بازدید 11831

نتایج تست کرونا افراد مشکوک کوهدشت منفی بود

رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهدشت با بیان اینکه نتایج آزمایش افراد مشکوک به کرونا در این شهرستان منفی اعلام شد، گفت: موردی از ابتلا به این بیماری در کوهدشت مشاهده نشد.
کد خبر: ۹۶۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۷ 25 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، از زمان شیوع کرونا در ایران در هیچ‌کدام از این داروخانه‌های شهر کوهدشت ماسک یافت نمی‌شود و برخی از آنان نیز با نصب اعلامیه‌هایی مبنی بر «ماسک نیست، سؤال نفرمایید» از شهروندان خواسته‌اند که برای خرید ماسک به داروخانه‌ها مراجعه نکنند.

نایاب‌بودن ماسک در سطح داروخانه‌های کوهدشت در حالی‌ست که دست‌فروشانی در سطح خیابان‌ها از جمله بازارچه و روبه‌روی برخی داروخانه‌ها اقدام به فروش انواع مختلف ماسک در قیمت‌های ۲، ۵ و ۱۵ هزار می‌کنند!

کمبود ماسک، نگرانی از انتقال بیماری کرونا و علاوه‌بر آن اخبار ضدونقیض از شیوع این بیماری در کوهدشت باعث شد که رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به تشریح وضعیت بیماری کرونا در کوهدشت بپردازد.

به گفته حسن امینی‌زاده، امکانات بهداشتی و بیمارستانی مطلوبی در کشور ایران وجود دارد و حتی چند ماه پیش بیماری آنفولانزای h۱n۱ که میزان کشندگی آن از ویروس کرونا بیش‌تر بود، به‌راحتی کنترل شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهدشت می‌گوید که شایع‌ترین راهی که سبب انتقال ویروس کرونا می‌شود از راه دست‌دادن است و شستن مرتب دست‌ها به‌هنگام لمس اشیاء از جمله گوشی تلفن و دستگیره‌های در به‌شدت توصیه می‌شود.

به گفته او افرادی که علائم سرماخوردگی دارند باید از ماسک استفاده کنند و سایر مردم و افراد سالم به‌جز کارکنان بیمارستانی که در محیط‌های آلوده هستند نیاز به استفاده از ماسک ندارند.

امینی‌زاده معتقد است که مرغ فروشی‌های غیرمجاز در سطح شهر کوهدشت می‌تواند راه‌های انتقال بیماری کرونا را فراهم آورند، بنابراین توصیه می‌شود که تعطیلی این اماکن در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهدشت می‌گوید که بیمارستان امام‌خمینی (ره) این شهرستان آمادگی لازم را برای مقابله با کرونا دارد و به‌همین منظور بخش‌های مختلفی در سطح این بیمارستان درنظر گرفته شده و آموزش‌های لازم نیز به پزشکان و کادر درمانی داده شده‌است.

به گفته امینی‌زاده، افرادی مشکوک به کرونا ویروس در بیمارستان امام‌خمینی (ره) کوهدشت بستری و نمونه‌برداری شدند، اما خوش‌بختانه آزمایش‌های این افراد منفی بود، هیچ‌گونه نشانه‌ای از ویروس در آن‌ها یافت نشد و تاکنون مورد ابتلا به ویروس کرونا نیز در کوهدشت ثبت نشده‌است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر