بازدید 6654

چه قطارهایی برای سفر بین شهری مناسب هستند

کد خبر: ۸۸۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ 03 March 2019

قطارهای بسیار زیادی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید سفر خود را به بهترین شکل ممکن داشته باشید و به همین خاطر می توانید در زمان مناسب بهترین قطار که می توانید از آن برای سفرهای خود استفاده کنید تا بتوانید روزهای زیبایی را در کنار خانواده ی خود در سفر داشته باشید.

به گزارش «تابناک»، انسان ها سالیانه سفرهای زیادی را انجام میدهند که با اهداف مختلفی صورت میپذیرد که میتواند هدف از سفر صرفا سفری تفریحی برای بازدید از جاذبه های گردشگری باشد و یا سفری زیارتی باشد و یا برای انجام کاری دست به سفر زده شود. در این بین از انواع وسایل نقلیه که برای سفر وجود دارند میتوان به قطارهای مسافربری اشاره کرد.

لذا میخواهیم در این مقاله درباره ی قطارهای مسافربری موجود در ایران و امکانات آن ها صحبت کنیم تا بتوانید با انتخاب هوشمندانه ی قطار سفر راحتی داشته باشید. در ادامه با مقاله ی بهترین قطارهایی که در ایران و تایلند مورد استفاده قرار میگیرند صحبت خواهیم کرد.

محبوب ترین نوع قطار در کشور قطارهای 4 تخته هستند. این نوع قطارها به دلیل اندازه ی مناسب کوپه ها انتخاب بسیاری از افراد برای سفرهای شخصی شان است. از شرکت های حمل و نقل ریلی که قطارهای 4 تخته دارند میتوان به قطارهای غزال، خلیج فارس، سیمرغ، پلورسبز و فدک اشاره کرد که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت. با همه این موارد اگر قصد سفر به تایلند را دارید می توانید از بلیط هواپیما و وب سایت تور تایلند برای سفر به این کشور زیبا استفاده کنید. همچنین بلیط چارتر نیز برای سفر به تایلند بسیار مناسب است.

قطار 4 تخته غزال

این قطار را میتوان یکی از با کیفیت ترین قطارهای ایران در نظر گرفت که می توانید با استفاده از بلیط قطار به راحتی از این قطار استفاده کنید. این قطار کوپه ای امکاناتی از قبیل سیستم تهویه مناسب، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی، سیستم صوتی و... را دارا است. هم چنین هر واگن این قطار شامل 9 کوپه است و هر کوپه دارای 4 تخت است لذا واگن های این قطار فضای کافی برای افراد در اختیارشان قرار میدهد. نا گفنه نماند که نوعی از این قطار در کشور تایلند نیز استفاده می شود.

قطار 4 تخته خلیج فارس

این قطار در رده ی سوم بهترین قطارهای ایران قرار میگیرد که از نظر کیفیت فنی واگن ها و کوپه ها مناسب است و دارای امکاناتی از  قبیل سیستم تهویه مناسب و سیستم صوتی،  دستشویی فرنگی وایرانی است.

قطار 4 تخته سیمرغ

این قطار دارای 8 کوپه ی 4 تخته است که در دو مدل همراه با پذیرایی و بدون پذیرایی میتوانید رزرو کنید. هم چنین در این قطار کنسول های بازی وجود دارد که با پرداخت هزینه میتوانید از آن ها استفاده کنید.

قطار 4 تخته طوس

در کنار استفاده از قطار برای سفرهای بین شهری می توانید با استفاده بلیط اتوبوس به شهر مقصد خود سفر کنید. این قطارها دارای 9 واگن است که در هر واگن 6 کوپه ی 4 تخته وجود دارد. از جمله امکانات این قطار میتوان به عایق حرارتی و صوتی هر کوپه اشاره کرد که آرامشی نسبی را برای مسافران به ارمغان می آورد.

قطار 4 تخته پلور سبز

این قطارها از جدیدترین قطارهای ساخت داخل هستند که دارای 10 واگن و هر واگن دارای کوپه های 4 تخته است. از مزایای این قطار میتوان به تنظیم سیستم تهویه و هم چنین کم بودن لرزش ها در حین حرکت قطار اشاره کرد. برای استفاده از این قطار می توانید از وب سایت مستر بلیط برای خرید بلیط خود اقدام نمایید. با این حال یکی از سایت هایی که برای خرید بلیط پیشنهاد می شود وب سایت Allegiant Air می باشد.

قطار 4 تخته سبز

این قطارها را میتوان از جمله قطارهای لوکس کشور در نظر گرفت که دارای امکانات بیشتری نسبت به سایر قطارهای مسافربری ایران هستند. این قطارها دارای 8 کوپه ی 4 نفری هستند. خوب است بدانید که این قطارها لزوما سبزرنگ نیستند!

این قطار یکی از بهترین قطارهای می باشد که می توانید با استفاده از آن از سفر که دارید لذت ببرید و بهترین اوقات را در سفرهای بین شهری خود داشته باشید به همین خاطر ما این قطار را برای سفرهایی که برای شما مهم هستند بسیار پشنهاد می کنیم.

قطار لوکس 4 نفره

این قطار در دو مدل 36 نفری و 32 نفری در هر کوپه است که امکانات مشابهی دارند فقط این که در مدل 8 کوپه ای فضای بیشتری برای مسافران وجود دارد و بلیط آن قیمت بالاتری دارد.

قطارهای اتوبوسی

این قطارها برای جابه جایی بین شهرها با فاصله کوتاه و یا شهرهایی است که تردد مسافر بین آن ها زیاد است. به عنوان مثال در ایران از این نوع قطارها برای مسیر تهران مشهد استفاده میکند. این نوع از قطارها دارای فضا و سرعت بیشتری نسبت به سایر قطارها هستند. این قطارها کوپه ای نیستند.

قطار اتوبوسی پردیس

این قطار یکی از قطارهای پر سرعت ایران به شمار میرود که با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت میتواند مسیر تهران تا مشهد را در عرض 8 ساعت طی کند. هم چنین این قطار در هر واگن به طور جداگانه دارای موتور است که این امر باعث افزایش سرعت و کاهش لرزش ها شده است.

منبع: http://tours-thailand.ir

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل