بازدید 3432

جایگاه تحقیق در دانشگاه‌ها باید ارتقا پیدا کند

کد خبر: ۸۹۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷ 15 May 2019

ارتقای جایگاه تحقيق در دانشگاه‌ها از جمله اقداماتی است که باید توسط مسئولان مربوط به اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها پیگیری شود.

به گزارش آنا، اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها یکی از دغدغه‌های مهم نخبگان انقلابی است. باید جامعه علمی کشور برای رسیدن به قله‌های مدنظر در بیانیه گام دوم انقلاب، نسبت به اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها بیش از گذشته فعالیت کنند.

در سلسله مطالب اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها، به برخی از مؤلفه‌های یک استاد از عناصر سیاست‌های اجرایی اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها پرداختیم.

در شماره قبلی گفته شد که شناسایی و تشویق اساتید مؤمن و متعهد و افزایش نشاط اسلامی از اقدامات مهمی است که مسئولان برای اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها باید انجام دهند. باید شرایط به گونه‌ای باشد که از نظر مادی و معنوی، مقام استاد تکریم شود.

استاد دانشگاه با انواع حسادت‌ها و تخریب‌ها در دانشگاه روبرو بوده و موجب می‌شود که یأس و ناامیدی در او تزریق شود. به همین دلیل تشویق کردن اساتید دانشگاه می‌تواند عوامل منفی را از استاد دور کرده و در او امید، نشاط و انگیزه ایجاد کند. وقتی استاد متعهد، متخصص و مؤمن تشویق شود، در او اعتماد به نفس و روحیه خودباوری تقویت شده و دانشگاه و استاد به سمت اسلامی شدن پیش می‌روند.

در این شماره به مؤلفه‌های دیگر اساتید از عناصر سیاست‌های اجرایی اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها می‌پردازیم.

بالارفتن جایگاه تحقيق در دانشگاه‌ها از جمله اقداماتی است که باید توسط مسئولان مربوط به اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها پیگیری شود.

متولیان آموزش عالی باید به مقوله تحقیقات علمی و پژوهش‌های کاربردی دانشجویان اهمیت ویژه‌ای قائل شوند چراکه همین پژوهش‌ها می‌تواند در رفع چالش‌های ملی مؤثر واقع شود. باید به تحقیقات برتر دانشجویی اعتبار ویژه‌ای داده شود و به مقوله پژوهش در دانشگاه‌ها توجه بیشتری شود.

دانشگاه آزاد اسلامی افتخار دارد که با اجرای طرح پایش(پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای)، چالش‌های استان‌های مختلف کشور را احصا کرده و در جهت رفع این چالش‌ها به کمک پژوهشگران گام بردارد.

از دیگر کارهایی که مسئولان برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید انجام دهند، ايجاد تسهيلات رفاهی متناسب با منزلت اساتید دانشگاه‌هاست.

استاد دانشگاه در حقیقت یک فرمانده جنگ نرم به تمام عیار است و مقام او همیشه باید ارج نهاده شود. تکریم استاد در منابع دینی ما سفارش فراوانی شده است. وقتی یک استاد از نظر منزلت اجتماعی ارتقا پیدا کند و نگاه تکریم‌آموز به او داشته باشیم، انگیزه پیدا می‌کند که در تدریس کردن مطالب به دانشجویان وقت بیشتری بگذارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار