بازدید 8672

واکنش مایک پنس به انتشار گزارش استیضاح ترامپ

معاون اول رئیس جمهوری آمریکا انتشار گزارش کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان درباره تحقیقات استیضاح ترامپ را همزمان با اجلاس ناتو در لندن، شرم آور دانست.
کد خبر: ۹۴۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۱ 04 December 2019
مایک پنس روز سه شنبه در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز افزود: آنچه که در کنگره همزمان با برگزاری اجلاس ناتو در لندن می‌گذرد، یک لکه ننگ است و مردم آمریکا خواستار آن نیستند.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: مردم آمریکا می‌توانند متن مکالمه تلفنی رئیس جمهوری ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین را بخوانند و خواهند دید که هیچ گروکشی در کار نبوده است. ما در این هفته هم از رئیس جمهوری زلنسکی شنیدیم که هیچ فشاری وجود نداشته است.

معاون اول ترامپ یادآور شد: من با رئیس جمهوری زلنسکی در لهستان دیدار کردم. من به جای رئیس جمهوری ترامپ در دیدار دو جانبه از پیش تعیین شده، حضور یافتم که به خاطر طوفان دوریان مجبور شد در آمریکا بماند.

پنس اضافه کرد: من آنجا بودم و درباره نگرانی رئیس جمهوری نسبت به فساد در اوکراین و فقدان حمایت اروپا صحبت کردیم، من برگشتم و با رئیس جمهوری درباره پیشرفت‌های حاصل شده گفت: وگو کردم که رئیس جمهوری زلنسکی در حال انجام مراحل قانونگذاری برای مقابله با فساد است.

وی اظهار کرد: زلنسکی می‌خواست اصلاحات را آغاز کند و ما از اروپایی‌ها خواستیم که از او حمایت کنند؛ تنها ۱۰ روز پس از آن نیز، رئیس جمهوری ترامپ تمام کمک‌های اوکراین را آزاد کرد.

معاون اول ترامپ مدعی شد: این تمام واقعیتی است که مردم آمریکا باید بدانند. من می‌خواهم بگویم که دموکرات‌ها در کنگره از سه سال پیش، تلاش خود را برای استیضاح رئیس جمهوری آغاز کردند.

پنس یادآور شد: در وهله نخست، گزارش تحقیقات رابرت مولر بود که نزدیک به ۲.۵ سال طول کشید و مشخص شد که هیچ تبانی و ممانعت از اجرای عدالت نبوده است و آن پرونده بسته شد.

وی افزود: اکنون آن‌ها بار دیگر تلاش می‌کنند و من فکر می‌کنم مردم آمریکا حقیقت را می‌بینند. من به سراسر کشور سفر و با گروه‌های مختلفی درباره آنچه در اقتصاد ما و فرصت بزرگی که ایجاد شده است، صحبت کرده ام. من از آن‌ها حمایت فوق العاده‌ای از رئیس جمهوری را شنیدم.

معاون اول رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: این اقدام (کنگره) نه تنها برای انجام آن شرم آور است بلکه برای انجام ندادن برخی کار‌ها هم ننگ آور است؛ لوایحی همچون پیمان یو اس ام سی‌ای (میان آمریکا، مکزیک و کانادا) که تقریبا ۲۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد می‌کند، همچنان در انتظار قانونگذاری است چرا که آن‌ها تمام وقت خود را صرف تحقیقات بی پایان برای استیضاح رئیس جمهوری کرده اند.

پنس خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم مردم آمریکا می‌گویند که دیگر بس است و دموکرات‌ها باید انتخابات ۲۰۱۶ را رها کنند و به وظیفه خود در کنگره بپردازند.

کوین مک کارتی رهبر اقلیت جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا هم در واکنش به گزارش منتشر شده از سوی آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات این مجلس گفت: آدام شیف رئیس کمیته استیضاح، به جمهوریخواهان اجازه نداد که قبل از انتقال پرونده استیضاح به کمیته قضایی، مدارکی ارائه دهند، با شهود تماس بگیرند یا احضاریه صادر کنند.

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گزارشی ۳۰۰ صفحه‌ای از تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور منتشر و اتهام‌هایی علیه وی مطرح کرده است.

در این گزارش ترامپ متهم شده که از قدرت ریاست جمهوری برای تحت فشار قرار دادن «ولودیمیر» زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای تحقیق علیه «جو بایدن» رقیب انتخاباتی وی سوء استفاده کرده است.

ترامپ همچنین متهم شده که در تلاش‌های گسترده برای کارشکنی در روند تحقیقاتی استیضاح مجلس نمایندگان آمریکا و جلوگیری از دسترسی این مجلس به شاهدان و اسناد کلیدی مشارکت داشته است.

این گزارش که در واقع مبانی استیضاح ترامپ را تشکیل می‌دهد و قرار است فردا در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا بررسی شود، تاکید می‌کند که ترامپ برای سوء استفاده از اهرم فشار ریاست جمهوری علیه اوکراین برای منافع سیاسی در انتخابات سال ۲۰۲۰ اشتیاق دارد.

رئیس جمهوری آمریکا متهم است که کمک نظامی به اوکراین و دیدار رئیس جمهوری این کشور با وی در کاخ سفید را مشروط به انجام تحقیقات مورد نظر ترامپ علیه بایدن کرده است.

انتظار می‌رود که این گزارش با توجه به اکثریت دمکرات‌ها در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در رای‌گیری عصر سه‌شنبه (به وقت محلی) تصویب شده و برای بررسی روز چهارشنبه کمیته قضایی ارسال شود.

کمیته قضایی با استفاده از این گزارش موارد نقض قانون اساسی توسط رئیس جمهوری آمریکا را تدوین و زمینه استیضاح ترامپ را آماده خواهد کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا از ترامپ دعوت کرده که در نشست‌های تحقیقات استیضاح و شهادت‌دهی شرکت و در صورت وجود شاهدانی دیگر، آن‌ها را به این مجلس معرفی کند.

ترامپ بامداد یکشنبه با اشاره به برگزاری نشست سران کشور‌های عضو ناتو در لندن که این هفته برگزار می‌شود، از همزمانی نشست‌های شهادت‌دهی مجلس نمایندگان با نشست ناتو انتقاد کرد.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا یک هفته به ترامپ مهلت داده تا مشارکت یا عدم مشارکت مشاور حقوقی‌اش را در جلسات بررسی استیضاح اعلام کند.

تیم حقوقی ترامپ می‌تواند با حضور در جلسات این کمیته شواهد خود را ارائه کرده و سوالاتی را از شاهدان بپرسد.

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده که از شهادت‌دهی مقام‌های بلندپایه کابینه‌اش در تحقیقات استیضاح استقبال می‌کند، اما زمانی که تحقیقات در مجلس سنا آغاز شود.

ترامپ به اکثریت جمهوریخواهان در سنا و حمایت از وی دلگرم است و احتمال شکست استیضاح خود را در مجلس سنا زیاد می‌بیند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل