بازدید 2867

حزب‌الله عراق: آمریکا غرامت جنایت خود را بپردازد

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به عذرخواهی آمریکا در پی کشتن یکی از نیروهای پلیس فدرال این کشور اظهار داشت که عاملان این جنایت باید طبق قانون عراق محاکمه شوند و واشنگتن نیز باید غرامت این جنایت را بپردازد.
کد خبر: ۹۰۰۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱ 19 May 2019

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به عذرخواهی آمریکا در پی کشتن یکی از نیروهای پلیس فدرال این کشور اظهار داشت که عاملان این جنایت باید طبق قانون عراق محاکمه شوند و واشنگتن نیز باید غرامت این جنایت را بپردازد.

به گزارش ایسنا، محمد محیی، سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری "الاتجاه پرس" عذرخواهی آمریکا در پی کشتن یکی از نیروهای پلیس فدرال این کشور را رد کرد و خواستار محاکمه عاملان این جنایت طبق قانون عراق شد.

وی افزود: جنایت هدف قرار دادن نیروهای عراق در کرکوک ماهیت نقش مشکوک نیروهای آمریکا در عراق را ثابت کرد و این جنایت تأکیدی است بر این موضوع که نیروهای آمریکا در عراق نیروهای جنگی بوده نه مستشار و آموزشی و همین مسأله نیز نقض فاحش توافقنامه چارچوب استراتژیک میان دو کشور است.

محمد محیی ادامه داد: بدون در نظر گرفتن اقدامات قانونی علیه عاملان این جنایت و محاکمه آنها طبق قانون عراق، هیچگونه عذرخواهی قابل پذیرش نیست. آمریکا باید طبق اصل عمل متقابل غرامت این اقدام را بپردازد، چراکه این کشور در صورت هدف قرار گرفتن شهروندانش در حوادث مشابه غرامت‌های سنگینی را تحمیل می‌کند. مقامات عراق نیز نباید در این رابطه سهل انگاری کنند، چراکه خون عراقی‌ها ارزان و بی‌ارزش نیست.

وی تأکید کرد: مسأله مهمتری که این جنایت آن را نشان می‌دهد؛ ضرورت اخراج نیروهای آمریکایی از عراق است که ما بارها بر خطرات آن بر امنیت ملی کشور و امنیت نیروها و ملتمان تأکید کردیم.

این مقام عراقی تصریح کرد: مسئولیت جنایت‌ها و اقدامات مشکوک این نیروها به ویژه در زمینه حمایت از تروریسم و فعال سازی دوباره آن، تنها بر عهده نیروهای آمریکا نیست بلکه احزاب سیاسی مخالف خروج این نیروها نیز در قبال این مسأله مسئول هستند.

برخی منابع امنیتی عراق اخیرا گفته بودند که جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا یک مرکز ایست بازرسی نیروهای پلیس عراق در منطقه «الریاض» واقع در کرکوک را هدف قرار دادند که این حمله به کشته شدن یک نیروی امنیتی و زخمی شدن دو تن دیگر از این نیروها انجامید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر