بازدید 65034
تاملی بر وعده آذری جهرمی برای «سورپرایز» کردن ایرانیان؛

رفع فیلتر «توییتر» یا «تلگرام» یا «اینترانت رایگان» نه؛ «شگفتانه» وزیر چیز دیگری است!

به فاصله چند ساعت تا موعد رونمایی از «سورپرایز» وزیر ارتباطات، بازار حدس و گمان در این خصوص به شدت داغ شده است؛ گمانه زنی‌هایی که قصد داریم برخی از آن‌ها را مرور و امکان سنجی کنیم. با این یادآوری که تلاش برای پی بردن به شگفتانه وزیر با مراجعه به وزارت خانه تحت امر وی هم به پاسخی جالب توجه رسیده است.
کد خبر: ۹۴۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 11 December 2019
رفع فیلتر «توییتر» یا «تلگرام» یا «اینترانت رایگان» نه؛ «شگفتانه» وزیر چیز دیگری است!
 
تابناک اجتماعیبه فاصله چند ساعت تا موعد رونمایی از «سورپرایز» وزیر ارتباطات، بازار حدس و گمان در این خصوص به شدت داغ شده است؛ گمانه زنی‌هایی که قصد داریم برخی از آن‌ها را مرور و امکان سنجی کنیم.

به گزارش «تابناک»؛ هنوز تا پایان سال ۹۸ یک فصل و چند روز مانده و در این مجال، حتی اگر مسائل اقتصادی موجبات شگفتی دوباره و چندباره عموم را فراهم آورد و نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز دور از انتظارات رقم بخورد، باز سال ۹۸ با چند کلیدواژه مهم در اذهان عموم یادآوری خواهد شد؛ کلیدواژه‌هایی که یکی از آن‌ها «خاموشی اینترنت ایران» است.

رویدادی به شدت دور از انتظار که به مدد برخی اتفاقات، هنوز مورد توجه عموم ایرانیان است و نگرانی از تکرارش موجب شده هر خبری در خصوص آینده دنیای مجازی در کشورمان، در راستای آن تفسیر و تحلیل می‌شود. چه زمانی که رئیس جمهور از تلاش برای تقویت شبکه ملی اطلاعات سخن می‌گوید و چه موقعی که وزیر ارتباطات وعده رونمایی از یک سورپرایز برای مردم می‌دهد.

از جمله اتفاقاتی که موجب شده در روز‌های اخیر بحث آینده اینترنت در ایران مورد توجه همگان قرار گیرد، اظهارنظر آذری جهرمی در سومین همایش و نمایشگاه شهر هوشمند است که بنا بر وعده وی، قرار است فردا (پنجشنبه، ۲۱ آذرماه) در قالب شگفتانه (همان سورپرایز) رونمایی شود؛ وعده‌ای که برخی تصور می‌کنند درباره اینترانت یا به تعبیر دیگر، اینترنت ملی است.

اما آیا منظور وزیر، رونمایی از اینترنت ملی است؟ با کمی کنکاش در این باره پی خواهیم برد که چنین چیزی غیر ممکن است، چون این مقام پیشتر به صراحت اینترنت ملی را «یک عبارت کاریکاتور شده و بسیار غلط» خوانده و حتی تاکید کرده چنین موضوعی در دستور کار وزارت خانه و دولت نیست: «ما موضوعی به نام اینترنت ملی نداریم.»

اما آیا گزینه اینترانت (همان اینترنت ملی) هیچ ارتباطی با شگفتانه وعده داده شده وزیر ندارد؟ نیم نگاهی به گمانه زنی‌های مطرح در این خصوص در شبکه‌های اجتماعی حکایت از آن دارد که بسیاری حدس می‌زنند «رایگان شدن هزینه ترافیک داخلی» خبری است که وزیر فردا اعلام خواهد کرد؛ به این معنی که استفاده از پیام‌رسان‌ها، سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که در داخل کشور میزبانی می‌شوند، دیگر هزینه‌ای در پی نخواهد داشت و تنها استفاده و مراجعه به پیام‌رسان‌ها و سایت‌های غیرایرانی هزینه بر خواهد بود.

این گزینه نیز از چند منظر مردود به نظر می‌رسد؛ نخست این که می‌دانیم ایده جدا کردن ترافیک داخلی و خارجی، ایده آذری جهرمی بوده که تمام توانش برای اجرایی کردن آن، به نیم بها کردن هزینه ترافیک داخلی منجر شد و در نهایت توفیق چندانی به دست نیاورد و حتی به باور برخی، شکست خورد (بررسی آن در این مقال نمی‌گنجد) و بعد به این دلیل که وزیر بعد از عذرخواهی بابت خاموشی طولانی مدت اینترنت در ایران، بحث یک گیگ هدیه به مشترکان را مطرح کرد که نه تنها مورد استقبال قرار نگرفت، که دستمایه نقد وی شد.

بنابراین، بعید به نظر می‌رسد که رایگان کردن ترافیک داخلی اتفاقی باشد که وزیر آن را شگفتانه بخواند، به ویژه در روز‌هایی که بسیاری تصور می‌کنند رئیس جمهور وعده قطع اینترنت و جایگزینی آن با اینترانت را داده است. همان رویدادی که آذری جهرمی تاکید کرده مخالف آن است و قرار نیست اجرایی شود و رایگان کردن ترافیک داخلی خلافش محسوب می‌شود. پس شگفتانه وزیر چیست؟

از جمله گزینه‌های دیگری که برخی حدس می‌زنند، پاسخ معمای مطرح از سوی وزیر است؛ رفع فیلتر از «توییتر» و «تلگرام» است. دو شبکه اجتماعی از دو جنس متفاوت که اظهارنظر‌های زیادی از آذری جهرمی در مخالفت با فیلترشان در دسترس است. یکی شبکه‌ای که بیشتر مورد توجه خواص است و راه ارتباطی مناسبی با جهان محسوب می‌شود و از این روی، بسیار از مقامات از جمله خود وزیر در آن به فعالیت مستمر مشغول هستند و دیگری، شبکه اجتماعی موبایل بنیانی که در اصل، یک پیام رسان قدرتمند و به شدت محبوب نزد ایرانیان است و طرح و برنامه‌های زیادی برای جایگزینی اش در دستور کار نهاد‌های مختلف قرار گرفته و موفق نبوده است.

اما آیا قرار است توییتر یا تلگرام یا هردویشان رفع فیلتر شوند و شگفتانه وزیر این خبر است؟ باز هم پاسخ منفی به نظر می‌رسد، به ویژه اگر بدانیم آذری جهرمی و همکارانش بار‌ها و بار‌ها تاکید کرده اند که فیلتر این شبکه‌های اجتماعی و اساسا همه فیلترها، در مرجع دیگری تصمیم گیری، مصوب و اجرایی می‌شوند و وزارت ارتباطات بار‌ها متقاضی تغییر نظر آن مرجع در این موارد بوده است. تقاضایی که اگر قرار باشد اجابت شود، دیگران شگفتانه اش را خواهند داد و نوبت به وزیر ارتباطات نمی‌رسد.

پس اگر شگفتانه، نه رفع فیلتر تلگرام و توییتر باشد و نه راه اندازی اینترانت و یا رایگان کردن ترافیک داخلی، چه خواهد بود؟ نکند قرار است هزینه ارتباطات تلفنی یا خرید بسته‌های اینترنتی کاهش پیدا کند؟ آیا ممکن است وزیر موفق به چنین اقدامی، آن هم در شرایط فعلی اقتصادی شود و امثال مخابرات و اپراتور‌های تلفن همراه و شرکت‌های فروش اینترنت به چنین چیزی تن در دهند؟ تجربه نشان داده که چنین اتفاقی نیز بعید است.

با این حساب باید بپذیریم که شگفتانه وزیر چیز دیگری است. چیزی ورای رفع فیلتر یا کاهش هزینه یا امور مرتبط با اینترنت ملی و محدود سازی دسترسی به شبکه جهانی ارتباطات و حتی فراتر از بحث ماهواره و فضایی که امور مشترک با بخش‌های دیگر کشور است. چیزی شبیه فرجام یافتن پروژه مهمی که اخیرا وزیر در دست گرفته بود و #پایان_وس نام داشت، اما زیر سایه افزایش قیمت بنزین و التهابات و حواشی فراوان ناشی از آن از جمله قطع اینترنت قرار گرفت و مدتی گم شد.

پروژه‌ای که مخالفان سرسخت و پر و پا قرصی مانند صدا و سیما دارد و وزیر بر سرانجام دادنش مصر است؛ آنقدر که سامانه‌ای ویژه برای اطلاع عموم مشترکان تلفن همراه از میزان مبالغی که شرکت‌های ارزش افزوده از ایشان دریافت کرده اند راه اندازی کرده و علاوه بر آن، سامانه پیامکی‌ هم برای ثبت شکایت‌های مشترکانی که این مبالغ بی اطلاع ایشان از ایشان دریافت شده دایر کرده که از هر دو استقبال زیادی شده است. با این حساب بعید نیست که شگفتانه وزیر، قطع فعالیت وس‌ها برای همیشه باشد. شگفتانه‌ای که اگر قرار باشد به جبران خسارت مشترکان تلفن همراه برسد، بسیار ویژه و حائز اهمیت خواهد بود، هرچند این هم بعید به نظر می‌رسد!

البته پایان قطعی فعالیت وس‌ها تنها یک گمانه است و ممکن است شگفتانه وزیر چیز دیگری باشد؛ ابهامی که تلاش «تابناک» برای یافتن پاسخش از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به جوابی جالب منجر شد؛ اینکه نه مدیر کل روابط عمومی این وزارتخانه و نه دیگر معاونان وزیر از ماهیت شگفتانه اطلاعی ندارند و همه منتظرند تا فردا آذری جهرمی وعده اش را محقق کند؛ موضوع خوشایندی که ممکن است در صفحه شخصی وزیر در یکی از شبکه‌های اجتماعی رونمایی شود یا در جمع خبرنگاران یا مقابل دوربین رسانه ملی.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۷
‏تنها کشوری که با وعده‌ی سوپرایز بزرگ مسئولینش مردم تن و بدنشون میلرزه ایرانه ینی حتی یه نفرم احتمال نمیده یه خبر خوب باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
اين آقا دنبال رييس جمهور شدنه فريب نخوريد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
موندم در عجب که وزیر جهرمی شبانه روزش چند ساعته که
هم توییت می کنه ، هم مصاحبه های هر روزه با رسانه هاش را داره هم سفر استانی میره هم به مشکلات معاونین وزارت خونش می رسه هم مشکلات .... وزارتخونش را حل می کنه هم حوزه ارتباطات کشور را مدیریت می کنه.......
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
وقتی یه وزیری هیچ جوابی برای خرابکاریاش نداره
وقتی نمیخواد به مردم بگه سیستم بانکی هک شده حسابا رفته رو هوا میاد نمایش اجرا میکنه حواس مردمو پرت کنه این انتهای نا کارامدی و بی مسئولیتیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
به نظرم هزینه ترافیک خارجی دوبرابر شد ، ولی شما میگید هزینه ترافیک داخلی نیم بها شد، اذیت نکن تابناک مگه میشه ی چیزی ارزون شه، ...
احتمالا میگه ماهواره ... رو قراره بفرستیم هوا یا یک سری آمار عدد و رقم که یعنی ما خیلی خوبیم میاد میگه. وزیر جوان اینترنت حجمی ای دی اس ال رو اگر میتونی که نمیتونی ارتقا بده به نسلهای بالاتر فیبر یا تی وی آخه چه سورپریزی میتونی داشته باشی . احترام این مردم رو نگه دار . آخه با این اینترنت در سطح گابون و زیمبابوه چجوری روت میشه
پاسخ ها
مردی از گابن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
به اینترنت گابن بی احترامی نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
ایشان دیر آمده اند
و زود می خواهند بروند
فقط نمی دانند ، که ۴۰ سال پیش و تا ده سال پیش شاید مردم فریب اینگونه وعده های پوچ را می خوردند ولی الان دیگر تجربه شان زیاد شده و گوششان پر است
اینستاگرام رو فیلتر میکنه
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
سلام.
احسنت.
ظاهرا تنها پیش بینی که نا ابن لحظه از این به اصطلاح شگفنانه به واقعیت پیوسته همین پیش بینی است.
خیالتون راحت از این آقا چیزی جز زحمت و رنج نمیرسه ،



ما رو به خیر تو امید نیست ، شر مرسان
فقط خدا خودش رحم کند. تجربه ثابت کرده که اصلا اتفاق خوبی در پیش نیست و باعث نگرانی است.
پیام. ماهواره .... با موفقیت توسط موشک ایرانی.... در مدار زمین قرار گرفت..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
نه این نیست
چون موشک به اون بزرگی وقتی از محل پرتاب ماهواره که زیر نظر ماهوارهای آمریکایی هست بلند بشه اول از همه آمریکای ها را خبر دار میکنه
جیب ما رو نزنین سورپرایز نمی خوایم
سامان
سامانه
...
وزیر جان ما خیلی وقته به سورپرایز شدن عادت کردیم...(یک شبه سه برابر شدن بنزین،دلار 18 هزاری،نبود دارو،گم شدن دکل برق،سرمایه های برباد رفته ملت توسط موسسه ها و....)نمیشه شماها کار خودتون رو بکنید بزارید ماهم زندگی مون رو بکنیم؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
از اب و برق و اتوبوس و مسکن مجانی شروع شد
و قول دادند که تنها به آنها دلخوش نباشیم !؟
و ۴۰ سال است که همین طور نعمت و رحمت و ثروت و رفاه و آبادانی و کار و شغل و سلامتی و شادی و پیشرفت و رفاه است
که مثل باران بر سر مردم و کشور می بارد !!!؟؟
غرق شدیم بس است ممنون
مملکت اونقدر اوضاعش خراب شده که بعد از خبرهای شگفت انگیز یک وزیر با کلی حواشی شواف برای مردم میکند
حتما راه اندازی سرویس 5gدر ایران هست. حالا نه خیلی 4g درست و حسابی همه جا هستش اون رو می‌خواند راه اندازی کنند.
منظورش رونمایی از چند ده میلیون کارت بانکی ملت شریف ایران هست
سره کاریه بابا
چه دل خجسته ای داره تابناک مردم دلشون خونه بعد تابناک داره دنبال سورپرایز وزیر می گرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
دقیقا، منم پیشنهاد دادم برن دنبال قاتل بروس علی هم بگردن
با سلا و خسته نباشید.
خب من من هم که علاقه ام به فضا و فضانوردی است و تا کنون سه بار در پرتاب ماهواره توفیقی نداشتیم امکانش هست ماهواره و یار ربات فضانورد به فضا پرتاب شود.
باتشکر
شما جیب مارو نزن هدیه پیشکش
پول هم بدید استفاده نمیکنیم
حقوق اولیه مون رو ازمون میگیرن. بعد میان میگن سوپرایززززز میخوایم همونا رو بهتون بدیم
پاسخ ها
بهمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
چه پر توقعی داداش. کی گفته میخوان همونا را بهتون برگردونن؟
اینا همه بازیه که مردم سرشون گرم شه و گند کاری دولتیها معلوم ننشه.
در اوضاع فعلی و با کسری بودجه فراوان ،یقینا قرار نیست خدماتی ارزان و یا جبران شود ! احتمال بقیه موارد را هم که خودتان رد کردید !
لذا امیدواریم شگفتانه وزیر مانند شگفتانه رییس جمهور نباشد .
یعنی همه کوتاهی ها ، بی مسئولیتی ها و همه ندانم کاری های رئیس جمهور آنقدر تلخ نبود که خنده هایش بعد از اعتراضات تلخ بود ! یعنی فکمان به زمین چسبید.!
من واقعا از سورپراز( همان شگفتانه) اینها واقعا میترسم .
پول های گرفته شده بابت ارزش افزوده و مبالغ اضافی بابت سیم‌کارت ها را به حساب مشتریان به صورت سهام یا‌نقدی بر می گردانند.
دوستان بوی کباب نیست. اشتباه نکنید. نزدیک نشید. پنیر مفت فقط توی تله موشه.
خدا بهمون رحم کنه؟ اینها هر وقت سوپرایز داشتن دهنم مون سرویس شده
همه جای دنیا میگن سورپرایز مردمش خوشحال میشن فقط تو ایرانه که مردم از سورپرایز وزیرشون نگران و وحشتزده بشن و این خودش نشان از کارامدی داره
با این ایده ی ایشون، بنده یا هر کس دیگه ای که کلا کارش با وبسایت های خارجی هست مثلا اگر 10 گیگابایت اینترنت خریده، 5 گیگابایت بیشتر نمی تونه استفاده کنه. حالا ترافیک داخلی از نیم بها به رایگان تغییر کنه معلوم نیست برای ترافیک بین الملل چقدر میخوان مردم رو سرکیسه کنند.
خدا خیرت بده دست از سرمون بردارید ما هر روز که از خواب بیدار میشیم سوپرایز میشیم دیگه تحمل سوپرایز جدید و نداریم.
شگفتانه دیگه چیه این اصطلاحات مزخرف را چه کسی می سازد
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
خخخخخخخخخخ

آره بخدا ؛

شگفتانه خخخخخخخخ
مردم ايران كه هر روز دارن سورپرايز ميشن ، اين يكي هم روش ، البته زياد هم مهم نيست چي باشه !!
فعلا که از سر شب اینترنت نفتی شده دوباره!
سورپرازیش یک فیلترینگ جدیده
خدا کنه شگفتانش این باشه که استعفا کنه وبره مردم یک نفس راحت از دستش بکشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
فکر می کنید اون بره اوضاع درست میشه .. یا یه نفر دیگه میاد
ایشان طی دو مرحله قبلا هم به نوعی سورپرایز کردن! منظورم ارسال پیام هایی در فضای مجازی قبل از ارسال ماهواره هست...تا ساعاتی دیگر اماده سازی جهت شلیک کامل میشود
نکنه میخاد آپولو هوا کنه.!!
کشف میدان حجمی جدید برای اینترنت. مثل کشف میدان نفتی که دکتر روحانی خبرش رو داده بود. و چند روز بعد...
پفک نمکی خریده می خواد سورپرایز کنه و بعد بگه سرکارید و بعد بگه من هم خبر نداشتم!
تا حالا خیلی سورپرایز شدیم دیگه بسه
چهل ساله گوشمون پره از این خبرای خوب اینم روش
خوب مگه مریضی داداش ؟صبر کن فردا اعلام میکنه اینهمه صغری کبری نداره
خدایا رحم کن
هر لحظه زندگی کردن تو این مملکت سورپرایزه
فعلا كه تو روز پنج شنبه هستيم اينترنت خيلي ضعيف شده
ميخواد نت رو بكل قطع كنه
به محض شنیدن این‌خبر سریع رفتم پروکسی نصب کنم! متوجه شدم‌که همه مردم دارن برای مقابله با وزیر جوان تجهیز میشن....!
یوتیوب بازه سایتش
چیز خاصی نیست. الان سرعت اینترنت ها هم کم شده
استعفا میده.
شاید تماس تصویری از خط تلفن ثابت راه اندازی بشه
سورپرایز در ایران ان هم از طرف دولت همیشه به معنای یک مصیبت جدید است نه بیشتر
رایگان شدن سیمکارت
ای کاش بجای این کارا این گوشیهایی که قطع کرده بود رو آزاد می‌کرد گفتیم نه با پول
بدبخت شدیمممممممم
احتمالا قراره یه سامانه بارشی بیاد
اگر ترافیک خارجی را رایگان کند واقعا خدمت بزرگی انجام داده و تنها در انصورت جماعت وی را میبخشد...
جون مادرتون شما جیب ما رو نزنید شگفتانه نمیخواهیم.
یه ماهواره است.
جناب آقای جهرمی
شرکت مخابرات دارد مردم را چپاول میکند
اگر بسته نخری که هزینه مکالمه سر به فلک میکشه اگه بسته بخری هم دو سری مناسب بعد قیمت سرسام آور
چرا نباید نظارتی به قیمت مخابرات باشه مخابرات دریافت ماهیانه حداقل بیست هزارتومان برای هر تلفن را در نظر گرفته که با وضعیت درآمد مردم و تعداد تلفن در هر خانواده هزینه گزافی است اگر بسته بخری طی دو دوره مبالغ را اجباری به مبالغ بسیار بالا میبرد و زمان قابل استفاده در یک ماه را هم دو هزار دقیقه میکند که معمولا استفاده نمیشود و لی مجبوری آنرا انتخاب کنی اگر هم بسته نخری هزینه هر دقیقه را طوری محاسبه میکنند که از کرده خود پشیمان شوی چرا نباید تعدد بسته متعادل برای سلیقه های متفاوت باشد
با تیتر کردن این خبر به بچه بازی های وزیر جوان دامن نزنید
کار مثبت از شما بعیده خواهشا فقط خرابترش نکنید .
رونمایی از گوشی موبایل پیشرفته،هوشمندوزیبای ساخت داخل،که نمونه های برندبرابری میکنه
دست از سر کچل ما بردارید ، ما سوپرایز نمی خواهیم .

بهترین سوپرایز برای مردم ؛ آشتی با دنیاست ، تا از این تحریم و بدبختی نجات یابیم .
تابناک شرافتا رویت شد بنویسی رسانه ملی؟وقتی همه میگن رسانه میلی
این لوس بازیها چیه!! تو چه سورپرایزی می تونی داشته باشی؟؟!!
تورا به خیر و ما به سلامت .
میخواد نرخ بنزین رو اصلاح کنه
خبر شگفتانه اش ،استعفا ار پست وزارت می باشد وخلاص.
شگفتانه وزیر :

اینترنت ملی رو قراره هر گیگ 1500 تومن بکنه و اینترنت آزاد رو گیگی 30,000 تومن

XD
این وزیر عرضه هیچ کاریو نداره همه تو کاراش سرک میکشن و دخالت می‌کنند... پس دیگه سورپرایز چنین شخصی نمیتونه زیاد جالب باشه
آقای روحانی,وزیر نفت نمایندگان همه گفتن خیالتون راحت بنزین گرون نمیشه و شد.همه هم گفتن کار ما نبوده,احتمالا کار نقی بوده.
الانم دارن میگن خیالتون راحت به هیچ عنوان اینترنت رو قطع نمیکنیم و همه ما فهمیدیم که وقتی در رابطه با چیزی به یقین صحبت میکنن یعنی اون چیز اتفاق می افتد.اینترنت هم قطع خواهند کرد و اینترانت را یا همون اینترنت داخلی را با حجم رایگان به مردم عرضه می کنند
به قول آقای محتشمیان توی گزارش والیبال:
چه نقشه ای؟
من ميدانم قرار است يك گيگ اينترنت رايگان به همه بدهند
احتمالا شگفتانه اینه:

مردم بیشتر کار و تلاش کنند و ترافیک بیشتری بخرند تا ما به اهدافمون برسیم.
بابا صبرکنیدببینیم! چیو فیلترکنه ؟؟ اینترنت ایران که دیگه چیزی واسه فیلترکردن نداره شاید میخواد از همه بازجویی کنه!خخخ
به نظر من يكي كردن قيمت اينترنت داخلي و خارجي است مثل گذشته
البته احتمالا بخواهند تعادل را برقرار كنند مثلا ترافيك داخلي را گرانتر كنند و ترافيك خارجي را ارزانتر
خود اینکه دولت سوپرایز داشته باشه سوپرایزه .
سورپرایز بنزین و اون همه بدبختی و نا امیدی کم بود حالا ایشون میخواد یه سورپرایز ناراحت کننده دیگه به مردم هدیه کنه.ترخدا با این کاراتون اینهمه یاس ناامیدی ناراحتی و بدبختی به جامعه القا نکنید.
اینترنت ما دقیقا ازدیروز صبح تاهمین الان قطع بود وبسته اینترنت دوگیگ روزانه که خریداری کرله بودم نیز منقضی شد شاید سورپرایز آقای وزیر خوردن پول ملت وقطع اینترنتشون بوده ...
سرکاریه.
احتمالا یوتیوب رفع فیلتر میشه
خدا رحم كنه شگفتانه جناب وزير مثل شوك شب پنجشنبه اي قيمت بنزين نباشه كه بدبخت تر ميشيم!!!!!!!!!!!!!!
اعتماد از بین رفته، می بینید؟ اگر اعتماد نباشه همه چیز بهم میریزه و دیگه درست نمیشه
حتما می خان بگن اینترنت مدت قطعی حساب نمیکنیم
همه هم از شادی در پوست نگنجیم :)
یک کار درست تا حالا انجام نداده. همش در حال نمایش و شو و سخنرانی هست.
حاجی .سورپرایزت خفم کرد .
هر دم از این باغ تدبیر ، بری میرسد . مگه خدا تا 1400 یه رحمی به این ملت کنه با این وزرای امید بخش !!!
الان سال ۹۹ ولی هنوز رفع فیلتر توییتر نشده
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی