بازدید 8035
معاون فرابورس در گفت و گو با تابناک اقتصادی؛

ریزش امروز بورس ربطی به بازار پایه ندارد

معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس گفت: نمادهای بازار پایه فرابورس تاثیری در شاخص آیفکس ندارد و ریزش امروز نیز ربطی به این موضوع ندارد.
کد خبر: ۸۷۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱ 10 February 2019

تابناک اقتصادیمعاون بازارهای خارج از بورس فرابورس گفت: نمادهای بازار پایه فرابورس تاثیری در شاخص آیفکس ندارد و ریزش امروز نیز ربطی به این موضوع ندارد.

بهنام محسنی در گفت و گو با خبرنگار بورس تابناک اقتصادی، همچنین در خصوص شایعه اعمال محدودیت در بازار پایه گفت: بحث محدودیت در بازار پایه مطرح نیست و نمادهای بازار پایه فرابورس تاثیری در شاخص آیفکس ندارد و ریزش امروز نیز ربطی به این موضوع ندارد.

وی ادامه داد: بحث محدودیت در بازار پایه مطرح نبوده و در حال بررسی سازوکارها در این بازار هستیم که بر اساس شفافیت و نقدشوندگی طبقه بندی می شوند.

محسنی افزود: در حال بررسی سازوکارهای موجود در بازار پایه هستیم و جزئیات آن نیز پس از نهایی شدن اعلام می شود و در شرایط فعلی نمی توان از محدودیت در این بازار سخن گفت.

معاون سازمان بورس در خصوص اشتباه رخ داده در اعلام توقف نماد عرضه نشده زفکا این خطا را سیستماتیک و ناشی از خودکار بودن سامانه با توجه به تغییرات لحاظ شده در دستورالعمل سال گذشته توقف و بازگشایی نمادها با توجه به اعلام شفاف سازی گروه الف و ب دانست.

به گزارش تابناک اقتصادی، در حالی تحلیگران از تاثیر شایعه کاهش دامنه نوسان از مثبت، منفی 10 درصد به 5 درصد بر روند نزولی امروز بازار سرمایه خبر می دهند که به گفته محسنی معاملات بازار پایه تاثیری بر شاخص آیفکس ندارد و تنها نمادهای حاضر در بازار اول و دوم فرابورس در محاسبه آیفکس موثر هستند.

برخی فعالان بازار در خصوص تغییر سازوکارهای مربوط به بازار پایه ابراز نگرانی کرده و معتقد هستند نمی توان یک سازوکار یکسان برای نمادهای حاضر در بازار پایه اعمال کرد چرا که در این بازار با برخی نمادها با زیاندهی بالا همچون «سمایه» متعلق به بانک سرمایه مواجه هستیم که با سرمایه 400 میلیاردی، زیان انباشته بیش از 16هزار میلیارد تومانی را بر اساس صورت های مالی 9 ماهه محقق کرده و در مقابل برخی نمادهای درج شده ولی معارفه نشده در این بازار حضور دارند که وضعیت مناسبی از نظر سودآوری دارند و بخشی دیگر از نمادهای بازار پایه نیز متعلق به شرکت های اخراج شده از بازارهای اصلی بورس هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان