه کمک‌های بهداشتی و دارویی امارات متحده عربی شامل مقادیری اقلام بهداشتی و درمانی به منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونا توسط دو فروند هواپیمای اماراتی از مبدأ ابوظبی تحویل کشورمان شد.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، بعدازظهر دوشنبه این کمک ها شامل مقادیری اقلام بهداشتی و درمانی به منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونا توسط دو فروند هواپیمای اماراتی از مبدا ابوظبی تحویل کشورمان شد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه نیز از ارسال نخستین محموله کمک‌های بهداشتی کشور قطر به میزان بیش از پنج و نیم تن اقلام بهداشتی و درمانی به ایران خبر داد.

گفتنی است، این محموله وارد ایران شده و قرار است برای توزیع در مراکز بهداشتی و بیمارستانی کشور در اختیار وزارت بهداشت و ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا قرار گیرد.

صندوق توسعه قطر (QFFD) در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که قطر به‌ منظور حمایت از مقابله ایران با ویروس جدید کرونا «کووید-۱۹» به این کشور حدود ۶ تن بسته حاوی تجهیزات و لوازم پزشکی ارسال و تأکید کرد که قطر به حمایت از تلاش‌های بین‌المللی به منظور مقابله با کرونا ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه کویت از کمک انسان‌دوستانه ۱۰ میلیون دلاری این کشور به ایران برای مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «شیخ احمد ناصر الجابر الصباح» وزیر امور خارجه کویت پیش از ظهر سه شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «محمد جواد ظریف» ضمن اعلام همبستگی با دولت و ملت ایران در مبارزه با شیوع کرونا از کمک انسان‌دوستانه ۱۰ میلیون دلاری کویت به ایران برای مقابله با کرونا خبر داد.

در این گفت‌وگو وزیر امور خارجه ضمن قدردانی از دولت و ملت کویت، مبارزه با کرونا را مساله‌ای جهانی و مستلزم همکاری منطقه‌ای و جهانی دانست.

 روسیه 

سرویس فدرال خدمات بهداشتی روسیه اعلام کرد که این کشور حدود ۸۰۰ سیستم تست برای تشخیص نوع جدیدی از ویروس کرونا به کشور‌های ایران، کره شمالی، مغولستان و همچنین کشور‌های جامعه مشترک المنافع و اعضای اتحادیه اقتصادی اورآسیا ارسال کرده است.

بر اساس اطلاعات منتشره، امروز، پنجشنبه در سایت رسمی سرویس فدرال خدمات بهداشتی روسیه، «این ارگان سیستم‌های تست توسعه یافته برای تشخیص آزمایشگاهی ویروس جدید کرونا (COVID-۱۹) به کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، جمهوری آذربایجان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، مغولستان، کره شمالی و ایران ارسال کرده است. در مجموع حدود ۸۰۰ سیستم تست به این کشور‌ها داده شده که به متخصصان آن‌ها اجازه می‌دهد تا ۸۰ هزار آزمایش و مطالعه به روی افراد آلوده را انجام دهند.»

چه کشورهایی تاکنون به ایران برای مقابله با کرونا کمک کرده اند!؟// چینی ها پیشتاز کمک ها

در این گزارش یادآوری شده است که تنها ۵۰۰ سیستم تست کرونا برای بیش از ۵۰ هزار مطالعه به ایران اهدا شده که از جمله کشور‌های درگیر با شیوع گسترده ویروس کروناست و طرف روسی وعده داده تا در مبارزه با این بیماری به مقامات تهران کمک کند.

پیش از این نیز این سیستم‌های تست به ده کشور تحویل داده شده بود که با کمک آنها، موارد بیماری عفونت کرونا در کشور‌های ارمنستان و بلاروس تشخیص داده شده است.

چند روز قبل سفارت جمهوری اسلامی در مسکو اعلام کرده بود که محموله کمک‌های پزشکی روسیه شامل: ماسک‌های سه لایه پزشکی، فیلتر‌های هوا، لباس‌های مخصوص جراحی و تست‌های ویروس کرونا، به‌ زودی به ایران تحویل داده می‌شود.

در همین رابطه، معاون وزیر خارجه روسیه از ارسال کمک‌های بشردوستانه برای کمک به مبارزه با ویروس کرونا به ایران خبر داده گفت: در حال بررسی اقدامات بیشتری در این رابطه هستیم و مسکو آماده کمک به تهران در این زمینه است.

ارسال کمک مالی و پزشکی انگلیس، فرانسه و آلمان

سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان نیز دو هفته پیش با صدور بیانیه‌ای، ضمن اعلام همبستگی با قربانیان ویروس کرونا در ایران، از ارسال کمک‌های پزشکی و مالی به کشورمان برای مقابله با شیوع سریع این ویروس خبر دادند.

بر اساس این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شده، محموله کیت‌های آزمایشگاهی، دستکش و لباس‌های مخصوص حفاظتی سریعا با هواپیما به تهران منتقل خواهد شد.

سه کشور اروپایی همچنین متعهد شده‌اند که حدود ۵ میلیون یورو از طریق سازمان بهداشت جهانی و سایر آژانس‌های بین‌المللی برای ایران ارسال کنند.

حمید بعیدی نژاد، سفیر کشورمان در لندن نیز پیشتر با انتشار پیامی در توییتر این خبر را اعلام کرد و افزود: در کنار تلاش مهندسان و فن آوران ایرانی برای تامین نیاز‌های داخلی، هماهنگی با مقامات انگلیسی برای خرید برخی از اقلام مهم فوری پزشکی مقابله با کورونا از بازار این کشور نیز در جریان است.

ترکیه

وزارت بهداشت ترکیه نیز اعلام کرد در راستای همکاری‌ها و روابط دوجانبه، حجم قابل توجهی از تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مقابله با کرونا به ایران اعزام کرده است.

در این ارتباط گفته شده این کمک‌ها شامل یک هزار کیت تشخیص ویروس کرونا، ۴۷۱۵ قلم لباس محافظتی و ۲۰ هزار گان جراحی، ۲۰۰۴ عینک ایمنی و محافظتی، ۴۰۰۰ ماسک ان ۹۵ و ۷۸۰۰۰ ماسک سه لایه است.

چه کشورهایی تاکنون به ایران برای مقابله با کرونا کمک کرده اند!؟// چینی ها پیشتاز کمک ها
 
گفته شده اعزام این کمک‌ها، بخشی از توافق میان دو کشور است که از سوی مقامات ایرانی و ترکیه‌ای به امضا رسیده است.
 
کمک های یونیسف
 
در ادامه کمک‌ها از سوی سازمان‌های بین‌المللی برای مقابله با ویروس کرونا، یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل متحد) روز دوشنبه سومین محموله کمک‌های خود را برای جمهوری اسلامی ایران ارسال کرد. یونیسف تاکنون طی سه مرحله کمک‌های خود را به کشورمان ارسال کرده است.
چه کشورهایی تاکنون به ایران برای مقابله با کرونا کمک کرده اند!؟// چینی ها پیشتاز کمک ها

کمک‌های یونیسف علاوه بر اقلام پزشکی است. علاوه بر این دستورالعمل‌های این صندوق برای حمایت از کودکان در مقابل کرونا و ایجاد فضایی امن برای کودکان در خانه در شرایط شیوع کرونا بر روی وب سایت یونیسف قرار گرفته است.

یونیسف هم درخصوص محموله سوم اقلام یونیسف برای کمک به کادر بهداشت و درمان برای کنترل همه گیری ویروس_کرونا به ایران اعلام کرد: این محموله با وزن تقریبی سه و نیم تن شامل تجهیزات محافظت شخصی از جمله دو نوع ماسک جراحی با فیلترینگ بالا، ماسک n۹۵ و لباس جراحی است.

بر اساس گزارش سایت یونیسف، از یازدهم اسفند تاکنون، این نهاد جمعا هشت تن تجهیزات محفاظت شخصی برای کمک به کادر درمان ایران در مقابله با ویروس کرونا با هزینه منابع مالی جهانی یونیسف برای بحران، ارسال کرده است.

وزارت بهداشت این اقلام را بر اساس فهرستی از بیمارستان‌های تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی که بیشترین نیاز را دارند، توزیع می‌کند.

جمهوری آذربایجان

جمهوری آذربایجان نیز ده روز پیش اعلام کرد کمک‌های بشردوستانه‌ای برای مقابله با کرونا به ارزش ۵ میلیون دلار به ایران اختصاص داده است.

دولت آذربایجان دستور تخصیص این مبالغ را از بودجه ذخیره ملی برای سال ۲۰۲۰ صادر کرده است.

ژاپن

سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو در پیامی در صفحه توئیتر این سفارتخانه، به تصمیم دولت ژاپن برای حمایت از ایران در پی شیوع ویروس کرونا اشاره و بر ضرورت همبستگی جهانی برای کنترل کامل شیوع این ویروس جدید تاکید کرده است.

این سفارتخانه از تصمیم دولت ژاپن برای کمک پزشکی به میزان ۲ و نیم میلیارد ین (واحد پول ژاپن) به ایران و حمایت این کشور در راستای کنترل شیوع کرونا قدردانی کرده است.

ازبکستان

صبح روز دوشنبه کمک‌های انسان دوستانه ازبکستان شامل مقادیری اقلام بهداشتی و درمانی به منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونا توسط یک هواپیمای این کشور عازم ایران شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹۰
از همشون ممنونیم

لیست کشورهایی که پیشنهاد کمک آنها را رد کردید نیز اعلام بفرمایید .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
کشوری که لباس گان و ماسک نداره همچنان حس ابر قدرتی .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
آمریکا و اسرائیل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
اگه منظورتون امریکای تروریسته
بهش گفتن شما از جیب ملت ما دزدی نکنی کافیه
لازم نیست کمک کنی
کاش چشم کور بعضی افراد بالاخره یه روز بینا می شد
ناشناس
| France |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
کشورهایی که از شما دل میبرند ممکن است کمک های آلوده ارسال کنند جناب دیپلمات باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
خخخخخ الان آمریکا خودش با کمبود مواجه است و این که
سلام گرگ بی طمع نیست. آمریکا با کنایه پیشنهاد کمک کرد که یعنی شما سیستم بهداشتی و درمانی ضعیفی دارید ولی خود کارشناسان می گن آمریکا در مورد کرونا ضعیف عمل کرده است و زمانی که در کل کشور به همه گیری برسد تخت بیمارستانی کم میارن خخخخ
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
لابد آمریکا بوده! که دیروز 11 نفر و شرکت جدید رو تحریم کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
پس میتونیم با امارات کویت و آذربایجان دوست بود
دشمنی کار درستی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
من خودم یه چک ۱۰۰ میلیون دلاری کشیده بودم به جان شما، قبول نکردن. مستنداتشم موجوده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
همون کشوری که اجازه نمیده کمک های بین المکللی به ما ارسال بشه همون جا که شما عاشقشی
محمد ت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
چشم حتما به استحضارتان می رسد.......
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
اون کشور ها که رد کردیم کافیه جیب ما را نزنن یعنی
تحریم هایی که مخصوصا برای دارو و تجهیزات پزشکی را هدف گرفته اینو‌ همه دنبا میگن نه ما
. از بس فریبکار هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
بیماری شما هم حدی داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
دوست عزیر ما صدقه نمی خوایم.
مانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
یعنی اگه حرف نزنی می میری؟
برو التماس کن یه چیزی جلوت پرت کنن. دیگه چیکار کنن که احمق هایی مثل تو بفهمنن که دشمن ایرانی هستند؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
نمیشه دیگه نباید مطرح بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
امر دیگه ای نداری قربان؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
همان کشورها تحریم را بردارند، کمک های صدقه ای پیشکش.... همان کشور شما را ساده گیر آورده که بجای رفع تحریم دنبال قبول صدقه اید متاسفم برای طرز فکرت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
آمریکا همینجوری کمک نمیکنه.
اهداف دیگه ای رو دنبال میکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
واقعا فکر میکنی آمریکا و اسرائیل میخواستن به ما کمک کنن؟؟؟
به حرف های چند روز پیش نتانیاهو نگاهی بنداز که گفت باید ایران رو تجزیه و از روی نقشه محو کنیم
درخواست کمی تفکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
آمریکا فقط پیشنهاد اهدای دستمال توالت داده بود که ما گفتیم...نه مرسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
از همه کشورها تنها چین از همه بیشتر بوده تنها شده 220هزار ماسک.
این تعداد ماسک حتی کفایت یک بیمارستان عفونی در چند روز هم نمی کند.

البته بازم ممونونیم. کشورهای اروپایی خائن چکار کردند.
آمریکا هم همین هفته تحریم ها را شدت بخشید.
حتما چند هزار ماسک می خواست بدهدو غربزده ها هورا و کف بزنند.
تازه به همان ماسک هم نمی شد اعتماد کرد.
دشمن دشمن است.

چکسی بود که گفت: ما باید ریشه "ملت ایران" را بکنیم؟!!

وزیر آمریکایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
بقول ايشان ليست ردشده هارانيز اعلام فرماييد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
ما می میریم ولی از قاتلان
کمک نمیگیریم
مهدی
| Sweden |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
مرگ بر انگلیس
مرگ بر فرانسه
مرگ بر ترکیه
اصلا مرگ برکل دنیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
تابناک با بدجنسی تمام پاسخ های مخالف را برای نظردهنده ی اصلی انتخاب کرده

همه ی کسانی که نوشته اند آمریکا ، لطف کنند بگن چرا آقازاده ها در آمریکا که بدترین دشمن ایران است اقامت دائم گرفته اند و شاید هم پیشنهاد کمک از طرف همین آقازاده ها بوده ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
یمن و سوریه و فلسطین کی میخوان به ما کمک کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
امیدوارم درمیان کمکهای چین ماسکهای استفاده شده و بازسازی شده که در فضای مجازی دیدیم نباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
ما را به خیر تو امیدی نیست شر مرسان
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
فکر کنم مسئول فیلتراسیون تابناک عوض شده. امروز بعضی از نظرات اینوریها رو منتشر کرده. البته شایدم اونوریها موقتا رفتن تعطیلات عید.
کاسه گدایی
این کمکها فکر کنم فقط به خواص رسیده و مردم عادی فرقی به حالشون نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
توسط خواص ضبط ودر بازارآزادو فروشگاههای اینترنتی به فروش میرسند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
مشمئز کننده ترین جمله هایی که از ادمهای بیسواد و احمق
:میشه شنید
همش کار خودشون
همش به خواص میرسه
که با یک نگاه عاقل اندر سفیه و متفکرانه در مقابل هر مطلبی که بیان میشود میگویند و جای هر تحلیل و بررسی را در هر مطلبی از بین میبرند که معروفترین ان هم
شما چقدر ساده اید دست همشون تو یک کاسه هست می باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
همین که آمار فوتی مسئولین به صفر رسیده نشان میده تجهیزات
.و دارو وارداتی کجا داره مصرف میشه
جایگاه دولت بوسنی . افغانستان . عراق . لبنان که ما سال ها به آنها کمک کردیم کجاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
برخورد شینزوآبه برام جالبه، بنده خدا آمد به تهران با پادرمیانی اوضاع را درست کنه هنوزاز جلسه بیرون نیامده بود کشتی نفتکش اش را در تنگه هرمز منفجرکردند، ولی بازهم کمکهای انسان دوستانه اش را معادل 2.5 میلیون دلار برامون فرستاده. انسان فهمیده باشخصیت و شریفی است
الان ترس ما از اینه که این کمک ها که نقدی بود به جیب آقایون بره اقلام بهداشتی هم با چند برابر قیمت به مردم فروخته بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
داروی مردم عادی ماندن در خانه و مصرف استامنیفون هست
دارو و تجهیزات وارداتی خصوصا مال کشورهای پیشرفته اش به مسئولین میرسه که آمار مرگ و میرشون بر اثر کرونا این روزها صفر شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
ین نه دلار
کجا رفت؟....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
دیروز کلیپی را عراقی پخش کرده بودند از ده ها کامیون اقلام پزشکی که از ایران برای مبارزه با کرونا به عراق فرستاده بودند این لوازم پزشکی که به ایران می شود بجای اینکه برای بیماران مبتلا ایران استفاده شود با خوش رقصی تقدیم
و بعلت کمبود آنها ایرانی ها باید بمیرند د
عمان چی پس؟ یعنی کمک نکرده!!!
در صورتی که خیلی از کشورها دارند کمک می فرستند آمریکا در بحبوحه ی ویروس کرونا باز هم ایران را تحریم کرد.آمریکا با ترور سردار سلیمانی و بعد هم این تحریم های اخیر اون هم تو چنین شرایطی ، تتمه آبروی خودش رو هم نزد مردم ایران از بین برد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
تحریم افراد به دارو و کمک های دارویی ربط نداره

برو کمی فکر کن بعد حرف بزن
کیاء
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
سلام
ببخشید ، خواستم مثبت بزنم ؛ اشتباهی منفی زدم .
ناشناس
| France |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
سلام
ببخشید ، خواستم منفی بزنم ؛ اشتباهی مثبت زدم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
22:44
من فوق لیسانس علوم سیاسی هستم.
این تحریم ها که میگی ربطی به دارو نداره یک ربطی داره:
اعلام هشدار به کشورهای ناقص تحریم های آمریکاست.
و این در چنین شرایطی چه معنی ای جز منع فروش اقلام مورد نیاز به ایران برای مبارزه با کرونارو داره؟
فکر نمیکنی خودت بیشتر نیاز به فکر کردن داری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
يادم نميره موقع زلزله بم آمريكا يك كمك جزئي كرد
بيسكويت و كنسرو كه همه تاريخ گذشته بود
بهتره بدونيد نظام بهداشتي و سلامت و همچنين تأمين اجتماعي آمريكا يكي از ضعيف تزين نظام ها در دنياست
خُب ، بله به واسطه دانشگاههاي سطح اول و جذب نخبه هاي سراسر عالم ، تكنيك هاي پزشكي و جراحي بالايي داره كه البته براي عموم در دسترس نيست
چيني هاي اشغال خور بهتر بود ويروس نمي دادن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
ادب داشته باش
ناشناس
| France |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
دوست عزیز خوردن سگ و ربه و غیره را فقط یک قشر خاص از مردم چین انجام می دهند . یک اقلیت کوچک. که با خواص پزشکی و غیره آنها اعتقاد دارند. اکثریت مردم چین عملا گیاه خوارند و برنج و سبزی می خورند.
به من گدای عاجزبسیارثروتمندباکلی منابع طبیعی کمک کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
باعث خجالت است
اگر کمک کننده ها را گزینش نمی کردید کمک رد شده ها ده برابر چین می بود
پس کجا رفته این کمکا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
برای خودی ها و بقیه اش را هم در بازار میفروشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
جهت مصرف مسئولین و خانواده های عزیزاش انبار شد که کم کم مصرف نمایند و طول عمر بیشتری داشته باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
نکته اصلی همینه که این هموطن اشاره کرده
2 ماه پیش 3 میلیون ماسک بهشون دادیم که لطف کردن چند صد هزار تاشو هدیه دادن بهمون !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
پنج ملیون فرستاده خبر تابناک قدیمی هست. فقط علی بابا یک ملیون فرستاده
کمک اروپا به خصوص انگلیس بی... رو نباید قبول کرد.
جز شر و خباثت و نیرنگ و تجزیه خاطره ای از این کشور پلید نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
چقدر در ماه درآمد داری ؟
ناشناس
| Germany |
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
در ضعف کمک "دشمن" نعمت است!
آمریکا چطور؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
کمک هاش با ویروس های بیولوژیکی بد تر آلوده است!!!!!!
کشورهای عربی دستشون همیشه پر عسل در دهان ما
بعد ما از هر فرصتی برای دخالت در امور اونها استفاده میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
گل گفتی
چرا از گرونی ها نمی گید تابناک
پیاز کیلویی=۱۲ هزار
یاد زمان جنگ ٱفتادم،آلمان مواد شیمیایی رو با واسطه میداد عراق و بعد افراد شیمیایی رو قبول میکرد برای درمان،،حالا شده نوبت چینی ها،،
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
فراموش کردید که ما هم شیمیایی داشتیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
دقیقا.اما حوب باید مسئولین یه جوری نشون بدن که غرب بده و چین خوبه حالام میگن این ویروس چینی ساخته آمریکایی هاست!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
ما با چین مشکلی نداریم.
این که غربی ها چین رو دوست ندارند به ایران ربطی ندارد.
می شه گذارش تهیه کنید از سرنوشت این کمک ها.؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
مگر تا حالا گزارشی دیدی!
کشور رو به کجا رسوندن که باید از کس و ناکس تقاضای کمک کنیم !!!!!!!!!
از کشور برادر و دوست چین عزیز بابت همه کالاهای بنجال و بیماری کرونا که به ایران و ایرانی هدیه کردند خیلی خیلی متشکریم
فقط روسیه و کره شمالی کمک کردن
بذارید نفت صادر کنیم . بدون پول نمیشه سلامت عمومی رو بهبود داد.
مدیریت بحران کرونا را هم بدهید دست کشورهای خارجی فکر کنم بهتر موضوع را مدیریت کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
به اونجا هم خواهیم بسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
مدیریتتون ما رو کشته نمونش اروپا
امیدوارم ایران نیز دست دوستی با این کشورها و بقیه کشورها ازجمله آمریکا که پیشنهاد کمک دادن بود دراز کرده و به این نتبجه برسند جهانی پر از دوستی است.....
مرگ بر چین و روسیه و امریکا
یکی که خارجی بلده بهشون بگه کمکهایی که برا ایران میفرستید و میدید دست دولتش، مث اینه که پول بدی به یه معتاد و بگی برو خرج زن و بچت کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
احسنت
تو این موارد همه ی کشورا مسئولن چون حتی اگه یه کشور نتونه بیماری رو کنترل کنه به همه ی دنیا شیوع پیدا میکنه
شاید 50 روز قبل هیچکس فکر نمیکرد تا این حد اپیدمی بشه کرونا.
کنترل اپیدمی یه کار جهانیه که باید با همکاری و صداقت و کمک های اطلاعاتی انجام بشه.
انشالاه تو شادیاشون جبران کنیم
دستشون درد نکنه
ولی یه اتفاقی برام جالبه
طی 5 مرحله‌ی Xتنی 200 هزار ماسک اومده اونوقت ایران همون روزِ اول 2 میلیون ماسک داده بود...
چقدر سخت بود برات تابناک اسم روسیه رو بیاری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
تابناک دشمن سرسخت چین و روسیه هست.
سپاس از احساس همدردی و همیاری کشورهای حامی

ولی چرا این اقلام بهداشتی بین مردم بصورت رایگان توزیع نمیشود؟

چرا وقتی به داروخانه میریم با کمبود این اقلام بهداشتی مواجه می شویم؟

و چراهای دیگر... که تمامی ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
اولا این چند هدایا مال بیمارستان ها هستند
اگرم بخوان توزیع بشن همه داروخانه ها خیلی فامیل و بستگان دارن و به شما نمی رسه
عمدتاً این کمکها حاوی تجهیزات و لوازم درجه یک هستند بفرمایید مستقیماً به دست مصرف‌کننده واقعی و نیازمند میرسند یا خیر ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
میرسه دست همونهایی که وقت مدرسشون شد براشون مدرسه ساختن حالام وقت بیماریشون براشون بیمارستان خانگی میسازن با این تجهیزات خارجی که یه وقت تلف نشن
عمدتاً این کمکها حاوی تجهیزات و لوازم درجه یک هستند بفرمایید مستقیماً به دست مصرف‌کننده واقعی و نیازمند میرسند یا خیر ؟؟؟
پس کو کمک عراقی ها که این همه در موقع سختی ، ایران برای کمک به اونها از جان و مال مایه گذاشته و جانفشانی کرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
عراق لبنان سوریه فلسطین پولی در این کشورها حرج اگه صرف وزارت بهداشتشون میکردیم الان
از آلمان بیمار جدب میکردیم ....
به چه روزی افتادیم
که نه سر قدرت و داشتن دوست زیاد
از سر ترحم به ما کمک میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
شما وقتی کمک به ایران میشه اعتراض می کنید وقتی نمیشه باز هم اعتراض می کنید
امیدوارم کمک ها فقط بصورت اقلام و تجهیزات پزشکی و ضروری باشه
و بصورت پول نقد نباشه
چون ممکنه سر از بعضی از جاها و کشورهای دیگه در بیاره
هر چند که مطمئنم این کمک ها هم از کشورهای برادر لبنان
فلطسن
سوریه
عراق
یمن
سر در می آره
مثل صدقات صندوق صدقه
امیدوارم کمک ها فقط بصورت اقلام و تجهیزات پزشکی و ضروری باشه
و بصورت پول نقد نباشه
چون ممکنه سر از بعضی از جاها و کشورهای دیگه در بیاره
هر چند که مطمئنم این کمک ها هم از کشورهای برادر لبنان
فلطسن
سوریه
عراق
یمن
سر در می آره
مثل صدقات صندوق صدقه
راستی ۲ میلیون ماسک دست اخوان عراقی رسید
از همه ممنون اما عراق، سوریه و لبنان کجا هستند در این روزهای سخت ...
اگه منظورت امریکاست اعلام امادگی شان بلوفی بیش نیست امریکا تحت رهبری ترامپ یه کشور اوباشه عین شخصیت ترامپ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
اگه میگی بلوف است پس بگو کمک کنند تا دستشون رو بشه.
سوریه و یمن هم نیروی انسانی میفرستادند تا به ایرانیها کمک کنند.آخ ببخشید تابناک بهت برخورد؟خب منتشرش نکن
تابناک چقدر برای روسیه و چین تبلیغ میکنی میخوای بگی این دو تا کشور خیلی برای ما دلسوز هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
ویروس چینی نه بگویید میروس مهندسی شده امریکایی!!!!!
به کوری چشم نتانیاهو و ترامپ و عربستان سعودی
از همه کشورهای همسایه که در این دوران سخت به ما یاری کردند کمال تشکر و قدر دانی داریم.
انصافا کشورهای مسلمان که ما رفتار چندان مناسبی هم با آنها نداریم در حد توانشان کمک های خوبی ارائه کردند.
همچنین از کشور های غیر همسایه مسلمان و غیر مسلمان که در این فاجعه به ما یاری رسانیدند کمال قدردانی را داریم.
کمکهای آنان را هیچ وقت فراموش نخواهیم کرد:
واسه چی کمک میکنن.. بیهودست یه خیابونهای پر آدمو ببنید... کمکشون کاملا پول تو جوب ریختنه
چین خودش خانواده قاتل هست معلومه باید بیشتر کمک کنه
چقدر کمکهای ترکیه قابل توجه است. در مقابل چین امارات قطر حتی آذربایجان ترکیه خودشو کشته با این همه کمک. خودشون لنگ نموننبندخداها؟ تابناک جان بیشتر آبو تابش میدادی تا همه بفهمند ترکیه برادر چقدر به ما کمک میکنه اضافه بر کمکهایی که تو سوریه میکنه!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
عقده ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
من از ترکیه خوشم نمیاد لی جای این حرف اینجا نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
عقده ای....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
چقدر ترکیه در کشورمون دوست داره؟
با سپاس فراوان

دوست آن باشد که گیرد دست دوست در پریشان حالی و درماندگی


کوه به کوه نمیرسه اما آدم به آدم میریه
از این کرونا عبرت بگیرید وراهی برای همزیستی مسالمت آمیز با دنیا پیدا کنید
کمک های دولتی سه کشور خیانتکار . دزد و همدست و متحد جنایتکاران امریکایی و اسراییلی یعنی انگلیس و فرانسه و المان . را بهیچ وجه نباید پذیرفت . پذیرفتن کمک های یاران و متحدین شیاطین جز نتیجه معکوس اثر دیگری نخواهد داشت . ولی اگر کمک های مردمی باشد پذیرفتن ان خالی از اشکال است . پذیرفتن این کمک های منافقانه بمنزله تایید دروغ ژست انسان دوستانه این جنایت کاران می باشد . در طول هشت سال جنگ این ها ازهر گونه کمکی برای نابودی و کشتن ملت ایران از دادن تسلیحات شیمیایی تا هواپیماهای جنگنده و تسلیحات نظامی و اطلاعات جاسوسی و هر انجه که برای نابودی این ملت از دستشان بر می امد دریغ نکردند . حالا به دروغ و برای خود نمایی و . . . . . . . . کمک هایی را میکنند که پول انرا که ملیون ها برابر این کمک هاست قبلن از ایران دزدی کرده اند .
پس کشورهایی که اینهمه از جیب مردم خرجشون می کنید و بخاطرشون اینهمه دردسر و تحریم مردم می کشن کجا هستن ؟؟؟؟؟
عراق ؟؟؟؟ لبنان؟؟؟؟؟ سوریه ؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
همونی نیستی وقتی تو سیل عراق کمک فرستاد خوزستان سر و صدات بلند شد
چینی ها خودشان باعث اصلی این مشگل هستند..به نظرهم حتی بابد به کشورهای دنیا غرامت بدهند..چهارتا ماسک و دارو که فرستادن که افتخاری ندارد...هرسا ل یک ویروس به دنیا صادر میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
قبلی ها رو نمیدونم اما اینو که مسئولین میگن کار امریکاس به چین عزیز هم بد نگین مبادا به خاطر یه ویروس کوچیک رنجور بشه از ما
با توجه به این همه کمک‌های چین، ترکیه، امارات عربی متحده، آلمان، فرانسه و انگلیس، کمک‌های مالی و تجهیزات پزشکی از ژاپن، قطر، جمهوری آذربایجان و روسیه توسط ایران دریافت شده است.باز هم نه الکل و نه مایع ضدافونی و یا مسک و دستکش در بازار نیست کجا میرود خدا میداند بیمارستانهای گیلان و مازندران هم هر روز داد می زنند از نبود امکانات پزشکی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
رقم کمک ها رو نگاه کن جمعیت کشور رو ببین
قرار نیست در مواقع سخت از همه کمک بگیریم........وهم برت نداره.....
علی برکت الله خودمون خواستیم که تحریم باشیم. الان بعضیا دارن منفجر میشن که نمیتونن دیگه جمعه به جمعه مرگ بر آمریکا بگن. منتشر کنید لطفا
اگر منظورت امریکاست .هیچ نیازی به کمک دشمن احمق نداریم
از همشون ممنون هستیم
ولی حواستون به این محموله ها باشه، مثل کیسه خون های ایدزی فرانسه نشه،. خدا نکرده
جالبه یک دست پنهان همیشه مردم رو علیه کشورهای عربی تحریک می کنه ولی از اونطرف داستان متفاوته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
دست پنهان نیست فقط....غرور و بدبینی اکثریت ملت ایرانه
دولت ایران دوست داره کرونا رو و باز هم جز حرف کاری جدی نمیکنه و تمام بازارها بازه و سفر جریان داره کاری که راحت دولت میتونه جلوش رو بگیره
سؤال دیگر اینست که چه کشور هائی خواسته اند که کمک کنند و ما قبول نکردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
به چه حقی به بهونه واهی باعث تحریم و این همه ضرر اقتصای به کشور شدن که حالا با افتخار بگه میخایم مقداری ماسک کمک کنیم.
یه موقع ما بودیم کهدبه همه این کشورها کمک می کردیم حالا شدیم زین به پشت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
منظورت زمانی هست که سفارش آلفارومئو و پورشه می دادیم و کارخونه هاشون رو از ورشکستگی نجات می دادیم. زمانی که شهر تاریخی ونیز رو بازسازی می کردیم
و برای لندن سیستم فاضلاب کشی راه مینداختیم.
روسبه با این همه بدبختی که سرمون آورده فقط ۸۰۰ تا تست اونم‌به ده کشور
الان مرزاشم رومون بسته
یک خورده متخصصین ترجمه حرکت بدن آقای پوتین الان نظر بدن که چرا اینقدر روسیه بی معرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
روسیه دوست ماست ما مردم ایران هیچ مشکلی باید روسیه نداریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
ما مردم ایران هیچ دوستی با کشورهای کمونیستی چین روسیه و کره شمالی نداریم
ما اگر از کرونا نمیریم
از ارتش سایبری دشمن که بسیار در اینترنت فعال هستند خواهیم مرد

مرتزقه عربستان، اسرائیل، امارات، آمریکا، بحرین تا آلبانی نشین ها و....

الان حتی اگر بگویید :"خدایا ملت ایران را نجات بده!" 80 درصد منفی می زنند.........
آقای موسوی شما که فرمودید آمریکا بخاطر تحریمها مانع از ارسال کمکهای مقابله با کرونا کشورهای داوطلب به ایران ارسال شود پس چه جوری اینهمه کمک رسیده؟
خيلي كار خوبي كرديد كه كمك آمريكاي جنايتكار و نژادپرست را رد كرديد. اين دفعه اگر نيروهاي نظامي و جاسوسي آمريكاي جنايتكار و نژادپرست به هر دليلي وارد ايران شدند به سرعت راهي بازداشتگاه كنيد و آزادشون نكنيد. اينها به هيچ عنوان دوست نه حكومت ايران و نه مردم ايران هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
کمک کشورها عموما جنبه ی سمبولیک داره وگرنه خودمون باید به فکر خودمون باشیم.
فقط ژاپن که با این اقدامش همه تحریم های امریکا را زیر پا گذاشت. کیفیت ژاپنی در دنیا بی نظیر است. میزان کمک ژاپن از همه کشورها بیشتر است.
این یک اقدام انسان دوستانه جهانی است کمک هر کشوری را باید پذیرفت زمانی هم ما به آنها کمک کرده ایم
متاسفم که ایران ثروتمند به این روز افتاده
چین به عنوان مسبب این فاجعه باید به تمام کشورهای درگیر کمک کرده و به خانواده های درگذشتگان نیرز غرامت بپردازد.
آمریکا برای فریب دادن آدم های ساده دل، گفت من هم کمک می کنم؛ اما در مقابل درخواست چین و روسیه و پاکستان و... برای رفع تحریم، تحریم ها را به ایران بیشتر کرد.
کاش فلسطین و لبنان هم یه ابراز همدردی می کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
جیب مارا نزنند کمک پیشکششون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
و همینطور ارمنستان اشغالگر!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
بله سوریه ارمنستان یمن و عراق کجا هستن...پول ندارن چند تا پرستار بفرستن
هرکی هر چی هم کمک بکنه که بدست ملت نمیرسه با تحجر بعضی ها چیکار کنیم
خدا وكيلي جون مادرتون اينارو چكار كردين؟
ي بيمارستان هست كه كمبود نداشته باشه؟
کمک چینی ها جزکلک وحقه بازی چیزی بیش نیست وخودعامل انتشار کرونا ست ! فیلمی که در شبکه های اجتماعی دست به دست میشه ونشون میده چینی ها ماسکهای دسته دومشون رو بسته بندی وبرای اهدا فرستاده اند!
مثل اینکه کمک فکری بیشتر نیازه البته اگه دولت ما بخواد از تجربه های انها استفاده کنه و با کشتن مردم نخواد پول بدست بیاره
چرا ما در شهرمان ازین کمک های خارجی هیچ نمیبینیم؟
ابنها را هم به سوریه یا یمن مصرف میکنید؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
یه کم به اون مخت فشار بیار ببین وقتی ۲۰۰ هزار ماسک کمکی بین ۸۰ میلیون تقسیم شه سهم تو و شهرت چنتا میشه بعد نظر بده
ویروسی به نام ترامپ با شعار عوام فریب ادعای کمک به مردم می کند اگه ترامپ واقعا ویروس نیست تحریم داروی و موادغذایی لغو کنه ولی یه عده ساده لوح باحرفهای دولتمردان آمریکا چنان ذوق می کنند ترامپ ناجی ملت ایران می دانند همین ترامپ مثل کرونا بلای جان مردم شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
دارو و موادغذایی تحریم نیستند، نابغه !!!!!!!!!!!!!!!!!!
و کمک هاشونم که باید رایگان در اختیار مردم قرار می گرفت رفت توی داروخانه ها به قیمت خیلی بالا به مردم ایران فروخته می شه!!!!
جمهوری آذربایجان حق همسایگی را خوب ادا کرد پنج میلیون دلار خوبه در مقابل سه کشور ثروتمند اروپایی سه ملیون یورو ات هم وعده و وعید
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
اونوقت از ارمستان حمایت کنید
کمک عقلی زیاد لازم داریم
حالا رقابت آمریکا و چین برای تولید واکسن شروع شده و نتیجه اش هم معلوم است. امیدوارم آن موقع مسئولین دست از الگو برداری از کره شمالی بردارند و مردم را به کشتن ندهند
ویروس چینی کمک چینی مسئولانشان چینی
۲۰۰ میلیارد دلار طبق گفته رییس جمهور خسارت سالیانه دشمنی با آمریکاست! آیا وقتش نرسیده به این دشمنی بیهوده و پرهزینه از جیب ملت خاتمه بدیم؟!
ویروس رو 40 روز پیش به ما صادر کردند حالا اینجوری دارند ماستمالی میکنند. ما که یادمون نمیره.
سوریه.
این اروپایی ها اهداف خبیث سیاسی رو در پشت پرده دنبال میکنن که مثلا بگن مردم ما با شما خوبیم مشکل ما با حکومته
اروپایی های لعنتی
بله همه دنیا باید از چین تشکر کنن! آنفولانزای مرغی بعدش سارز و حالا هم کرونا! خیلی چینی ها زحمت میکشن! دو ماه تمام مسئله کرونا رو مخفی کردن تا همه دنیا رو بگیره! یادمون نمیره اون پزشک چینی بدبختی که جریان مخفی کردن کرونا رو لو داد افتاد زندان و همونجا هم کشتنش تا کسی نفهمه اصل داستان از کجا شروع شد!
الان یادمون نمیره ولی بعد کرونا یادمان میره دوباره مرگ بر فلان و مرگ بر...
این کشورها با این کاراشون ما را شرمنده کردن . باید با دنیا خوب رفتار کنیم. حتی یه دونه ماسک هم داده باشن جای تشکر دارد مهم ابراز همدردی و کمک هست نباید ازنگاه مادی بهشون نگاه کرد چون همه این کشورها الان خودشان هم درگیرند و شدیدا به این اقلام نیاز دارند. زنده باد بشریت و انسانیت
تنها برنده نفت ۲۵ دلاری تو دنیا بزرگ‌ترین وارد کننده جهان چین هست . همزمان با افت نفت افت قیمت فراورده های نفتی هم هست که باز چین بزرگ‌ترین خریدار هست و محصولات پتروشیمی هم که چین بزرگ‌ترین وارد کننده هست بالاخص پلیمر سالی ۱۵ میلیون تن ، خیلی سخت نیست فهمید چین چیکار کرده ! تعجب میکنم بعضی ها دنبال کی هستند !!! حالا ۵۰۰۰ تا پیرمرد که باید حداکثر تا سه سال میمردند را زودتر داد قضایی کردند . حالا هم طبق اخبار به شدت مشغول خرید این موادها تو بازار هستن.
مواظب باشید چین ماسک های استفاده شده را برامون نفرسته
اگر تحریم نبودیم
۱. نیازی به کمک کسی نداشتیم که بعضی ها برای آمریکا و اسرائیل بمیرن
۲.ماشین رو با اقساط ۴ ساله می خریدیم نه هر روز گرون بشه
۳.ماشین خارجی تا مدل جدید میومد ارزون تر از روز قبل میشد
۴. قیمت خونه هر سال کمتر میشد
۵. حدود ۴ تا ۵ سال دلار و سکه تکون نخورد
۶. مسافرت خارجی بسیار آسان و ارزان بود
و.....
حالا چرا تحریم هستیم . چون آمریکا زد زیر قرار خودش و برجام رو از بین برد .
اگر برجام از بین نمی رفت شاید به آمریکا پرواز داشتیم و شاید هم رابطه
در زلزله ویرانگر بم نخستین کمک های بشر دو ستانه قابل توجهی شامل چادرومواد غذایی ودارویی وپزشک از امریکا رسید وانصافا در کنار کمک سایر کشور ها بسیار مفید واقع گردید.این در حالی بود که مشکل زلزله مشکل محلی وصرفا مربوط به ایران بود.کرونا اما مشکل جهانی ست وهرکمکی که بتواند در مهار مفید واقع شود باید بدور از سیاسی کاری مورد قبول واقع شود.
روسیه در جنگ به صدام کمک کرد الان هم دارد به ما کمک می کند
خداوند عاقبت شما را بخیر کند انشاالله
پاسخ ها
حسین
| Israel |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
اون شوروی بود با نظام سوسیالیستی و کمونیستی
مجبورت نکردن وقتی سواد نداری این حرفا رو به خورد ملت بدی
ارزش معنوی این کمکها خیلی زیاد هست ، منتهی ارزش مادی آنها حتی پول ۱ روز صادرات نفت ما هم نمی‌شود . بعدش هی ادعا کنیم تحریم ها هیچ اثری روی کشور ندارد
چینیها در ضمن پیشتاز انتقال و شیوع هم هستن اینو یادت رفت بنویسی
اولا این که آمریکاواسراییل خودشون منشاویروس اند.نیازی نیست به کسی کمک کنند...کمکاشونادرطول تاریخ دیدیم...اونامردم خودشونم دریابندپیشکش.
روسیه حیا کن مردم ایران رو رها کن !
داعش را غربیها و کرونا را چینها فرستادند هردوشان ظالمند از کجا میدانید او ن وسایل ارسالی آلوده به ویروس نیستند ؟؟؟
توی کانال های تلگرام و واتس آپ عده ای مدام علیه مردم کشورهای عربی پیغام میفرستاند و در طبل نژادپرستیو کینه میدمند باز دم تابناک گرم که واقعیت حداقل سانسور نکرد و کمک ها رو لیست کرد
بیشترین کمکهای ارسالی ازسوی کویت با 10میلیون دلار امارات متحده عربی با دوهواپیمای باری بالغ بر10میلیون دلار دوحه قطر 7میلیون دلار قطر گفته کمکها کماکان ادامه خواهد داشت به اینها میگن دوست وهمسایه خوب
این تعداد ماسک و کیت به کجامون میرسه من توی بیمارستانم میدونم چقدر ماسک مصرف میشه میدونید در این وضعیت روزی ۸۰میلیون مایک مصرف میشه بعد شماها میگید اینهمه ماسک کجا میره چرا به مردم نمیدم توی بیماریتان هر کادر درمان در شیفت ۲۴ساعته شاید ۱۰تا مصرف میکنه
کیت هم روزی چندهزارتا مصرف داریم
واقعیت این هست که چین ویروس کرونا رو ساخته و حتی دارو و واکسن هم تهیه کرده ، تا خوب اقتصادشو رونق بده وبه اقتصاد دنیا آسیب وارد کنه ، چین بدترین کشوری که تا حالا دیدم اونا به هیچ اخلاقیاتی پایبند نیستند ...
عزیز چین
ممنون از کمک شما کشور عزیز چین
ممنون
آمریکا حیا کن ملت ایران رو رها کن و درضمن از کمک های خوبتون انگلیس چین و ژاپن سپاسگزاریم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی