بازدید 5588
۹۹ درصد اعتبارات آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می‌شود

بطحایی: مدارس با بحران محرومیت مواجه هستند

کد خبر: ۸۸۳۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷ 07 March 2019

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز مدارس نیز با بحران محرومیت مواجه هستند و کمبود زیادی در رابطه با امکانات وجود دارد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، سید محمد بطحائی عصر امروز در شورای آموزش و پرورش قم اظهار کرد: کشور در شرایط حساسی از نظر اقتصادی قرار دارد چراکه دشمن، معیشت و اقتصاد مردم را مورد هدف قرار داده است.جنگ اقتصادی یکی از شگردهای دشمن است که بدون خونریزی شرایط بدی را به کشور ما تحمیل کند.

وی اظهار کرد: دشمن به دنبال منافع خود و کسب قدرت است، آنها با کوچک‌ترین غفلت به میدان می آیند و وقتی در این جنگ وارد می‌شوند هیچ گونه رحمی ندارند. در این شرایط وضعیت معیشت معلمان و افرادی که دارای حقوق ثابت هستند نیز دشوار است و ما باید به گونه‌ای مدیریت کنیم تا معیشت آنها بهتر شود و دشمن از این بخش، راه ورود را باز نکند.

بطحائی ادامه داد: اگر چه معلمان در وضعیت خطیر اقتصادی قرار دارند اما تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را یکی از رسالت‌های مهم خود می‌دانند. شرایط اقتصادی موجب پایین آمدن آستانه تحمل و صبر مردم شده و باید زمینه‌ای را فراهم کرد تا با اصلاح فرآیندها، والدین مراجعات کمتری به مدارس داشته باشند. برای تسهیل امور، بخشی از اختیارات وزارت به آموزش و پرورش استان قم تفویض شده است. مدرسه بهترین فضا برای فرهنگ‌سازی است و زمانی که دانش آموزان فارغ التحصیل می‌شوند نمی‌توان در فرهنگ‌سازی موفقیتی داشت از این رو اولویت در فرهنگ‌سازی در سطح مدارس است. باید به دنبال تحرک و پویایی در مدارس باشیم زیرا وقتی برای دانش آموزان تحرکی وجود نداشته باشد تاب آوری آنها کم خواهد شد.

وزیر آموزش‌وپرورش متذکر شد: سال ۹۷ اعتبارات عمرانی با رشد سه برابری همراه بود که نشان دهنده اهتمام دولت نسبت به رفع مشکلات است ضمن اینکه در بودجه سال ۹۸ نیز رشد ۳ برابری در اعتبارات عمرانی دیده می‌شود. یکی از رویکردهای مهم در کاهش هزینه‌ها، بهره‌وری است وگرنه با این روند تا ۹ سال آینده تمامی بودجه‌های کشور، صرف آموزش و پرورش خواهد شد. ۹۹ درصد از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می‌شود در حالی که فرهنگیان رضایتی از حقوق خود ندارند، اما در ورود به کلاس، مشکلات را از یاد می‌برند.

وی افزود: در طول دو سال گذشته دولت و مجلس بالاترین معوقات معلمان را پرداخت کرده است و تلاش می‌شود سایر معوقات نیز به موقع پرداخت شود. امروز مدارس نیز با بحران محرومیت مواجه هستند و کمبود زیادی در رابطه با امکانات وجود دارد، مدارس نیز در مدت ۱۲ سال، ایمن سازی می‌شوند. ایمن‌سازی بخاری‌های مدارس در استان قم نیاز به ۵۷ میلیارد تومان اعتبار دارد که از منابع استانی مبلع ۲۷ میلیارد تومان تخصیص‌یافته و وزارت نیز ۳۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص خواهد داد

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار