بازدید 8720

لغو تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه سودان

بانک مرکزی سودان از لغو تمام تحریم‌های اقتصادی این کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ 05 March 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از روزنامه الانتباهه چاپ خارطوم، رئیس بانک مرکزی سودان گفت: این بانک نامه‌ای از دفتر تحریم‌های وزارت خارجه آمریکا دریافت کرده‌ است مبنی بر اینکه تمام اشکال مختلف تحریم‌های اقتصادی علیه سودان بر اساس دستورالعمل‌های 13067 و 13412 لغو می‌شود. این دستورالعمل‌ها از 12 اکتبر 2017 به این سو صادر شده است.

بدرالدن عبدالرحیم ابراهیم افزود: بر اساس این دستورالعمل‌ها تحریم‌های 157 موسسه سودانی لغو می شود و فقط افراد و موسساتی که مرتبط با ارتکاب جرایم در جنگ دارفور ( غرب سودان ) هستند، تحت تحریم باقی خواهند ماند.

بانک مرکزی سودان، لغو تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور را به تمام بانک‌های سودانی و نمایندگی آنها در خارج از کشور و برخی بانک های عربی اطلاع داده‌ است.

آمریکا در سال 1997 سودان را در فهرست کشورهای حامی گروه‌های تروریستی قرار داد و این کشور را تحت تحریم اقتصادی و نظامی خود قرار داد.

واشنگتن به دنبال توافقی که با دولت خارطوم کرد، در ششم اکتبر سال 2017 تحریم‌های اقتصادی سودان را لغو کرد، اما لغو این تحریم‌ها در عمل صورت نگرفت چرا که کشورهای اروپایی منتظرند سودان از فهرست کشورهای حامی گروه‌های تروریستی خارج شود اما واشنگتن تاکنون چنین اقدامی را انجام نداده‌ است. با وجود این ، مذاکرات مقامات خارطوم با مقامات آمریکایی در این زمینه همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار