بازدید 25857

سایه انتخابات بر آخرین روز کاری مجلس قبل از آغاز رقابت‌ها

آخرین روز کاری مجلس همچون دو هفته گذشته، تحت تاثیر رقابت‌های انتخاباتی قرار داشت، تا جایی که برخی از نمایندگان سعی در مجاب کردن همکارانشان برای حضور در مقابل دوربینی را داشتند که خروجی آن فیلم تبلیغاتی آقای نماینده است!
کد خبر: ۹۵۵۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳ 29 January 2020

آخرین روز کاری مجلس همچون دو هفته گذشته، تحت تاثیر رقابت‌های انتخاباتی قرار داشت، تا جایی که برخی از نمایندگان سعی در مجاب کردن همکارانشان برای حضور در مقابل دوربینی را داشتند که خروجی آن فیلم تبلیغاتی آقای نماینده است!

به گزارش «تابناک»؛ آخرین روز‌های کاری مجلس شورای اسلامی قبل از آغاز رقابت‌های انتخاباتی بیشتر شبیه به کارزاری بود که در آن نمایندگان برای رقبایشان عرض اندام کرده و حتی شاخ و شانه می‌کشیدند.

در یک ماه گذشته، یکباره نطق‌های آتشین برخی از نمایندگان شدت گرفته و تعداد تذکرات شفاهی به عدد ۲۰ هم رسید؛ جلسه مجلس دقایقی بعد از ساعت ۱۲ بر خلاف آیین نامه داخلی ادامه پیدا می‌کرد تا آقایان تذکراتشان با بوی تبلیغات انتخاباتی را به هیات دولت و حتی سران کشور‌های دیگر از تریبون مجلس که مستقیم از رادیو پخش می‌شود، بدهند.

در این روز‌ها اشتیاق برخی نمایندگان برای مخالفت یا موافقت درباره طرح یا لوایح شدت گرفت. آن‌ها از این فرصت برای بیان صحبت‌های خارج از موضوع بحث استفاده کرده که هر بار با تذکر رییس جلسه مواجه می‌شدند. کار‌های خلق الساعه به این جا ختم نمی‌شد، کسانی که تا قبل از انتخابات برای مصاحبه با خبرنگاران حاضر به حضور در راهروی مجلس نبودند، یکباره برای ساعاتی می‌ماندند و مصاحبه می‌کردند. روی دیگر سکه هم برخی از نمایندگان رد صلاحیت شده‌ای بودند که یا در جلسات علنی حضور کمرنگ داشته و یا حاضر به مصاحبه نبودند، آن‌ها نیز ترجیح می‌دادند تلاش‌های آخرشان را صرف تغییر نظر شورای نگهبان برای تایید صلاحیت کنند.

علاوه بر این موارد، در هفته‌های اخیر، تعداد مهمانان مجلس آن هم بیشتر از قشر دانش آموزان و معلمان و کارگران افزایش چشمگیری داشت. اغلب آن‌ها برای صرف ناهار مهمان نماینده دعوت کننده در مجلس بودند.

برخی از این آقایان از فرصت حضورشان در صحن علنی مجلس برای گرفتن عکس‌ها و حتی فیلم‌های تبلیغاتی استفاده می‌کردند. نمایندگانی بودند که شاید حتی صدای آن‌ها برای یک بار هم از پشت تریبون مجلس شنیده نشد، اما در روز‌های اخیر در جایگاه خبرنگاران با فیلمبرداران و عکاسان خود حاضر می‌شدند تا کار‌های تبلیغاتی شان را انجام دهند. محتوای این فیلم‌ها هم مصاحبه با سایر همکارانشان بود که در آن از آن نماینده تعریف و تمجید می‌کردند.

بازار سوژه‌های عکاسی تبلیغاتی هم گرم بود، نماینده با کیف پر از طرح‌ها و لوایح راه می‌رفت و خود را به حرف زدن با موبایل مشغول می‌کرد تا از او عکس تبلیغاتی بگیرند یا اینکه با ژستی متفکرانه به دوردست نگاه می‌کرد تا از او عکسی مناسب تبلیغات گرفته شود.

این تکاپو‌ها بهانه‌ای برای یادآوری این نکته است که هر دقیقه جلسه علنی مجلس، میلیون‌ها تومان هزینه در بردارد. هزینه‌ای که از بودجه کشور یعنی بیت المال و به تعبیر عامیانه جیب مردم پرداخت می‌شود؛ البته مواردی همچون تاخیر در آغاز جلسات مجلس آن هم به خاطر تاخیر حضور نمایندگان و نداشتن نصاب لازم، پرداختن به موضوعات فرعی به جای اصلی و طرح مسائلی که شاید در درجه کمتر اهمیت باشد، نیز به عنوان انتقاد از بی توجهی به هزینه‌های برگزاری جلسات صحن از دید بسیاری از کارشناسان مطرح می‌شود؛ اما این بار موضوع بر سر استفاده از زمان مجلس برای گرفتن عکس و ساختن فیلم‌های تبلیغاتی کسانی است که سودای تکیه زدن مجدد بر صندلی سبز بهارستان را دارند.

نمایندگانی که سعی می‌کنند برای جا نماندن از رقبایشان به بهترین شکل از فضای مجازی برای تبلیغات خود استفاده کنند، راه اندازی کانال تلگرامی، ایجاد صفحات اینستاگرام و توییتر، نمونه‌ای از این فعالیت هاست؛ با این تفاوت کسانی که تا دیروز در صفحات مجازی حضور نداشتند، یکباره فعال شده و سعی در پررنگ کردن کار‌های خود دارند. ‌ای کاش این دسته از آقایان در سه سال و نیم گذشته این همه شوق برای توضیح درباره فعالیتش هایشان به مردم را داشتند.

به هر حال دیروز مجلس برای سه هفته تعطیل شد، بهارستان تا چهارم اسفند (دو روز بعد از برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی) روز‌های آرامی را پشت سر می‌گذارد تا اینکه مردم درباره عملکرد داوطلبان انتخابات نظر دهند. این سه هفته، فرصتی برای ارزیابی کارنامه عملکرد نمایندگانی است که حتی در صورت پیروز نشدن در انتخابات نیز سه ماه زمان برای خدمت به مردم دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
واقعا خجالت آوره.. ولی چیزی که مهم نیست در کشور ما خجالته و پول بیت المال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
این که چیزی نیست
دلتون خوشه رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
شما تَکراری ها که از دولتتون نا امید شدید بر طبل تحریم انتخابات و نداشتن کاندیدا می کوبید.
چرا حالا که مطمئنید از پیش که دارید می بازید زیر میز می زنید.
مثل قلدرهای دوران کودکی ما هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
فرقی نمیکنه کی تو مجلس باشه
اشک‌در‌چشمام‌حلقه زد چقدر نمایندگان دلسوز مردم و عشق به ایران تا آخرین لحظه کاری فقط در فکر خدمت به خلق و اونهایی هم که رد صلاحیت شدن فقط به فکر جبران مافات این ۴سال،مدیونی فکرکنین دنبال شورای نگهبان واسه تایید دور بعد بودناااا
بیشتر عمر مردم با آزمون ها و خطاهای مسئولان تمام شد و در این مدت هر روز بر ثروت مسئولان و خانواده هایشان افزوده شد و مردم فقیرتر شدند

من رای نخواهم داد
اگر این نماینده ها نتیجه انتخابات پر شور دوره قبلی بوده پس وای به حال مجلس بعدی با انتخابات بی حال و رمق آتی و قهر مردم با صندوق های رای !!!!!!!!
اگر به تعداد لازم افراد کاندیدا شدهٔ تایید صلاحیت شده ،بغیر از نماینده های کنون وجود داشته باشند ، یقینا ، شانس بیشتری برای انتخاب شدن دارند ؟ مخصوصا آنهایی که در رابطه با رفاه ،و معیشت مردم صحبت میکنند، یعنی افراد کمتر شناخته شده در حوزهٔ سیاست ؟،،،
شرم و حیا علنی برداشته شده واقعا باید تاسف خورد به حال این ملک
علنی تلاش میکنن برای چاپیدن این مملکت
رفتین به سلامتی؟خداوکیلی چه قدم خیری برای من که بهتون اعتمادکردم ورداشتین؟با یه ماه حقوق یکیتون من زندگیم زیروزبر میشد.حیف............
نظام تک مجلسی ، نظام کارآمدی نبوده است . باید یک مجلس شورا با نمایندگانی از تمام اقشار جامعه داشته باشیم که کار نظارت مردمی بر تصویب بودجه سالیانه را پیگیری کند . و یک مجلس خبرگان از نمایندگان تخصص های مختلف که کار قانونگذاری و تدقین و نیز تصویب برنامه های کلان توسعه را پیگیری کند . ( مجلس خبرگان می تواند جانشین شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت شود) .
من رای نمیدم
این نمایندگان بدترین علمکرد را داشته اند و انتخاب مجددی در کار نیست !!!
اگر منظورتون از انتخابات همان انتصابات شورای نگهبان است که چه سایه ای چه چیزی!.
بی زحمت یک نفر لطف کنه به سوال بنده جواب بده.
مگه بسیاری از این حضرات اصلاح(!) طلب وقتی رای میارن و وارد مجلس میشن، نمیگن که مجلس فرمایشیه و اختیاری نداره. پس چطور دم انتخابات این طور یقه پاره می کنن تا وارد این مجلس بدون اختیار بشن؟
رای بی رای
چه کاریه خوب
چرا مجلس روتعطیل میکنید 90 نفر که تایید صلاحیت نشدن سی چهل نفری هم که برای دوره بعد کاندید نشدن میشن صد وبیست سی نفر من وهشتاد نود تا از بچه محلامون زمستونه بیکاریم ما هم میریم تا مجلس به حد نصاب برسه قول میدم کاراییمون از این آقایان که به قول شمااولین بار پشت تریبون رفتند بیشتر باشه
مجلس کاره ای نیست تعطیلش کنید رئیس جمهور هم نیاز نیست
به نظر من باید نمایندگان مجلس اول توسط استادان وکارشناسان خبره در امور مختلف تایید بشوند ،سپس مردم رای دهند وبه گونه ای باشد که در هر حوضه ای بهترینها انتخاب شوند.
من هرگز رای نخواهم داد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر