بازدید 122019
۳

طلا رکورد رشد هفت ساله را شکست

قیمت طلا به خاطر گسترش ویروس کرونا روز به روز در حال افزایش است و بهتر است سرمایه گذاری در بازار سایر فلزات افزایش یابد تا از افت ارزش آن ها جلوگیری شود.
کد خبر: ۹۵۵۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹ 28 January 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از فوربز، طلا در مقابل سایر فلزات که افت ارزش را تجربه می کنند رکورد رشد هفت ساله خود را شکست و با افزایش ۲۰ دلاری قیمت به اونسی هزار و ۵۷۸ دلار رسید.

در مقابل طلا سایر فلزات مثل کوپر و نیکل با گسترش بیشتر ویروس کرونا و افزایش نرخ مرگ و میر روز به روز ارزش خود را از دست می دهند به طوری که به ترتیب کوپر و نیکل ۸.۵ درصد و ۹.۹ درصد از ارزش خود را از دست دادند.

احتمال ادامه افت ارزش کوپر، نیکل، آلمینیوم و سایر فلزات بسیار زیاد است و تا زمانی که اخبار مربوط به ویروس کرونا ادامه داشته باشد و نرخ مرگ و میر افزایش یابد افت ارزش این فلزات ادامه خواهد داشت.

برخی از کارشناسان احتمال کاهش خرید و فروش فلزات در بازار و افت ارزش آن را در نگاه دلالان به ویروس کرونا می دانند و شاید مقایسه وضعیت کنونی با سال ۲۰۰۲ و مقایسه ویروس کرونا با سارس باعث شده است حجم معاملات در بازار کاهش یابد.

یکی دیگر از دلایل افت ارزش فلزات کاهش سرمایه گذاری بانک ها در این صنعت است و با توجه به سرعت گرفتن شیوع بیماری کرونا خیلی از بانک ها سعی کردند تا سرمایه گذاری خود در سایر صنایع را کاهش دهند و به بهبود تجهیزات مقابله با این بیماری کمک کنند.

با این تفاسیر و با تجربه ای که چین در مقابله با بیماری سارس داشته است باز هم پیش بینی می شود کنترل این بیماری سخت باشد و احتمال افزایش نرخ مرگ و میر کماکان بالا است.

با توجه به اتفاقاتی که در سال ۲۰۰۳در بازار فلزات چین رخ داد افت ارزش فلزات و در مقابل افزایش ارزش طلا در چنین شرایطی طبیعی است و بعد از اتمام قرنطینه و ریشه کن شدن بیماری کرونا باید به بازار زمان داد تا به حالت سابق بازگردد و ارزش فلزات دوباره افزایش یابد و بازار به تعادل برسد.

 

 

منبع:خبرآنلاین 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
کوپر چیه؟ خوب بگو مس دیگه!!!!
بابا خارجیا!!!
به مِس میگید "کوپر" ؟

چقده باکلاسید
نه بابا!!!!چه ربطی داره اونوقت؟؟؟احیانا شما تو اتحادبه طلا جواهر نیستین.کم دم عیدی ملتو تحت فشار بزارین با این خبرای با ربط و بب ربط .من نمیدونم وجدان خبرنگاری کجا رفته؟؟؟ملت خودشون از دست بعضی خوابالوها بنزین ندارن برن دوکیلومتر اونورتر تفریح کنن شما دغدغت طلا و نیکله؟خوبه والا...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر