بازدید 2087

عبدالمهدی: عراق به دنبال همکاری و شراکت با چین است

نخست‌وزیر عراق در سفری هفت روزه به چین اعلام کرد، کشورش تمایل دارد که بخشی از رشد، پیشرفت و آگاهی در آسیا باشد.
کد خبر: ۹۲۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷ 22 September 2019

نخست‌وزیر عراق در سفری هفت روزه به چین اعلام کرد، کشورش تمایل دارد که بخشی از رشد، پیشرفت و آگاهی در آسیا باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در سفر به شهر شانگهای چین گفت: چین در صدر کشورهایی است که رشد و پیشرفت را در شرق رهبری می‌کند و عراق به دنبال همکاری و شراکت با آن و همچنین ایجاد روابط عمیق و ادامه‌دار است.

عبدالمهدی همچنین تصریح کرد: این که بیشتر اعضای قوه مجریه در این سفر حضور دارند دلیل اهمیت دادن دولت بغداد به این سفر است. می‌خواهیم که این سفر جهش کمّی را ایجاد کند و به مرحله اجرا و دستاوردها و توافق‌هایی برسد که در بازسازی عراق و ایجاد زیرساخت‌های آن نقش دارد.

نخست‌وزیر عراق پس از سفرش به شانگهای، برای دیدار با مسوولان راهی بندر "یانگ شان" شد؛ این منطقه در مبادله‌های تجاری عراق و چین نقش به سزایی دارد. او امروز (یکشنبه) هم به پکن می‌رود.

عبدالمهدی همچنین تاکید کرد: عراق به آسیا تعلق دارد و ما می‌خواهیم بخشی از رشد، پیشرفت و آگاهی آن باشیم.

در همین راستا، آن یونگ، استاندار شانگهای در جریان دیدار با عبدالمهدی و اعضای هیئت عراقی گفت: شما با ماموریت سختی رو به رو هستید. شهر شانگهای با شرکت‌های متعدد و معروف خود آماده است تحت مدیریت دولت عراق در تمامی زمینه‌ها به ویژه در بخش زیرساختی تلاش کند.

وی بر عمق تمدن عراق و چین و همچنین اهمیت جاده ابریشم که دو کشور را از زمان‌های قدیم به یکدیگر مرتبط می‌سازد، تاکید کرد.

از سوی دیگر، یک منبع در دفتر عبدالمهدی اخبار منتشر شده در خصوص این که هیئت عراقی در جریان سفر به چین در معرض "حادثه‌ای خطرناک" قرار گرفتند تکذیب کرد. این منبع اعلام کرد: اخبار منتشر شده درخصوص این که هیئت عراقی که در حال حاضر به ریاست عبدالمهدی به چین سفر کرده‌ است در معرض خطر مرگ قرار داشتند، نادرست است و هیچ اتفاقی رخ نداده است.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد: هنگام عبور اعضای هیئت عراقی از پل "هایوان" باد وزید و باران گرفت و این مسأله نسبت به آب‌وهوای چین طبیعی و عادی است و ما در معرض خطر قرار نگرفتیم.

رسانه‌های عراقی شنبه گزارش دادند، هیئت دولت عراق که در حال حاضر در چین به سر می‌برد، با آغاز طوفان در پل "هایوان" در معرض حادثه‌ای خطرناک قرار گرفتند اما از طریق حفاظ‌های اطراف پل اعضای این هیئت جان سالم به در بردند.

عبدالمهدی از دو روز پیش در راس هیئتی عالی‌رتبه متشکل از ده‌ها مسئول و وزیر عراقی به چین سفر کرده است. در همین راستا، شبکه ماهواره‌ای "ان آر تی" اعلام کرد تمامی اعضای این هیئت از حادثه‌ای که در پل "هایوان" رخ داد، جان سالم به در بردند و حفاظ‌های کنار پل مانع سقوط خودروهای اعضای این هیئت به دریا به دلیل وزش باد شدید شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل