بازدید 11176
اعلام‌ جنگ‌ وزیر با مافیای‌ دارو

افشاگری تکان‌دهنده وزیر بهداشت از بازار سیاه دارو

کد خبر: ۹۱۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰ 15 July 2019

پس از انتشار خبرهایی از وجود فساد در برخی سیستم های مالی اقتصادی کشور، حالا وزیر بهداشت از سرنوشت نامعلوم یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تخصیصی به تجهیزات پزشکی و نیز رانت و فساد در حوزه سلامت و اخلال در بازار دارو گفت.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه خراسان، سعید نمکی که پیش از تصدی وزارت، خود از دست اندرکاران حوزه دارو بوده، چندی قبل برای رانت خواران بخش دارو خط و نشان کشیده و ضرب الاجل برای آنان تعیین کرده بود. ذره بین نمکی روی دارو، حالا با رو شدن این اعداد و ارقام بیشتر خودنمایی کرد.

به گزارش خراسان، فراکسیون ولایی مجلس صبح دیروز و کمیسیون بهداشت عصر دیروز میزبان وزیر بهداشت و جمعی از معاونان و مدیران این وزارتخانه بود و مهم ترین موضوعی که در این جلسات مطرح شد، «رانت و فساد در حوزه سلامت» بود. وزیر بهداشت دیروز مهمان نمایندگان فراکسیون ولایی مجلس بود که پس از آن سخنان خود را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد. وزیر گفته بود: از قرار موثق شبکه فساد اقتصادی بین برخی افراد و شبکه‌های مجازی هزینه میلیاردی می‌کنند که مثلاً بنده و وزارت بهداشت را تخریب کنند. ۲۰ میلیون تومان برای هر توئیت علیه نمکی خرج می‌کنند، این پول‌ها از کجا آمده است؟ سعید نمکی افزود: جو سنگینی را تحمل کردم و می‌کنم، حتی زن و بچه من به تخریب و مرگ تهدید می‌شوند. شبکه‌های رانت، فساد و انحصار به هزار و یک رنگ از جیب ملت ارتزاق و داروی مورد نیاز مردم را در بازار سیاه عرضه می‌کنند. در انبارهای پیدا و پنهان احتکار می کنند وداروی تقلبی در بازار توزیع می‌کنند.

در سرازیری عمر خود هستم اما....

وی بیان کرد: در کنار سازمان غذا و دارو سامانه‌ای درست کرده بودند که سرور آن در خارج از این مرزها قرار داشت و تنها افراد معدودی به اطلاعات آن دسترسی داشتند، چهارماه است روی این موضوع کار می‌کنیم. یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تجهیزات پزشکی رفته و هنوز دقیقا معلوم نیست چه کسی برده است و چه چیزی آورده و به چه کسانی داده است. بنده در سرازیری عمر خود هستم و البته از پیگیری، شناسایی و افشاگری علیه این شبکه رانت و فساد عقب نشینی نمی‌کنم. وزیر بهداشت ادامه داد: با یک فساد سازمان یافته در دارو و تجهیزات پزشکی و حتی برخی شرکت‌های وابسته به وزارت بهداشت درگیر بودیم، ابایی ندارم بگویم بسیاری از این شرکت‌های وابسته به هیئت امنای ارزی، هر یک به نوعی مشکل دارند، البته در حال حسابرسی هستیم و بعد از آن هم اغلب این شرکت‌ها منحل خواهند شد. یک جریان از بیرون وزارت بهداشت هدایت می‌شود و عده ای را تطمیع می کند که اتفاقا من را مصمم تر کرده تا با جدیت و سرعت بیشتری برخورد کنم.

اعلام و تکذیب

در همین حال سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس نیز جزئیاتی از جلسه صبح دیروز این فراکسیون با حضور وزیر بهداشت، را با تسنیم درمیان گذاشت: نمکی مبارزه با فساد را از دستورات اصلی وزارت بهداشت دانست و به وقوع فساد 50 هزار میلیارد تومانی در نظام پزشکی اشاره کرد و گفت که نمی‌دانیم یک میلیارد دلار تجهیزات پزشکی را کجا هزینه کردند و چطور این هزینه انجام شده است، همچنین یادآور شد که 80 میلیارد تومان هزینه رسانه‌ای علیه وزارت بهداشت انجام گرفته که این مافیای فساد، قدرتمند است، اما وزارت بهداشت و درمان با همه توان در مقابل مافیا و فساد ایستاده است و با آن مبارزه می‌کند و اجازه نمی‌دهد بیت‌المال به دست این افراد بیفتد.

اما جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با تکذیب رقم 50 هزار میلیاردی، به ایسنا گفت: عبارت «۵۰ هزار میلیارد تومان فساد در نظام پزشکی» به نقل از وزیر بهداشت در نشست با فراکسیون ولایی که در مصاحبه آقای نقوی حسینی آمده، به هیچ‌وجه در صحبت‌های وزیر بهداشت نبوده و اساساً وی هیچ مطلبی با عنوان فساد ۵۰ هزار میلیارد تومانی یا فساد در نظام پزشکی اظهار نکرده و خبراظهارات ایشان در رسانه‌ها موید این مطلب است.۵۰ هزار میلیارد تومان کل حجم بازار دارو و تجهیزات پزشکی است و به نظام پزشکی هم در هیچ کدام از قسمت‌های سخنان وزیر بهداشت اشاره نشده است.

سخنگو به خراسان چه گفت؟

سخنگوی کمیسیون بهداشت در این باره در گفت و گو با خراسان با اشاره به نشست عصر دیروز اعضای این کمیسیون با وزیر بهداشت و جمعی از معاونان وی در این کمیسیون، درباره اظهارات مطرح شده در این جلسه گفت: در این جلسه ابعاد مختلفی از مشکلات دارویی به خصوص مباحثی که درباره واردات دارو و فشارهایی که در این زمینه وجود دارد، از سوی وزیر مطرح و اعلام شد یک سری افراد داروهای مشابه داخلی را وارد می کردند و فشار می آوردند تا تولید دارو در داخل را کاهش دهند. اکبر ترکی افزود: اعضای کمیسیون نیز اعلام کردند با توجه به مشکلات و مسائل دارویی و تحریم ها و نام گذاری امسال به عنوان سال رونق تولید، وزارت بهداشت این مسائل را پیگیری کند و این کمیسیون نیز از این مسائل حمایت می کند. وزارتخانه های مربوط و بانک مرکزی هم در این خصوص به وزارت بهداشت کمک کنند. سخنگوی کمیسیون بهداشت ادامه داد: با استفاده از رانت، مجوز واردات دارو را به افراد خاصی واگذار و با واردات داروهای مشابه داخل، در تولید داخلی دارو اختلال ایجاد می کردند. وی درباره رقم 50 هزار میلیاردی مطرح شده نیز گفت: اظهارنظر درباره این موضوع نیاز به زمان بیشتری دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی