بازدید 25160
واکنش

ملی پوش ایران چگونه با حریف اسراییلی مسابقه داد؟

متاسفانه در مسابقات اسپانیا به دلیل نبودن نام کشور حریفان و عدم وجود پرچم روی میز مسابقه، از هویت حریفان خود بی اطلاع بودم و دو روز بعد از مسابقات بعد از انتشار جدول بازی‌ها متوجه اتفاقات فوق شدم.
کد خبر: ۹۴۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹ 18 December 2019

محمدامین طباطبایی شطرنج باز ایران درباره حواشی بوجود آمده در مسابقات آزاد اسپانیا و مصافش با حریف اسراییلی توضیحاتی ارایه داد.

به گزارش تابناک ورزشی، طباطبایی اظهار داشت: من همیشه حامی مردم مظلوم فلسطین بوده‌ام. یک ماه قبل در حمایت از مردم فلسطین در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در هند مقابل بازیکن رژیم اشغالگر بازی نکردم و همواره به اصول نظام جمهوری اسلامی پایبند بوده و هستم.

وی افزود: متاسفانه در مسابقات اسپانیا به دلیل نبودن نام کشور حریفان و عدم وجود پرچم روی میز مسابقه، از هویت حریفان خود بی اطلاع بودم و دو روز بعد از مسابقات بعد از انتشار جدول بازی‌ها متوجه اتفاقات فوق شدم.

طباطبایی در پایان گفت: از حواشی پیش آمده بسیار ناراحت و متاسف هستم. من هیچگاه برخلاف اصول و اعتقادات نظام و مردم زندگی نکرده‌ام، رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسم و پای اعتقادات ایستاده‌ام.

ملی پوش ایران چگونه با حریف اسراییلی مسابقه داد؟

امروز حاشیه‌ای عجیب شطرنج ایران را تحت تاثیر خود قرار داد؛ حاشیه‌ای که پرهام مقصودلو درخصوص آن اظهار داشت: ممکن است این حرفم را عده‌ای باور کنند و عده‌ای باورشان نشود، اما واقعیت این است که در مسابقات سنگین و فشرده شطرنج، گاهی حتی اسم و فامیل حریفان‌مان را هم دقیق و درست نمی‌بینیم؛ چه برسد به ملیت‌شان. از اینکه یکی از حریفانم از رژیم صهیونیستی بوده، اطلاعی نداشتم. به تازگی و از طریق رسانه‌ها از جزئیات ماجرا آگاه شدم.

یکی از تصاویری که از مسابقات بخش رعدآسا مسابقات سیتجس مربوط به دیدار میز یک دور چهارم بین پرهام مقصودلو و لارنس ترنت، استاد بین‌المللی منتشر شده، نشان می‌دهد که اظهارات استاد بزرگ شطرنج ایران دور از واقعیت هم نیست.

معمولاً در برگه‌های قرعه‌کشی بخش بلیتس یا برق‌آسا مسابقات که در حاشیه بخش اصلی است، ۹ دور در مدت زمان ۲ یا ۳ ساعت برگزار می‌شود. در این رقابت‌ها خبری از پرچم یا نام کشور حریف نیست و دیدار‌ها به فاصله زمانی بسیار کوتاهی پشت سرهم برگزار می‌شوند. حتی به میز برگزاری مسابقه نیز لیبل و نام و نشان شطرنج‌بازان الصاق نشده و تنها نکته‌ای که در برگزاری این رقابت‌ها اولویت دارد، زمان است.

نماینده شطرنج ایران برای حضور در این تورنمنتِ آزاد با هزینه شخصی اعزام شده بود و هیچ فردی را به عنوان مربی یا سرپرست همراه خود نداشت. معمولا در مسابقات شطرنج مربی وظیفه بررسی جدول و پیش بینی حریفان آتی را بر عهده دارد، اما در این مسابقات هیچ فردی مقصودلو را همراهی نمی‌کرده است. به این ترتیب به احتمال فراوان پرهام متوجه این مسئله نشده؛ ضمن اینکه حریف رژیم صهیونیستی هم جز شطرنج بازان سرشناس جهان نبوده که بتوان او را از قبل شناخت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۷
با این حاضر نشدنا کی تا حالا ضرر کرده؟
همش به نفع اسرائیل بوده و به ضرر خودمون خب.
چرا کاری بکنیم که فایده ای نداره؟
مسخره ها
عجب فاجعه‌ای رخ داده. یک انسانی با یک انسان دیگر شطرنج بازی کرده.
محمدجان نگران نباش، آسمان به زمین نرسیده مهم اعتقادات تو است که به دنیا اعلام کردی که این کشور غاصب را برسمیت نشناختی و از مردم فلسطین حمایت میکنی
حالا که چی؟فلسطین لطمه دید
فقط اعدام
حال مگه چی شده آسمان به زمین آمده. برده بنده خدا
بهتره سیاست رو از ورزش جدا کنید و از عاقبت شومی که گریبان فدراسیون جودرو را گرفت عبرت بگیرید !!!!
چرا ما عادت داریم همه چیز را به سیاست و مذهب ارتباط دهیم؟ مصاف دو ورزشکار با هم با هر ملیت و هر مذهبی که باشد، یک کار ورزشی است و وقتی قوانین جهانی مسابقات چنین حکم می کند یا باید کلا در و تخته ورزشمان را جمع کنیم، یا اگر هم شرکت می کنیم، تابع قوانین باشیم. این نمی شود که یک کشور هر کاری خودش می خواهد انجام دهد و بعد بخواهد در مسابقات بین المللی هم شرکت کند.
لطفا یک بار برای همیشه پرونده این کار را ببندید تا اینقدر جوانان ورزشکار ما با استرس و نگرانی در مسابقات بین المللی حضور پیدا نکنند.
با حداقل این مورد را به نظر سنجی و رای مردم واگذار کنید.
حالا آسمان به زمین رسیده؟
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
بابا فلسطینا خودشون تو عرصه های مختلف ورزشی با اسرائیل بازی میکنن اونوقت ماشدیم کاسه داغتر از آش
همه چیز زندگی ما قاطی سیاست شده، قاتق روزمون، زندگی آینده بچه هامون، دیدار از نزدیکانی که در خارج زندگی می کنن، ورزش مون، .... دست از این مسخره بازی ها بردارین حالمون به هم می خوره!
گرانی کمر مردم را شکسته است
وای چه فاجعه ای
چه مصیبت بزرگی
یکسال عزای عمومی هم کم است
اسراییل بده ما خوبیم خیلی هم خوبیم خیییلی
خوب کاری کرد.ورزش چکارش به سیاست..............................صلح درجهان.مرگ بر جنگ وخونریزی
دیدم امروز صبح آسمون روی زمین آمده نگو به این خاطر بوده
مسخره .حالا مسابقه داد چی شد .اگه نباید مسابقه بدن چرا خود فلسطینیها با اسرائیل بازی میکنند. جوک روزگاره و خنده دار
لطفا دست از خشونت پراکنی و نفرت پراکنی بردارین
ورزش رو سیاسی نکنید
ما با مردم اسراییل باید دوست باشیم
چه اشکالی داره
ورزش را قاطی سیاست کردن کار اشتباهی هست
بابا حالا طرف میگه نمسشناختمش قبول کنین دیگه

دروغ نمیگه که.

روحانی میگه من خبر از گرانی بنزین نداشتم رو قبول میکنین حالا حرف این بنده خدا رو قبول نمیکنید
انصاف داشته باشید مردم.
احتمالا دچار خشم و غضب الهی میشیم.
اقا دستت درد نكند كارخوب كردي
همه شطرنج بازان بین المللی همدیگررامیشناسند
خود مردم مظلوم فلسطین هم با اسرائیل رابطه دارند و مسابقه میدهند و بسیاری از کشورهای عرب هم این کار را می کنند زیاد ناراحت نباش کار تو ورزش بوده و ورزش اساسا برای دوستی انسانها میباشد
فقط اعدام
بابا بی خیال .دمش گرم حریف اسرییلی را برده
خدا وکیلی این قضیه اسراییل رو یه جوری حل کنید.
خدا را شکر.فکرم بد جوری مشغول بود
واااای چه فاجعه ای همه چیزو ول کنید فقط به این رسیدگی کنید کشور هیچ مشکلی دیگه نداره
اشكالي نداره شطرنج كه ورزش نيست
اینا که می تونن برن از ایران چرا موندن اینجا.
خخخخخخخخخخخخخخخخ فکر میکنن مردم مثل خودشونن!! تازه مگه چه اشکالی داره.
خوب کاری کرده میدان مسابقه که میدان جنگ نیست.
مگه مردم ایران با مردم اسرائیل مشکل دارن؟!!!!
خوب که چب بشه!!! جمعش کنید
واویلا !! واویلا !!! واویلاااااااااااااااا با این کار وحشتناکی که انجام داده اگه آسمون زمین بیاد چی ؟ و اگه رودخونه ها خشک بشن چه خاکی سرمون بریزیم ؟ بدتر از همه اگه با این کارش خورشید از مغرب طلوع کنه میدونین چه اتفاقی میفته ؟ خدا عاقبتمون رو بخیر کنه .
مبارک باشه...اونها هم انسان اند و از نسل ابراهیم و اسحاق پیامبر,حالا کشورشون یه ذره بین ما ایرانیان بد نامه ولی مردمش که مثل خودء ما ایرانیان هستند و شاید هم بهتر...
اشكالي نداره. وقتي رييس جمهور مملكت ميگه من هم از زمان سهميه بندي و افزايش قيمت بنزين بي خبر بودم آيا اين دو جوون نخبه نميتونن بگن خبر نداشتيم؟
اشكالي نداره
خوب بهتر شد ، شطرنج باز ما به حمايت از فلسطين ، شطرنج باز اسرائيلى را شكست داد و دماغ انها را سوزاند . چه خوب مى شد كه ديگر ورزشكاران نيز اجازه مى يافتند كه اين چنين پوز اسرائيل را بزنند ؛ يادش به خير
قبل از انقلاب و زمانى كه تيم فوتبال ملى ايران تيم اسرائيل را شكست داد ، چه شور و حالى راه افتاد در ايران
این سخنان خودش نیست... براش سخن ساختن!!
خوب ديديبد اتفاقي نيافتاد
خوب چه اشکالی دارد ورزشکاران کشورمان با آنها مسابقه بدهند،مگر ورزشکاران کشورهای عرب با ورزشکاران اسرائیلی مسابقه نمیدهند،ما چرا بایستی کاسه داغتر از آش باشیم،در طول این سالها که ورزشکاران ما علی رغم میل باطنی و بالاجبار با ورزشکاران اسرائیلی مسابقه نداده اند چقدر تلاشهای شبانه روزی آنان بر باد رفته،آیا از فلسطینیان تا حالا شنیده اید کوچکترین قدر دانی بعمل بیاورند،حتی تیم فوتبال فلسطین حاضر نشد یک دیدار دوستانه با تیم ملی فوتبال ما برگزار نماید،
خوب کرد
اعدامش ن کنیم. حال می ده
مسخره ترش اینه که همین فلسطینیا چندسال پیش با ما تو مسابقه رسمی فوتبال بازی نکردن خخخخخخ
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر