بازدید 2542
موسوی‌بیوکی:

دولت قانون مالیات بر خانه‌های خالی را اجرا کند

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس از دولت خواست تا قانون مصوب مجلس پیرامون اخذ مالیات از خانه‌های خالی را اجرا کند.
کد خبر: ۹۱۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸ 11 July 2019

ابوالفضل موسوی‌بیوکی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از نابه‌سامانی‌های موجود در بازار مسکن، گفت: در شرایط موجود بازار مسکن در وضعیت نامناسبی قرار دارد که باید توجه ویژه‌ای به این بخش از سوی دولت صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مجلس نیز باید نقش پررنگ‌تری در ساماندهی بازار مسکن داشته باشد، اظهار داشت: معتقدم یکی از دلایل ایجاد التهاب در بازار مسکن، عمل نکردن به قوانین موجود است.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس تصریح کرد: براساس برنامه ششم توسعه، دولت باید 9 هزار واحد مسکونی را می‌ساخت که این امر تاکنون عملیاتی نشده است، البته قانونی درباره دریافت مالیات از خانه‌های خالی داریم که دولت این قانون را نیز اجرا نمی‌کند.

موسوی‌بیوکی با بیان اینکه مجلس طی سال‌های اخیر قانونی درباره اخذ مالیات از خانه‌های خالی مصوب کرده است، گفت: با وجود چنین قانونی، آمارهای متناقضی نیز در زمینه تعداد خانه‌های خالی وجود دارد و همچنان دولت برای تعیین تکلیف مسکن‌های احتکار شده برنامه‌ای ارائه نکرده است.

وی، تعداد تعداد خانه‌های خالی در کشور را حدود 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی عنوان کرد و افزود: دولت برای احیای بافت فرسوده برنامه عملیاتی ارائه کند، مجلس نیز در این راستا قوانین لازم را تصویب خواهد کرد.

کمیته‌ای برای ساماندهی بازار مسکن تشکیل شود

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه یکی از عوامل ایجاد التهاب در بازار مسکن، دلالان هستند، گفت: قوه‌قضائیه باید در این حوزه ورود جدی داشته باشد تا دست دلالان از این بازار را کوتاه کند.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته‌ای متشکل از وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی، بانک مرکزی، سازمان نظام مهندسی، بنیاد مسکن و قوه‌قضائیه برای نظارت بر بازار مسکن و کاهش التهابات در این بازار مؤثر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار