بازدید 16653
۵

پایان دوران سروش در سایپا؛ انتصاب سلیمانی، آغازی برای اصلاح‌گری در سایپا

در حالی که امروز وزیر صنعت معدن و تجارت در جمع فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران حضور داشت، یکباره خبر برکناری محمدرضا سروش از مدیرعاملی گروه خودروسازی سایپا خبرساز شد؛موضوعی که حتی رضا رحمانی، وزیر صنعت هم در واکنش به آن اظهار داشت: هرگونه تغییر مدیرعامل سایپا را از هیأت‌مدیره بپرسید اما اگر این تغییر برای صنعت مفید باشد، ایرادی ندارد.
کد خبر: ۸۷۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶ 20 January 2019

پایان دوران سروش در سایپا؛ انتصاب سلیمانی آغازی برای اصلاح گری در سایپادر حالی که امروز وزیر صنعت معدن و تجارت در جمع فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران حضور داشت، یکباره خبر برکناری محمدرضا سروش از مدیرعاملی گروه خودروسازی سایپا خبرساز شد؛موضوعی که حتی رضا رحمانی، وزیر صنعت هم در واکنش به آن اظهار داشت: هرگونه تغییر مدیرعامل سایپا را از هیأت‌مدیره بپرسید اما اگر این تغییر برای صنعت مفید باشد، ایرادی ندارد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز یک منبع آگاه به خبرنگار تابناک، از برکناری مدیرعامل سایپا خبر داد؛ بنابراین، با تصمیم هیئت‌مدیره سایپا، محمدرضا سروش از مدیرعاملی این گروه خودروسازی برکنار و مهندس سید جواد سلیمانی به‌عنوان مدیرعامل جدید انتخاب شد. 

محمدرضا سروش که پیش‌ از این در روزهای پایانی مهرماه با حاشیه‌هایی به‌ عنوان جانشین جهرودی انتخاب شده بود، امروز جای خود را به سید جواد سلیمانی داد. مهندس سلیمانی که دانش‌آموخته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف در مقطع کارشناسی و مدیریت اجرایی از سازمان مدیریت صنعتی در مقطع کارشناسی ارشد است، پیش‌ از این، قائم‌مقام ارشد مدیر مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، ریاست هیأت‌مدیره شرکت ایران‌خودرو در بلاروس و سنگال، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت مگاموتور و ریاست هیأت‌مدیره سایپا یدک بوده است؛ سوابقی که نشان از تجربه مدیرعامل جدید در صنعت خودروسازی دارد.

پایان دوران سروش در سایپا؛ انتصاب سلیمانی آغازی برای اصلاح گری در سایپا

همچنین سید جواد سلیمانی در سال‌های اخیر به مدیرعاملی پتروشیمی تبریز نیز منصوب‌شده بود و پیش از انتخاب به‌ مدیرعاملی جدید سایپا، در سمت مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر فعالیت داشته است.

بر اساس این گزارش، برکناری و انتخاب مدیرعامل جدید، در شرایطی رقم خورده است که این روزها هم‌زمان با تغییر قیمت‌گذاری خودروهای تولیدی، اعتراضات گسترده‌ای از سوی مردم نسبت به افزایش قیمت‌های خودروهای پیش‌فروش شده صورت گرفته است. به‌ گونه‌ای که امروز جمعی از متقاضیان خودرو در اعتراض به عدم تحویل به‌موقع خودروهای ثبت نامی از سوی شرکت‌های خودروسازی داخلی، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده بودند. پیش‌ازاین نیز متقاضیان معترض در مقابل ساختمان وزارت صنعت معدن و تجارت تجمع کرده بودند.

بر اساس این گزارش، شنیده‌های خبرنگار تابناک حکایت از آن دارد که در شرایط فعلی، گروه خودروسازی سایپا به مدیریت سروش، با وجود کمک‌های مالی و حمایتی از سوی وزارت صمت، به تعهدات خود در قبال مشتریان پایبند نبوده است تا جایی که امروز هیأت‌مدیره گروه خودروسازی سایپا، محمدرضا سروش مدیرعامل این شرکت را عزل و سید جواد سلیمانی را به‌ مدیرعاملی جدید جایگزین کرده است.

آنچه مشخص است، اینکه اعتراضات متقاضیان خودرویی در روزهای اخیر، موجب پیگیری وزیر صنعت معدن و تجارت در جهت احقاق حقوق مصرف‌کنندگان و متقاضیان خودرویی شده است؛ موضوعی که در مرحله نخست موجب برکناری مدیرعامل سایپا از سوی هیأت‌مدیره شده است و انتظار می‌رود حسب تأکیدات رهبر انقلاب مبنی بر مبارزه با فساد و بی‌عدالتی، دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی به پرونده تخلفات احتمالی و سوءمدیریت مدیرعامل قبلی و بدنه مدیریت قبلی گروه خودروسازی سایپا ورود کند تا با ورود مدیرعامل جدید شاهد اصلاح تیم مدیریتی سایپا و در نهایت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و متقاضیان خودرویی باشیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۵
مردم باید خودرو صفر نخرند باید باید باید
پنجاه تا هم مدیر عامل عوض بشه فرقی نمیکنه همین آشه همین کاسه
یعنی هرکس مدیر عامل هست بعد از برکناری باید توسط قوه قضائیه بازخواست شود؟ پس اصل برائت چی میشه؟
بتونه از پس مدیران باندی پارس خودروئی ها بربیاد کار بزرگی کرده
ای کاش اینقدر که نمایندگان مجلس به فکر اصلاح انتخابات خودشان هستند ودنبال قوانین جدید هستند که بتوانند مجددا کرسی های مجلس را قبضه کنند یک هزارم آن بفکر مردم و مصرف کننده ها بودند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار