بازدید 16445
۲

شاعر «شعر تلخ زندگی» درگذشت

کد خبر: ۹۴۷۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ 31 December 2019

اشعاری نظیر «شعر تلخ زندگی من»، «چووشلار محله‌سی»، «موشتولوق» و «گورچین» نیز از این شاعر هنرمند به یادگار مانده است

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «حسین بقال سنجیده» از شاعران پیش‌کسوت ارومیه‌ای پس از ماه‌ها تحمل رنج بیماری شب گذشته دعوت حق را لبیک گفت؛ او که متولد سال ۱۳۲۸ بوده، تخلص «نجات» را برای خود برگزید و در قالب‌های مثنوی، دوبیتی، قطعه، «بایاتی» و «قوشما» شعر می‌سرود.

از مجموعه شعر‌های این شاعر ارومیه‌ای می‌توان به «یازیق آنا، یازیق آنا»، «شعریمه ائل قوناق گلیر» اشاره کرد؛ اشعاری نظیر «شعر تلخ زندگی من»، «چووشلار محله‌سی»، «موشتولوق» و «گورچین» نیز از این شاعر هنرمند به یادگار مانده‌است.

واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجانغربی در سال ۱۳۹۵ در قالب برنامه «گوروش» از سال‌ها فعالیت ادبی این شاعر تجلیل کرده‌بود.

پیکر این هنرمند ارومیه‌ای، ساعت ۱۱ امروز، سه‌شنبه با حضور اهالی ادب و هنر در باغ رضوان ارومیه تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

احد هوشمند، رییس حوزه هنری آذربایجان‌غربی در پیامی، درگذشت این شاعر فقید را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: استاد «حسین سنجیده» یکی از شاعران تاثیرگذار و موفق در عرصه شعر و ادبیات آذربایجان‌غربی بخصوص شهرستان ارومیه بود که در کنار رفتار نیک خود اشعار زیبا و دلنشینی را خلق و با انتشار آثار ادبی خود در قالب چندین کتاب، سال‌ها در معرفی ادبیات و فرهنگ غنی آذربایجان تلاش کرد و پای ثابت کانون شاعران و بسیاری از برنامه‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان‌غربی بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
اللهم اغفر المؤمنین و المؤمنات
و المسلمین و المسلمات
الاحیاء منهم و الاموات
روحش شاد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر