بازدید 13168
۵

مشاوران ترامپ در امور ایران؛ مغز‌های کوچک زنگ‌زده

صحبت‌ها و رفتار ترامپ در قبال ایران نشان می‌دهد که او مشاوران خوبی در قبال کشور ما ندارد و تصمیم‌هایش بر اساس تحلیل‌ها و نظر‌های یک سری مغز‌های کوچک زنگ‌زده است.
کد خبر: ۹۴۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ 06 January 2020

به گزارش تابناک، عصر ایران نوشت: «لن خودورکوفسکی»، مشاور وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حضور گسترده مردم ایران در مراسم‌های تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی توییت کرده است: «تعداد زیاد حضور در مراسم تشییع سلیمانی را به حساب حمایت از رژیم نگذارید. وقتی در یک دیکتاتوری زندگی می‌کنید، گزینه دیگری ندارید. شما یا در تظاهرات شرکت می‌کنید یا بازداشت یا کشته می‌شوید...»

این توییت آقای مشاور، مرا به یاد فیلم سینمایی «مصادره» انداخت. اسماعیل یارجانلو با بازی «رضا عطاران» با دیدن گریه حمید استیلی بعد از زدن گل به آمریکا در جام جهانی ۹۸ فرانسه به پسرش ذکریا با بازی «هومن سیدی» گفت که این گریه برای این است که خانواده بازیکنان تیم ملی گروگان حکومت هستند.

به نظر می‌رسد حرف‌های مشاور وزرات خارجه آمریکا، برگرفته از تحلیل‌هایی است که برخی از ایرانی‌های مخالف جمهوری اسلامی به عنوان اتاق فکر به سران کاخ سفید تزریق می‌کنند.

جنس این توییت نشان می‌دهد مشاوران آمریکا در امور ایران، مجاهدین یا همان منافقین و سلطنت طلب‌هایی که بعد از انقلاب، ایران را ترک کردند هستند. کسانی که تحلیل دقیقی از شرایط کشور و تحولات آن ندارند.

آن‌ها با دیدن ایران از راه دور و بر اساس پیام‌هایی که به صورت کانالیزه شده دریافت می‌کنند، مشاوره‌های خود را به کاخ سفید ارائه می‌دهند. آن‌ها احتمالا به آمریکا گفته بودند بعد از حوادث آبان با یک ترور مثل ترور شهید سلیمانی می‌توانند به اهداف خود برسند.

صحبت‌ها و رفتار ترامپ در قبال ایران نشان می‌دهد که او مشاوران خوبی در قبال کشور ما ندارد و تصمیم‌هایش بر اساس تحلیل‌ها و نظر‌های یک سری مغز‌های کوچک زنگ زده است.

ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا، تصویر غیر واقعی از ایران دارد. این تصویر را افرادی ساخته‌اند که هیچ شناختی از وضعیت ایران ندارند. به طور مثال برخی از سلطنت طلب‌ها هنوز با همان تفکر دهه ۵۰ و ۶۰ به ایران نگاه می‌کنند و همان نگاه را از طریق مشاوره به ترامپ و هیات حاکمه آمریکا تزریق می‌کنند.

قطعا اگرمشاوران آمریکا در امور ایران، شناخت دقیقی از کشور داشتند هیچگاه به او توصیه نمی‌کردند دست به چنین اشتباه استراتژیکی بزند.

حضور مردم در خیابان‌های اهواز، مشهد و تهران به خاطر درک نقش سردار قاسم سلیمانی در سال‌های دفاع مقدس و سال‌های جنگ با داعش بود.

متاسفانه این نوع نگاه در برخی از تحلیل‌گران داخلی هم وجود دارد. آن‌ها هم درک درستی از اتفاقات کشور ندارند و همیشه یک ساز می‌زنند. در حالی که جامعه ایران دچار تحولات و تغییرات اساسی است. آن‌ها به جامعه همان نگاهی را دارند که در سال۶۰ یا ۷۰ داشتند و متوجه این معنا نیستند که نسل جدید ایران با جوان‌های دهه ۶۰ متفاوت هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵
امریکا بداند من یک ایرانیم اگر از وضعیت فعلی کشور رضایت ندارم حتی یک قطر و یا یک ذره از خاک وطنم و امنیت وطنم و دلاورانی چون سردار سلیمانی را با رفاهی که امریکا قرار است برایمان فراهم کند عوض نمی کنم اینجا وطنم کشور و نفسم و نفس هر ایرانی است
متاسفانه از این مغزهای کوچک زنگ زده در داخل کشور هم کم نداریم.
تحلیل شما شاید درست باشد.
ولی به نظر بنده جامعه ایران و مسئولین مربوطه هنوز شناخت کافی از پدیده ترامپ و حامیانشان ندارند و فکر می کنند او هم مانند روسای جمهور قبلی آمریکا است. بنابراین رفتار و سیاست های خود را مبتنی بر شناخت قبلی خود از آمریکا و سیاستمدارانشان تنظیم می کنند و احتیاطات لازم را تخاذ نمی کنند. بر مقاومت و انتقام و .... اصرار می کنند.
شواهد قبلی و بویژه شواهد در طول چهار سال ریاست جمهوری ترامپ و عملکرد وی نشان داده است که او بسیار باهوش، بی اخلاق، غیر معتقد به ارزش های انسانی، بی رحم، بی پروا و جسور، تاجر مسلک و دنیاپرست بوده و حاضر است به خاطر دلار و پول برای خود و آمریکا هر کاری بکند که در ذهن هیچ کس نمی گنجد. حتی استفاده از بمب هسته ای!. ترامپ با سایر روسای جمهور آمریکا کاملا متمایز است. او درست مثل یک حیوان وحشی در جنگل رفتار می کند و قانون جنگل را پیاده می کند. همه دنیا هم این را به خوبی می دانند و احتیاط می کنند.
بنابراین تهدیدات او را باید جدی گرفته و بسیار محتاط بود. او ممکن است هر بلایی را بر سر ایران و ایرانی بیاورد و کشور را به نابودی و تباهی بکشاند. او اصلا قابل پیش بینی و قابل کنترل نیست. بنابراین لازم است شما هم مشاوران باسوادی را بکار بگیرید. عقل، منطق و حکمت را بکار بگیرید و الکی برای خود و کشور بحران و عامل نابودی درست نکنید.
درست سه روز قبل از ترور سردار تحلیل گر آمریکایی هشدار علنی داده بود، چرا دقت و احتیاط نکردید. لابد فکر می کردید آمریکا می ترسد و هیچ کاری نمی تواند بکند!
در مورد برجام هم همه تحلیل هایتان اشتباه از آب درآمد!
آمریکا مثل یه ماشین جنگی فوق العاده قدرتمنده که روسیه و چین هم جرات دست وپنجه نرم کردن با اون رو ندارند فعلا هم متاسفانه عنانش دست عربها و اسرائیلیهاست دیپلماسی اشتباه 40 سال گذشته ما رو به اینجا رسانده که کشور ما همیشه صحرای کربلا باشه و عربها اینگونه به ما لطمه بزنند و پشت آمریکا پنهان شوند .
این مشاورها همون هایی هستند که ۷۸ و ۸۸ و ۹۶ و ... جمعشون کردین!!! دقیقا ناشی از روش کار امنیتی تو کشوره.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی