بازدید 4605
مشاور نخست‌وزیر عراق خبر داد

خروج آمریکا از سوریه، از طریق خاک عراق خواهد بود

کد خبر: ۸۷۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴ 19 February 2019

مشاور نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگو با یک رسانه روس گفت که بغداد و واشنگتن به توافق رسیدند که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه از طریق خاک عراق صورت گیرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «عبدالکریم مصطفی»، معاون «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق از توافق بغداد و واشنگتن بر سر کیفیت خروج نیروهای آمریکایی از سوریه خبر داد.

او سه‌شنبه (۳۰ بهمن) در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که آمریکا و عراق به توافق رسیدند که خروج نیروهای آمریکایی حاضر در خاک سوریه از طریق اراضی عراق صورت بگیرد.

مشاور عبدالمهدی افزود:‌ «ایالات متحده آمریکا به بغداد گفته است که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در بازه زمانی نزدیک به اوایل ماه آوریل خواهد بود».

به گفته این مقام عراق، نظامیان آمریکایی بعد از پایان عملیات خود در شرق رودخانه فرات و روستای «الباغوز» در ریف شرقی استان دیرالزور سوریه، از این کشور خارج خواهند شد.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا ۲۸ آذرماه در اقدامی از پیش اعلام نشده از ضرورت خروج نیروهای آمریکایی از خاک سوریه به دلیل پایان کار داعش در این کشور خبر داد.

با این حال، به دلیل اعتراض‌های داخلی و خارجی به این تصمیم ترامپ، او مجبور شد زمان خروج نظامیان را به تعویق بیندازد و آن را مشروط به حصول شرایط مساعد برای واشنگتن دانست.

از زمان اعلام این تصمیم آمریکا، شماری از نیروهای این کشور در شمال عراق مستقر شدند که اعتراض و واکنش‌ عراقی‌ها را در پی داشته است.

احزاب سیاسی و ائتلاف‌های عراقی حضور نیروهای آمریکا در خاک خود را بعد از پایان خلافت خودخواننده داعش، «غیرقانونی» می‌دانند و برای تصویب قانون ممنوعیت حضور نیروهای اجنبی در خاک عراق، در پارلمان این کشور تلاش می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار