بازدید 54037
۴
خبر بد برای زمین‌خواران تهران

منطقه قرمز پایتخت تعیین شد

رئیس سازمان مدیریت تهران اعلام کرد که منطقه ممنوعه و قرمز پایتخت رسما تعیین شده و پس از تصویب نهایی ابلاغ می‌شود.
کد خبر: ۹۶۴۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 10 March 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، نعمت‌الله ترکی با اعلام این خبر گفت: اطلس نقاط بحرانی استان تهران تدوین شده است و برای تصویب نهایی منتظر تشکیل جلسه شورای عالی آمایش کشور هستیم که علت تاخیر در برگزاری آن پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است.

وی افزود: در این اطلس، استان تهران به ۵ منطقه تقسیم شد و تمامی قلمروهای مناسب و نامناسب در ۳ پهنه دسته‌بندی و به پهنه مجاز، مشروط و ممنوع تعیین و نشانه‌گذاری شده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت تهران اظهار کرد: در پهنه مجاز محدوده شهر و روستا تعیین شده و در پهنه مشروط با رعایت اصول و مقررات و قوانین امکان اجرای فعالیت و ساخت‌وساز وجود دارد اما در پهنه ممنوع خط قرمزهای استان تهران در سند آمایش تعیین شده یعنی هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز و غیرقانونی است و به سرعت باید تخریب شود.

ترکی گفت: برای نخستین بار است که ابزار قانونی محکمی برای مقابله با حاشیه‌نشینی و ساخت‌وساز غیرمجاز در استان تهران تعریف شده و به نوعی جرم‌انگاری شده است. فرقی هم ندارد که تخلف را دهیار یا شهردار و یا شرکت و نهاد دولتی و غیردولتی انجام داده باشند. وقتی تخلف در منطقه ممنوع رخ می‌دهد جرم محسوب شده و به سرعت برخورد خواهد شد.

وی افزود: با تصویب و ابلاغ این اطلس و همچنین اجرای کامل طرح کاداستر و داشتن ابزارهایی مانند جی آی اس شاهد کمترین مورد زمین‌خواری و تصرف غیرقانونی و تغییر کاربری‌های غیرمجاز در استان تهران خواهیم بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۴
مسخره کردین با این تیتر زدنتون ؟ توی اوج بحران کرونا اینجوری تیتر میزنین که چی رو ثابت کنید؟
برو بابا دلت خوشه... تا دهیار هم میتونه قانون رو دور یزنه واسه خودش جرم انجام بده شیکو مجلسی....قانون چیه؟ قانون و جرم مال مردم عادیه!
روحانی کجاست الان؟
این آدم رو باید محاکمه کرد می گوید اطلس نقاط بحرانی تعیین شده اما باید جلسه شورای آمایش انرا تصویب کند که به دلیل کرونا این جلسه تشکیل نشده!!!!!!! واقا این مدیران از مدیریت کردن فقط دریافت حقوق آنرا بلدند و هیچ کار دیگری مثلا تشکیل جلسات ویدئو کنفرانس را بلد نیستند؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی