بازدید 3962

پروژه نفوذ شرکت بلک واتر در عراق افشا شد

تارنمای «باز فید» برای اولین بار سندی را افشا کرد که بر اساس آن شرکت امنیتی بلک واتر آمریکا تحت پوشش شرکت‌های تجاری توانسته در پروژه‌های جنوب کشور عراق از جمله بصره اعمال نفوذ کند.
کد خبر: ۸۹۵۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۳ 30 April 2019

به گزارش ایرنا، تارنمای آمریکایی بازفید در ادامه می‌نویسد، «اریک پرنس» مؤسس شرکت امنیتی بلک واتر با ثبت یک شرکت پوششی در شهر هنگ‌کنگ توانسته قراردادی با وزارت بازرگانی عراق به امضا برساند.

پیش از این اعلام شده بود بدلیل دست داشتن شرکت امنیتی بلک واتر در کشتار مردم بی‌گناه شهر بغداد، طبق دستور دولت عراق این شرکت اجازه حضور در هیچ از یک از قراردادهای کشور را ندارد.

بر اساس سند تارنمای بازفید، اما شرکت امنیتی بلک واتر با تأسیس یک شرکت پوششی در سال 2014 تحت عنوان گروه خدمات فرانتیر (FSG) توانسته از وزارت بازرگانی عراق پروژه تجاری دریافت کند.

طبق اسناد بدست آمده، در فوریه سال 2018، شرکت امنیتی بلک واتر از طریق دفتر لجستیکی خود در شهر دبی توانسته قرارداد تجاری با وزارت بازرگانی عراق به امضاء رساند و دفتر این شرکت هم اکنون در شهر نفت خیر بصره در جنوب کشور عراق مستقر است.

در حالی که یک منبع آگاه تأسیس دفتر جدید این شرکت در بصره را تأیید کرده است، شرکت FSG از ارائه هرگونه توضیح دراین‌باره خودداری کرده است.

اریک پرنس در ماه مارس گذشته به «الجزیره» گفته بود که شرکت فرانتیر به فعالیت‌های ترانزیت و حمل و نقل در جنوب آفریقا مشغول است. وی همچنین اشاره کرده بود که این شرکت به حمایت از فعالیت‌های نفتی در کشورهایی نظیر عراق یا پاکستان خواهد پرداخت.

پرنس پیش از راه‌اندازی شرکت فرانتیر، شرکت خدمات امنیتی و لجستیک نظامی «بلک واتر» را اداره می‌کرد که پس از حملات یازده سپتامبر و حمله آمریکا به عراق، میلیون‌ها دلار از طریق قراردادهای نظامی با ارتش آمریکا برای فعالیت در عراق بدست آورده بود اما به دنبال رسوایی‌های متعدد مجبور به ترک عراق شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار