بازدید 12142
۴

فرزندان چهارم تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند؟

مشاور معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی درباره بیمه فرزندان چهارم و بیشتر، توضیحاتی داد.
کد خبر: ۹۵۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷ 14 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، لیلا متعارفی مشاور معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی درباره بیمه فرزندان چهارم و بیشتر، اظهار کرد: براساس قانون تنظیم خانواده و جمعیت در سال ۱۳۷۲ سازمان تأمین اجتماعی مکلف شد، محدودیت هایی را برای بیمه شدن فرزندان چهارم و بیشتر اعمال کند.

وی افزود: اما این قانون در سال ۱۳۹۲ در مجلس شورای اسلامی اصلاح شد و بخشنامه جدیدی را سازمان تأمین اجتماعی صادر کرد و مقرر شد حق سرانه درمان برای فرزندان چهارم به بعد نیز پرداخت شود و این قانون برای کلیه بیمه شدگان، مستمری بگیران و مقرری بگیران اجرا می‌شود و سایر بخشنامه های قبلی لغو شد و این افراد مشمول تمامی قوانین بیمه ای هستند.

متعارفی درباره علت فقدان این قانون در طول ۲۰ سال، گفت: این مسئله براساس سیاست‌های جمعیتی است به دلیل اینکه در دهه ۷۰ جمعیت روند افزایشی داشته به همین دلیل مجلس این قانون تصویب می‌کند که فرزند چهارم به بعد تحت پوشش بیمه قرار نگیرند و سازمان تأمین اجتماعی مکلف به اجرای قانون مصوب شده مجلس است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
ای بابا اصلاً در این مملکت کسی به فکر مردم نیست.من جانباز هستم با ۴ فرزند. ۱_تامین اجتماعی به ۴ فرزندم دفترچه داده ولی حق اولاد فقط برای ۳ فرزند می دهد.۲_تامین اجتماعی برخلاف قانون ۲٪ حق بیمه از بنده کسر می کند.۳_ من با قانون بازنشستگی جانبازان و معلولین بازنشست شدم و طبق همین قانون باید آخرین حقوق قبل از بازنشستگی را بعنوان مستمری بگیرم ولی به من میانگین ۲ سال را مثل افراد دیگر می دهند.
تابناک جان اگر خواستید شرایط بنده را پیگیری کنید لطفاً در همین قسمت پیام بگذارید تا تماس بگیرم
سیرکه هر کی هرکاری میخواد میکنه.ازدواج که الان کم شده اونم بیشتر بین سالمندان هست یکی هم که توانایی داره و فرزند اوری میکنه این مثلا قوانین بیخود اذیت میکنه.ایران کجاست کشوری برای ازار روحی و روانی انسانها.
آنوقت مسئولین مردم را تشویق به فرزند بیشتر می کنند ! همان یکی اش هم زیاد است .
آخر ما متوجه نشدیم به حدیث حضرت رسول که به کثرت مسلمانان می بالید را کوش کنیم یا قانون که حضرات به اجرا گذاشتند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار