بازدید 4754

آموزش‌وپرورش آماری از مدارس خشت‌وگلی سیستان‌وبلوچستان ندارد

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی مدارس خشتی و گلی در کشور را فراموش شده خواند و از نبود آمار این مدارس در استان سیستان و بلوچستان انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۴۴۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ 14 December 2019

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی مدارس خشتی و گلی در کشور را فراموش شده خواند و از نبود آمار این مدارس در استان سیستان و بلوچستان انتقاد کرد.

علیم یارمحمدی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از نبود آمار دقیق از وجود مدارس خشتی و گلی و کپری در استان سیستان و بلوچستان از مدیریت آموزش و پرورش در استان گلایه و اظهار کرد: متأسفانه وقتی آمار دقیقی از وجود چنین مدارسی وجود ندارد، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم نمی‎تواند برنامه ریزی دقیقی در این زمینه داشته باشد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از روستاها سیستان و بلوچستان خالی از سکنه شده و روند مهاجرت به حاشیه شهرها رو به گسترش است، افزود: در این شرایط مدارس روستایی، خشتی و گلی و مدارس کپری رها شده و اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان آماری از آن‌ها در اختیار ندارد.

وی ادامه داد: با وجود تبلیغات و رسانه‌ای کردن موضوع برچیدن مدارس خشتی و گلی، اما این مدارس در استان همچنان به قوت خود باقی است و محیط ناایمنی برای دانش آموز محسوب می‌شود.
حضور علیم یارمحمدی در غرفه خبرگزاری خانه ملت در نمایشگاه مطبوعات

 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه برچیدن مدارس خشتی و گلی و همچنین مدارس کپری در استان سیستان و بلوچستان نیازمند عزم جدی دولت است، اضافه کرد: باید بودجه‌ای ویژه برای برچیدن این مدارس در نظر گرفته شود ولی مهم‌‎تر از بودجه، برنامه‎ریزی در این حوزه در استان است که متأسفانه وجود ندارد.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان تأکید کرد: بهتر است مسئولان از شعار دادن در این زمینه پرهیز کنند و در شرایطی که سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور فعالیت گسترده‌‎ای را در کل کشور برای بهبود شرایط فضای آموزشی آغاز کرده، نباید از این ظرفیت غافل شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل