بازدید 6200
۲

کاهش سهمیه سربازان امریه

کد خبر: ۹۰۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 07 July 2019
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح از برنامه ریزی برای کاهش سهمیه سربازان امریه خبر داد.

به گزارش «تابناک» سردار موسی کمالی در گفت: وگو با ایسنا با اشاره به انتشار خبر‌های متعدد مبنی بر فراخوان و دعوت از مشمولان سربازی برای مأمور شدن یا همان امریه شدن در دستگاه‌های مختلف گفت: متأسفانه مدتی است که در برخی از خبر‌ها اعلام می‌شود که مشمولان خدمت سربازی می‌توانند دوره سربازی خود را در برخی از دستگاه‌های دولتی و نهاد‌ها سپری کنند و این خبر‌ها طوری منتشر می‌شود که گویا بناست هزاران نفر دوران سربازی خود را در دستگاه‌های دولتی مأمور شوند، در حالی که چنین موضوعی صحیح نیست.

وی با اشاره به کاهش آمار موالید در کشور اظهارکرد: بر اساس اصل ۱۴۷ قانون اساسی، قانون برنامه توسعه و فصل هشتم قانون خدمت وظیفه عمومی، ستادکل نیرو‌های مسلح در صورت وجود مشمول مازاد مورد نیاز می‌تواند تعدادی از این مشمولان را به دستگاه‌های دولتی واگذار کند و شرط آن نیز این است که اولاً خللی به توان و آمادگی رزمی نیرو‌های مسلح وارد نشود و ثانیاً این سربازان در حوزه‌های بهداشتی، امدادی، تولیدی، جهادکشاورزی، تحقیقاتی و… به کار گرفته شوند.

کمالی با بیان اینکه در گذشته با توجه به بالا بودن تعداد مشمولان دست نیرو‌های مسلح برای اختصاص سهمیه سرباز امریه به دستگاه‌های دولتی باز بود، خاطرنشان کرد:، اما در حال حاضر با توجه به کاهش تعداد موالید و نیاز نیرو‌های مسلح به نیروی انسانی، سیاست انقباظی از سوی ستادکل نیرو‌های مسلح در مورد سربازان امریه و سهمیه آنان در پیش گرفته شده است.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح اضافه کرد: در همین راستا نیز تصمیم بر آن شده تا سهمیه دستگاه‌های مختلف برای جذب سرباز امریه به تدریج کاهش یابد و حتی در مورد برخی از دستگاه‌ها این سهمیه حذف شود. به عبارتی دیگر اینطور می‌توان گفت که شرایط دریافت سهمیه امریه محدودتر و سخت‌تر خواهد شد.

کمالی با تاکید بر اینکه مشمولان غایب سربازی به هیچ عنوان نمی‌توانند از امریه استفاده کنند، گفت: بنابراین لازم به تاکید است که آنچه از سوی برخی رسانه‌ها و دستگاه‌ها مبنی بر جذب سرباز درفلان نهاد یا سازمان اعلام می‌شود قطعی نبوده و مورد تأیید ستادکل نیرو‌های مسلح نیز نیست؛ لذا لازم است که خانواده‌ها و مشمولان به امید اینکه ممکن است سهمیه سربازی در نهاد یا دستگاهی را به دست آورند، وضعیت خدمتی خود را به تأخیر نیاندازند و تکلیف خود را مشخص کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
واقعا متاسفم برای این مملکت
خب کسی که تحصیل کرده و دکتری گرفته به نظرتون خوبه بره تفنگ دستش بگیره 2 سال؟؟
این 2 سال میشه خیلی استفاده های بهتری کرد
سن ازدواج رو می برید بالا به کنار تو این شرایط بد اقتصادی نمیتونیم کار پیدا کنیم و ازدواج کنیم
متاسفم برای این مدیران بی فکر
سربازی باید ح فه ای بشه وگرنه وقت تلف کردنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان