بازدید 1471028

عبدالحمید ریگی که بود و با خانواده اش چه کرد؟

عبدالحمید ریگی از اعضای گروه تروریستی جندالله بود. او برادر بزرگتر عبدالمالک ریگی، سرکرده معدوم جندالله بود. وی به جرم محاربه و فساد فی الارض از طریق عضویت در گروه‌های تروریستی به سرکردگی عبدالمالک ریگی صبح سوم خرداد ۸۹ در محوطه زندان زاهدان به دار مجازات آویخته شد.
کد خبر: ۹۴۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸ 09 December 2019

عبدالحمید ریگی که بود و با خانواده اش چه کرد؟

عبدالحمید ریگی از اعضای گروه تروریستی جندالله بود. او برادر بزرگتر عبدالمالک ریگی، سرکرده معدوم جندالله بود. وی به جرم محاربه و فساد فی الارض از طریق عضویت در گروه‌های تروریستی به سرکردگی عبدالمالک ریگی صبح سوم خرداد ۸۹ در محوطه زندان زاهدان به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش «تابناک» به موجب حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی زاهدان متهم عبدالحمید ریگی شفا فرزند آزاد به جرم محاربه و فساد فی الارض از طریق عضویت، هواداری و تلاش موثر در شاخه نظامی گروهک تروریستی جندالشیطان به سرکردگی عبدالمالک ریگی به اعدام محکوم و حکم صادره پس از تایید توسط مراجع عالی قضائی صبحگاه سوم خرداد ۸۹ در محوطه زندان زاهدان اجرا شد.

عبدالحمید ریگی که بود و با خانواده اش چه کرد؟

فهرستی از شرارت‌های عبدالحمید ریگی در سیستان و بلوچستان به این شرح است:

۱– راهبندی و سرقت مسلحانه؛
۲– آدم ربایی مسلحانه جاده نوبندیان به چابهار منجر به ربایش ۲۲ نفر؛
۳ – اقدام مسلحانه علیه پرسنل انتظامی پاسگاه‌های مرزی منجر به شهادت جمعی از نیرو‌های خدوم نیروی انتظامی؛
۴– ربایش مسلحانه دو تبعه هندی از زاهدان و بریدن گوش یکی از اتباع هندی به قصد اخاذی؛
۵ – مخفی کردن مسلحانه دو نفر از اتباع ایرلندی و آلمانی؛
۶ – تهیه و حمل و نگهداری سلاح و مهمات سبک و نیمه سنگین؛
۷– تبانی در جهت ربایش یکی از شهروندان متمول تهرانی؛
۸ – آدم ربایی مسلحانه منجر به شهادت شهید سرهنگ کاوه و زاهد شیخی؛
۹ – آدم ربایی مسلحانه چند نفر از کسبه زاهدان به قصد اخاذی؛
۱۰– راهبندی مسلحانه جاده زاهدان به زابل (تاسوکی)‌که منجر به شهادت ۲۲ نفر از مردم بیگناه و ربایش و مجروحیت تعدادی دیگر شد؛
۱۱ – راهبندی مسلحانه جاده بم به کرمان (دارزین) منجر به شهادت ۱۲ نفر از مردم بیگناه؛
۱۲– آدم ربایی مسلحانه و سرقت مسلحانه منتهی به شهادت علی رحیم پور در چابهار؛
۱۳ – آدم ربایی و سرقت مسلحانه دو تن از پرسنل شیلات و خودروی پیکاب در چابهار؛
۱۴– تبانی در جهت ربایش مسلحانه اتباع چینی به قصد اقدام علیه امنیت داخلی؛
۱۵– تحصیل مبلغ ۱۵ میلیارد ریال مال نامشروع از آدم ربایی‌های مورد نظر ذکر شده است.

جزییاتی از کشته شدن فائزه منصوری به روایت مادرش

پدر و مادر همسر عبدالحمید ریگی پس از اعدام وی در جمع خبرنگاران حضور یافتند و به تشریح قتل "فائزه و شهاب منصوری" (همسر و برادر همسر عبدالحمید ریگی) پرداختند.

عبدالحمید ریگی که بود و با خانواده اش چه کرد؟

تنها ساعتی پس از اعدام عبدالحمید ریگی برادر سرکرده گروهک جندالله، پدرخوانده و مادر "فائزه و شهاب منصوری" (همسر و برادر همسر عبدالحمید ریگی) در جمع خبرنگاران حضور یافتند و ضمن پاسخگویی به سوالات خبرنگاران گفتند: عبدالحمید مانند عبدالمالک ریگی و اربابانش آمریکا و انگلیس جنایتکاری بی رحم است که حتی برای خانواده اش ارزشی قائل نیست.
بر اساس اعترافات عبدالحمید ریگی، "فائزه منصوری" همسر عبدالحمید ریگی، به درخواست عبدالمالک ریگی و توسط عبدالحمید در خواب با شلیک گلوله جان باخت و همچنین " شهاب منصوری" برادر فائزه نیز توسط عبدالمالک ریگی سربریده شده و فیلم آن نیز از طریق شبکه العربیه پخش شده است.
موسوی پدرخوانده فائزه منصوری نیز گفت: پس از عزیمت فرزندانم به زاهدان و مرز پاکستان، پسرم شهاب تماس گرفت و گفت، چون حمید برای تحویل خواهرم نیامده من خودم آنان را تا محل استقرار حمید همراهی می‌کنم و بعد از چند روز مجددا بر می‌گردم.

وی اضافه کرد: مدت‌ها از پسر و دخترم خبری نداشتیم تا اینکه یک روز حمید تماس گرفت و گفت: پسرتان با موتورسیکلت تصادف کرده و جنازه اش را در مرز می‌توانم تحویلتان دهم، اما در حین گفت: وگوی من با حمید، گوشی را عبدالمالک ریگی از وی گرفت و بدون مقدمه گفت که فردا شب فیلم سربریدن پسرت را از شبکه العربیه تماشا کن.

او بیان کرد: مالک ریگی جنایتکار ادعا کرده بود که فرزندانم جاسوس هستند و با نیرو‌های امنیتی ایران ارتباط دارند درحالی که نه تنها نحوه ارتباط با نیرو‌های انتظامی و امنیتی را نمی‌دانست بلکه در مکانی که سکونت داشتند هیچ امکان ارتباطی وجود نداشت.عبدالحمید ریگی که بود و با خانواده اش چه کرد؟

وی از دیدار با عبدالحمید در زندان خبر داد و ضمن اشاره به تاثیر پذیری فکری عبدالحمید از برادرش اضافه کرد: حمید ریگی در این دیدار قسم می‌خورد که، چون بشدت تحت تاثیر القائات عبدالمالک قرار گرفته بود دست به چنین جنایتی زده و همسر و مادر سه فرزندش را در خواب کشته است.

 ویدیوی روایت قتل زن و برادرزن عبدالحمید ریگی در اینجا ببینید.

روایت مادر فائزه منصوری از آشنایی خانواده اش با عبدالحمید ریگی

اولش که به خواستگاری دختر من آمد، مخالف بودم. البته شیعه و سنی ندارد، همه‌مان انسانیم. روز اول به او گفتم شما خیلی بیجا کردید که آمدید خواستگاری دختر من. ٦ ماه بعدش حتی از سوراخ کلید در، نگاهش کردم که ایستاده بود و خیلی قشنگ نماز می‌خواند و عکس علی (ع) را در سجاده‌اش گذاشته بود، حتی برای ما بلیت گرفت و ما را برد مشهد. همه جوره من از او راضی بودم. آن ملعون کثیف لعنتی، مالک این کار را کرد. او عبدالحمید را گول زد. من از همه خانواده‌ها و مادر و پدر‌ها می‌خواهم که ناشناخته و تحقیق کامل نکرده، دخترشان را در اختیار کسی قرار ندهند.

عبدالحمید ما را در بازار زاهدان دیده بود. ‏شوهرم پزشک بود، گیاه درمانی می‌کرد. یک بار ما رفتیم زاهدان برای رسیدگی به یکی از بیمارانش ‏که مسئولیتی هم آن‌جا داشت. بعدش برای تعطیلات عید، آن‌ها می‌خواستند از ما تشکر کنند، بلیت ‏هواپیما گرفتند و رفتیم آنجا. چندروزی آن‌جا بودیم تا این‌که خانم خانه به من گفت: تو چرا همه‌اش در خانه‌‏ای، برو بازار بگرد. من گفتم از قدیم از زاهدان می‌ترسم و وحشت دارم. از بچگی زاهدان برایم خیلی ‏بد جا افتاده بود. او من را با فائزه به بازار برد. ‏

فائزه آن موقع ‏١٣ سالش بود. وقتی رفتیم بازار، رفتیم مغازه همین حمید ریگی. خرید کردیم و وقتی می‌خواستیم بیاییم ‏بیرون، آقایی به فائزه متلک گفت، فائزه گفت: مامان ببین این به من چه می‌گوید، گفتم صدایت ‏درنیاید، من می‌ترسم؛ که همان بلا هم عاقبت به سرم آمد. همان موقع دیدم جوانی ‏دارد آن جوان را که متلک می‌گفت: به قصد کشت می‌زند، فهمیدم حمید است. همان موقع من ‏ماشین دربست گرفتم و رفتیم خانه. وقتی برگشتیم تهران، دیدم یکی از کرم‌هایی که از مغازه او خریده‌ام ‏خراب است، چندوقت بعدش که شوهرم دوباره داشت می‌رفت زاهدان، گفتم این کرم را ببر همان مغازه ‏و پسش بده، فکر نکنند ما تهرونی‌ها دور از جون خریم. او هم کرم را برده بود و پسش داده بود. همان ‏موقع حمید گفته بود: «کور از خدا چه می‌خواهد؟ دو چشم بینا. آقای دکتر اتفاقا من صورتم جوش زده و ‏می خواهم بیایم پیش شما درمانم کنید و ....» شوهر من هم که ناپدری فائزه بود، ‏آدرس خانه را به او داده بود. فردای آن روز، زنگ خانه ما را زدند و فائزه گفت: مامان نان خشکی ‏است، خودم برداشتم، خندید و گفت: من همان آقایی‌ام که از من کرم خریدید، گفتم شما این‌جا چه می‌کنید؟ ‏گفت آقای دکتر آدرس داده و گفته بیایم، گفتم مطبش در شهرری است و برو آنجا. فردایش دوباره آمد ‏خانه ما و گفت: من آمده‌ام خواستگاری دختر شما. او همان موقع که فائزه را در بازار دیده بود، عاشق ‏چشم‌های او شده بود. من به او گفتم شما خیلی بیجا کردید، فائزه بچه است. ما چنین کاری نمی‌کنیم. او مدام قسم می‌خورد و اصرار می‌کرد. در ١٤ سالگی شوهر کرد، همه این کار‌ها را هم شوهرم کرد. ‏ عبدالمالک به حمید گفته بود دختر شیعه گرفتی، اشکال ندارد باید او را بیاری زاهدان. ‏

عبدالحمید ریگی که بود و با خانواده اش چه کرد؟

ماجرای پاکستان

وقتی فائزه دوقلو‌ها را زایید، آمد یک سر ما را دید و برگشت. دو هفته بعد فائزه بچه‌هایش را برداشت و ‏آمد و گفت: دیگر نمی‌توانم تحمل کنم. گفت: عبدالمالک با شکم حامله به او می‌گفته برو آب بیاور و وقتی ‏می‌برده او را از پله‌ها به پایین پرت می‌کرده و از این کارها. او شنیده بود که آن‌ها سر یک جوان ١٤ ساله ‏را بریده‌اند، گفتم با این‌ها زندگی نکن و برگشت تهران. برایش خانه اجاره کردم و بعد دوباره برگشت، ‏گفت من این‌ها را می‌شناسم، می‌ترسید سر ما بلایی بیاورد. حمید گفته سر مادرت را طوری می‌بریم که ‏نفهمد از کجا خورده. وقتی فائزه تهران بود، او زنگ زده بود تهدید کرده بود و گفته بود شهاب، برادرت ‏را هم با خودت بیاور، دلم برایش خیلی تنگ شده. بلیت قطار گرفتند و من هم بدرقه‌شان کردم. شهاب از ‏قطار جا ماند و حمید گفته بود سریع خودت را با ماشین به ایستگاه بعدی برسان. فائزه بعد‌ها به من گفت: ‏که حمید به شهاب گفته باید از مرز رد شوی و بری پاکستان، به شهاب گفته بودند باید با ما همکاری کنی ‏و در کربلا بمب بگذاری. شهاب هم قبول نکرده بود و آن‌ها سر بچه‌ام را بریده بودند. در دادگاه به حمید ‏گفتم به بچه‌ام آب دادی؟ گفت: نه. گفتم به تو التماس نکرد؟ گفت: نه. بعد از شهادت، او را با همان لباس ‏در بیابان‌های پاکستان انداخته بودند. ‏

وقتی فائزه فهمید که برادرش را کشته‌اند، بی‌قراری می‌کند و گریه، مالک به حمید می‌گوید باید او را بکشی، حمید هم می‌گوید من با بودنش مشکلی ندارم، مالک هم گفته بود تو ‏اگر نکشی، مثل شهاب او را می‌کشم. مالک گفته بود وقتی او را کشتیم، انداختیمش در حمام و رفتیم و ‏وقتی برگشتیم می‌خواستیم جمعش کنیم، بوی عطر گل محمدی می‌زد بیرون. ‏

ملاقات با عبدالمالک و عبدالمجید ریگی

بعد از دستگیری هم عبدالمالک و هم عبدالحمید را دیدم. آن‌قدر این آدم کثیف بود. به او گفتم امیدوارم بچه‌هایت تکه‌تکه شوند. زیر تریلری بروند. برگشته به بچه‌های وزارت اطلاعات می‌گوید، به او بگویید به بچه‌های من کاری نداشته باشد. –کثافت عوضی تو بچه‌های من را سر بریدی، من صدایم درنیامده، من می‌گویم بچه‌هایت تکه‌تکه شوند، می‌گویی چرا؟ من از بچه‌های اطلاعات خواهش کردم قبل از اعدام به او آب بدهند، من یک دست هم به او نزدم، چون گفتم این آدم آن‌قدر بدبخت است که خدا زده‌اش. فقط گفتم برو که همان که باید، به دادت برسد.

عبدالحمید را دیدم و وقتی که خواستم بیایم بیرون دست کشیدم روی سرش. گفتند خاک بر سرت دو تا بچه‌ات را کشته، دست روی سرش می‌کشی؟ گفتم به‌خاطر این‌که پدر بچه‌های فائزه بوده، به‌خاطر این‌که فائزه را دوست داشته و درنهایت هم به نتیجه اعمالش می‌رسد و او هم گفت: حلالم کن.

همه‌اش التماس می‌کرد و می‌گفت: حلالم کن تو رو به خدا، به جان فائزه‌ات حلالم کن. گفتم این التماس‌ها را وقتی می‌کردی که موقع خواب و بی‌گناه به شهادتش رساندی. گفتم بیدارش می‌کردی آب می‌دادی. گفت: دلم نیامد. پرسیدم برای چه این‌کار را کردی؟ گفت: برادر ملعونم به من دستور این کار را داد. گفتم چرا گوش دادی؟ گفت: امیرم بود. گفتم همان تیر را به سر امیرت می‌زدی، گفت: اشتباه کردم و به حرفش گوش دادم. او عاشق فائزه بود و برای فائزه می‌مرد، اما آن ملعون، او را مجبور کرد و حتی به بچه‌هایش رحم نکرد، حتی عموهایش بچه‌ها را کلی شکنجه کردند.

عبدالحمید ریگی که بود و با خانواده اش چه کرد؟
سرنوشت بچه‌های فائزه منصوری

الان بچه‌های فائزه پیش من هستند. همین الان که با شما صحبت می‌کنم، سرش را گذاشته روی پای من خوابیده. شش ماهه بوده و الان ۱۴ سالش است. متین سه ساله بوده، الان ۱۸ سالش تمام می‌شود. از آن دوقلو‌ها یکی‌اش آن‌جا مانده. نگذاشتند بیاید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۷۱
انتشار یافته: ۱۳۷
من فقط میدونم اگه وضعیت سیستان و بلوچستان به همین صورت بمونه همواره از دل خاک آن «ریگی ها» بیرون خواهد آمد!! کاملا مقصر نیستند! مقصر مسئولانند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
محروم بودن از امکانات دلیل جنایت نیست
اصحاب پیامبر هم در محاصره شعب ابی طالب بودند
ولی هیچ کار غیر اخلاقی و غیر شرعی نکردند
یک عده احمق ،هر کثافت کاری ای میکنند و بعد این کثافت کاری هارو میندازن سر کمبود امکانات
خدا این ملعون و برادر ملعون ترش را به همراه صدام ملعون و اعضای گروهک منافقین (که فرزندان پاک ایران اسلامی را به شهادت رساندند، )در اسفل السافلین قرار خواهد داد، بر روح ناپاک و پلیدشون هزاران لعنت ابدی باد.
پاسخ ها
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
برادر محترم به خودت اجازه نده به هیچ کس توهین کنی اگر مسلمانی و یا انسانی.در آن دنیا هم یگانه قاضی روز قیامت همان کسی است که ما را خلق کرده و اوست که در دادگاه عدل الهی میفرماید که چه کسی ملعون است و در درک اسفل السافلین قرار خواهد گرفت و روح چه کسی ناپاک و پلید است و ... پس زیاد به قضاوتهای دنیایی اعتماد نکن قضاوت اصلی آن دنیاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
سید رسول زنگانلی تو از اسمت معلومه که اصالتا عرب هستی نه ترک. حتی زنجان را زنگان نوشتن که به خیال خودت داری اسم تورکی استفاده میکنی در حای که زنگان نام پارسی و و زنجان معرب شدست. زیر تمام پستها هم مطالب قوم گرایانه می نویسی. مردم بلوچ مشکلشون زبان مادری نیست پس تو یکی دیگه سواستفاده نکن. مشکلات اقتصادی بلوچستان ارجح تره تو لازم نکرده برای ما دایه مهربان تر از مادر بشی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
آقای سید رسول
اگر کمی از دین و قرآن خبر داشتی می دانستی که خداوند می فرماید ظالمین را لعن کنید
فَلَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الْكافِرینَ
أَلا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمین
خصوصا درباره لعن قاتلین وحشی چون این دو برادر
وَمَنْ یَقْتُلْ مُومِناً مُتَعَمِّداً فَجزاءُهُ جَهَنَّمُ خالِداً فیها وَ غَضَبَ اللهُ عَلَیْهِ وَ لَعَنَهُ وَ أَعَدَّ لَهُ عَذابَاً عَظیماً
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
در جواب کم سوادی به نام زنگانلی
قرآن نیز قاتلین(نساء 53) و ظالمین( هود 188) را لعن میکند پس لازم نیست برای دفاع از اعمال وحشیانه وهابیت موضع روشنفکرانه بگیرید
سرباز وطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
بخدا قسم رهبر رخصت بده همتون رو با خاک یکسان میکنیم
رضا قلندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
این کثافتها قطعا ملعونند
ناشناس
| Germany |
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
برادر ملعون همان است که حتی یک بیگناه از نفس کشیدن بازدارد چه در این دنیا چه در آن دنیا انسان نجس در هر دو جهان بر همه گان معلوم میشود نیازی به قضاوت نیس شما هم ترفداری نکن مردن را به شک ننداز که...
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
لعنت بر ظالم با هر نبتی که خودش را محق میدانسته .
بابایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
در پاسخ به سید رسول
برادر خدا به انسان عقل داده اگر این ها حتما حتما ملعون هستند و تا ابد در آتش جهنم خواهند بود
ناشناس
| Singapore |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
آقای زنگانگلی بستن چشم به روی جنایات تروریست ها را هم باید در دادگاه عدل الهی پاسخ داد
روح منحوسش به خاطر كشتار افراد بيگناه تا ابد ملعون باشد
پاسخ ها
انسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
سلام. این بیمار روانی سرچند نفر برید چندنفر کشته زنش را کشته بعد میگی بهش توهین نکنه
Mohsenlinus@gmail.com
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
داداش تو یا نمیدونی برادران ریگی کی هستند یا صدامو نمیشناسی
متفکر
این ۲ ادم لعن نفرین کمشونه
خدا رحمتشون کنه اما یارو از زاهدان اومد در خونه تو هم دختر ۱۳ سالتو دادی؟؟؟؟خیال کردی میمونه رو دستت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
خودت از کجایی یارو؟
برای رهایی از ترور و تجزیه طلبی باید قانونی در مجلس فورا تصویب شود که هرکس در مناطق مرزی یا قومیتی ادعای تجزیه طلبی و خیانت کرد باید برای همیشه از آن مناطق تبعید شود در آن مناطق فرد یاد شده دیگر نباید بتواند به صورت رسمی هیچ کاری انجام دهد از شاغل شدن دولتی یا خصوصی یا خرید و فروش و مالکیت در آن مناطق باید محروم شود و برای همیشه از آن مناطق اخراج گردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
ترور و تجزیه طلبی با قوانین فوری حل نمیشه باید نظام تمرکززدایی رو منتفی و به تمام مناطق ایران امکانات و بودجه مساوی اختصاص بده ایران فقط تهران نیست تا تمام ایرانیان خود را صاحب مملکت بدانند و شبهه برتری قومی نباشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
این برنامه خیلی وقته اجرا می شده.از کی تا حالا تجزیه طلب و قومیت طلب فرصت پیدا می کنند قد اعلم کند در مواردی که شما گفتی.
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
برای رهایی از ترور و تجزیه طلبی باید قانونی در مجلس تصویب شود تا هر کس که در مناطق مرزی زندگی میکند مثل سایر مناطق از لحاظ اقتصادی و مخصوصا فرهنگی مخصوصا طبق اصل 15 قانون اساسی اجازه تحصیل به زبان مادریش را داشته باشد و کسانی که با برابری این موارد مخالفت کردباید مجازات شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
موافقم مخصوصا در مناطق کردنشین
مهرداد
| Germany |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
تا اسم محرومیت میاد مشتی پانترک که نه تنها محروم نیستن بلکه حق بقیه رو هم میخورن و خودشون عامل بدبختی و محرومیت هستن میان وسط شروع میکنن اشک تمساح ریختن
ناشناس
| Singapore |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
آقای زنگانگلی زبان مادری ما فارسی است ، کسانی که خواب تجزیه طلبی و جدایی می بینند از جانب قانون و عدالت پاسخ در خوری خواهند گرفت
خدا عذابشونو شدید کنه
اونیکی بچه دوقلو پیش کدوم ملعون مونده
بیارین پیش مادربزرگش
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
چشم الان میگم بیارن پیش مادربزرگش فقط باهواپیمابیارن یاقطار اینو نگفتی
ای لعنت بر خاندان و اصل و نسب پلید آل سعود و اربابان و همدستانش
چرا این فجایع وحشتناک حاالا می نویسی وبتصویر نشان می دهید.حقش بود همان ابتدا اطلاع رسانی میکردی تا مردم بفهمند اینها چه جانورانی بودنند.
خدا رحمت کنه همه شهدای ترور رو
زحمت بکشید از اختلاسها کم‌کنید و محرومیت زدایی کنید از مناطق مرزی که ریگی ها رشد نکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
اون سر جاش، ولی ریگی ها ربطی به اختلاس و غیره نداشتند...
مادر جان باز هم که داری اهمال میکنی . اون یکی بچه رو هرجور هست بگیر و بیارش . قانون پشت توئه . چرا انقدر مدارا میکنی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
اون یکی خودش نخواسته که بیاد
الهه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
اون یکی دختر وقتی پیش مادر بزرگش بوده خودش برگشته رفته و بعدش هم تو 13 سالگی در زاهدان شوهر دادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
توی فیلم هم ی جایش مادر ریگی گفت جوانها بیکارن و بدون درامد ریگی نان وآبشان را مث نان و اب برادرش حمید را میدهد اونطور نمک گیرشان میکند
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
چشم حتمن میگن بیارنش
علیایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
میگه گم شده
برادران ریگی و امثال ایشان یقینا در خانواده های عقب نگهداشته ذهنی و معرفتی پرورش یافته اند که زندگی دیگر انسانها را برای منافع خود می بینند.
حالا هم میهنان عزیز از دل ما مردم سیستان اهل تشیعه خبر دار شدین که ما از دست این کثیف چی کشیدیم و چه جوانهای از ما سیستانیها به دست این و امثال این به شهادت رسیدن و چه خونهای که از خطه سیستان به زمین ریخته شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
جو گیر نشو برادر سیستانی بلوچها هم حال و روزشون مشخصه
یا صاحب الزمان عج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
همین سیستان شما عبدالمالک و بوجود آورد
مگه فقط سیستان و بلوچستانه که محرومه مگه ما کم مناطق محروم داریم ولی چنین جانی هایی ازش بیرون نمیاد . یه قوم اگر مشکل داره اول خودش مقصره . ای بی هنر بکوش که صاحب هنر شوی . از تنبلی دنبال راحت ترین کار که قاچاقه رفتن تقصیره دیگران نیست
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
نه سیستان وبلوچستان فقط محروم نیست بلکه هم مرزبادوکشورافعانستان وپاکستان هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
دقیقا با شما موافقم
فقر در سیستان و بلوچستان بسیار زیاد است. بی آبی کشاورزی را نابود کرده. تنها راه ماندن قاچاق است. با وجدان ها کالا و بنزین قاچاق می کنند. بی وجدانها در کار مواد مخدر هستند. جمع کمی هم که ترکیب شرارت و ظلم و عقده هستند با پول و اسلحه عربی می شوند ریگی.
پاسخ ها
از اردبیل حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
اخوی برو یک هفته تو جای محروم مث سیستان زندگی بکن بعد بفهم که قاچاق کردنشون از روی تنبلی هستش یا اینکه مجبورن و نمیخان جلو زن وبچه شرمنده باشن. اینقد زود وبدون اطلاعات قضاوت نکنید لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
البته هر قاچاقچی ادم کش نیست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
اما تو بلوچستان که اب هست و این بلوچ ها هستن که قاچاق میکنن چرا تو سیستان که بی ابی هست کسی قاچاق نمیکنه؟
لعنت بر عبدالمالک وعبدالحمید ریگی.اما باید بدانیم که حتی امروزپس از گذشت40 سال همچنان سیستان وبلوچستان محروم است وبیشترین درصد بیکاران را دارد که ماحصلش می شود این
پاسخ ها
narges
| Italy |
۰۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
وایسادی عبدالرئوف یه برادرشون هم تو پاکستان یه
گروهک تروریستی داره اسمشم گذاشته جیش العدل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
عزیزم من خودم اهل همین استانم و باید بگم کار اینجا زیاده وقسمت بلوچستان اینجا پر آبه برا کشاورزی ولی متاسفانه بیشتر بلوچ ها بلند پروازند و قاچاق و خلاف میکنن تا پول بیشتری در بیارن اگر ربطی به فقر داشت سیستانی ها دیگه باید کل ایران نابود میکردن چون زندگیشون به کشاورزی وابستگی شدیدی داره و با بی آبی مواجه هستن
مردم زاهدان پیش مرگ شهرستانها هستن .میدونی چرااگه مرزول کنن جنابعالی راحت نمیچرخی ومتلک بندازی به مردم سیستان وبلوچستان.راست میگی پاشوچندوقت بیا ببینم چطورخودت ازترس خیس نمیکنی
سرچ کردم اون یکی بچه پیش خانوتده ریگی توی زاهدانه!!!!!!!!!
مملکت قانون نداره؟!! مگه صلاحیت دارن اونا که دادگاه گفته مادر ریگی باید اجازه بده!!!
شبی که ماه کامل شد
تا وقتی استانهای مرزی و اقوام غیر فارس با تبعیض همراه باشند این قصه تکرار خواهد شد.
همه جور آدم همه جا هست ...
خداوندلعنت کنه عبدالمالک(عبدالمجید)ریگی رو...ازجمله جنایتاش شلیک به سر تنهاشهیدزنده ایران ستوان نیروی انتظامی سیدنورخداموسوی(از خرم آباد لرستان)بود.که بمدت10سال درکما بود(فقط وفقط چشمهاش بازبود)وهمین تازگی به درجه رفیع شهادت نائل شد.روح شهید موسوی شاد.خدایش بیامرزد(چه درد ورنجی ای ده سال خودش وخانمش وبچه هاش کشیدن
مادره فیلم هندی تعریف میکنه، حموم بو گلاب میده،
من که میگم عبدالمالک ریگی زنده است
چقدر تلخ وناراحت کننده
خدا لعنتش کنه معلون کثیف چطور تونست اینکار رو با بچه هاش بکنه.
بنظرم خانم فائزه خیلی باید در انتخاب همسر دقت میکردن.چون با منطق جور درنمیاد هرکسی با بلوچ ازدواج کنه.چون اونا تو شرایط سختی بزرگ شد ن آدم کشتن از آب خوردن براشون آسونتره
دین نزد خدا اسلام است
سلام ،من امشب این فیلم،وقتی ماه کامل شد رو دیدم آنقدر حالم بد شد که قرص قلب خوردم تا آروم بشم خدا به همه خانواده شهدا صبربده...........
بردشمن علی لعنت
الان اون یکی بچه کجاس زندس ایا؟
چرا این مطلب با داستان فیلم شبی که ماه کامل شد انقذر تفاوت داره ؟
کدوم درسته بالاخره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شما منطقتون محروم نیست شما طرز فکرتون محرومه، ما کم نداریم منطقه محروم، فقط اومدم اینو بگم فکر نکینید خیلی هستید، رهبر رخصت بده به فنا تون میدیم
لعنت بهشون
چرا باید این تروریست ها تو دل کشورهای اسلامی باشه؟
روح فائزه شاد ،خیلی براش احترام قائلم
خدا لعنتشون کنه
تنها راه جلو گیری از رشدامثال ریگی ها ریشه کن کردن فقر و تبعیض - ایجاد اشتغال در مناطق محروم است ...... تا فکر جوانان به کار های غیر انسانی خطور نکند ---طبق حدیث (فقر باعث کفر میشود )
سلام .چرا اون یکی بچه رو نگرفتین
حالاکه ازدواج کردی نباید دختر یکی یدونت و هرچند که شوهرت ازت خواست که شوهرش بدی اونم با اون سن کم شوهر می دادی
سلام خانم منصوری.شما اولین اشتباهت این بود که برای بار دوم ازدواج کردی.
خدایا خودت به مادرشون آرامش بده
علت قتل وعامی که عبدالمالک ریگی انجام داد از خدا قران سوء استفاده کرد
دیواری که ترامپ بین آمریکا و مکزیک درست میکنه، برا ایران ما لازمه
بچه های اون جونور هم باید تحت نظر روانشناس باشن گرگ زاده عاقبت گرگ شود گرچه با آدمی بزرگ شود
خدایا خودت ظهور رو نزدیک کن
والله باید اعمال قانون شدیدتر باشه همین این یک رکن اساسی .
اینا رضا خان رو میخوان
وااای چرا آخه اون یکی بجه رو نیاوردی با خودت؟ چه گناهی کرده اون؟ معلوم نیست باهاش چی کار کردن
این ها بچه های همون ملعون ها هستند
فیلم شبی که ماه کامل شد من رو وادار به مطالعه زندگی عبدالحمید کرد . واقعا دلم سوخت . ممنون از حمهوری اسلامی برای دستگیری و اعدام این جنایتکاران
به نظر من درسته این دوبرادر گناه کارند ولی بدونین که باخره یکی همین هارو گول زده که این کاره بشن حمید را مالک گول زد ویکی دیگه مالک را گول زده از نظر من باید ریشه این کار هارا پیدا کنیم که در اصل از امریکا نشعت میگیرد خودمون در داستان ها خواندیم که متاک را امریکا ساپورت میکرده مالک فقط یه نوجون بی سواد بود که گول خورد پس بیایم که جوانانمونو اگاه کنیم
وای....وای
وای خدای من باید محرومیت سیستان و بلوچستان برداشته بشه
اما دلیلی بر این همه جنایت هم نیست خدا لعنت کنه ریگی و امثالش رو
خداروشکر خوشحال شدم وقتی شبی که ماه کامل شد دیدم این دوبرادر جواب کاری بدشونو دادن دست هرکی که ایناروگرفت دردنکنه دست دولت هم دردنکنه حساب این دوتابردادر رسید
خدایا بحق حضرت علی(ع) ما رو از فتنه های آخر الزمان در امان نگه دار.
کسی که واقعا عاشق باشه حتی آگه رئیسش باشه یا هر کس دیگه ای، یا حتی اگه تهدید به کشتنش کنن هیچ وقت حاضر نیست به زن و بچش آسیب بزنه
بنازم برجیوش حیدرکرار ماشاالله دست مریزاد
بنازم برجیوش حیدرکرار ماشاالله دست مریزاد دشمن ایران وایرانزمین عاقبتشان باید همین باشد این مظلوم کش ها رابایدباهمین خفت سگ میرکرد زنده باشید دلاور مردان راه حسین
چه ریطی داره مگه هرکی فقیر باید سر ببره چون فقیر باید زندگی دیگران نابود کنه
خدا به آن کسانی که این جنایتکاران را دستگیر و نابود کردند سلامتی بدهد آنان سربازان گمنام امام زمان هستند.این امنیتی که ما داریم خدایی مدیون آنان هستیم در پناه خدا باشید مدافعان امنیت
کلا لعنت برکسی که عقایددیگران راپست بشمارد
لعنت بر کسآنی که تفرقه بین مردم ایران می اندازد
با توکل به خدا برو آن یکی دخترت هم بیار وگرنه سرنوشتی بدتر از فائزه در انتظارش هست ،خدا با مظلومان هست
باپخش فیلم شبی که ماه کامل شدفکرمردم ایران به منطقه سیستان ماخراب میشه درسته که خطرناکه استان ماولی این فیلم خطرناکترش کرد
این روسها را خدا شرشون از سر مردم مسلمان ایران کم کنه
زاهدانو خیلی وقته خودشون میخواستن از ایران جدا باشه باید خیلی وقت پیش از ایران جدا میشد این عقب مونده های دو هزاری به هیچ دردی نمیخورن
عاقبت طمع شما هم مقصر بودید
خدا لعنت کند تمام این وهابی ها و تکفیری هایی ک این عقاید نادرست رو باپول سعودی ها ترویج میدن.
لعنت به این ملعون کثیف که زمین با وجودش نحس کرده بود لعنت به این ملعون که مثل اربابش یزید بی رحم سنگدل بود خدا لعنت کنه همشون
عجب
ذات بد نیکو نگردد چونکه بنیادش بد است
اگه توجه جدی به استانهای محروم بشه جلوی خیلی اتفاقات گرفته میشه
خسته ام خسته از این نابرابری ها خسته از بی عدالتی ها خسته از اون آدمایی که نخواستن آدما به عشقشون برسن، از همه خسته
خداوند لعنت کند امثال ملعون ها را لعنت خدا به عبدالمجید وعبدالحمید و........ولی تمام مردم سیستان وبلوچستان یک جور نیستند بلوچ ها خیلی میهمان نواز ومردم خونگرمی هستند .حساب بلوچ از عبدامالک وبرادر نامردش جداست لعنت به جنایت کاران
توروخدا اون قل دیگه رو هم بیارید بچه چه گناهی کرده
زنده باد بلوچ و شهید عبدالمالک ریگی
واقعاا ک یه حماقتی بیش نبوده فائزه خیلی پافشاری کرده مگه دوران سنگو چوب بوده خوب تو وقتی فهمیدی اونا بچه ۱۴ ساله سر میبرن یکبار ک برگشتی تهران دیگه ب اون جهنم نمیرفتی حالا هرچیزیم که میخواست میشد دیگه نه شهاب میمرد و نه خودت یا فاجعه کمتری رخ میداد
واقعا فائزه سرنوشت خیلی غم انگیز و ترسناکی داشته... خدا لعنت کنه همچین حیوونایی رو.. خدا رحمتشون نکنه ان شاالله تا ابد بسوزن..
وجودم اتیش گرفته .فیلم شبی که ماه کامل شد رو دیدم و الان بعد چندساعت ازپایان فیلم ساعت دوشب بی نهایت تحت تاثیرم و همش ازخودم میپرسم اذهان ریگی و همدستانش رو چطوری و با چ چیزهایی پرکرده بودن که به افراد بی گناه و غیرمسلح و خانواده خودشان هم رحم نکردند.خدایا مارو ازقضاوت درباره دیگران درامان بدار.خدایا همه مارا ببخش و بیامرز
عزیزان علت رفتارهای برادران ریگی را وقتی مورد بررسی قرار می‎دهید به طور غیر مستقیم اشکال کار را به گردن مسئولان می‌اندازد و مدعی می‌شود اگر شغل مناسب وجود داشت و فقر ریشه کن شده بود، آن‌ها پا در این مسیر نمی‌گذاشتند. این ادعای عجیب در حالی مطرح می‎شود که گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی یک گروهک کاملا ایدئولوژیک بود که با سوار شدن روی موج اختلافات مذهبی سعی در برهم زدن امنیت مرزهای شرقی کشور و ایجاد شبکه قدرت برای خود بود.
متاسفانه شمادچار یک خطای تحلیلی فاحش شده. اید و عضویت در گروهک‌های تروریست و آدمکش را با عضویت در باندهای قاچاق کالا و مواد مخدر اشتباه گرفته اید. چرا که اساسا فعالیت در گروهی که مجوز عضویت در آن به شرط انجام قتل نفس صادر می‌شود نمی‌تواند راهکاری برای حل مشکل فقر باشد.آدمهای که کارشان قاچاق است در سیستان دیده ام که حاضر نیستند از دماغ کسی خون بیاید
اگه اون موقع که هنوز این جون منافق نشده بود دولت از این فقر وبدبختی نجاتش میداد این همه جون دیگه بیچاره نمیشدن و سه تا بچه هم بی پدر ومادر نمیشدن
مادرم خدا رحمت کنه فرزندانتو
منم یع خاستگار دارم از بلوچ های کرمان هست شغلش معلم است ۳ ساله میشناسم تفاوت فرهنگی داریم ولی نه زیاد
با نگاه کردم فیلم شبی که ماه کامل شد و گفته های شما
و این که خانواده ام راضی به این وصلت نیستن
موندم توی دو راهی
...
و نمیدانم چکا کنم
الله ریکی را به سزاش رسونند خدا جای حق نشسته
درود خدا بر دلاوران و سربازان گمنام امام زمان. امیدوارم به علی و به حرمت ابرویه فاطمه که همه عزیزانی که در راه امنیت کشورمون زحمت میکشن سالم و سلامت و پیروز باشند و خداوند روح شهدا را با ارباب و عزیز کربلا امام حسین محشور بفرماید
مادر فائزه زن بی عقلی بوده که باخرید یه کرم از زاهدان باعث شد دخترشو تو۱۴سالگی سیاه بخت کنه بدون تجربه بدون تحقیق عمقی شوهربده این مادر مدیون فائزه و شهاب است وحالاخودش میدونه که چ گوهی خورده داره بچه های اوناروبزرگ میکنه تابلکه وجدان دردش کمتربشه
فقط اینو میدونم شیعه وسنی،مسلمان وزرتشتی ومسیحی و یهودی وبودایی وبهایی و.....بودن آدمها ارزش وجایگاه اونهارو تعیین نمیکنه...
چرا وزارت اطلاعات بچه آخرو بزنمیگردونه به هر قیمتی اطلاعات سپاه باید پیداش کنه وگرنه جند سال دیگه این بچه خودش امیر میشه پدر و عموشم ماشا ا... داعشی بودن برای خودشون من میترسم دور یچه رو بگیرن شستشوی مغزی بدن حتما باید این بچه به ایران برگرده
من در سیستان و بلوچستان زندگی میکنم و اینجا فقر زیاد است اما کار خلاف نمکنند اگر بعصیاشون کار خلاف بکنند چون فقر هستند پول ندارن اگه پول داشتن کار خلاف نمی کردند من بلوچم دختر بلوچستان
ریشه تمام این قضایا تبعیض است
عاقا شما اشتباه میکنید
سیدرسول زنگانلی کاملا با شما موافقم قاضی خداست حرف مردم زیره پاست
نباید دختر ۱۳ ساله را عذاب میداد اما شما ها فش ندین به ما بلوچا من خودم پدرم شه بخش هست و مادرم ریگی اما ما خودمون هم از عبدالمالک کثیف بدمان میآید ریگی بد نیست فقط همان عبدالمالک کثیف اسم ریگی هارا بد کرد شیطان بد
لعنت
وزارت اطلاعات فقط اون یکی بچه رو بیاره ازوقتی مطلب روخوندم وحشت دارم چقدر این مادر مدارا میکنه آخه؟
سلام
خیلی از مردم بلوچستان وقتی یک به دو میشه از ریگی طرفداری میکنن میدونین چرا چون هیچکی نی ازشون حمایت کنه
مقصر همه اینا مسئولان هستن
همش تقصير مسولين اگه بچهاي مشد رو تو مرز ايران زودتر پخش ميكردن ريگي ك هيچي گنده تراش هم هيچ غلطي نميتونستن بكنن
مادری که دختر ۱۴ ساله را شوهر میدهد.اگر از زاهدانی ها نمیترسیدی چه کار میکردی‌‌‌‌‌،؟
خدا بحق امیرالمومنین نابودشان کنه
خداانشالاه به مادرفائزوشهاب منصوری صبربده خیلی خیلی سخته داغ جوان من دریک قدمی تجربه اش کردم واقعا درکش میکنم خداثبرش بده
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی