بازدید 4637
۵
در پی اتفاق خونبار دانشگاه آزاد اسلامی؛

وزارت علوم برای سرویس دانشگاه بخشنامه صادر کرد!

در پی واژگونی خون بار اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و پس از آن، خطری که از بیخ گوش سرویس دانشگاه بوئین زهرا گذشت، وزارت علوم به فکر اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از بروز این دست اتفاقات در آینده افتاده است.
کد خبر: ۸۷۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ 22 January 2019
در پی واژگونی خون بار اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و پس از آن، خطری که از بیخ گوش سرویس دانشگاه بوئین زهرا گذشت، وزارت علوم به فکر اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از بروز این دست اتفاقات در آینده افتاده است.

به گزارش «تابناک»، صحبت درباره تدابیری از جنس بخشنامه است که اگرچه عنوانی کلی برای آن انتخاب شده و «بخشنامه رعایت ضوابط ایمنی» نام دارد، اما به طور ویژه مباحثی در خصوص سرویس‌های دانشگاه‌ها را نشانه رفته است.

این را می‌شود از سخنان اخیر امروز مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان دریافت که در تشریح این بخشنامه به ایرنا گفته: «لازم است دانشگاه‌ها روی سرویس‌های رفت و آمد موجود هم یک بازنگری کلی و اساسی داشته باشند و بخشنامه‌ی رعایت شرایط و ضوابط ایمنی در راستای یادآوری این ضوابط با امضای وزیر علوم به همه دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.»

وی در ادامه گفته: «مطلوب است برای سرویس رفت و آمد دانشجویان با پیمانکاران معتبر و دارای سابقه مناسب قرارداد منعقد شود. در این بخشنامه تاکید شده، دستگاه‌ها حتما دارای معاینه فنی باشند و سلامت آن‌ها و راننده توسط نهاد مربوطه تایید شود.»
 
وزارت علوم برای سرویس دانشگاه بخشنامه صادر کرد!

مواردی که جملگی از نکات مغفول در واحد علوم و تحقیقات بودند که در نهایت در چهارم دی ماه ۹۷ منجر به شکل گیری رویدادی خونین شد. رویدادی با انبوه جان باخته و مصدوم، به داغی فراموش ناشدنی تبدیل شد و پیرو آن، سلسله اقداماتی در دستور کار قرار گرفت که از جمله آنها، خارج کردن اتوبوس‌های فرسوده و ناایمن از سرویس این دانشگاه و جایگزینی آن‌ها با اتوبوس‌های نو و نصب گاردریل در معابر کوهستانی آن دانشگاه بود.

اقداماتی که به این موارد محدود نمانده و حالا به صدور بخشنامه‌ای ویژه از طرف وزارت علوم نیز رسیده که البته مشخص نیست ضمانت اجرایی هم دارد یا تنها به دنبال رفع تکلیف بوده و بس؟ بخشنامه‌ای که البته جز سرویس‌های دانشگاه به برخی موارد دیگر نیز پرداخته چراکه به گفته معاون وزیر، «دانشجویان سرمایه‌های بی نظیری هستند که آینده کشور را می‌سازند بنابراین باید تمامی راه‌های پیشگیری از حوادث اجرایی و به آن‌ها توجه ویژه شود.»

نکته‌ای که وی با یادآوری آن می‌افزاید: «در این آیین نامه به ایمنی خوابگاه ها، رفت و آمد دانشجویان و در بخش‌های دیگر دانشگاه مثل ایمنی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها اشاره شده است تا مسئولین دانشگاه بحث رعایت اصول ایمنی را به عنوان یک اصل ضروری بدانند.»

نوشدارویی که جا داشت خیلی زودتر تجویز شود، اما تجویز دیرهنگام آن نیز شایسته تقدیر است، به شرطی که نظارت دقیقی بر اجرای آن صورت گیرد و مقدمه‌ای برای طراحی و اجرای دستورالعمل‌ها و مقررات ایمنی جامعی باشد که در آن برای خاطیان مجازات‌هایی در نظر گرفته است، نه بخشنامه‌ای که صرفا توصیه کند سرویس‌های دانشگاه ایمن باشند!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
سلام. من از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان ساکن شاهین شهر می باشم . متاسفانه دانشگاه صنعتی حاضر به اضافه نمودن سرویس در این مسیر خارج از شهر نیست و در بسیاری موارد به دلیل تراکم مسافر دانشجویان می بایست در این مسیر خطر ناک و پر تردد ماشینهای سنگین تا مقصد بصورت سراپا در اتوبوس سوار شوند. اتوبوسها مربط به شرکت واحد اتوبوسرانی و طرف قرارداد با دانشگاه صنعتی اصفهان می باشند.اگر رسیدگی نشود قطعا در آینده نزدیک شاهد حادثه ای غیر قابل جبران در این مسیر خواهیم بود. با تشکر
25 سال است استادان دانشگاه ازاد نیشابور از مشهد توسط سرویسی که دانشگاه گذاشته بود صبح زود از مشهد میرفتند نیشابور و شب برمیگشتند بعد از حادثه واحد علوم تحقیقات تهران دانشگاه ازاد نیشابور تصمیم گرفته سرویس را لغو کند وانهم به بهانه این که اگر اتفاقی بیفتد مسولیت ان با دانشگاه ازاد خواهد بود و میگویند استادان از این به بعد خودتان بیایید و خودتان هم بروید این هم از مدیریت بحران در دانشگاه ما
بخشنامه ای سر کاری و برای رفع تکلیف. این بخشنامه ها چه مشکلی را رفع می کنند؟ جز اینکه توپ را از زمین وزارت علوم به زمین دانشگاهها بیندازند.
دانشگاهی که برای جذب دانشجو دست و پا می زند و به زمین و زمان دخیل می بندد، درست در زمانی که با مشکلات مالی شدید مواجه است، چگونه می خواهد به دنبال کیفیت باشد؟
چقدر بد عکس رو فتوشاپ کردین.
قیمت هر لیتر بنزین در زیمبابوه : 40 هزار تومان
===================================
زیمبابوه ، آفریقا
قیمت هر لیتر گازوییل در زیمبابوه ۳.۱۱ دلار و قیمت هر لیتر بنزین ۳.۳۳ دلار تعیین شده است.

( افریقا هم فهمید قیمت سوخت نباید مجانی باشه و ما نوابغ ایرانی هنوز از دولت و مجلس ، بنزین مجانی میخواهیم !!!!؟؟؟؟ )
.............................
انرژی مجانی در ایران و یارانه مترتب بر آن ، از عوامل اصلی عقب ماندگی ، فساد ، تنزل اقتصاد و تورم ایران است .
اکثر ما ایرانیان خجسته دل متوجه نیستیم که بابت این انرژی و سوخت مجانی ؛ چه هزینه های سنگین مادی ، معنوی و جانی پرداخت کرده و خواهیم کرد !؟؟

رفاه و توسعه میخواهیم یا بنزین مجانی !؟؟
انتخاب با ماست !!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار