بازدید 14289

بیزینس کوچینگ چیست؟

تصور کنید، می خواهید نواختن پیانو را بیاموزید. این آموزش با کمک مربی سریع تر و بهتر انجام می شود یا با کمک جزوات آموزشی؟ بیزینس کوچینگ چیزی شبیه همین مثالی است که خواندید. چرا که این حرفه تلاش می کند در یک کسب و کار با کمک مربی به شما کمک کند تا در مسیر موفقیت سریعتر گام بردارید.
کد خبر: ۹۴۶۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷ 23 December 2019

تصور کنید، می خواهید نواختن پیانو را بیاموزید. این آموزش با کمک مربی سریع تر و بهتر انجام می شود یا با کمک جزوات آموزشی؟ بیزینس کوچینگ چیزی شبیه همین مثالی است که خواندید. چرا که این حرفه تلاش می کند در یک کسب و کار با کمک مربی به شما کمک کند تا در مسیر موفقیت سریعتر گام بردارید.

Image result for ‫کسب و کار + تابناک‬‎

به گزارش «تابناک»، بیزینس کوچینگ نوعی رهبری کسب‌وکار است که در آن یک فرد که کوچ یا مربی نامیده می‌شود به صاحب کسب‌وکار مهارت‌های رشد کسب‌وکار را آموزش می‌دهد. اصلا فرقی نمی‌کند که یک آبنبات فروشی کوچک در خیابان تجریش داشته باشید یا یک شرکت تبلیغاتی بزرگ با بیش از صد پرسنل را مدیریت کنید. در هر حالت مزایا و قابلیت‌های فوق‌العاده بیزینس کوچینگ قطعا به رشد کسب و کار شما کمک زیادی خواهد کرد.

راه اندازی کسب و کار شاید به نظر یک فرآیند انفرادی به نظر برسد. اما مانند تمام تجربه‌های دیگر زندگی، داشتن یک مربی که بتوان به او اتکا کرد، یکی از ارزشمندترین منابع در دسترس برای صاحبان کسب و کار است؛ به خصوص که در این زمینه منابع بسیار کمی وجود دارد که واقعا بتوانند به پیشرفت فعالان عرصه تجارت کمک کند.

به دیگر سخن بیزینس کوچینگ (یا کوچینگ کسب و کار) می‌تواند با راهنمایی‌هایی که فقط و فقط مختص کسب و کاری کاملا شخصی و انحصاری است، به کمک فعالان عرصه تجارت بیاید تا موفقیت در کسب و کارشان را رقم بزند.

بیزینس کوچ‌ها معمولا کارآفرینان باتجربه‌ای هستند و بیشتر آن‌ها خودشان صاحب کسب و کار هستند، این افراد با بهره‌گیری از هوش، استعداد و مجموعۀ تجاربشان مسیر موفقیت کسب و کار‌ها را ترسیم می‌کنند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا موفق شوند و به اهداف تجاری خود برسند. به این فرآیند بیزینس کوچینگ می‌گویند.


فعالان عرصه بیزینس کوچینگ با آوردن مثال هایی مثل تفاوت یادگیری پیانو در کنار مربی و  یا با کمک جزوه، تأکید دارند که بیزینس کوچینگ نیز به واسطه کمک های مربی همراه باعث افزایش کارایی و سود یک فعالیت تجاری می شود.

این یعنی بیزینس کوچ هم در نقش مربی (mentor) و هم راهنمای (trainer) است. چراکه تمام مهارت‌هایی که برای موفقیت در کسب و کار نیاز است، توسط مربی به فرد نوآموز آموزش داده می شود.

بر خلاف تصور عمومی بیزینس کوچینگ در انواع مقیاس‌ها به کمک فعالان عرصه تجارت می آید.  چه یک کسب و کار کوچک محلی باشد و چه یک شرکت رو به رشد، تفاوتی در اصل داستان ایجاد نمی شود.

نکته پایانی اینکه اینجا یک تصور اشتباه وجود دارد و آن هم این تصور است بیزینس کوچینگ فقط به درد کسب و کار‌هایی می‌خورد که دچار مشکل هستند یا بازار آن‌ها گنگ و مبهم است. اما این کاملا تصور اشتباهی است. حل مسائل و مشکلات بغرنج و پیچیده تنها یکی از قابلیت‌های بیزینس کوچ است. بیزینس کوچینگ در ابعاد بسیار گسترده‌تر و وسیع‌تر از این می‌تواند وجود داشته باشد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار