بازدید 10864
اشتری:

بدحجابی در برخی نهاد‌ها بدتر از خیابان‌هاست

کد خبر: ۹۱۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ 18 July 2019
فرمانده ناجا گفت: متأسفانه در برخی بیمارستانها، بانک‌ها و حتی برنامه‌های تلویزیونی، بدحجابی‌ها به مراتب بدتر از افرادی است که پلیس در خیابان‌ها با آن‌ها برخورد می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار حسین اشتری در جمع ائمه جمعه سراسر کشور، با بیان اینکه نیروی انتظامی وظیفه خود می‌داند همواره پاسدار ارزش‌های انقلاب بوده و باشد، گفت: در عین حال تأمین امنیت در کشور یکی از وظایف ناجا محسوب می‌شود.

فرمانده ناجا با اشاره به نقش دیگر دستگاه‌ها در ایجاد احساس امنیت، تصریح کرد: متأسفانه برخی به دنبال القای این موضوع هستند که در کشور ما امنیت وجود ندارد، اما به حول و قوه الهی و هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری، نیروی انتظامی در هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز حضور دارد و توانسته امنیت را از مرز‌ها تا اعماق شهر‌ها تأمین کند.

وی به نقش اثربخش ائمه جمعه در احساس امنیت اشاره و بیان کرد: ما نیز به عنوان یک سرباز از خدمتگزاری به مردم و تأمین امنیت برای آنها، بسیار خوشحالیم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مردم به نیرو‌های مسلح اعتماد کامل دارند، افزود: نیروی انتظامی وظیفه برخورد با ناهنجاری‌ها را برعهده دارد، اما امروز برحسب کم‌کاری برخی دستگاه‌ها، شاهد افزایش این موضوع در جامعه هستیم.

پلیس در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در عمل تنها است

اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در عمل تنها است، خاطرنشان کرد: ممکن است، عده‌ای با صدور برخی اطلاعیه‌ها یا بیانیه‌ها، از پلیس حمایت کنند، اما ناجا در عمل تنها است.

فرمانده ناجا به وظایف ۲۶ دستگاه درموضوع عفاف و حجاب، اشاره و خاطرنشان کرد: ۳۰۰ مصوبه در شورای عالی انقلاب فرهنگی که به تصویب مقام معظم رهبری (مدظله العالی) رسیده، وجود دارد و باید از این دستگاه‌ها سؤال شود که در قبال تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن که رهبر معظم انقلاب چندین بار در این رابطه تذکر داده‌اند، چه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در این میان، وظایف خود را به خوبی انجام داده است، گفت: گرچه ما به این حد نیز راضی نیستیم، ولی برحسب قانون وظایف خود را به درستی انجام داده ایم.

این مقام انتظامی ادامه داد: توقع ما از این جمع مؤثر و پربرکت برای کشور، این است که نیروی انتظامی را در عمل کمک کرده و از دستگاه‌های دیگر نیز بخواهند تا به وظایف خود طبق قانون عمل کنند.

افزایش ۴۰ درصدی اقدامات سلبی و ایجابی ناجا در ۴ ماهه نخست سال

اشتری افزود: در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اقدامات سلبی و ایجابی ناجا ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه بی‌حجابی براساس قانون جرم محسوب می‌شود، گفت: بار‌ها اعلام کرده‌ایم، خودرو حریم خصوصی نیست و کشف حجاب در آن، جرم محسوب می‌شود، برهمین اساس طرح ناظر یک را راه‌اندازی کرده‌ایم که خوشبختانه اثرات مثبتی نیز به همراه داشته است.

وی متذکر شد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، حدود ۳۰۰ هزار پیامک برای افراد متخلف ارسال شده که از این تعداد ۱۵۰ هزار نفر برای اخذ تعهد مراجعه کرد‌ه‌اند که با برخورد محترمانه از آن‌ها تعهد اخذ و اعلام شده در صورت تکرار، خودروی آن‌ها توقیف و در مرحله بعد به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

این مقام انتظامی با انتقاد از کسانی که مخالف این طرح هستند، گفت: بررسی‌ها نشان داده دلیل مخالفت برخی افراد با این طرح این است که یکی از بستگان آن‌ها پیامکی توسط پلیس دریافت کرده‌اند.

اشتری یادآور شد: مبنای کار ناجا، همواره قانون بوده و است و برخورد با پدیده بدحجابی نیز برخورد با بی‌قانونی محسوب می‌شود.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه در برخورد با فساد نمی‌توانیم یک تنه وارد شویم، یادآور شد: نیروی انتظامی گرچه در این میان تنها است، اما اعلام می‌کنیم ما کار خود را انجام خواهیم داد.

وی اضافه کرد: متأسفانه در برخی بیمارستانها، بانک‌ها و حتی برنامه‌های تلویزیونی، بدحجابی‌ها به مراتب بدتر از افرادی است که پلیس در خیابان‌ها با آن‌ها برخورد می‌کند.

اگر تیغ مأمور پلیس کند شود، ضرر آن برای کل مردم خواهد بود

اشتری ادامه داد: برخی از افراد نیز حین برخورد با فرد متخلف، شروع به جوسازی علیه پلیس می‌کنند که این موضوع پذیرفتنی نیست چراکه اگر تیغ مأمور ما کند شود، ضرر آن برای کل مردم و متدینین خواهد بود.

با خطای مأمور برخورد می‌شود

فرمانده ناجا ضمن اعلام حمایت از مأموران و کارکنان نیروی انتظامی که در چارچوب قانون وظایف خود را به نحو احسن انجام می‌دهند، اظهار کرد: اگر ماموری خطایی انجام دهد، حتماً با او برخورد خواهد شد.

مأمور پلیس در قضیه پارک پلیس تهران وظیفه قانونی‌اش را انجام داد

وی اضافه کرد: در قضیه پارک پلیس تهران، موضوع را بررسی کرده و به این نتیجه رسیدیم که مأمور ما در چارچوب قانون، وظیفه قانونی خود را انجام داده که از او تقدیر کردیم.

این مقام انتظامی بر لزوم مدیریت فضای مجازی تأکید و خاطرنشان کرد: گرچه این فضا امروز یک نیاز در جامعه محسوب می‌شود، اما کم‌کاری برخی مسئولان سبب شده تا مشکلاتی در این فضا داشته باشیم.

افزایش صددرصدی بروز جرایم در فضای سایبر در سال جاری

اشتری به افزایش صددرصدی جرایم در فضای سایبر در سال جاری اشاره کرد و گفت: امروز مدیریت این فضا، یک نیاز ضروری محسوب می‌شود.

فرمانده ناجا از همراهی مردم در پشتیبانی از خدمات پلیس تقدیر و تشکر کرد و افزود: با کسانی که بخواهند به حقوق مردم تعدی کنند، هیچ تعارفی نخواهیم داشت و قاطعانه با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

وی از حمایت‌های ائمه‌جمعه سراسر کشور از ناجا تقدیر و تشکر کرد و گفت: قطعاً حمایت‌های ائمه‌جمعه از طرح‌های نیروی انتظامی برای پیشبرد اهداف تاثیرگذار خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۲۴
جالب تر از همه صدا و سیما و برخی مجریان مرد هستند که آدم را یاد فروشنده بعضی مغازه های خاص شمال تهران می اندازد.
هیچ مدرک معتبری درباره اجباری بودن حجاب حتی در قران وجود ندارد
کاتولیک تر از پاپ نباشیم
من نفهمیدم موی زن و مرد چه فرقی میکنه واقعا مسخره هست
سخنان ایشان نشان می دهد که عموما اعتقادی به حجاب ندارند! و این ثمره چل سال تبلیغ بی وقفه و سختگیری و بگیر و ببند بوده است، کی می خواهید ریشه ها را درست کتید،؟
من یک پزشکم فوق تخصص گوارش هستم و بیماران خانم زیادی با وضعیت آرایش و بیرون بودن موی سر در خصوص عدم اشکال بیماریشان برای روزه گرفتن سوال می کنند و یا می گویند روزه گرفتیم اینطور نیست مردم بی دین باشند
برای دخترم پیامک اومد و گفت بابا بخدا روسری من سرم بوده
خلاصه اعصاب و روان خانواده را با این پیامک بازی بهم ریختن
به خدا قسم با این برخورد بیشتر مردم از حکومت جدا می شوند تا جذب حکومت
یه کم فکر کنید و در محدوده شعاع ذهنی خویش جامعه را تحلیل نکنید
از نگاه ذهنی جامعه ،جامعه را تحلیل کنید
ايشان رييس گشت ارشاد است يا فرمانده نيروي انتظامي
خداييش حفظ امنيت جاني و مالي مردم وظيفه ايشان است يا موضوعات دیگر....
لطفا بفرماييد اختلاسها، رانتها و انحصار و احتکار توسط عده ای مدعی عدالت جرم محسوب مي شود و حرام است يا نه. ذهن مردم را با فرافکني به فرعيات سوق ميدهند در حاليکه حاصل عملکرد عده اي وصل دروغين به نظام و صرفا براي پوشش چپاول و غارت همانند خاوري و رضوي و غيره بوده و فساد و بداخلاقي موجود در جامعه حاصل تزريق ميليارها توان از بودجه بيت المال به اشخاص و نهادها و موسسات خاص مي باشد.....
بد حجابی یکی از منکرات رایج در مملکت ما شده است که علت را باید در سیستم تربیتی و آموزشی خودمان که باعث این امرشده ایم بگردیم و با برخورد سلبی تنها ره به ناکجا آباد میبرد و درمان نیست و نیاز به بحثی فراگیر رسانه های صوتی و تصویری و مجازی و هم اندیشی های فراوانی دارد . نه اینکه نباید جلوی بد حجابی گرفته شود که خوب نیست بلکه باید دید منشا چیست ؟ آیا شما فردی که گرسنه هست را با غذا ندادن میتوانید مجبور به غذا نخوردن کنید؟ اینها قیاس مع الفارق نیست و ریشه این منکر از منکرات بزرگتری در جامعه نشات گرفته که هیچ اشاره لسانی چه رسد به سلبی هم برای ریشه کنی ان منکرات ( اشرافی گری ؛ تبرج؛ تبذیر؛ اسراف ؛ ....) سال هاست نشده است که نتیجه به این جا رسیده است.
بنظرم تو هر اداره ای چه خصوصی چه دولتی باید یک گشت ارشاد بزارن تو راهروها چرخ بزنن با هرکس که منطبق موازین نبود برخورد بشه . خیلی از خیابان ها هم گشت ندارن. درکل اصلا باید واحد گشت ارشاد خودش بشه یه سازمان مستقل با چند هزار نیرو چون سرانه ارشاد کننده به متخلف کمه .
سیصد هزار پیامک که در خودرو حجاب رعایت نشده!!! این تازه مواردی است که دیده شده و پیامک ارسال شده. چه نیروی عظیمی از نیروی انتظامی صرف این قضیه شده. و به چه راحتی میتوان درک کرد که اینجا میلیونها نفر هستند که خواهان اجرای این قضیه به اینصورت نیستند.
در دادسراها وضع حجاب از همه بدتر است و از این ابزار برای تغییر رای قاضی استفاده می شود. وکلای زن بد حجاب و متهمان زن نیز همینطور.
لطفا بررسی و رسیدگی شود. در دادگاهها باید حجاب اسلامی اجباری باشد.
با رفع مشکل حجاب دزدها گرفته شدند الودگی هوا حل شد قاچاق کالا دیگه نیست . رشوه نیست . قتل نداریم و...
این حجاب عجب قدرتی داره . اگه کلمه حجاب را از مسئولین بگیریم دیگه حرفی برای گفتن ندارند
حالا فهمیدی
من بارها گفتم مشکل از مسوولان است که قانون را رعایت می کنند!!!!!!!!!
از خاوری چه خبر؟
درجریان درگیری پارک پلیس , ابتدا اعلام شد مامور پلیس در برخورد با خلاکار زن اشتباه کرده واز سمت خود خلع شده است حتی به نظرم جانشین کلانتر نیز از سمت خود برکنار گردید اما در این سخنان سرداراشتری گویا نقض آن اعلام شده است واز پلیس تقدیرم هم به عمل آمده است . کدام خبر صحت دارد .آن چه بود و این چه است.
آیاحجاب تورم راکاهش میدهد.یا ارزش پول ملی را حفظ میکند.محیط زیست راحفظ میکندو....باباول کنیدبریددنبال مسایل اصلی اگرمحلل مواردفوق است مردها هم حاضرندحجاب سرکنند.باباعمرمون تلف شد ....
اون مردمی که از خدمات پلیس در فضولی کردن در زندگی مردن تقدیر کرده اند کجا هستند ؟؟
چرا بین مردم عادی وجود ندارند ؟؟
در ضمن جامعه راه خودشو می ره هر چقدر هم شما از خدمات خود در تحقیر و آزار و اذیت زنان خوشحال رباشید
من همچناتن زنهای بی حجاب در خیابان و کوی برزن و ماشین می بینم
دم همشون گرم
توی همان نهاد ها دزدی و اختلاس هم صورت می گیرد .البته فقط حجاب مهم است
باسلام وعرض خداقوت حضورمسئولین وکارکنان محترم سایت وهمچنین فرمانده وکارکنان محترم ناجاوتقدیروتشکراززحماتی که علارغم کمبودهاومشکلات مختلف درجهت حفظ امنیت ونظم وآسایش هم وطنان عزیزدارند!!!باتجربه اییکه برای من درموردارسال پیامک تخلف کشف حجاب درخودرو پیش آمده این بخش ازصحبتهای فرمانده محترم ناجابرای من مهمتربوده ونکاتی را بیان می نمایم!!هرچنددرچندخبرمرتبط دراین مورددرسایت نیزقبلا بیان کردم...اولا ایشان دلیل مخالفت بعضی راباطرح "ناظر1"ارسال پیامک به نزدیکانشان ذکرنموده اند!ایشان بخشی ازواقعیت رااشاره کردنداماهمه واقعیت رانگفتندتامباداعملکردبخش ازکارکنانشان وطرحی که درحال اجرادارندزیرسوال نرود!!!پس چگوه انتظاردارندمردم باورکنندکه باماموران متخلف برخوردمی شود!!!البته حتمابرخوردمی شودولی اینکه مردم اول بایدبه چه وسیله ای اثبات کنندمهم است!!!..طرح موردنظرنواقصی داردکه مجدانه ازایشان وهمکارانشان می خواهم بدون تک بعدی نگری وخودبزرگ بینی بصورت مخفی یاروال عادی موردبررسی قرارداده وراهی برای رفع نقص آن پیداکنندوگرنه هرچندطرحی رابااهداف ونیت خیرطراحی واجرانمایندولی نتیجه آن جزناراحتی وناامیدی بخش مهمی ازجامعه،خروجی دیگری نداشته وناخواسته مردم رانسبت به نیروی انتظامی وحتی نظام مایوس وبدبین خواهدنمود!!!من ساکن یکی ازشهرستانهای مازندران هستم ومحل کارمن دریکی ازادارات دولتی درشهرستان همجواروبافاصله حدود50کیلومترکه هرروزاین مسیررارفت وآمدمی نمایم..درروزشنبه تاریخ11خردادامسال حدودساعت 10 صبح برای من پیامکی به این مضمون ارسال شدکه مالک خودروی... درخودروی شماتخلف کشف حجاب انجام شده وبه شما10روزفرصت داده می شودکه به پلیس امنیت اخلاقی کلانتری شهرمحل سکونت یانیروی انتظامی تهران بزرگ مراجعه نمایی ودرغیراینصورت ....!دراین زمان من درمحل کاروخودروی من هم درپارکینگ محل کاربوده ودرپیامک نیزهیچ اشاره ای به زمان ومکان وقوع جرم ادعایی نشده بود!!!باتوجه به اینکه خانواده من ازنظرپوشش کامل بوده ویک پسر14ساله ودختر18 ماهه دارم هرچه فکرکردم دلیل ارسال پیامک برای خودرامتوجه نشدم وبدلیل اینکه درماه مبارک رمضان هم بودوبخاطرروزه داری حوصله مراجعه وبحث باماموران محترم نیروی انتظامی رانداشتم ویک هفته بعدبه پلیس امنیت اخلاقی شهرستان مراجعه کردم!!نکته جالب اینکه درآنجانیزهیچ اطلاعی اززمان ومکان وقوع جرم وهمچنین مشخصات مامورگزارش دهنده نداشتند ودربرابراصرارمن که اعتقادداشتم اشتباهی صورت گرفته وبه احتمال زیادخودروی دیگری باشماره پلاک دستکاری شده مرتکب تخلف شده یاشماره پلاک خودروتوسط گزارش دهنده یاسایرعوامل دست اندرکاراشتباه ثبت شده است سعی درتوجیه من بامثالهای مختلف داشتندمثل اینکه ممکن است درخودروشمابچه هایک لحظه حجابشان کناررفته و....ازای دست مثالها..وهمچنین بیان کردندکه برای بستگان نزدیک آنهانیزاین پیامکهاآمده..درنهایت اینکه مانمیتوانیم کاری برای شمانجام دهیم ومدارک بیاوریدوفرم تعهدراامضاکنیدتاخودروی شماتوقیف نگردد!!!...بعداازاین باچندنفرازمامورانی که دراطراف میدان اصلی شهربعضاحضورمی یافتندنیزصحبت کردم که درمجموع اطلاعاتی که دستگیرم شداین بودکه سامانه دراختیارجانشین نیروی انتظامی ویگانهای گشت وبعضی مسئولین وهمچنین بعضی ازعوامل اطلاعاتی شهرستان هست وحتی ماموران سلسله مراتب پایین نیزکه مستقیمادسترسی ندارند،بعضاپلاک خودروهای متخلف رایادداشت وبه مسئولین مافوق برای ثبت درسامانه گزارش می دهند!ونکته جالب اینکه یکی ازهمین ماموران محترم نیزبیان داشته اندکه برای فرمانده یگان امدادشهرستان نیزاین پیامک آمده و..... بعدازتکمیل مدارک مجدداچندروزبعدبه پلیس امنیت اخلاقی مراجعه کردم واتفاقایکی ازمسئولین محترم انتظامی راملاقات کردم که ایشان هم بیان داشتندکه اینجاهیچ امکان دریافت وبررسی شکایت واعتراض شمارانداریم ودسترسی به سیستم برای اینکارراهم نداریم ومسئول کارستادامربه معروف ونهی ازمنکراستان هست واگرشمامیخواهیداعتراض بکنیدبایدبه مرکزاستان مراجعه کنیدومشفقانه توصیه نمودن که خدتونودردسرندیداصلامعلوم نیست کی به درخواست شمارسیدگی میکنند!!بهتره مدارک روتحویل بدید وفرم تعهدامضاکنیدوگرنه ممکنه بعداز10روزپلاک خودروی شمابطورخودکاروسیستمی بره تولیست توقیف وهرجای ایران که باشیدماشینتون توقیف بشه ودست شماهم جایی بندنشه!!!درنتیجه من باتوجه به بعدمسافت بامرکزاستان(حدود110کیلومتر)وهدررفتن وقت(مرخصی ازمحل کارو..)واحتمال عدم نتیجه گیری،به ناچارفرم تعهدامضاءکردم!!!این کل ماجرای اتفاق افتاده برای من بود!!!
سردارمحترم فرمانده ناجا!ملاحظه فرمایندکه اولابدون ارائه هیچ سندومدرک واطلاعی ازمحل وزمان وقوع جرم انتسابی شهروندی متهم شده(چه واقعامرتکب جرم شده باشدوچه نشدن باشد)!آیااین مطابق باحقوق شهروندی واصول اولیه حقوقی است؟درمواردمشابه تخلفات رانندگی یاثبت دوربین باعکس وزمان ومحل وقوع تخلف چه توسط مامورین محترم باتوقف خودروواعلام نوع تخلف،راننده یامالک خودرودقیقاازنوع وزمان ومکان وحتی مشخصات مامورمطلع می گرددوجای شک وشبههای نمی ماند،بااینحال درصورت وجودتردیدواعتراض هم مالک خودرومیتواندازطریق مراجعه به پلیس10+درخواست بررسی واعتراض نماید!امادراین طرح متاسفانه یاچنین امکان(سهل الوصولی) اصلادیده نشده یادیده شده ولی به مامورین محترم ذیربط ومالکین محترم اطلاع رسانی نشده است!!!درثانی صلاحیت مامورین واعمال سلیقه وموقعیت درتشخیص وقوع جرم(بدحجابی یاکشف حجاب)بسیارمهم است که شبهات زیادی ایجادمی کند واحتمال وقوع اشتباه توسط مامورگزارش دهنده رابالامی برد!!!اشتباهاتی که بعضامنجربه ایجاداختلاف ودرگیری درخانواده هانیزخواهدشدوهمچنین اعتمادمردم رانسبت به تصمیمات وعملکردنیروی انتظامی وسایرمسئولین کاسته یاصلب می نمایدوسبب کاهش سرمایه اجتماعی نظام خواهدبود!!!.
سردار اشتری باید اطلاعاتشو درباره حجاب زیاد کنه وگرنه به حجاب در تلوزیون گیر نمیداد
به این مسایل سطححی گیر ندین بابا مملکت از بین رفت
پنه په اختلاس ؛دزدیهای بزرگ؛ فسادتشکیلاتی و....مگر در خیابان ها ی شهر ها صورت می گیرد ؟
در قضیه پارک پلیس تهران، موضوع را بررسی کرده و به این نتیجه رسیدیم که مأمور ما در چارچوب قانون، وظیفه قانونی خود را انجام داده که از او تقدیر کردیم.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این افراد و تفکرات باعث می شوند ایران و ایرانی هیچ وقت آرامش و آسایش به خود نبیتد
بد حجاب = انسان وقیح
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل