بازدید 4416
موج دوم افشاگری علیه ترامپ

بررسی اظهارنامه‌های مالیاتی غیر‌شفاف رییس‌جمهور امریکا

«ریچارد نیل» رئیس کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که انتشار شکایت افشاگری دیگر در مورد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور در دست بررسی قرار دارد.
کد خبر: ۹۲۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰ 01 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، این افشاگر که کارمند فدرال آمریکاست، در شکایت خود مدعی است که اسنادی در مورد سوء مدیریت حسابرسی سازمان «خدمات درآمد داخلی» از ترامپ در اختیار دارد.

این افشاگر می‌گوید برای اعمال نفوذ بر فرآیند حسابرسی، تمهیدات نامناسبی اتخاذ شده است.

چنانچه این شکایت نامه برای مردم منتشر شود، می‌تواند گامی مثبت در زمینه اقدامات مربوط به انتشار اظهارنامه‌های مالیاتی رئیس جمهوری آمریکا باشد.

پیشتر رئیس کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان با ارسال نامه‌ای به «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا، از وی خواست اطلاعاتی در مورد ارتباطات بین سازمان خدمات درآمد داخلی و کارمندان این وزاتخانه را که در روند حسابرسی از ترامپ دخیل بوده اند، در اختیار این کمیته قرار دهد. هنوز مشخص نیست که منوچین چنین اقدامی را انجام داده است یا نه.۹۱۰۹

از آنجا که مجلس نمایندگان آمریکا هنوز به توفیقی در زمینه انتشار اظهارنامه‌های مالیاتی دست نیافته است، منتشر کردن شکایت این افشاگر می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، نیل و روسای پنج کمیته دیگر این مجلس را مامور کرده است مدارک لازم در این زمینه را در اختیار کمیته قضایی مجلس نمایندگان قرار دهد.

درخواست پلوسی در قالب تحقیقات در مورد استیضاح ترامپ ارائه شده است. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی روند تحقیقات در مورد استیضاح رئیس جمهوری را رسما کلید زد.

ترامپ این روز‌ها با ماجرای شکایت افشاگر دیگری که به موضوع مکالمه تلفنی اش با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین پرداخته است، دست و پنجه نرم می‌کند.

بر این اساس، ظاهرا ترامپ در این مکالمه تلفنی رئیس جمهوری اوکراین را تحت فشار قرار داده است تا در مورد فساد مالی «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و پسرش «هانتر» تحقیق کند.

ترامپ می‌گوید هیچ فشاری از سوی وی بر اوکراین اعمال نشده و همه این جار و جنجال ها، حقه و کلک دموکرات‌ها است.

به موجب قانون اساسی آمریکا، کنگره مجاز است رئیس جمهوری را پیش از به پایان رسیدن دوره چهار ساله از کار برکنار کند به شرطی که به اعضای کنگره ثابت شود رئیس‌جمهوری به یکی از این موارد متهم است؛ خیانت، رشوه و سوء‌استفاده از قدرت و ترامپ به دلیل سوء‌استفاده از قدرت در آستانه استیضاح است.

«آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه هفتم مهر ماه اعلام کرد که کنگره خواستار دسترسی به تماس‌های تلفنی ترامپ با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و سایر رهبران جهان است.

برای حذف ترامپ از قدرت، ۶۷ نفر از ۱۰۰ عضو سنا باید به گناهکاری او رای دهند. جمهوریخواهان ۵۳ کرسی در سنا دارند که این تعداد برای دموکرات‌ها ۴۵ کرسی است. همچنین دو نماینده مستقل در این مجلس حضور دارند که به طور معمول موافق با دموکرات‌ها رای می‌دهند.

مجلس نمایندگان در حال حاضر در کنترل دموکرات هاست. این مجلس برای استیضاح ترامپ به ۲۱۸ رای نیاز دارد.

دموکرات‌ها ۲۳۵ کرسی مجلس نمایندگان را در دست دارند در حالی که این سهم برای جمهوریخواهان ۱۹۸ کرسی است. یک کرسی نیز در اختیار «جاستین آماش» نماینده مستقل از میشیگان است و یک کرسی این مجلس از بخش هفتم ویسکانسین خالی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل