بازدید 10254
۸

تمهیدات آستان قدس رضوی برای مقابله با کرونا

این روز‌ها اقدامات نظارتی و بهداشتی در حریم منور آستان قدس رضوی با هدف مقابله با گسترش ویروس کرونا افزایش پیدا کرده و آمادگی کامل برای پذیرایی از زائران بارگاه امام هشتم شیعیان با رعایت بالاترین سطوح بهداشتی وجود دارد.
کد خبر: ۹۶۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۶ 03 March 2020
به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم از مشهدمقدس، به‌دنبال گسترش و شیوع ویروس کرونا در کشور بلافاصله اقدامات پیشگیرانه از سوی نهاد‌های مختلف در دستور کار قرار گرفت.

در این میان حرم منور آستان قدس رضوی به عنوان یکی از مهمترین اماکن مذهبی تشیع در جهان اسلام از حیث اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی دارای اهمیت مضاعفی بوده است؛ اقدامی که بلافاصله در دستور کار قرار گرفته و اینک شاهد هستیم که زیارت عاشقان اهل بیت در حرم رضوی جریان دارد.

اقدامات پیشگیرانه آستان قدس رضوی نیز در زمینه بهداشت حرم منور رضوی در این حوزه بسیار حائز اهمیت بوده و اگرچه بسیاری از علما دینی توصیه کرده‌اند در این شرایط و تا بهبود اوضاع زیارت از راه دور نیز مقبول خداوند خواهد بود، اما زائرانی که علاقمند به زیارت در کنار بارگاه امام هشتم شیعیان هستند با درنظر گرفتن اصول بهداشتی می‌توانند برنامه‌ریزی کنند.
 
مصطفی فیضی، سرپرست معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی در این زمینه با بیان اینکه آستان قدس رضوی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حرم مطهر رضوی اقدامات گسترده‌ای را براساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام داده است اظهارداشت: پیش از ورود ویروس کرونا به کشورمان، جلسات مدیریت بحران و نشست‌های آموزشی و کنترلی از جمله آموزش کارکنان، خدمه و میزبانان برای پیشگیری و رعایت بیشتر بهداشت در سطح اماکن متبرکه رضوی برگزار شده است.

سرپرست ‎معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی تأکید کرد: در این جلسات در سه بخش خدمه و خادمیاران، اماکن متبرکه و زائران اقدامات گسترده‌ای را طراحی کرده‌ایم و مشغول پیگیری آن‎ها در سطح اماکن متبرکه رضوی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین توزیع مواد ضدعفونی کننده دست و آموزش نحوه استفاده از آن در همه آسایشگاه‌های حرم مطهر و دفاتر خدمت‌رسان از دیگر اقداماتی است که برای پیشگیری از ویروس کرونا آغاز شده است. همچنین برای جلوگیری از شیوع این ویروس محلول‌های ضدعفونی دست در سالن‌های مهمانسرای حرم مطهر رضوی نصب شده و در اختیار زائران قرار گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸
دست بردارید تو رو خدا
مطمئن باشيد مشهد وضعيتش از قم هم بدتر ميشه با اون همه زائر از جا هاي مختلف .
همه ي اين كارها صد در صد دقت كنيد صد در صد غلط است و بايد تمام مراكز
تجمع مذهبي و غير مذهبي بطور كامل تعطيل شود تا از بروز فاجعه اي عظيم
جلوگيري شود در اين چند روز اخير هر چه علما و مراجع گفتند از نظر رعايت
مسائل بهداشتي كاملا" غلط بوده است از جمله فتواي شستشو و غسل
ميت كه خود منشا گسترش وحشتناك بيماري است .
ظاهرا" خودشان در پشت هفت سوراخ پنهان شده اند ومردم را به كشتن ميدهند.
حفظ درامدشون مهمتر از سلامتی مردمه.عراق و ببینین همون روز اول تموم مکان های زیارتی و تعطیل کرد و اینا هنوزم مقاومت میکنن
اصل كار ماسك و عينك و دستكش يكبار مصرفه
متن خبر زیاده گویی دارد. اینکه آخرش استان قدس چی کار داره می‌کنه بیش از حد مختصر بیان شده، چیزی در مایه‌های هیچی
مهمتر از همه این است که با بستن حرم مانع از تجمع شوید

بخدا ما از امام رضا ازدورم جواب گرفتیم
وای به حالتان اگر مشهد از قرمز هم بگذرد .هیچکس در این مملکت زنده نمیماند...هنوز هم ماله کشی می کنید بگذارید امام رضا یک سال به تعطیلات برود.........چی میشود ...به شما گفته بدش می اید.. مردم سلامت بمانند ..یا به کاسبی شما لطمه میخورد ......دست بر دارید از این ندانم کارهایتان ...مردم را دچار عزداری بیماری .خانه نشننی نکنید.خودتان تا وقتی که مجبور نشدید اعلام کنید که بسته است حرم زودتر برای خودتان ابرو بخرید .......فکر کنید یک ماه درش را بسته اید برای دیدار و زوار از ما بهترون ..ان موقع امام بدش نمی اید .الان 80 میلیون را گرفتار کنید امام بدش میاید ...خدایا ..چه کنیم با شما
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی