بازدید 7520

آیا بیمه رایگان نمازگزاران در نماز جمعه فردا امری غیرطبیعی است؟

پس از گذشت ۸ سال نماز جمعه این هفته تهران به امامت رهبر انقلاب اقامه شود. با توجه به احتمال حضور جمعیت عظیمی از نمازگزاران، تصمیم گرفته شده است که نمازگزاران تحت پوشش بیمه رایگان قرار گیرند. موضوعی که شبکه‌های معاند سعی در بزرگ و غیرطبیعی جلوه دادن آن دارند. اما آیا واقعا بیمه رایگان نمازگزاران در نماز جمعه فردا امری غیرطبیعی است؟
کد خبر: ۹۵۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴ 16 January 2020

به گزارش نبض بورس، ستاد نماز جمعه تهران طی اطلاعیه ای در مورخه 25 دی ماه 1398 اعلام کرد که نماز جمعه این هفته تهران به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار خواهد شد. در متن این اطلاعیه آمده بود: در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در طلیعه گام دوم انقلاب، نماز جمعه این هفته به امامت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و با حضور پر شور مردم بصیر و انقلابی در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و ملت مؤمن و سرافراز ایران اسلامی بار دیگر صحنه‌هایی از همبستگی، شکوه و عظمت خود را به نمایش خواهند گذاشت.

نکته حائز اهمیت این است که پس از گذشت 8 سال نماز جمعه این هفته تهران به امامت رهبر انقلاب اقامه شود.  در بهمن ماه سال 1390 که آخرین نماز جمعه به امامت رهبر انقلاب اقامه شد، عمده سخنان رهبر انقلاب در دو خطبه به موضوع بیداری اسلامی و مسائل تونس و مصر اختصاص داشت و خطبه عربی ایشان خطاب به مردم این کشورها در آن سال‌ها، بود.

پیش بینی می شود که به دلیل وقایع اخیر کشور فردا نیز رهبر انقلاب سخنان مهمی را در دو خطبه نماز جمعه تهران بیان کنند، از همین رو شبکه های ضدانقلاب به تکاپو افتادند تا نماز جمعه فردا را به گونه ای به حاشیه برند از جمله اینکه بر روی بیمه شدن رایگان نمازگزاران تاکیدات فراوانی را داشته اند. به گونه ای که قصد دارند بیمه شدن رایگان نمازگزاران را امری غیرطبیعی جلوه دهند. اما باید گفت که بیمه شدن مردم در اجتماعات امری غیرطبیعی نبوده و در سال های گذشته نیز مردم در اجتماعات توسط شرکت های بیمه، بیمه شده اند. در زیر تنها به چند نمونه اشاره خواهیم کرد:

  • بیمه شدن نمازگزاران در عید سعید فطر در سال 1398

نمازگزاران در عید سعید فطر سال جاری تحت پوشش بیمه حوادث گروهی بیمه آسیا قرار گرفتند. شرکت بیمه آسیا اعلام کرد: خسارت فوت، نقص عضو و هزینه پزشکی نمازگزاران آسیب دیده به ترتیب تا سقف 150 میلیون ریال و 6 میلیون ریال تحت پوشش بیمه حوادث گروهی بیمه آسیا قرار خواهد داد.

  • بیمه شدن نمازگزاران در عید سعید فطر در سال 1397

شرکت بیمه آسیا در این سال نیز نمازگزاران را تحت پوشش بیمه حوادث گروهی قرار داد و اعلام کرد نمازگزاران عید سعید فطر در طول مدت زمان برگزاری نماز در مصلای تهران و خیابان های اطراف در مقابل خطرات فوت بر اثر حادثه تا مبلغ 150میلیون ریال، نقص عضو ناشی از حادثه تا مبلغ150 میلیون ریال و هزینه های پزشکی بر اثر حادثه تا مبلغ 6 میلیون ریال تحت پوشش بیمه نامه حوادث گروهی بیمه آسیا قرار دارند.

  • بیمه شدن نمازگزاران در عید سعید فطر در سال 1396

در عید فطر سال 1396 نیز بیمه آسیا نمازگزاران را تحت پوشش بیمه حوادث گروهی قرار داد.

این موارد در سال های قبل تر از سال 1396 نیز تکرار شده است و بیان آن ها خارج از حوصله خوانندگان می باشد. همچنین مردم در راهپیمایی های 22 بهمن نیز به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می گرفتند که در ادامه به چند نمونه اشاره خواهیم کرد:

  • بیمه شدن راهپیمایان یوم ا… 22 بهمن در سال 1397

در سال گذشته طی قراردادی بین ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی و کنسرسیومی متشکل از شرکت سهامی بیمه ایران، آسیا، البرز و دانا، راهپیمایان یوم الله 22 بهمن تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

  • بیمه شدن راهپیمایان یوم ا… 22 بهمن در سال 1396

در این سال نیز راهپیمایان یوم ا… 22 بهمن تحت پوشش بیمه کنسرسیومی متشکل از شرکت سهامی بیمه ایران، آسیا و البرز قرار گرفتند.

این موارد تنها گوشه کوچکی از بیمه شدن رایگان نمازگزاران و راهپیمایان در سال های اخیر بوده است که به راحتی با یک جستجوی ساده می توان به صحت آن ها پی برد. به مراسم اربعین نیز که هر ساله برگزار می شود و در آن زائران تحت پوشش بیمه قرار می گیرند نیز اشاره نشد.

حالا با توجه به اهمیت نماز جمعه فردا و احتمال حضور گسترده نمازگزاران، طبیعی است که باید این جمعیت عظیم نمازگزاران به مانند سایر مراسمات و اجتماعات عظیم تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار