بازدید 20026
وقتی سازوکار سوییسی نه محکوم می‌شود و نه تایید؛

تحریم بیماران ایرانی توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی!

مگر می‌شود نیاز کشور به واردات دارو محدود به ۳ درصد باشد و بعد این همه درباره کمبود دارو گفت و شنید و از آن فراتر، این همه بر تحریم‌ها در این حوزه و ظالمانه بودنش تاکید کرد؟ جدای این، چگونه ممکن است دستمان در صادرات دارو اینقدر باز باشد که با کسر بزرگی از کشور‌های کره خاکی در این حوزه تبادل داشته باشیم، اما در واردات به مانع و سد تحریم‌ها بخوریم؟
کد خبر: ۹۵۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷ 16 February 2020
تابناک اجتماعیچگونه می‌شود ۹۷ درصد نیاز داروی کشور در داخل تولید شود؛ اما همه جا سخن از کمبود دارو و تاثیر داشتن یا نداشتن تحریم‌های آمریکا در این حوزه باشد؟!

به گزارش «تابناک»، اگر به سراغ مردم رفته و از ایشان بخواهیم دردناک‌ترین و غیر انسانی‌ترین جنبه تحریم‌ها را برایمان بازگو کنند، احتمالا «تحریم دارویی» از جمله گزینه‌های صدرنشین خواهد بود. تحریمی که می‌شود، در زمره بدترین جنایت‌های بشری قرارش داد و انزجار جهانیان را متوجه رفتار اعمال کنندگانش کرد.

همین دلیل مهم کافی است تا آمریکایی‌ها در این مورد به خصوص سکوت نکرده و بار‌ها و بار‌ها مدعی شوند که تحریم دارویی در فهرست تحریم‌های پرشمار اعمال شده علیه کشورمان نیست؛ ادعایی که مورد تایید مقامات کشورمان، از جمله وزرای بهداشت سابق و فعلی نیست که پاسخ دایمی شان به کمبود‌های دارویی در کشور، اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان است.

گزاره‌ای پر تکرار که به باور برخی، با بعضی ادعا‌های دیگر دولتمردان همخوانی ندارد. مثل این ادعای چند روز پیش سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان که در جمع اهالی لامرد گفت: «کمبود دارو به یک‌سوم سال ۹۷ کاهش یافته و شرکت‌های دارویی ۹۷ درصد نیاز داخل را تامین می‌کنند و به ۵۰ کشور صادرات دارند.»

اما مگر می‌شود نیاز کشور به واردات دارو محدود به ۳ درصد باشد و بعد این همه درباره کمبود دارو گفت و شنید و از آن فراتر، این همه بر تحریم‌ها در این حوزه و ظالمانه بودنش تاکید کرد؟ جدای این، چگونه ممکن است دستمان در صادرات دارو اینقدر باز باشد که با کسر بزرگی از کشور‌های کره خاکی در این حوزه تبادل داشته باشیم، اما در واردات به مانع و سد تحریم‌ها بخوریم؟

این سوالات تنها نمونه‌ای از ابهاماتی هستند که از مدت‌ها پیش اذهان بسیاری را به خود مشغول کرده و گاه موجب شده ادعای غربی‌ها در این خصوص باور پذیر به نظر برسد؛ هرچند اقدام اخیر دولت سوییس برای گشودن راهی برای ارسال دارو به ایران نشان داد که واردات دارو به کشورمان با موانعی جدی مواجه است که رفع آنها، تدابیری ویژه و ابداع سازوکاری خاص می‌طلبد.

این در حالی است که با کمی کنکاش در سخنان نمکی و حتی اسلافش در وزارت بهداشت و بخش‌هایی دیگر از دولت پی خواهیم برد که برخی گزاره‌های مطرح توسط مقامات غربی در این خصوص (مثل سخنان چندی پیش برایان هوک، نماینده ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا که مدعی شده بود: «ایران بودجه دارو را جای دیگر هزینه می‌کند»)، نسبت نزدیکی با سخنان مسئولان ایرانی دارند.

به ادعا‌های سعید نمکی در بحبوبه رمزگشایی اش از رانت خواری و وجود امضا‌های طلایی در زیرمجموعه اش یعنی سازمان غذا و دارو دقت کنید: «افرادی در این وزارتخانه با ارز دولتی که برای واردات دارو و لوازم پزشکی اختصاص دارد، اقلام دیگری از جمله کابل برق وارد کرده‌اند... از جمله وارداتی که با ارز دولتی مربوط به دارو انجام شده، واردات دارو‌های تاریخ مصرف گذشته است...»

اکنون کافی است سخنان وزیر ایرانی و دولتمرد آمریکایی را قیاس کنیم تا به چرایی کمبود برخی اقلام دارویی در کشورمان و تلاش سوییسی‌ها برای حل مشکل پی ببریم. اینکه این کشور بی طرف اروپایی می‌کوشد با دایر کردن کانال تجاری ویژه ای، دارو‌هایی که کمبودشان در ایران بیداد می‌کند را به کشورمان روانه کرده و جابجایی پول برای خرید آن‌ها را تضمین کند.

سازوکاری ویژه که به نظر می‌تواند کمبود دارو‌هایی که ظاهرا حجم کم، اما اهمیت بسیاری دارند (از جمله دارو‌های درمان سرطان و دارو‌های ضروری برای جراحی پیوند اعضا و مراقبت‌های پزشکی پس از آن) برطرف کرده و مشکل اصلی کشورمان در خرید این دارو‌ها که جابجایی ارز است را هم به واسطه بانک‌های سوئیسی رفع نماید، اما وزیر بهداشت کشورمان ترجیح می‌دهد درباره اش موضع گیری نکند!

سکوتی عجیب و ابهام آفرین که بیماران نیازمند دارو، به ویژه آن‌هایی که با بیماری‌های سخت درمان مانند سرطان دست به گریبان هستند و به رغم کنار آمدن با افزایش سرسام آور هزینه خرید داروهایشان، دستشان از رسیدن به نوشدارو کوتاه مانده، به تحریم شدن توسط وزیر بهداشت کشورمان تعبیرش می‌کنند؛ تحریمی که باید با شفافیت تمام برداشته شود تا همگان دریابند اقدام سوئیسی‌ها مفید است یا خیر و چرا؟!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۱۰۰
این هم سندی دیگری بر جنایات استکبار جهانی !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
اینا دلشون بحال بیماران هموطنشونم نمیسوزه خدایاااااااااااا دارم دیونه میشم
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
بله همه داروها را تولید میکنیم ولی مواد اولیه آن از خارج تهیه شده و فقط در ایران بسته بندی میشود . واقعیت این است.بله ایران قادر به تهیه قرص سرماخوردگی هم به خودی خود نیست .باور ندارید یادتون بیاد که موقع تحریم سخت قبلی سرم و شیاف آنتی هموروئید هم پیدا نمیشد.بهتره وزیر راستش را به مردم بگه و با پنهان کاری چیزی درست نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
چون رک و راست نیگن که ما وابسته ایم ها فقط داروی سرماخوردگی درست می کنیم اونام درست عمل نمی کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
تابی جون خوب مردمی شدی.. همینطور ادامه بدی در اینده جایی خواهی داشت.. رای بی رای
مشخص است که وزرای اخیر چقدر بی کفایت بوده اند و باید محاکمه شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
لطفا شما یک وزیر با کفایت از دوره طلایی ببخشید محمود نام ببرید. چرا نمی خواهید قبول کنید همشون از یک مدلند محمود و حسن نداره.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
طوری مینویسن محمود جون انگار قبل از محمود دولتی نبوده احتمالا دهه 80 هستی که قبل از محمد رو یادتون .نمیاد
ازتعجب شاخ دراورده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
والله وزرای محمود هرچه بودند واردات دارو را ممنوع نکردند.درهیچ یک از کشورهای 220 کانه عضویا غیر عضو سازمان ملل هم چنین چیزی دیده نشده.حتی درکره شمالی. دستور ممنوع کردن واردات دارو باید درکتاب عجایب گینس به نام سعیدخان نمکی ثبت شود.
ایشون یه اشتباه لفظی هوشمندانه کرده منظورش این بود که 3 درصد داروها رو خودمون تولید می کنیم و 97 درصد رو وارد می کنیم .
پاسخ ها
حامدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
سلام، ۹۷ درصد تولید داخلی صحبح است، لکن از نظر ارزش ریالی ان مقدار ۳ درصد برابری می کند با ۹۷ درصد تولید داخلی....چرا که داروهای وارداتی های تک هستند.
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
نخیر. شاید اکثر دوستان نمیدانند که ایشان و طایفه اش مالک چند شرکت بزرگ داروسازی وطنی هستند.
تابناک عزیز چرا در این زمینه تحقیق نمیکنی و برای مردم به رسالت خودت عمل نمیکنی؟
1 ) همان 3 درصد اقلام مهمی هستند. مثل داروهای شیمی درمانی
2 ) صنعت دارویی نیاز به مواد اولیه دارد و پرداخت وجه خرید این اقلام به رغم معافیت خود مواد اولیه از تحریم با مشکل مواجه است.
3 ) باید عادت کنیم که از دشمن توقع ترحم نداشته باشیم. واقعیت این است که آنها دشمن هستند و اگر دارو و تجهیزاتشان را واقعا لازم داریم و نمی توانیم از آن صرف نظر کنیم باید دشمنی را کنار بگذاریم. ملتی هم که برای این دشمنی جان فرزندانش را در میدان نبرد می دهد حتما باید تحمل مرگ عزیازان از نرسیدن داروی ساخت دشمن را هم داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
با با دشمن چیه!؟
چرا کل دنیا باید دشمن ما باشند. چرا هر کسی خارج از مرزهای ایران باشد فقط هدفش زنده زنده خوردن ماست.
قبول کنید همه مشکلات مال تحریم ها نیست

۹۹ درصدش مال برخی مسئولان بی کفایت و بی لیاقت خودمان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
نه قبول نمیکنیم 98.34 درصدش رو قبول داریم نه 99 درصد پس ساکت شو و نظر نده
بنیامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
ناشناس 12:13 عزیز اعصاب نداری هااااااا
همونی که شما میگی درسته 98.34 درصد ، باور کن این اعداد و ارقام اصلا ارزش اعصاب خوردی نداره
ببین آقای روحانی اصلا اعصابش برای این جور چیزا خورد نمیکنه.
من هر 20روز داروی شیمی درمانی تهیه میکنم برای تهیه بعضی از اقلام از ساعت 7صبح تا 9شب با کرایه کردن موتور تهران رو زیر رو میکنم تا هر داروئی را در داروخانه ای خاص پیدا کنم و از بعضی از متخصصان شنیدم نزدیک به 58درصد مواد اولیه موثر و 15درصد اقلام بسته بندی(مثل پلانژر) از خارج تهیه و فقط در ایران ترکیب و تولید می شود.
این فکر کنم رپرتاژ آگهی وارد کنندگان دارو بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
عزیزدلم دارو ساندیس نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
مثل اینکه خیلی نمک نمکی رو خوردی؟؟
البته به این نکته هم توجه کنید که درست است 97 % دارو مورد نیاز در داخل تولید می شود ولی درخصوص مواد اولیه مورد نیازتولید دارو اینطور نیست و باید از خارج تامین شود.
البته شاید ایشون هم خبر ندارن. یکی بهش بگه.
پاسخ ها
سهيل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
بذار جمعه بشه، ايشون و جناب روحاني جمعه خبر دار مي شن.
خوب تابناک جان شما که اون بالا هستی چه راه حلی هست؟
اینها را خودمان میدانیم
کسی که به بیمار مملکت خودش هم رحم نمیکند چه انتظاری میتوان داشت...
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
مشکل اینکهاینها یا ایرانی نیستن و یا خودشان را ایرانی نمی دانند ، دوره های قبل پول دارو را دادند زین اسب و خلال دندون و دسته برا فک و فامیلاشون آوردند ، اینها هم کود انسانی و کابل برق ،
بادم کرده ی اسطوخودوس و خمیر نمک سرطان پستان درمان شد
با ادرار شتر گرفتگی عروق قلبی
و با پهن خر کل بیماری ها درمان می گردد و البته مالش
البته برای مرررردم نه آقایون رجال سیاسیون
اینه سیاست طب سنتی در دوره ی تحریم ها
بیماران نرمک نرمک می میرند و گله ای از نبود دارو نخواهد بود
پاسخ ها
آبدارچی جهنم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
حاج آقا تبریزیان
پس چرا ما اکثر داروها را می توانیم بخریم از داروخانه؟
این چیزهایی که شما می گویی داروهای خاص است
پاسخ ها
ايراني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
عزيز من اكثر داروهاي پرمصرف تو ايران توليد ميشه منتها بيشتر مواد اوليه همين داروها هم از خارج وارد ميشه.

بنده به عنوان يك مصرف كننده داروي سرطاني مجبور هستم داروي خارجي كه نمونه ايراني هم ندارد را چندين برابر قيمت تهيه كنم.
آمپول پرجتا را 12 ميليون ميخريم در صورتي كه ميگن قيمتش 300 يورو هستش و حتي اگر با ارز آزاد هم وارد بشه بايد قيمتش نهايتا يا عوارض و گمرك 5 ميليون به دست ما برسه.
از طريق هلال احمر و سازمان غذا و دارو هم اقدام كرديم و تشكيل پرونده داديم ولي خبري نشد و گفتن ارز نميدن. و الان ماههاست كه اين دارو را به قيمت 12 ميليون تهيه ميكنيم البته با هزارجور قرض و كمك دوست و آشنا.
پس به قول آقاي مديري اينها همه شعر مي باشد.
شرکت کوکاکولا با کی شریک است و ارز از کجا می اورد؟
خود تحريمي 90 درصد تحريمهاي خارجي 10 درصد
خوب بیایید محله ما همه نوع دارو هست بخرید ..دیگه اینقدر سروصدا نداره که....تو ناصر خسرو منتظرتونیم
خوب بیایید محله ما همه نوع دارو هست بخرید ..دیگه اینقدر سروصدا نداره که....تو ناصر خسرو منتظرتونیم
منظور از تولید دارو در جهان تولید ماده موثره دارو است که سهم ما از تولید ان قابل صرفنظر کردن است انچه وزیران میگویند تبدیل ماده موثره وارداتی به قرص و شربیت و ... است. شرکتهای ما اکثرا بسته بندی کننده اند. توهم تولید دارو خیال قشنگی است.
همه این حرفهای وزیر بهداشت 12 ثانیه هم نمیشد و شما از آن یک 12 ثانیه لعنتی ساختید. همه مشکلات ما از این 12 ثانیه های لعنتی هستند.
این حرفها را ول کن رای بی رای
با مردم رو راست باشید چرا نمی گید کرونا وارد شده و تا حالا چند تا کشته داده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا باید نامه ی تو به رییس جمهور منتشر بشه و اون فردا بگه من همین دو دقیقه پیش خبر دار شدم... چرا جان ما و فرزندان ما برای شماها مهم نیست شماها کی هستین ؟؟چرا روشن نمی گید
از اول هم مقامات کشور ما در مورد تحریم دارو دروغ می گفتن . چطور ماشین لوکس وارد میشه ؟ از همون کانال مالی نتونستن دارو بیارن ؟ امثال بابک زنجانی ها که مثلا قراره تحریم دور بزنن دارو نمی تونن بیارن ؟ خیر عزیز اینها بهونست
چند تا چیز بی سر و ته سر هم کردی و نوشتی
دروغ گفتن جز اصول اخلاقی ایرانیان است.
من نفهمیدم مشکلت با کدوم قسمت حرفاشه دقیقا؟
این که ۹۷ درصد داروها ساخت داخله که درسته کاملا..هر دارویی قبلا بوده تو داروخونه ها الانم هست با این تفاوت که قبلا نمونه خارجیشم بود الان دیگه نیست...اون ۳ درصد که تو کشور ساخته نمیشه خیلی داروهای مهمین و اکثرا داروهای بیمارستانی و مربوط به مشکلات صعب العلاجن که دولتمردان باید یه فکری به حال تبادلات مالی برای وارد کردنشون بکنن،حل مشکلات بانکی ه تبادلات مالی هم بیشتر یه مشکل سیاسی و خارجیه.
واضح است که بیش از 90 درصد اقلام دارویی در ایران تولید میشود ...لکن بیش از 90درصد مواد اولیه این داروها از خارج وارد میشود و گویا 2 میلیارد دولار ارزبری دارد..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
حدودا30 درصد مواد اولیه از خارج می اید
واضح است که بیش از 90 درصد اقلام دارویی در ایران تولید میشود ...لکن بیش از 90درصد مواد اولیه این داروها از خارج وارد میشود و گویا 2 میلیارد دولار ارزبری دارد..
تابناک قبلا نشون داده که اصلا از این نمکی خوشش نمیاد...سر جریان ابتلای مردم روستای چنار محمودی به ایدز تابناک فوقالعاده غیر منطقی و احساساتی عمل کرد...
یادمه وقتی همین وزیر از اصطلاح "روابط نامطلوب" استفاده کرد برای اون جریان،تابناک اینجا داشت خودشو تیکه پاره میکرد که واای ااای چرا به مردم شریف اون روستا همچین تهمتی میزنی!گفتم باید قاضی زاده هاشمی میبود تا ببینی چه الفاظی بکار میبرد اینجور مواقع،خوب این رایج ترین روش انتقاله دیگه،اگه اسمشو نیاریم منتقل نمیشه؟؟
حالا هم همونه باز...حرف اشتباهی نزده،نشون به این نشون هر دادوخونه ای بری همه داروها رو داره ولی فقط ایرانیشو.اون ۳ درصدم سیاستمدارا فکر کنن
پاسخ ها
شناس ناشناسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
ساندیسی عزیز اگر توهم سرطان میگرفتی وداروهایت حتی با قیمت ازاد پیدا نمیشد ووزیر میگفت من اجازه واردات دارو نمیدهم وفقط باید داروهای ساخت شرکتهای رفقا وشرکای منو بخرین اونوقت میفهمیدی این نمکی چقدر خوبه
منظورش دارو های خاص که ایران نداره یا نمونه خوب خارجی بهتر عمل میکنه این چه ربطی به وزیر داره دارو باید درست بشه که فعلا نمیتونند
پاسخ ها
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
مثل اینکه نمیدونی شخص وزیر دستورممنوعیت دارو را صادر کرده
گونه می‌شود ۹۷ درصد نیاز داروی کشور در داخل تولید شود؛ اما همه جا سخن از کمبود دارو و تاثیر داشتن یا نداشتن تحریم‌های آمریکا در این حوزه باشد؟!

واقعا سوال همه مردم همین است. و پاسخ نیز مشخص است. دروغ، دروغ و دروغ.
بله میتونن تولید کنن ولی مواد اولیه شو باید وارد کنن!
متاسفانه انسانهای زبده باید خانه نشین باشند و افراد نا کارآمد به این پستها برسند و کشور را نابود کنند از این دست وزا کم نیستند وزیر صنعتی که آن وزارت خانه را به گند کشید شد وزیر کار و رفاه و بجای بازخواست با خیال راحت پست عوض کرد و مجلسی که قراربود ایشان را اتسضاح کنه رای اعتماد بهشد داد بازهم برید رای بدید تا وضعمون بهتر بشه روز از روز بدتر
یک هفته است دنبال قلم انسولین novorapid میگردم گیرم نمیاد موجودیم در حال اتمام است اگر گیرم نیاد به کما میرم و میمیرم
پاسخ ها
M
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
الفاتحه مع الصلوات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
نصف نیمه نگو عزیزم...خودتم میدونی انسولین ایرانی هست ولی چون تاحالا فقط نووو رپید زدی نمیخوای ایرانی بزنی دیگه..البته بهت حق میدم تفاوتشون زیاده،راحتی استفاده این کجا و کشیدن انسولین ایرانی تو سرنگ و تزریقش کجا.
کسی که از کشتن حیوانات لذت می برد و با آن تفریح می کند نمی تواند حس مثبتی نسبت به انسانها داشته باشد.
هموار میسازند تا داروسازان ایرانی گچ تحویل مردم بدهند
اين كه بديهي است كه مرگ افراد در اثر نرسيدن دارو را نمي توان به تحريم نسبت داد. چون حتي اگر بپذيريم كه صنعت دارو تحريم هست (كه نمي شود به اين سادگي هم پذيرفت) اگر سران بخواهد هزينه كند مي تواند تمام اين داروها را از بازار سياه تهيه كند.
من خودم سالها با وزارت بهداشت کار کردم , جایی که امضا های طلایی و رانت وجود دارد فساد گسترده نیز هست , شما تمامی روییسان تا مدیر کل ها و ریاست زیر مجموعه های این وزارتخانه از جمله دارو , آرایشی بهداشتی , مکمل و..... را ببینید تمامی اینها مالکان و سهامداران بزرگ شرکت های مختلف مرتبط با این سازمان هستند , اما نه بنام خودشان به نام بستگان و آشنایان , و تمامی کارشناسان این سازمان با حقوق های کم زندگی مجلل دارند , بخاطر زیر میزی های کلانی که میگیرند . جز انگشت شماری که آنها را من ندیدم ولی انسان جایزالخطا است این سیستم از سازمانهای پر از فساد میباشد , شما./.. دارو را تحقیق کنید , دکتر اسامی بسیار است که بر کسی پوشیده نیست , الان هم در حوزه تجهیزات پزشکی و ارز نیمایی ببینید چه فساد گسترده ای است و چه کسانی با این پول های باد آورده صاحب همه چیز شده اند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
سانسور نکن تابی بگذار یکی یکی افشا بشن
در کشور ما همه چیز را دلالها مشخص می کنند .
۵ ماهه که پول در بانک بلوکه شده برای ارسال به کمپانی سازنده پروتزهای تعویض مفصل و بانک بخاطر دستورالعمل های عجیب و غریب و تحریم،عاجز از ارسال پول است و بیماران هم چشم براه رسیدن پروتز برای رهایی از درد و رنج.
نویسنده مطلب، به نظر از سواد کافی برخودار نیست... 3 درصد حجمی داروها نیست.... سه درصد در اقلام دارویی است... یعنی همان که چند قلم دارو فقط برای بیماران پروانه ای... یا بیماران مشابه....
کمبود دارو برای یک بیمار هم سروصدا خواهد کرد.... آن مقدار دارویی که سوییسی ها دادند را با چمدان می شد از ترکیه آورد.... نیاز به لطف آنها نبود که سه تا کارتن دارو بفرستند....
از بالا بهش گفتن اینطور بگو این بدبخت هم میگوید. همینطوری که ما مقاومت میِکنیم و مملکت در بهترین وضعیت ورشد اقتصادی سر به فلک کشیده و بورس به مرز یکصد میلیون درصد رسیده ووو .
اینها همه نتیجه کنتور خوانی اشتباه است ده سال است جار میزنند در دارو خودکفا شدیم نانو چندم شدیم در تولید علم چنان وچنان اقتصاد هفدهم و.... تا بنوبت به ازمایش میشود دروغها عیان میشود
شما یک سر به سایت سازمان غذا و دارو بزنید میبینید زده انواع تولید که یکی از انواع تولید بسته بندی کردن دارو های وارداتی است
البته میتونه آقای وزیر دروغ نگفته باشه در عین اینکه همه حقیقت رو هم نگفته

گزاره اول)
مواد اولیه اکثر داروها وارداتی هست گر چه شاید 97 درصد داروها تولید داخل باشه ( این یعنی ما گرچه در تولید 97 درصد داروها برچسب تولید داخل داریم اما در مواد اولیه همچنان وابسته ایم)

گزاره دوم )
97 درصد کل حجم داروهای مصرفی کشور داخلی هست نه 97 درصد اقلام دارویی ( قاعدتا حجم مصرف مسکن ها و داروهای ضد آلرژِی و آنتی بیوتیک ها بسیار بسیار بیشتر از داروهای ضد سرطان و داروهای مشابه دیگر هست)

گزاره سوم)
ترکیب گزاره یک و گزاره دوم
آقای نمکی به علت روابط خاصی که باشرکتهای داخلی دارند دستورداده واردات داروهایی که مثلا مشابه داخلی دارند اکیداممنوع شود.حتی با ارز آزاد.بنده بیمارسرطانی هستم وداروهایم الان بشدت کمیاب وبلکه نایاب شده با شرکتهای واردکننده تماس گرفتم گفتند ما امکان تهیه ارز وانتقال دارو به کشور راداریم ولی شخص وزیر مانع است. جالب است درمملکتی که واردات سیگار آزاد است واردات دارو ممنوع شده. به این آقای وزیر یاداور میشوم پیامبر فرموده بترس از کسانی که فریادرسی جز خدا ندارند. هزاران هزار بیمار خاص الان شما را آه وناله میکنند .جناب وزیر بترس وبه خاطر چندشرکت مافیایی.......................
یک جوری مقاله نوشتی انگار اینجا المان یا فرانسه است و مثلا وزرا هم از خودشان استقلال دارند و با مذاکره احزاب وارد دولت شده اند !!!حالا وزیر امور مثلا خارجه باشد یا علوم یا وزیر کشور و خودت هم میدکنی این وزرا یعنی کشک و بودن و نبودشان فقط فرق چندانی ندارد
تخلفات آقای نمکی وزیرمثلا بهداشت در حوزه دارو وروابطی که با شرکتهای داخلی دارد مصداق بارز مفاسدی است که مقامات محترم قضایی همیشه سخن از مبارزه با آن میکنند. واز آنجاییکه نوع تخلفات ایشان علاو بر مفسده اقتصادی نوعی تجارت با جان مردم است قطعا باید برخوردی شدید با این فرد صورت گیرد .ما بیماران خاص از آقای رییس جمهور عزیزمان تقاضای عزل هرچه سریعتر این وزیر واز مقامات قضایی به خصوص شخص دادستان محترم به عنوان مدعی العموم تقاضای چنان برخورد شدیدی با این فرد را داریم تا دیگر کسی جرات تجارت با جان مردم را نکند.
تابناک عزیز واقعا متشکریم که حرف مارا منتشر کردی. خدا مسئولان سایت تابناک انشاالله ماجور گرداند.لطف کردین قربان همه تان .درد وبلای همه تان به جان هرچه آدم مافیایی
خدایا به مردم رحم کن و فرج آقا را تعجیل بفرما . انشا الله
خیلی وقت بود سراغ تابناک نیومده بودم. پیشرفت کرده جدیدا داره نفس مردم رو قطع می کنه و سیاه نمایی !!! اگر عرضه دارید دو کلمه به مردم روحیه بدید.
پاسخ ها
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
آقای ناشناس دارو با جان انسانها سروکار دارد.برو ساندیستو بخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
شو .....
خبرنگاران به خاطر خدا نامه جا ن بابایی به رئیس جمهور درباره شیوع و گسترش ویروس کرونا را دنبال کنند و به ملت
اطلاع رسانی کنند . مردم تو وحشت هستند خدا را خوش نمیاد.
خیلی جالب است که امریکای بزرگترین دشمن ایران دارو را از تحریمها معاف کرده ولی وزیربانمک خودمان واردات دارو را ممنوع کرده
دارو تحریم میست.چجوری تحریمه که وارد مملکت میشه اما اجازه خروج از گمرک بهش داده نمیشه؟تمام وارد کننده های دارو میگن دارو رو تا گمرک میارن از گمرک اجازه ترخیص نمیدن.من خودم کارمند علوم پزشکیم و دیدم این مورد رو
این که همه جا صحبت از کمبود داروئه از اون حرفایه پوپولیستیه...مثلا ۱۰۰ نفر میرن داروخونه و ۹۷ تاشون دادوشونو پیدا میکنن و ۳ تاشونم دارو گیرشون نمیاد،خوب طبیعیه که اون ۹۷ نفر در سکوت میرن و اون ۳ نفر میمونن و سر و صداشون بلند میشه و امثال شما هم اونارو بزرگنمایی میکنید...ولی در اصل قضیه که ۹۷ درصد داروهایی که قبلا بوده الانم نمونه ایرانیش هست تفاوتی به وجود نمیاد..
عین عمل جراحی یه پزشکه،اگه ۹۹۹ تا عمل درست انجام بده و سر عمل ۱۰۰۰ام مریض بمیره کسی اون ۹۹۹ تا عمل درستشو نمیبینه و همه میگن چه دکتر بی سوادیه،ولی اصل قضیه اینه که این جراح فوق العاده بوده با این درصد اشتباه پایینش.
خربزه را کسی دیگه میخوره و نصیب ما تب و لرزشه
سلام
چون مردم پول ندارند به دکتر و بیمارستان مراجعه کنند، آقای وزیر گمان کرده نیاز به دارو نداریم و همین هم که هست را صادر کنیم
پاسخ ها
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
آقا رضا کسی اون چیزهایی که درکشور ما به اسم دارو تولید میشه رو نمیخره.آقای نمکی افاضه فرمودند.اگر داروهای تولیدداخل خریدارخارجی داشت که آقا سعید مجبور نمیشد برای قالب کردن اونا به ملت ایران دستور ممنوعیت داروهای خارجی رو بده.
همه ما از مسئولان کشور بیشتر از خارجی ها دروغ شنیدایم این هم یکی اش .

تا حالا میگفتند دارو را نمیتوانیم به کشور وارد کنیم و امریکا دارو را هم تحریم کرده است . الان که سوئیس میخواهد این کار را انجام دهد و واسطه شده است بودجه ندارند . بعدا اگر کشور سوئیس هم در گزارشش بگوید ایران هیچ دارویی از طرف ما سفارش نداده است. مسئولان کشور سوئیس کشور دروغگو و دشمن ایرانیان و هزار تا انگ دیگه میچسبونند و در ررسانه میلی خودشان به مردم معرفی میکنند.
تابناک عزیز فعلا" در دولت ناامیدی خالی بستن مدیران به فرهنگ تبدیل شده است این است که ما مردم به هیچ کدام از سخنان دولتمردان اهمیتی نمیدهیم چون همش خالی بندی و دروغ است.
بهترین پستی که دیدم : این یک رپرتاژ آگهی برای شرکت های دارویی واردکننده بود. چه تلخ است در روزگاری هستیم که عوام فریبی سکه رایج زمانه است
پاسخ ها
ذاروخورساندیس نخور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
تو خودت این پستو گذاشته بودی. جوابتم داده شد.داروهای بیماران خاص تولیدی داخل کیفیت لازم راندارند وچه بخواهیم وچه نخواهیم مجبور به وارداتیم.ولی وزیرنمکی برای تامین منافع شرکتهای رفقا وشرکا دستور اکید ممنوعیت واردات دارو راصادر کرده. یعنی با گردن کلفتی میگوید فقط باید داروهای شرکای منو بخرین حالا اگرهم مردین که مردین.
نه به انتخاب پزشکانی که کاندید مجلس شده اند
الان هر دارویی مصرف می کنی اصلا تاثیر نداره
یا تاریخ گذشته هستن یا اصلا دارو نیستن
آقای رئیسی چند نفر از افرادی که با ارز دارو اقدام به واردات سایر اقلام کرده اند را اعدام کنند تا بقیه حساب کار دستشان بیاید. مگر مردم چه گناهی کرده اند که باید اسیر این کفتارها شوند؟
ایشان بهتر است در مورد کرونا اگر حقایقی هست به مردم بگویند
کلی از بیماران سرطانی و بیماران خاص دارای مشکل هستند
محروم کردن یک بیمار آنهم بیماران خاص از داروهای مورد نیازشان چنان کار غیرانسانی وشرم آوری است که بزرگترین جنایتکاردنیا وبزرگترین دشمن مردم ایران یعنی امریکا هم برای حفظ ظاهر هم که شده دارو را از تحریم معاف کرده. آنوقت وزیر بهداشت خودمان برای تامین منافع چندشرکت مافیایی که میخواهند تولیداتشان رابه نام دارو به بیماران بدبخت بفروشند با دستوری صریح واردات دارو را ممنوع کرده. واقعا که..............................
واقعا جای تاسف است که ازین نمکی خلاق ودلسوز اینهمه انتقاد میشود. ایشان با ابتکارات بدیع خود توانسته صنایع گچ سازی کشور را احیا کند حالا ما باید اینطور بکوبیمش؟؟؟؟؟؟
بار الهی به 5 تن قسمت میدهیم مزه سرطان را به کسانی راکه حتی ما بیماران سرطانی راهم وسیله سودجویی خود کرده اند بچشان
دستور وزیر برای ممنوعیت اکید واردات دارو های گرانقیمت برای برقراری عدالت اجتماعی بود. قبلا پولدارا اگر بیماری خاص میگرفتند داروهاشو میخریدند وزندگی میکردند ولی بی پولا بدلیل عدم توانایی خرید داروهای چندمیلیونی میمردند.وزیر مدبر وفرزانه برای حل این مشکل این دستور ویژه ممنوعیت واردات داروهای گرانقیمت را صادر کردند که عدالت بالسویه برقرار شود وهرکس بیماری خاصی مثل سرطان گرفت چه پولدار چه بی پول بمیرد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان