بازدید 3919

تمام دانشگاههای کشور مرکز نوآوری راه اندازی می کنند

کد خبر: ۹۰۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴ 09 June 2019

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تمام دانشگاه های کشور زیر نظر وزارت علوم، آزاد، علوم پزشکی در حال راه اندازی مراکز نوآوری هستند.

به گزارش مهر، سورنا ستاری در افتتاحیه هشتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۱۹ خاطرنشان کرد: ارزشمندترین چیزی که باعث می شود جامعه ای به سمت نوآوری برود و نیروهای انسانی خود را حفظ کند، اکوسیستم نوآوری است.

وی با بیان اینکه پول خوشبختی نمی آورد، گفت: با پول نمی شود جامعه ای که دانش بنیان است را خرید اما می توان با نوآوری جامعه ای مبتنی بر دانش داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه ها اکنون به سمت دانشگاه های نسل سه و چهار رفته اند، گفت: تمام دانشگاه های کشور زیر نظر وزارت علوم، آزاد، علوم پزشکی در حال راه اندازی مراکز نوآوری هستند که بعضی از آنها سابقه فعالیت طولانی دارند.

به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری این نشان می دهد که اتفاقات خوبی در دانشگاه ها و در کنار دانشگاه ها در حال رخ دادن است.

وی افزود: در حال حاضر ۷۴ شتاب دهنده در کشور توسط بخش خصوصی برای حمایت از استارت آپ ها تأسیس شده اند؛ همچنین بخش سرمایه گذاری های خطرپذیر به موضوعی مهم در کشور تبدیل شده است.

ستاری اظهار داشت: امیدواریم که امسال سالی باشد که به صورت متحد و با اعتماد به نفس بالا در کنار هم تلاش کنیم تا اقتصادی بر پایه دانش داشته باشیم.

وی تأکید کرد: باید به کسب و کارهای جدید بر پایه دانش اعتماد کنیم. کسب و کارهای سنتی نیز باید به این کسب و کارهای جدید اعتماد کنند. باید ثابت کنیم که محیط کسب و کار جدید شده است و باید برای آنها سرمایه گذاری کنیم تا به نتیجه خوب و مثبت برسیم.

به گزارش مهر از ۱۹ تا ۲۲ خردادماه در افتتاحیه هشتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۱۹ در نمایشگاه بین المللی تهران برپا است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر