بازدید 17454
لزوم ورود و پاسخگویی نهادهای اطلاعاتی و نظارتی؛

داستان دوتابعیتی‌های دولت؛ لیستی پر از خالی!

اما چون اسم برخی مقامات عالی کشور نظیر رئیس جمهور، رئیس دفتر سابق رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور، معاونان وزیران و افرادی از این دست در لیست دیده می‌شود، در صورتی که هر یک از این‌ها از جمله شخص رئیس جمهور موضوع دوتابعیتی در موردش صدق نکند، باید با منتشرکنندگان چنین لیستی از آن جهت که به واسطه انجام وظیفه قانونی در مجلس خواسته اند از آب گل آلود بگیرند و نان خود را در عالم سیاست به تنور بچسبانند، برخورد کنند.
کد خبر: ۹۱۳۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸ 24 July 2019

در حالی که چند روز است «جلیل رحیمی جهان آبادی» نماینده تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به «جواد کریمی قدوسی» نماینده مردم مشهد، گفته که «آقای کریمی قدوسی، شما به شهر تربت جام آمدید و خطاب به مردم گفتید نماینده شما انقلابی نیست، نامه بنویسید تا وی رد صلاحیت شود! آقای کریمی قدوسی زمانی که اجداد شما و بستگان شما در از افغانستان به ایران آمدند ما بودیم که دفاع می‌کردیم. آقای کریمی قدوسی چه کسی به شما شناسنامه ایرانی داده است؟» نماینده مشهد گزارشی از کمیته تحقیق و تفحص مجلس از افراد دارای تابعیت مضاعف منتشر کرده است.

به گزارش «تابناک»، گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از افراد دارای تابعیت مضاعف، گرین کارت یا اقامت روز گذشته برای نخستین بار منتشر شد. این در حالی است که کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خود هم اکنون در حال شفاف سازی این مسأله است که ایرانی است! هرچند طبق سخنان خود او، بخشی از خانواده پدیری او یعنی عمویش و برخی عموزاده های کریمی قدوسی ایرانی ساکن افغانستان بوده و برخی شان هم به کشورهایی مثل آلمان، یونان و فرانسه مهاجرت کرده اند.

ادعای دوتابعیتی‌ از رئیس‌جمهور تا عروس و پسر وزیر سابق!

در فهرست منتشره که کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از افراد دارای تابعیت مضاعف آن را منتشر ساخته است، دو بخش وجود دارد؛ بخش نخست مربوط به کسانی است که بر اساس شواهد احتمال دو تابعیتی بودن آنها وجود دارد و بخش دوم مربوط به اسامی مدیرانی است که بر اساس مدارک موجود، ظن قوی در مورد دو تابعیتی بودن آنها موجود است که نگاه به این لیست ها باعث تعجب می شود.

در اسامی افرادی که گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از افراد دارای تابعیت مضاعف، گرین کارت یا اقامت روز گذشته برای نخستین بار نام آنها را منتشر ساخته است، از رئیس جمهور و رئیس دفتر سابق رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور، شهردار، معاون وزیر، استاندار گرفته تا مدیرعامل چندین شرکت و هلدینگ بزرگ دولتی، مدیرعامل بانک، رئیس دانشگاه و حتی فرزند و عروس وزیر هم دیده می شود.

توضیح کریمی قدوسی درباره اینکه لیست 100 مسئول دوتابعیتی از کجا آمده!

کریمی قدوسی، عضو فراکسیون ولایی روز گذشته در مجلس با ارائه اخطار قانون اساسی ضمن اشاره به دلایل انتشار لیست دو تابعیتی ها، دلیل افغانی خوانده شدن خود را اشاره به دوتابعیتی بودن رئیس جمهور دانسته و گفته است: علت حملات به سؤالات بنده و مواضع نمایندگان ولایی این است که ما به ملکه نفوذ حمله‌ور شده‌ایم؛ لذا این نیش‌ها قابل تحمل و شیرین است. دیروز در پس سؤال ۲۷ نماینده از وزیر دفاع در مورد یکی از افشاگری‌های ما در کندوی نفوذ در مقوله دوتابعیتی‌ها وزیر دفاع را به مجلس آوردیم. آقای علیرضا رحیمی پنج مرتبه نام من را در صحبت‌هایشان تکرار کردند و سؤال رسمی من از وزیر خارجه در مورد نفوذ در تیم مذاکره و این‌که ما گفته‌ایم آقای رئیس جمهور دوتابعیتی است و مسائلی از این دست را بیان کردند. می‌خواهم توضیح دهم اگر ما اسمی از یک نفوذی یا یک دوتابعیتی‌ بردیم با چه قدرتی این کار را کردیم؟ ما به طرح بررسی دوتابعیتی‌ها در نظام اجرایی و همسر و فرزندان آن‌ها رأی دادیم و آن را تصویب کردیم. ما هیأت تحقیق و تفحص تشکیل دادیم. رئیس مجلس شورای اسلامی رأی هیأت تحقیق و تفحص را به نام بنده زده است. کار تحقیق و تفحص شروع شد. نزد وزیر اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، وزیر امور خارجه، قوه قضاییه و پلیس گذرنامه رفتیم و از تمام وزارتخانه‌ها استعلام گرفتیم که هر کس دوتابعیتی است اعلام شود.

داستان دوتابعیتی بودن رئیس‌جمهور چیست؟!/ بازی سیاسی پایداری؛ یا واقعیت؟

وی افزود: یک سال تلاش کردیم. گزارش آن را نیز به کمیسیون امنیت ملی بردیم. در آنجا لیست اسامی را پیوست کردیم. به بنده تأکید کردند که این لیست را نباید منتشر کنیم. علت آن نیز این است که جامعه ظرفیت پذیرش شنیدن این اسامی را ندارد. در همان جلسه برادر ما، آقای کواکبیان اصرار کردند که اسامی را بخوانید، بنده مخالف این اقدام بودم. مذاکرات ما نیز در کمیسیون ثبت شده است. با اصرار عزیزان آقای جمالی نوبندگانی اسامی این صد نفر را قرائت کردند. وقتی قرائت کردند، بنده تأکید کردم که این اسامی را پخش نکنید. مصلحت نیست، ولی همین آقای رحیمی مصاحبه کردند و گفتند که نام آقای روحانی در این لیست وجود دارد. این لیست اولی است که ما از مخزن یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دوتابعیتی در وزارت امور خارجه، پلیس گذرنامه، وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی درآوردیم. شمارشان نیز ۱۰۰ نفر است. این لیست دو بار توسط این دستگاه‌هایی که نام بردم تعدیل شده و تبدیل به لیست فعلی درآمده است که به رنگ سبز و آبی است.

کریمی قدوسی اضافه کرد: این اسامی را بنده شخصا خدمت دادستان کل و معاون قوه قضاییه تقدیم کردم که این دوتابعیتی‌ها و این قانون و این بررسی ماست که پخش هم نکرده‌ایم، اما همکاران ما مصاحبه می‌کردند و می‌گفتند که آقای کریمی گفته آقای روحانی دوتابعیتی است. آقای رحیمی دیگری دو روز گذشته در شبکه سه سیما در یک برنامه صبحگاهی گفت که آقای کریمی قدوسی گفته که آقای روحانی دوتابعیتی است و آقای ظریف هم جاسوس است. من از ایشان درخواست می‌کنم مذاکرات کمیسیون را گوش کنند و متوجه شوند که اگر بنده در آن جلسات اصرار کرده بودم که این لیست پخش نشود ـ که البته حق ملت بوده که پخش بشود ـ شما بروید مرا متهم کنید که از افغانستان آمده‌ام و جد و آبادم افغانی است. چرا، چون گفته است که آقای رئیس جمهور دوتابعیتی است.

عضو هیأت رئیسه مجلس: وزارت اطلاعات ۷۰ درصد لیست دوتابعیتی‌ها را تکذیب کرد

پس از پایان سخنان کریمی قدوسی، «عیرضا رحیمی» نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی پاسخ او را داد و گفت: بنده در جریان سؤالم از رئیس قوه قضاییه درباره دوتابعیتی بودن رئیس جمهور سؤال کردم، اما چرا شما و برخی از نمایندگان عصبانی شدید؟ آقای رئیسی که تحول را وارد قوه قضاییه کرده است ظرفیت دادستان کل کشور را فعال کند تا اگر کسی در این کشور رئیس یک قوه را به داشتن تابعیت انگلیسی متهم کرد و به دروغ این خبر را منتشر کرد، دادستان کل کشور ورود کند. سؤالم این بود که اگر این نسبت دروغ را به رئیس قوه قضاییه هم می‌دادند آیا دادستان سکوت می‌کرد؟ پس چرا شما عصبانی شده‌اید؟

وی افزود: موضوع دیگر در صحبت آقای کریمی قدوسی تحقیقاتی است که در جلسه کمیسیون امنیت ملی بیان کردند. لیست ۱۰۰ نفره‌ای را گروه تحقیق و تفحص به ریاست آقای کریمی قدوسی تهیه و وزارت اطلاعات ۷۰ درصد این لیست را تکذیب کرد و دستگاه‌های دیگر مثل وزارت نفت، وزارت کشاورزی و دانشگاه‌ها در تعجب مانده بودند که این لیست از کجای نظام جمهوری اسلامی آمده است. به زور می‌خواهند افراد را متهم به دوتابعیتی بودن کنند؛ حتی در همان جلسه که آقای کریمی قدوسی گزارش را داد با معاون ضد جاسوسی وزارت در حضور وزیر اطلاعات جلسه را به تنش کشاندند.

رحیمی اضافه کرد: این دروغ بزرگ را که رئیس جمهور تابعیت اسکاتلند دارد، شما و دوستانتان در تلویزیون مطرح کردید. ما مصاحبه نکردیم و کواکبیان هم بر این قصه درخواستی نداشت. من نمی‌خواهم ماجرای کمیسیون را بازگو کنم.

این نماینده مجلس گفت: دیروز از یک شبکه خاکستری نام بردم. به همه دلسوزان نظام هشدار می‌دهم که بدانید خانواده‌ای نیست که برای این کشور هزینه نداده باشد. همه نمایندگان مجلس دلسوزند و بین مردم شبکه خاکستری همان کند. وی نفوذ است که آقای کریمی قدوسی به غلط آدرس را می‌دهند و به نام انقلابی گری می‌خواهند فاتحه جمهوریت نظام را بخوانند.

وی گفت: نفوذ را باید علاوه بر وزارت خارجه در صدا و سیما، حوزه‌های علمیه و جا‌های دیگر بررسی کرد که آیا وجود دارد یا نه. نمی‌خواهم کام مجلس و مردم را تلخ کنم. برخی از نمایندگان غالبا از گروه پایداری علیه من شکایتی به کمیسیون آیین نامه داده‌اند که من مثلا خلاف شئون هیأت رئیسه عمل کردم؛ حال این که سؤالم را به عنوان نماینده تهران و نه عضو هیات رئیسه بیان نمودم. پارسال هم از آقای وکیلی و مطهری شکایت کردید که چرا به دیدار آقای خاتمی رفتند. مگر دیدار آقای خاتمی جرم است؟ البته این شکایت رأی نیاورد.

لیست دو تابعیتی‌ها تکذیب شد

در حالی که یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید دارد که وزارت اطلاعات ۷۰ درصد لیست تهیه شده توسط یک طیف خاص مجلس برای تعیین مدیران دو تابعیتی را تکذیب کرده، «حسین‌علی امیری»، معاون پارلمانی رئیس جمهور هم امروز در حاشیه جلسه دولت گفت: لیست دوتابعیتی‌ها را وزیر اطلاعات بار‌ها تکذیب کرده است. آنچه در رسانه‌ها از دیروز منتشر شده بر اساس شک و تردید، ابهام و «گفته می‌شود» است و صحیح نیست. من این لیست دوتابعیتی‌ها را تکذیب می‌کنم.

رئیس دفتر رئیس جمهور هم از انتشار لیست دوتابعیتی‌ها توسط یکی از نمایندگان مجلس استقبال کرد. محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیأت وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره انتشار لیستی از دوتابعیتی‌ها توسط یکی از نمایندگان مجلس در رسانه‌ها با بیان اینکه «ما خوشحال شدیم از اینکه این لیست را منتشر کردند» اظهار کرد: جلوی هر یک از اسامی این لیست نوشته شده که بر اساس شواهد تدوین شده است و این یعنی بر اساس شواهد راجع به هر کسی در هر جای دنیا هر چیزی را می‌توانید مطرح کنید و این معلوم می‌شود که حرف آقایان هیچ کدام پایه و اساسی ندارد.

وی افزود: ما نمی‌دانیم ریشه این افراد کجاست و از کجا آمده اند؛ این حرف‌ها را مطرح می‌کنند که کسی از آن‌ها نپرسد شما از کجا آمده اید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی: هیچ‌وقت نگفته‌ایم روحانی دوتابعیتی است.

اما رئیس جدید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع دوتابعیتی بودن «حسن روحانی» را رد کرده و در پاسخ به این که آقای کریمی‌قدوسی صراحتا اعلام کرد موضوع دوتابعیتی بودن آقای روحانی را هرگز مطرح نکرده است، درحالی که بار‌ها و بار‌ها اظهارات مختلفی به نقل از شما و ایشان و برخی دیگر از نمایندگان در این زمینه منتشر شد، گفته است: «آقای کریمی‌قدوسی یا کمیسیون امنیت ملی مجلس یا بنده یا هیچ فرد دیگری در هیچ زمانی از موضع نمایندگی موضوع دوتابعیتی بودن آقای رئیس‌جمهوری را باور نداریم و آن را مطرح نکردیم.»

حجت الاسلام «مجتبی ذوالنوری» اضافه کرده است: «زمانی که موضوع دوتابعیتی‌ها و تحقیق و تفحص از آنان که مطرح شد، در کنارش نام آقای روحانی نیز برده شد. نه اینکه کسی گفته باشد، آقای رییس‌جمهور دوتابعیتی است. وقتی لیستی اعلام می‌شود، هر کسی یک چیزی را بیان می‌کند، ولی این موضوع (دوتابعیتی بودن حسن روحانی) موضع من یا آقای کریمی‌قدوسی نبوده است. من عضو کمیته تحقیق و تفحص هستم و می‌گویم هیچ‌وقت چنین چیزی (دوتابعیتی بودن روحانی) در صحن کمیسیون هم طرح نشد.»

او در پاسخ به این پرسش شما گفتید هیچ نماینده‌ای هرگز از دوتابعیتی بودن حسن روحانی سخن نگفته، در حالی که اظهارات منتشر شده از آقای ابوترابی‌فرد در رسانه‌ها وجود دارد که رئیس‌جمهوری را به داشتن تابعیت اسکاتلند متهم می‌کند، افزود: «من پاسخگوی اظهارات دیگران نیستم. من در موضع عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از قبل و حالا از موضع رییس این کمیسیون سخن می‌گویم. بنده تاکنون موضوع دوتابعیتی بودن حسن روحانی را نه از زبان آقای کریمی‌قدوسی و نه از زبان یک عضو کمیسیون امنیت شنیده‌ام و نه اینکه خودم تاکنون این موضوع را بیان کرده‌ام.»

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گریزی هم به سخنان رحیمی عضو هیأت رئیسه مجلس که گفته ۷۰ درصد لیست تهیه شده در کمیته تحقیق و تفحص توسط وزارت اطلاعات تکذیب شده است، زده و یادآور شده که «نه چنین نیست که ۷۰ درصد لیست تهیه شده تحت عنوان دوتابعیتی‌ها توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی تکذیب شده باشد. ۱۰۷ نفری که نام‌شان در این لیست آمده، وضعیت‌شان همچنان در حال بررسی است و تاکنون هیچ دستگاهی در ایران رسما به ما نگفته که این آره و آن نه و این موضوع را تکذیب نکرد.»

وی تأکید کرده «تاکنون هیچ تکذیبی در این زمینه نه به دست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و نه کمیته تحقیق و تفحص از افراد دارای تابعیت مضاعف، گرین کارت یا اقامت نرسیده است. ممکن است فردی بیاید و بگوید در فلان جای این لیست اشتباهی صورت گرفته و من رفته‌ام استعلام‌های لازم برای اثبات این اشتباه را آورده‌ام بنابراین دوتابعیتی نیستم، ولی تکذیب رسمی صورت نگرفته است. منظور من این است که اشخاص ممکن است بیایند و از خودشان دفاع کنند؛ بنابراین چنین چیزی نیست که ۷۰ درصد این لیست تکذیب شده باشد.»

حجت الاسلام ذوالنوری در پاسخ به این که در آن لیست ۱۰۷ نفره نام روحانی وجود داشت، صراحتا خاطرنشان کرد: «به عنوان دوتابعیتی خیر.»، ولی ایشان و هم طیفی‌های ایشان در جبهه پایداری باید بدانند که برای انجام یک حرکت سیاسی و ساخت شایعه نادرست آن هم در فضایی که امروز جامعه در آن قرار گرفته و مردم به هیچ عنوان تحملی برای شنیدن اخبار ناگوار ندارند، کافی است فقط یک کلمه گفته شود، قطعا با هزار کلمه و مصاحبه نمی‌توان چنین مساله‌ای را جمع کرد.

طیف خاص؛ دنبال نگران ساختن مردم

طبیعتا حالا که لیستی از دوتابعیتی‌ها توسط نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری و طیف عمدتا تندروی نمایندگان مجلس منتشر شده و همناطور که کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و همچنین حجت الاسلام «مجتبی ذوالنوری» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در کنار برخی نمایندگان دیگر عمدتا منتسب به این طیف عنوان کرده اند، استعلام‌های مختلفی برای اخذ این اطلاعات از نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف گرفته شده و فضای جامعه تحت تأثیر آن قرار گرفته است، ابعاد مختلف این مسأله باید مشخص شود.

حتما به کارگیری مدیران ارشد از بین افراد دوتابعیتی و حتی کسانی که اعضای خانواده شان دارای تابعیت مضاعف هستند، امری ناپسند و نادرست است که باید جلوی آن گرفته شود، چه بسا حتی دبیرکل جبهه پایداری که خود در مجالس قبلی هم حاضر بود، دارای گرین کارت است و باید حتما به ابعاد چنین مسائلی از سوی دستگاه‌های نظارتی رسیدگی شود و نتیجه قطعی به مردم اعلام شود.

اگر قرار است عده‌ای به صرف انجام بازی‌های سیاسی و تخریب رقیب لیستی را منتشر کنند و در خصوص آن ان قلت بیاورند که بخشی از این لیست فلان است و بخشی دیگر بهمان و ما نگفتیم همه آن‌ها دوتابعیتی هستند، خب طبیعتا نمی‌شود کار را به درستی پیش برد، ضمن اینکه شائبه‌های هم در اتخاذ چنین رفتاری در قبال یک عمل انجام شده و نگران کردن جامعه از طریق آن به وجود می‌آید که شاید برخی نمی‌خواهند مردم روزی را در این کشور آرامش داشته باشند و می‌خواهند به هر ترتیب ممکن کشور را دچار ناآرامی و نگرانی کنند.

رئیس‌جمهور دوتابعیتی نبود، باید با مدعیان برخورد کنند

طبیعتا از وزارت اطلاعات، قوه قضائیه، اطلاعات سپاه و سایر دستگاه‌های مسئولی که در این زمینه به ادعای منتشر کنندگان لیست دوتابعیتی‌ها ورود داشته اند، انتظار می‌رود که اولا زوایای مختلف این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهند و نتیجه را از این جهت که چه بخشی از این لیست صحت و واقعیت دارد اعلام کنند تا مردم بدانند چه بخشی از مسئولانی که برای آن‌ها تصمیم گیری می‌کنند، دارای تابعیت مضاعف هستند؟ قطعا باید از ادامه کار چنین افرادی جلوگیری شود.

اما چون اسم برخی مقامات عالی کشور نظیر رئیس جمهور، رئیس دفتر سابق رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور، معاونان وزیران و افرادی از این دست در لیست دیده می‌شود، در صورتی که هر یک از این‌ها از جمله شخص رئیس جمهور موضوع دوتابعیتی در موردش صدق نکند، باید با منتشرکنندگان چنین لیستی از آن جهت که به واسطه انجام وظیفه قانونی در مجلس خواسته اند از آب گل آلود بگیرند و نان خود را در عالم سیاست به تنور بچسبانند، برخورد کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۲۸
شما فقط به این نکته فکر کنید که عده ای دو تابعیتی بر مسند کار و قدرت باشند ؛ کریمی قدوسی بداند و هیچ کدام از نهادهای امنیتی ندانند ، یا بدتر ، بدانند و برایشان مهم نباشد و فقط این یک نماینده دغدغه داشته باشد ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
برخی دو تابعیتیها از قوم مغول و تاتار هستید وگرنه این بلاها رو سر مردم نمیاوردند
انشاا...روزی برسه که هر کسی در هر نهادی ۲تابعیتی هست استعفا یا عزل شود
چرا چسبیدید به دو تا معاون . کسانی که کلی دولتمرد حقوق بگیران هستند و تابعیت کانادایی دارند را کنار گذاشته اید . نفت و خودرو این کشور دست آنها است .
کمکم بلاخره الارمها نسبت به جبهه پ چشمان برخی دلسوزان را باز کرد؟الحمدالله. ولی فکر نمیکنید کمی دیر است؟چرا جبهه پ تا این حد تشابه موضعگیری با امثال نتانیاهو دارد؟البته که متهم کردن همه افراد در جبهه پ اشتباه مضاعف است اما قطعا میطلبد نگاهی دوباره به تک تک اعضای این جبهه از جمله امثال قدوسی و رسایی و اقا تهرانی و....داشت
همه میدانیم خیلی ها دو تابعیتی هستند

از زن و فرزندان شان که در امریکا و انگلستان زندگی می کنند این مطلب کاملا مشخص است

نکته بعدی تعداد 2500 گرین کارت که مسئولین در زمان برجام گرفته اند چه شد؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
خوابی گویا
چندماه قبل وزارت اطلاعات و سپاه قضیه 2500 گرین کارت ادعایی این آقا را تکذیب کردند
حالا برو بخواب تا 6 ماه بعد
ایرانی نباشی ولی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی باشی!!!
نمایندگان عضو پایداری سالهاست که مصونیت کامل قضایی بدست آورده اند و کسی یا جرات نزدیک شدن به آنها را نداردیا انگیزه کافی
خیانت به کشور با مسئولین دو تابعیتی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
راست میگن هر دو گروه ثابت کنند
خوب با هم ساختند و ملت را با این دعواهای الکی سر کار گذاشتند.
در لیست گفته شده برای روحانی باید بررسی شود و سوظن وجود دارد و نه قطعیت
ولی لیست دومش افراد قطعی اورده شده از دو تابعیتی هستند
ان وقت تابناک چرا تو داری می سوزی از این؟
نکند پول از جریان دارد به شما می رسد برای پاک کردن ان هم با ندانم کاری های نهادهای نظارتی و اطلاعاتی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
به سابقه ادعاهای این آقا رجوع کن ببین چندتای آن صحت داشته
اون مسئوليني كه جديدا دنبال شناسنامه دادن به فرزندان افغاني حاصل ازدواج با زن ايراني هستند كاش بدونند كه اين مساله هم در آينده براي كشور مشكلات مختلفي بوجود مياره.
نویسنده و سردبیر گرامی.ما هم امیدواریم این لیست اشتباه باشد ولی زمانی که اسم روحانی در آن است یعنی که همچین خالی هم نیست و این تیتر کاملا مغروضانه هست!!
انتظار خدمت به کشور از مسئولان و مدیران دولتی دو تابعیتی حماقت محض است

مردم خود به فکر خویش باشند
فعلا کشور از کنترل ..... شده.
دیگه به انتخابات هم نمیشه فکر کرد
مطمئنا دوتابعیتی ها هستند منها به صلاح نیست که گفته شوند. باعث آبروریزی است. مگر می شود یک مقامی بدون مدرک حرف بزند. اگر اینطور بتشد که بقیه حرفهایشان هم دروغ است پس وای برما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
بله باقی حرفهایش هم دروغ بوده و سپاه و اطلاعات تکذیبش کردند...نمونه بزرگش 2500 گرین کارت بخاطر برجام
سالم کار کنن، مهم نیست اگه تابعیت مریخ رو هم داشته باشن. کل دولت کانادا دو تابعیتی هستن، ولی کانادا جزو ۱۰ کشور برتر دنیاست. سالی یک فاسد یا جاسوس هم توش دستگیر نمیشه.
کمیسیون امنیت ملی مجلس، بانی نا امنی و تشویش اذهان عمومی است! توقع دارید مردم از این مجلس نا امید نباشند!
حتما یک چیزی هست. با تکذیب چیزی حل نمیشه.نمیشه هم از مواهب قدرت و ثروت در ایران بهره مند شد هم از پول مردم مستضعف ایران در کشورهای غربی عیش و نوش کرد. البته این فقط شامل مقامات نمیشود بسیاری از پزشکان متمول هنرپیشگان و ورزشکاران نیز در داخل کشور پول در می آورند و در خارج هزینه میکنند. یکبار برای همیشه باید با اینها تعیین تکلیف کرد. باید قانونی در کشور اجرا بشود که هر گس دوست دارد تابعیت کشور دیگری را داشته باشد از تمام مقام ها و مناصب و حق کسب و کار در این کشور محروم گردد.
جوانان جان برکف سپاه در گرمای کشنده جنوب در شرایط بحرانی و با حضور انواع ناوها و تجهیزات نظامی بیگانه با قدرت و شجاعت و کم ترین توقع جانشان را کف دستشان گذاشته اند و برای امنیت و غرور این کشور دلاوری و تلاش میکنند بعد عده ای از صدقه سر این مردم به پست و مقامی برسند و با بهترین امکانات و حقوق و درآمد بازهم این کشور را مناسب زندگی ندانند و در زیر پرچم کشور دیگری سوگند بخورند؟ آیا این انصاف و عدالت است؟ به نظر من نظام جمهوری اسلامی باید عرضه خودش را به این آدمهای پرروی پر توقع نشان بدهد.
ایکاش دو تابعیتی بودند ولی برای کشور درست کار می کردند. بنظر من باید از بازیهای سیاسی کم کنیم و توجه مان را به اقتصاد معطوف کنیم. در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری بعدی باید اقتصاد دانها کاندید شوند نه سیاسیون راست و چپ شعار گرا.
یک بار برای همیشه تکلیف این مرد(قدوسی)را روشن کنید......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
آخ گفتی
اینها از هفت دولت آزادند
اگر از این افراد دروغگو و تخریب گر شکایت نکنند و آنها را از نظر قانونی پیگیری کنند که خیلی بری عرضه هستند این مسئله شخصی نیست به منافع ملی مربوط می شود هیچکس حق ندارد شان نظام را اینقدر پایین بیاورد و در کسوت نماینده مجلس به چنین سهل و اسانی دروغ بگوید . سوال بزرگ اینجاست که اگر این کار را در مورد ریس جمهور انجام می دهند درخصوص دیگران چکار ها کرده اند و می کنند؟ چندین نفر در زندان هستند به خاطر آدرس غلطی که اینها به نهادهای امنیتی داده اند یا ساخته اند چه پرونده سازیها که این گروه بی فکر برای نخبگان کشور درست نکرده اند و آنها را سالها به دردسر نیانداخته اند صرفا به این دلیل که از آنها خوششان نمی آید یا حتی به دیگری حسادت می کنند. خیلی خیلی کشور هزینه دارد به خاطر وجو امثال آقای قدوسی و ذوالنور و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
دوست عزیز خوب وقتی نه پیگیری میکنن و نه شکایت میکنن یعنی یه چیزی هست که نمی تونن شکایت کنن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار