بازدید 19787
۵

روابط فرا زناشویی افراد متأهل در فضای مجازی

کد خبر: ۸۹۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴ 11 May 2019

یکی از مددکاران اجتماعی ابرکوه گفت: ایجاد ارتباط عاطفی با غیر هم‌جنس و به‌غیراز زوج خود که به‌نوعی خیانت عاطفی محسوب می‌شود، ریشه در فضای مجازی و عدم بهره‌برداری صحیح از این تکنولوژی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، مقام معظم رهبری بارها از دغدغه فرهنگی و غفلت از آسیب‌های مجازی سخن گفته و فرمودند: من به خاطر نگرانی‌های فرهنگی شب‌ها خواب به چشمم نمی‌آید، بلند می‌شوم و نگران هستم. اهمیت فضای مجازی در نگاه ایشان آن‌قدر زیاد است که می‌فرمایند: اگر امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم.

در رابطه با آسیب‌های فضای مجازی، یکی از مددکاران اجتماعی شهرستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ابرکوه، اظهار کرد: فضای مجازی، فضایی تئوری است که ارتباطات کامپیوتری در آن رخ می‌دهد.

میترا ناظری اذعان کرد: اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مثل بسیاری از پدیده‌های دیگر دارای پیامدهای مثبت و منفی هستند که با برنامه‌ریزی بالا و سطح آگاهی عمومی می‌توان از آثار و دستاوردهای مثبت آن‌ها بهره گرفت.

ناظری در بیان جایگاه فضای مجازی، گفت: عمومی بودن فضای مجازی که به هر فردی ازهر نقطه از جهان امکان می‌دهد از طریق این فناوری به آسان‌ترین وجه، جدیدترین اطلاعات موردعلاقه خود را به دست آورد.

وی خاطرنشان کرد: کاهش هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی، کاهش مصرف انرژی و آلودگی هوا، تبادل اطلاعات و تأملی بودن روابط و ارتباطات در فضای مجازی، جذابیت و تنوع و گسترش عدالت رسانه‌ای از مزایای فضای مجازی است.

این مددکار اجتماعی ادامه داد: از سوی دیگر صرف‌نظر از آمار و ارقام، یکی از زمینه‌های اصلی در بروز مشکلات خانوادگی و اصولاً نارضایتی از زندگی مشترک، فضای مجازی است.

ناظری اضافه کرد: اغلب پرونده‌هایی که به مراکز اورژانس اجتماعی، پایگاه خدمات اجتماعی و مراکز مشاوره جهت اختلافات خانوادگی ارجاع می‌شود ناشی از اعتیاد و عوارض آن، روابط فرا زناشویی، ازدواج در سنین پایین، دخالت اطرافیان و... است.

وی در تعریف روابط فرا زناشویی، آن را از نظر روانشناسی ایجاد ارتباط عاطفی با غیر هم‌جنس و به‌غیراز زوج خود دانست و افزود: خیانت نیز به خیانت عاطفی تعبیر شده و بدین معنی است که فرد علاوه بر داشتن یک همسر یا معشوقه، در دام عشق و دوست داشتن فرد دیگری می‌افتد.

مددکار اجتماعی ابرکوهی سپس به رفتارهایی که مصادیقی از شیطنت در دنیای مجازی یا میکرو خیانت به شمار می‌آیند اشاره کرد که عبارت‌اند از:

کنترل کردن مداوم و وسواسی پست‌های فرد دیگری به جز همسر در رسانه‌های اجتماعی

درد و دل کردن یا اعتماد کردن به فرد دیگری به جز همسر پس از یک روز سخت و ناخوشایند

ذخیره کردن نام عشق نامشروعش در تلفن همراه با یک نام جعلی از سوی همسر خیانت‌کار تا همسرش متوجه خیانت او نشود

استفاده مداوم از شکلک‌های عاشقانه در چت کردن با فرد دیگری به جز همسر یا نامزد

ناظری تأکید کرد: در واقع بیشتر افرا متأهل از چنین رفتارهایی قصد خیانت به همسرشان ندارند و صرفاً به علت یکنواختی که در زندگی و رابطه آنان ایجاد شده و تنوع و هیجانی که در روابط مجازی وجود دارد، درگیر چنین ارتباط‌هایی می‌شوند.

وی ابراز کرد: اگر دقیق‌تر درباره این موضوع فکر کنیم، چه علامت علاقه‌مند شدن به فردی نامحرم باشد یا نباشد، درهرحال خیانت مجازی موضوعی پیچیده است که از عوامل مختلفی نشئت می‌گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵
یک مشت اراجیف....
مملکت از گشنگی مردن
این از عشق میگه
فضاي مجازي بايد كامل تعطيل شود .
به نظرم این موضوعات از مسائل کلان جامعه بوده و سیاستگذاران کشور باید ورود پیدا کنند و متاسفانه ابن مسئله از موضوعات مورد توجه انها نیست و انگیزه ای در این زمینه وجود ندارد
ميكرو خيانت ديگه چه مدليه!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟ اين اصطلاحات جعلي رو از كجا آوردين!!!؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان