بازدید 8362

کشف نخستین مورد ابتلا به کرونا در قطر

وزارت بهداشت قطر اعلام کرد که اولین مورد کرونا ویروس از نوع MERS «سندروم تنفسی خاور میانه» در قطر تشخیص شده است. این دومین مورد ابتلا به این ویروس در طی دو سال گذشته است.
کد خبر: ۹۶۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ 19 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، وزارت بهداشت قطر در بیانیه ای گفت: "فرد مبتلا به کرونا ویروس مرد ۶۵ ساله قطری است که برای دریافت کمک های پزشکی و درمان لازم؛ در بیمارستان بستری شده است".

در عین حال وزارت بهداشت قطرتصریح کرد: "مرس یک بیماری تنفسی حاد است که یکی از انواع کرونا ویروس ها باعث ایجاد آن می شود و این ویروس از کروناویروس جدید باعث اپیدمی فعلی ذات الریه در چین و فراتر از آن شده است؛ نظر به مبدأ عفونت، نحوه سرایت و شدت آن متفاوت است.

وزارت بهداشت قطر به شهروندان توصیه کرد که از تماس با شترها که منبع ویروس MERS هستند، خودداری شود. مقامات بهداشت قطر تأکید کردند که "هیچ موردی از نوع جدید کرونا که از ماه دسامبر در چین شناسایی شد، در قطر تشخیص نشده است.

کرونا ویروس «مرس» گونه ای جدیدتر از این ویروس است که در سپتامبر سال ۲۰۱۲ در مردی ۶۰ ساله در عربستان سعودی کشف شد که به مرگ بیمار انجامید.. شیوع این کروناویروس به نام سندرم نارسایی تنفسی خاورمیانه شناخته شده‌است.

گفتنی است، ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی ۲۰۱۹ در شهر «ووهان» مرکز استان هوبی شروع شد، علاوه بر استان‌های چین به ۲۴ کشور دیگر در جهان نیز سرایت کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان