بازدید 40427

طرز تهیه بشقاب چیپس

کد خبر: ۹۲۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵ 23 September 2019

حتما پیش اومده که به کافی شاپ ها برین و اسم بشقاب چیپس رو ببنید، بشقاب چیپس در واقع مخلوطی از چیپس، پنیر پیتزا، گوجه فرنگی، قارچ و کالباس است، که با فر و یا ماکروویو درست می‌شود. در ادامه این نوشته از سایت www.khanomgol.ir قصد داریم تا طرز تهیه بشقاب چیپس را آموزش دهیم.

من اینجا طرز تهیه بشقاب چیپس رو توضیح می‌دم و از خواص و پر انرژی بودن این غذای فست فودی می‌گم. درست کردن بشقاب چیپس زمان زیادی نمی‌گیره و به خاطر داشتن سبزیجاتی مثل گوجه فرنگی و قارچ مفیده و ترجیحا اون رو باید تازه به تازه درست کنین و نوش جان.

 چرا بشقاب چیپس، فست فودی مقوی است؟

در چیپس، استفاده از موادی چون، سیب زمینی، قارچ، پنیر و گوجه فرنگی باعث مقوی شدن این غذای خوشمزه شده است.

سیب زمینی:

مهم‌ترین ماده موجود در سیب زمینی نشاسته‌است. حاوی مقدار زیادی ویتامین ب۶ است. سیب زمینی در بین سبزیجات حاوی ویتامین ث بالایی است. ادرار آور است، در نتیجه برای کلیه و مثانه مفیده. تقویت‌کننده قلب، محکم‌کننده لثه، مسکن درد است. پخت آن بصورت تنوری و کباب شده موجب حفظ خاصیت سیب زمینی می شود. پوره آن با شیر ماسک  خوبی برای پوست است.

طرز تهیه بشقاب چیپس

گوجه فرنگی:

نوعی سبزی یا میوه‌ای سرخ‌رنگ، خوش‌بو و آبدار است. گوجه فرنگی درعلم گیاه‌شناسی میوه تلقی می‌شود، ولی در علم کشاورزی اغلب به‌عنوان سبزیجات شناخته می‌شود . این سبزی سرشار از ویتامین سی  است. گوجه فرنگی به‌طور خام یا پخته خورده می‌شود.

خواص گوجه فرنگی:

 از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند .دندان‌ها را سالم نگه می‌دارد. آکنه را درمان می‌کند.پوستی درخشان به شما می‌دهد. ویتامین C موجود در گوجه‌فرنگی باعث می‌شود منافذ باز کوچک شوند. محصولی برای سفید کردن پوست است. خواص ضد پیری دارد.

خواص قارچ:

از کم خونی جلوگیری می‌کند. منبع غنی کلسیم است که از استخوانها محافظت کرده.  ویتامین D موجود در گوجه به جذب و متابولیسم کلسیم و فسفر کمک می‌کند.

خواص پنیر پیتزا:

پنیرها حاوی پروتئین هستند که برای گیاه‌خواران مفید است. ارزش بیولوژیکی پروتئین موجود در پنیر قابل ‌مقایسه با گوشت است و این موضوع برای افرادی که گیاه‌خوار هستند مهم است.

طرز تهیه بشقاب چیپس

مواد لازم برای تهیه‌ی بشقاب چیپس 2 نفره:

  • چیپس: 600 گرم
  • قارچ: 100 گرم
  • گوجه فرنگی: 1 عدد متوسط
  • پنیر پیتزا: 50 گرم

طرز تهیه بشقاب چیپس:

نکات مهم:

  • توجه داشته باشید اگر چیپس آماده ندارید می‌توانید خودتون سیب زمینی رو بشورین و پوست بگیرین و حلقه حلقه کنید، تو روغن داغ سرخ کنید.
  • اگر دوست داشتید می‌توانید زیتون و یا فلفل دلمه‌ای نیز به مواد اضافه کنید.
  • برای خرید چیپس بهتر است، از نمکی آن استفاده کنید تا طعم چیپس پنیر شما خوش طعم و با ادویه‌ها خاص باشد.

اول از همه گوجه و قارچ و رو بشورید و خرد کنید. بعد ظرفی مخصوص که مناسب فر و یا ماکروویو است را انتخاب کنید. نصف چیپس را کف ظرف بریزین و بعد لایه ای از قارچ و پنیر پیتزا و کمی کره، حالا نوبت به لایه دوم یا آخر می‌رسد، مابقی چیپس را ریخته و قارچ و کره هم روی آن قرار بدهید و در نهایت حلقه‌های گوجه فرنگی رو در آخر بر روی مواد بگذارید حالا ظرف حدود 3 دقیقه داخل ماکرویو یا فر قرار دهید تا بشقاب چیپس شما آماده شود، به همین راحتی.

در آخر با سس کچاب و یا مایونز می‌توانید تزئین کنید. نوش جان

منبع: فروشگاه اینترنتی اُکالا (https://blog.okala.com/)

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار