بازدید 17305
دعوایی جدید در راه است؟

وتوی طرح شورای شهر تهران برای «زیست شبانه» توسط پلیس!

هنوز ماجرای شکایت پلیس راهور از شهرداری تهران در خصوص دریافت بخشی از عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک فرجام نیافته، شواهد حکایت از شکل گیری دعوایی جدید میان پلیس و مرجع تصمیم گیری امور شهری در تهران دارد.
کد خبر: ۹۰۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ 12 June 2019

هنوز ماجرای شکایت پلیس راهور از شهرداری تهران در خصوص دریافت بخشی از عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک فرجام نیافته، شواهد حکایت از شکل گیری دعوایی جدید میان پلیس و مرجع تصمیم گیری امور شهری در تهران دارد.

به گزارش «تابناک»؛ اختلاف نظری که این بار در خصوص «زیست شبانه» بروز و نمود یافته است؛ طرحی که پشتوانه آن مصوبه شورای شهر تهران است و قرار است به شب مردگی پایتخت کشورمان پایان دهد که به باور برخی، از جمله اشکالات تهران است.

ایده‌ای که بر اساس آن، قرار است فعالیت‌های روزانه در گذرگاه‌هایی منتخب از شهر، بعد از نیمه شب نیز ادامه پیدا کند و به این وسیله، پویایی جایگزین شب مردگی شود. درست مانند آنچه در شهر‌های بزرگ جهان در جریان است و حتی در شهر‌های بزرگ کشور‌های اسلامی نیز دیده می‌شود، اما تهران از آن تهی ا‌ست.

تصمیمی که قرار است در فاز نخست به مدت سه ماه به بوته آزمایش گذاشته شود و سپس در نتیجه ارزیابی‌ها و بررسی‌های کارشناسی، مشخص شود که آینده اش چه خواهد بود؛ تمدید مهلت آزمایشی اجرای طرح یا گسترش و بسط آن یا پایان دادن به این طرح؛ طرحی که هدف گذاری آن رونق گردشگری، افزایش امنیت و نشاط و مولفه‌هایی از این دست است.

رویدادی که به نظر می‌رسید تمامی مقدمات برای آغازش فراهم آمده تا جایی که محور‌ها و خیابان‌های مشمول این طرح حیات شبانه در فاز نخست و آزمایشی نیز مشخص و معرفی شده بود، غافل از آنکه شگفتی بزرگی در راه است و یک موضوع مهم و حیاتی، از قلم افتاده و مغفول واقع شده است؛ دریافت تأیید پلیس!

 
وتوی طرح شورای شهر تهران برای «زیست شبانه» توسط پلیس!

این را اظهارنظر سردار رحیمی، رئیس پلیس پایتخت نشان می‌دهد که تاکید کرده «صنوف تنها در ماه مبارک رمضان اجازه فعالیت تا سحر را داشته‌اند و پس از پایان ماه رمضان این امر منتفی است؛ ساعت فعالیت صنوف صرفا تا یک بامداد است و در صورت مشاهده عدم رعایت این موضوع، با صنوف متخلف برخورد قانونی خواهد شد.»

بیشتر بخوانید

اظهار نظری که در ادامه آن، به صراحت تأکید شده که پلیس بر اجرای ممنوعیت فعالیت شبانه اصرار دارد و این موضوع را به اطلاع صنوف هم رسانده است: «از طریق معاونت نظارت بر اماکن عمومی به همه صنوف اعلام کرده‌ایم که زیست شبانه نداریم و صرفا صنوف تا یک بامداد مجاز به فعالیتند.»

وضعیتی که نشان می‌دهد طراحان «زیست شبانه» این بخش مهم را یا فراموش کرده و یا اهتمامی جدی به رفع ابهامات پلیس و توجه به الزامات ایشان نشان نداده بودند. موضوعی که برخی اعضای شورای شهر نیز تلویحا آن را تأیید کرده اند، از جمله یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا که در پی مخالفت پلیس گفته: «ایرادات انتظامی و امنیتی "طرح زیست شبانه" با هماهنگی نیروی انتظامی برطرف خواهد شد.»

سخنانی که نشان می‌دهد این طرح حاوی ایراداتی از نوع امنیتی و انتظامی است که می‌بایست رفع شود. ایراداتی که ظاهرا بسیار هم جدی و مهم هستند تا جایی که رئیس پلیس پایتخت ترجیح داده به جای اشاره به اشکالات طرح و یا حتی گله از شورا در خصوص نادیده گرفتن نقش پلیس در ماجرا یا هر سخن دیگری، بگوید «طرح زیست شبانه نداریم» و تأکید می‌کند که این موضوع به اطلاع صنوف رسانده شده و تخطی از آن مستوجب مجازات است.

اظهارنظری که اگر به وتوی این طرح توسط پلیس تعبیر شود، بی انصافی نخواهد بود. وتویی که نتیجه قصور بزرگ شوراست و احتمالا نتیجه آن، شکل گیری بحث و حتی جدل‌هایی طولانی خواهد بود. مجادله‌هایی برای بازگرداندن طرح زیست شبانه به مسیر اجرای آزمایشی که معلوم نیست ابعاد اختلاف را گسترده‌تر خواهد کرد یا تنها نتیجه آن، تأخیر دوباره در اجرای این طرح به دلیل رفع نواقص آن خواهد بود!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۲
برای پایتخت 12 میلیون نفری واقعا خیلی بده که ساعت 1 شب به بعد صنوف بسته باشند ... در کل شهر زیست شبانه اش مثلا چی میخواد باشه ! ساعت 1 شب هم دیره ! پلیس هم جاجا می کنه ! بهتره همه برند سرشب بگیرن بخوابند .
پاسخ ها
aa
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
سکوی 9 پارس جنوبی امروز ساعت 2.30 اتش گرفت
ناشناس
| Austria |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
اصطلاح زیست شبانه اصطلاح جالب نیست
در تمام شهر های دنیا از حدود هفت شب تا ده یازده شب تمام مکان های کسب باید ببندند. تنها در بعضی ایستگاه های مترو مشخص (و نه همه ی آنها) در سطح شهر فروشگاه ها و داروخانه هایی بازند.
این زیست در شب مربوط به آقازاده هایی است که روز را خوابند و شب ها دور دور می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
شما باید در یک واحد مسکونی تجاری ساکن باشید تا بفهمید چی خیلی بد است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
ساعت یک شب خیلی دیر است همان یازده درسته ولی اینجا چیزی که ارزش نداره اسایش مردم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
پلیس هم بخاطر مسائل امنیتی مخالف است نه اسایش مردم
معلمی
| France |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
اینجا ایران است
همه ساعت ۱۰شب باید خانه باشند و تا ۱۱ بخوابند!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
جدیدا اداره اماکن خیلی از کار کسب ها را داره تعطیل میکنه بدلیل بد حجابی مشتری ها !! توی این وضعیت خراب اقتصادی فقط نا رضایتی درست میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
یعنی هر کاری که بخواهند بکنند تا کمی کاسبی بشود و یا روحیه مردم کمی شاد بشود
عده ای جلوگیری میکنند
واقعا چرا ملی فکر نمی کنید ؟؟
ناامید
| France |
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
بابا با کسب و کار مردم چکار دارید
چرا پلیس با فعالیت قلیانی ها مخالفت نمیکنه .
باید عینک بدبینی را از روی چشمان خیلی از مسئولان برداریم

با همین کارشکنی ها سه نسل از جوانان جوانترین کشور جهان را داغون کردید.

همین کارها علت پناه بردن اغلب جوانان به مواد مخدر و اعتیاد و فساد است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
دعوا سر لحاف ملا است مثل طرح زوج و فرد وغیره
شهرهایی که پویای شبانه دارن هم از نظر اقتصادی و هم از نظر امنیت سطح بالاتری دارند
بجای اینکه پلیس مخالفت کنه باید راهکاری برای بهتر انجام شدن این کار بده
پلیس آگه مخالفت میخواست بکنه جلوی کانون سردفتر داران سر قضیه سند کم نمیاورد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
دخالت قوا و نهادها در امور همدیگر کلا بیداد میکنه، پلیس بجای شورای شهر و شهرداری تصمیم میگیره، خب بودجه و امور مجلس رو هم پلیس انجام بده چه اشکالی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
فکر اینکه بعضی از صنوف که آلودگی صوتی دارند 24 ساعته بشن یک کابوس است
نگاه همه به مردم نگاه امنیتی و توهین آمیز است.

پلیس خودش را از چشم مردم انداخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
درست ترین کار پلیس همینه که جلو سلب اسایش مردم را بگیرد
همه در این شرایط سخت اقتصادی باید از خودشون یک مقدار بیشتر فعالیت نشان بدهند تا رونق اقتصادی واقع شود نمی شود پلیس خودش را مستثنی کند اگر با زیست شبانه برای عده ای کار و درامد ایجاد می شه باید به این کار کمک بشه الان پلیس سالهاست نتونسته جلوی تولید ماشین های غیر استاندارد را بگیره اما می تونه جلوی این طرح وایسه چرا ؟اون مال کیه این طرح از کیاست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
ایجاد اشتغال که گفتی یاد این ایجاد اشتعال خودرو سازها افتادم که هم برای خودشون و هم بیمارستان ها اشتغال ایجاد کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
خیلی بیشتر از تصور شما شغل ایجاد میکند چون بخاطر سروصدا درگیری مردم با هم زیادتر میشه پس پلیس بیشتری نیاز است پرونده ها بیشتر میشود و قاضی و دادگاه بیشتری میخوایم زندان و زندانبان هم میخوایم
وتیوی تصمیمات سیاسی و اجرایی توسط نظامیان و امنیتی ها به یک عرف در کشور تبدیل شده است. بجای اینکه پلیس روش اجرایی شدن این تصمیم را پیدا کند براحتی و بدون هیچ نگرانی آنرا وتو میکند. اصلا چرا انتخابات برگزار کنیم و شورای شهر انتخاب کنیم؟ خب پلیس بجای آنها تصمیم بگیرد
آره خب
لازم ولی اون محدوده امن شبانه فقط در میادین اصلی تهران لحاظ شده و کاری به کوچه پس کوچه های اطرافش ندارن که ممکنه به خاطر خلوتی شبانه امنیت رهگذرها به خطر بیافته

ضمنا این مکان ها جای پارکینگ ندارن و مردم خودروشونو توی کوچه های اطراف پارک میکنن که همینم نصف شب ها تبدیل میشه به معضل

یه مورد دیگه هم باید توجه کنیم شلوغی این محلها باعث سلب آرامش مردم محله های اطراف میشه

بقیه موارد رو خودتون هم میتونید حدس بزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
باید این طرح در نقاط مشخصی باشه که مشکلی نداشته باشند. مثلا در پارکهای بزرگ و غیره
اگر نویسنده، جانبداری و طرفداری‌اش را از تصمیم شهرداری، در متن دخیل نمی‌کرد، نوشته قشنگتری از آب در میاورد!
الم یرو ا انا جعلنا الیل لیسکنو فیه والنهار مبصرا ان فی ذالک لایت لقوم یومنون. 86 - نمل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
شما عرب هستید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
احسنت
واقعا به جا یادآوری کردی
برای یه عده انگار فقط پول و تفریح شبانه و ... مهمه
بقیه مردم هم که مهم نیست چه بلایی سرشون
میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
نه مسلمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
ناشناس اول عرب نیستیم مسلمان هستیم
شما اگر کافر هستید بحثش جداست
تو رو خدا مواظب طرح های شهرداری باشید فقط میخوان پول در بیارند
الان توی تپه های عباس آباد محدوده کتابخانه ملی و فرهنگستان هر روز ترافیک درست شده و خیابان ها را پارکینگ کردند و از مردم پول می گیرند یک ساعت هم باید توی صف یاشی تا وارد بشی آخه یکی نیست بپرسه که ما بابت ساخت این خیابان مالیات دادیم حالا باید پول بدیم تردد کنیم اون هم با این وضعیت چاله چوله های وحشتناکش
ماشالله همه برا خودشون پادشاهن و همه چیز همدیگرو وتو میکنن. عجب سزمینی
کاش (محدوده الوده گیری)زوج وفرد را وتوکنند
تا ميتوانيد ارامش رو از مردم بگيريد چون صواب داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
منظورش ثوابه امان از فیلتر انور آبی اصن روشنفکریت منو کشته
فعلا تو سر و کله هم بزنید تا ببینیم چی میشه . ما که از صبح تا حالا تو صف ارز مسافرتی هستیم
با طرح پلیس کاملا موافقم مگر می شود شهروندان را دو زیست با آوریم زیست یا باید شبانه باشد یا روزانه مگر اینکه افرادی که می خواهند شب زیست باشند حتما گواهی معتبر بیاورند که روز زیست نداشته اند ما زمانی هم که دبیرستان زیست شناسی می خواندیم نوشته بود که دوزیستان پاییز و زمسنان می خوابند و فقط بهار و تابستان زیست می کنند پس ما نباید خلاف قواعد طبیعت عمل و زیست کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
قور باغه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
یعنی دوزیستان مدرک و مجوز ارائه میکنند؟
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
با گرانی‌های اخیر اگر جنابعالی هم فردی معمولی باشی حتما شبها هم کار میکنی حتی نوبتی حتما هم کار مسافرکشی شبانه نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
با نظر آقای بندری کاملا موافقم این طرح واقعا ساعت بیولوژیک مردم را دچار اختلال می کند معنی ندارد زیست شبانه
ترامپ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
زیست شبانه فقط مخصوص کشورهای غربی است و مسایل منکراتی زیادی هم دارد با نظر داش زینال کاملا موافقم داداش خاکتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
پلیس مسئول تربیت مردم نیست. مردم خودشان عقل دارند و حق انتخاب
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
زینال جان این تعریف دوزیست که گفتی زمستان و پاییز میخوابه تو کدوم کتاب زیست شناسی و چه سالی بوده؟ نکنه زمان پارینه سنگی درس خوندی زبنال؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
معلومه در درس زیست شناسی یا ضعیف بودید یا مطلب یادتان رفته است.
پلیس خوب =مثبت
پلیس بد = منفی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
پلیس ها اینقدر زحمت می کشند ولی با اینجور کارها محبوبیتشان پیش مردم کاهش می یابد.
این مسئله ارتباطی به نیروی انتظامی ندارد و او حق دخالت هم ندارد فقط باید ابزار مورد نظرش را درخواست نماید تا امنیت برقرار شود
وقتی غرض اصلی از یک مخالفت ، ناپذیرفتنی باشد باید بدنبال یک غرض دیگر بود.واقعیت آنست که پلیس ما تنبل است . ناتوان است . انگیزه برای کار جدی و خدمت واقعی ندارد . بهترین روش مقابله با جرایم پاک کردن صورت مساله است . مثلا درباره حجاب اجباری، درست است که کمتر از نیمی از جامعه مابی حجابی را قبول ندارد اما نیمه ای به این امر اهمیت نمی دهد و با هرشرایطی راحت است چه گناهی کرده اند؟ اصولا بی حجاب ها با باحجابهامشکلی ندارند و دشمنی ای باایشان ندارند اما طرفداران حجاب متاسفانه با بیحجابها کار دارند و ازهمینجا مشکلات و جرائم آغاز میشوند. درحالیکه پلیس باید با پررنگ کردن نقش خود در این بین از دست درازی طرفداران حجاب به سمت باقی قشر جامعه جلوگیری کند نبود توان و دانش اجتماعی لازم در بین پرسنل انتظامی باعث می شود که قانون برای به حداقل رساندن صرف انرژی برای ایجاد عدل درجامعه ، آنطرف را که با بیحجابی مشکلی ندارند سرکوب میکند و زیر بار اجبار میبرد . بقیه مسایلی که پلیس باآنهامخالف است هم بهمینگونه قابل موشکافی هستند .
مگر در این کشور زندگی روزانه داریم که زندگی شبانه داشته باشیم. این حرفهای
شهرداری چیزی نمانده تا از سوراخ موشهای تهران هم پول در بیاره
وقتی دولتی کاسب بشه و مهمترین دغدغه دستگاههایی مثل شهرداری و پلیس کسب درآمد باشه باید هم شاهد چنین دعواهایی باشیم. شهرداری میخواد هر چه بیشتر از طرح ترافیک و کسب شبانه درآمدزایی کنه و پلیس هم ناراحته که نه تنها از این سفره سهمی نمیبره بلکه به زحمت هم میافته و حتی درآمدش از جریمه طرح کاهش پیدا میکنه. اصلا هیچ طرف به فکر مردم نیستن. مسئله فقط پوله!!!
شهرداري بايد زرنگي مى كرد و مي گفت عزاداري هاي شبانه ! اونوقت پليس مخالفت نمي كرد .
بزرگران کشور شما بفرمائید بخشی از مردم که مرتب به خارج از ایران در سفر هستند و این نمونه های متنوع را در آن کشورها میبیند و میخواهند نمونه اش را در کشور داشته باشند و باتفاق زن و بچه هایشان لذت ببرند چه کار باید بکنند فرمانده محترم پلیس که با این موافقت شورا وشهرداری مخالفت میکنی آیا تا بحال یک بار شده دست زن و بچه ات را بگیری ببری آنجا و ببینی هیچ اتفاقی نه برای خانواده شما رخ میدهد و نه برای ده ها خانواده دیگر در تعجبم چرا شما دوست دارید خانواده و جوانان را بیشتر در خانه ببینید چرا تحت عنوان نا امنی و بی نظمی دوست دارید خانواده ها را در کنج خانه ببینید مگر تا ساعت یک چه اتفاقی افتاده که یک به بعدش را شما نگران هستید شما که در هر محله و گذر ، کیوسک معتبر خود را دارید از چه نگران هستید پلیس محترم کادر و نیروهای خود را ذبده و آموزش دیده کن حاکمیت خودت را در محله و شهر بیشتر کن ولی مانع کسب وکار و تفریح نیم بند مردم نشو لطفا از کارشناسان و روانشناسان کمک بگیرید و دنبال راه حل های بهتر و مهندسی تر باشید لطفا به دنبال پاک کردن صورت مسئله نباشید که بنظر من ، هم مانع رشد و ارتقاء کادر و نیروهای خود میشوید و هم موجب بد بینی برای جوانانی که بدنبال لقمه نانی برای خانواده اشان میباشند و هم مانع بخشی از مردم که حداقل این حرکت را یک تفریح تلقی کرده اند مطمئن باشید حضور این قشر انگشت شمار لطمه ای به انقلاب و جامعه و امنیت ما نخواهد زد . یا علی مدد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
حرفتون کاملا درسته چون جنابان روسای پلیس خودشان درگیرند و مقتضای شغل‌شان نمی‌توانند دست خانواده را بگیرند و شبانه به گردش بروند بقیه هم باید پیروی کنند و اینکار را نکنند کل سیستم کشو همین‌گونه است. وزیر و روسا پراید سوار نیستند درد پراید سوار را بدانند خودرو ثبت نام نمی‌کنند یک عدد که درد تبت نام خودرو را بدانند و....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
مردم برای زیست شبانه به شورا رای ندادن این یک مسئله مهم است و جدای از نظر پلیس مردم باید به آن جداگانه رای دهند ساعت یک شب هم دیر است
زیست شبانه فقط سلب اسایش مردم است
برای اجرای این طرح باید با وزیر کشور هماهنگی شود
خیلی از محله ها بافت تجاری و مسکونی چسبیده به هم تا ساعت 10 شب سر و صدا و شلوغی هست (و اراذل و اوباش)، امیدوارم فقط جاهای مشخصی باشه
نشاط و جنب و جوش شبانه ، احتمالبا اختلاسگران را به وحشت میندازه
یک سؤال : با کسانی که بعد از ساعت یک بامداد مغازه شان باز باشد برخورد قانونی صورت میگیرد یعنی چه؟ آیا در قانون این کار جرم شمرده شده و اگر چنین است - که البته نیست - چه مجازاتی برای آن تصویب شده که پلیس تهدید به مجازات قانونی! میکند؟ لطفاً اگر کسی اطلاع دارد راهنمایی کند. پیشنهاد میکنم سایت تابناک جهت تنویر افکار عمومی این موضوع را از فرمانده محترم پلیس پایتخت سؤال کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
من نمیدونم این مردم کی باید بخوابند اگر شبانه روز سروصدا باشد
نیروی انتظامی خدمتگزار مردم است نه رهبر مردم.

پس فقط اجازه دارد توانائی خود را اعلام کند.
آقا منم موافق نظر پلیسم.بنده کارمند آزمایشگاه بیمارستانم الان چهارده ساله که هفته ای سه شب شبکارم و بقیه هفته بیکار و کار آزاد میکنم.باور کنید پیر شدم. نخوابیدن و شبکاری ده برابر کار در روز به بدن و مغز فشار می آورد
پاسخ ها
غول چراغ جادو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
داداش طوری میگی که طرح شبانه یعنی اینکه مردم رو بزور بعد از یک مصف شب از خونه هاشون میکشن بیرون و میگن حیات شبانه کنید. شما مختاری اصلا 24 ساعته بخواب
در روز روشن دارند کلت بازی می کنند ببین شبها چکار خواهند کرد................ آقای شهردار باید امنیت حیات و زیست شبانه را خودشان تامین کنند انوقت هیچ اشکالی نداره.................
با توجه به جمعیت بالای تهران، این طرح باعث توزیع بهتر جمعیت در 24 ساعت می شود. ترافیک کمتر می شود و خریدها در تمام طول شبانه روز انجام می شود. من موافقم.
بسیارکارخوبی کرده پلیس که مانع شده زیست شبانه یعنی دوره گردی شبانه عده ای بیکارکه درصورت سهل انگاری ارامش همه خانواده هارابهم میزنند گشت روزانه برایشان کافی نیست که آرامش شب هارا بهمه زهرکنند ، کشورهائی که شبهای خاصی درمحلی مخصوص بعضی جمع میشونددرآنجا هاهم دنشجویان ویا افراد سخت کوش شبگردی نمیکنندوانهم نه درمناطق مسکونی ومحل استراحت وارامش مردم علاوه برآن توسط پلیس بسیارجدی وخش آن کشورهابشدت کنترل میشوندمامبخواهیم راه رفتن کبک بیاموزیم راه رفتن خودمانرفراموش میکنیم این شورای شهرباطرح های خاص وعوارض عجیب وکمرشکنش نمونه خاصی درمیان شوراهااست چقدرزمان دیرمیگذرد
پاسخ ها
غول چراغ جادو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
اینکه هر طرحی میتونه ایرادی داشته باشه درسته باید ایرادش بر طرف بشه داداش. پلیس بجای اینکه بگه نه نداریم و نمیشه بگه فلان جا و فلان جا نمیشه چون آسایش مردم بخطر میافته وگرنه پولشو بگیره امنیت رو تامین کنه. وظیفش همینه. برای چی حقوق میگیرن پس؟اضافه کاری ببره مجلس بودجه تصویب کنه پوووولشو بگیره کارشو درست تحویل بده
الان که صنف ها باید شب تعطیل کنند از نور مزاحم تابلوها و سروصدای ماشینها امانمان بریده وای بحال شبگردی مردم . ضمنا من انگلستان و آلمان هم بوده ام آنها عصرها تمام مغازه ها به غیر از فروشگاه های کوچک مواد غذایی و عمومی باید تعطیل کنند و عصر کاملا خیابانها تعطیل است . تعطیلی شبانه یکی از مزایایش آرامش مردم و صرفه جویی در مصرف انرژی است . وتوی پلیس کاملا علمی و انسانی است .
پاسخ ها
غول چراغ جادو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
داداشم لطفا بند قانونی که تو این کشورها بهش استناد شده و بزور مجبور به بستن کسبه رو میکنن رو بفرمایید استفاده کنیم. یکی دلش میخواد مغازه رو ببنده میگن نبد اخلاگر اقتصادی هستی. یکی میخواد باز کنه میگن اخلاگر امنیتی. بس کن جون عمو این حرفای دوزاری رو
کلا در سیستم دولتی هر سازمانی میخواد نشون بده که قدرت و اختیار بیشتری داره و باید بقیه رضایتش رو جلب کنند! اگر از اول رفته بودن سراغ پلیس احتمالا پلیس بیشتر باهاشون راه میومد
در ارتباط با واحدهای مسکونی تجاری همین روزش مشکلاتی وجود دارد شب که جای خود دارد
طرفداران زیست شبانه باید در کنار این واحدهای تجارتی ساکن کرد تا بفهمند زیست شبانه یعنی چه
نگران نباشبد این پروژه هم صددرصد اجرا می شه
همه اختلافات و دعوا از نوع زرگری است
برای اماده سازی مردم
بالاخره برای تحقق ان به عشوه و قر دادن نیازه که شکرخدای بخشنده گناهان شروع شده
پلیس تابع قوانین باشد و بدون چون و چرا قانون را اجرا کند ، مشکل قانون هم باشد مسئولان سیاسی کشور حل کنند
اگر این زیست شبانه در جاهایی از شهر باشد که مزاحمتی برای استراحت مردم ایجاد نکنه، این اقدام چه مشکل امنیتی داره؟
چرا توی مملکت ما همه چی برعکس هست؟فارغ از تصمیم درست یا غلط مصوبه شورای شهر در خصوص زیست شبانه مگه پلیس نباید تابع قوانین و مصوبه های مجلس و شورای شهر باشه؟
بهتر نیست شورای شهر به فکر معذرت میخوام توالت بهداشتی عمومی در شب باشه. هر چند در طول روز هم سرویسهای عمومی شهرداری به نسبت دوره مدیریت قبلی خیلی خیلی کثیفتر و داغون تره. برید دور بر پارکهای عمومی. کنار بیمارستانها و حتی داخل خود میدان تجریش رو ببنید جه وضعیه اون وقت دیگه خجالت میکشید که از زیست شبانه حرف بزنید
تو این مملکت قانون زیاد داریم قانونهای خیلی خوب هم داریم اشکالی که وجود داره این است که کسی به انها توجه نمیکنه از همه بدتر هم شهرداری است که کلا در ارتباط با آلودگی صوتی وظیفه شو انجام نمیده فقط مجوز میده حالا بیان 24 ساعته هم بشن
گل بود به سبزه هم اراسته شد
در این ک تا پاسی از شب بیدار موندن اصلا خوب نیست شکی نیست.بسیاری از شهرهای اروپایی مغازه ها ساعت ۶-۷ عصر تعطیل می کنند.
اما عده ای هم هستند که ساعت ۱۲ شب کارشون تموم میشه و تا از محل کار بیان بیرون میشه ۱۲:۳۰.. در شیراز بارها شده در ب در دنبال شام گشتم اما بخاطر همین قانون ناکام بودم.. این ها هم باید دیده شه
البته زیست شبانه هم هنوز تعریف دقیقی نداره و مشخص نیست چیه ؟
آیا تهرانی ها اینقدر سقوط آنهم نه سقوط اخلاقی بلکه سقوط هستی (بودن و نبودن) پیدا کرده اند؟
قضیه کاملا ساده است. به شهر لاس واگاس نگاه کنید. در این شهر یک میلیون و نیم نفری حتی یک دلار هم ارزش اضافه تولید نمیگردد. شهری کاملاً مصرف کننده بوده و جز مافیا در چنین مکانهایی امکان رشد ندارند.
هر سیاستمدار و هنرپیشه و آوازه خوانی که بدون زحمت درجات ترقی ثروتمند شدن را طالب است در این شهر مکانی برای خود دست و پا میکند. شهری برای کسانیکه عبور از روی نعش ها حتی زن و فرزندان خود برایشان بی‌تفاوت است اگر شانس بیاورند بمقصد خود میرسند. (زمین خواری جنگل خواری آب‌های زیرزمینی وروزمینی خواری و بانکهای خصوصی خواری...) اکثر خوانندگان که سابقه مافیایی آن‌ها رو شده است مانند الویس پریسلی، دین مارتین، فرانک سیناترا و سامی دیویس در این شهر پایه گذاری گردیده است وموسیقی جاودانی دایمی در این شهر میباشد.
بنابراین اگر چنین شود تهران بعنوان مهد افراد متمدن و مبارز که هرگز پادشاهی از خود نداده بوده اند و اکثراً همچون تبریزی ها در پیش برد فرهنگ و تمدن ایرانی بهای گزافی را پرداخته اند از بین رفته و به مرکز مافیایی تبدیل خواهد شد. و کسانیکه با آن مبارزه میکنند را باید ستود!
پاسخ ها
علی حاجی
| Germany |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
منظور از احتراز از لاس وگاس دیگری در ایران این نیست
کیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
ببخشید شما الان کجا تشریف دارید. اطلاعاتتون از لاس وگاس که خیلی خوبه. پرچمتون هم که آلمانه. معلومه بیرون گود نشستید میگید لنگش کن. شما نگران مافیا نباش ، ما بدون زیست شبانه هم مافیا داریم هم مختلس هم آدمکش هم سکو دزد و رانت خوار
یعنی شکوفه نو با نام غنچه نو شکفته فعال میشه ؟؟؟
تا کی زندگی به شیوه حکومت نظامی؟؟
هرچند پلیس باید مجری قانون باشد و حق قانونگذاری ندارد ولی قانونگذار هم باید تمام ابعاد و ملزومات قانون را در نظر بگیرد که اولا قانون قابل اجرا باشد و ثانیا خود به معظلی تبدیل نشود.
مشکلات روز کمه حالا شب هم میخواد بهش اضافه بشه
زیست شبانه یعنی چی؟؟؟
اصلا چرا باید عده ای شب ها بیدار باشن و در خیابان ها بچرخن؟!
حیوانات هم روزها بیدارن و شبها میخوابن!
مردمی که در مجاورت این زیستگاههای شبانه سکونت دان تکلیفشون چی میشه؟
اونها نیاز به خواب و استراحت ندارن؟!
بنده تقریبا به اکثر شهرهای بزرگ دنیا سفر کرده ام و اکثر مراکز تجاری آنها ساعت 7 شب الی ده تعطیل میکنند مگر خیابانهای خاص و یا مراکز خاصی مثل کلوپ های شبانه
نمی ذانم باز هم آقازاده های محترم برای خرج کردن درآمدهای زحمت نکشیده پدرانشان چه نقشه دیگری برای این ملت مظلوم کشیده اند ؟
شهرداری و شورای شهر دنبال درامد جدید هستند روزها که مردم نمی تونن با خودرو شخصی بیان بیرون باید پول بدن حالا مجبورن شبا بیان کارهاشون رو انجام بدن که اونهم شهرداری وشورای شهر چاله اش رو کنده ومی خواد شبا هم از مردم پول بگیره بگه ببا خودرو بیاید بیرون
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان